Nuffnang

Pengikut

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


PROJEK LEMBU - YB YUNUS RAHMAT, ADUN KLAWANG PUN TERLIBAT?

Posted: 16 Nov 2011 08:30 PM PST

Lagi pemimpin Umno diheret dalam skandal projek lembu

Hazlan Zakaria

Nov 16, 2011 
Berdasarkan rekod kewangan syarikat projek ternakan lembu, Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC), PKR mendakwa terdapat lebih banyak penyelewengan dalam syarikat yang dimiliki oleh keluarga Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Sharizat Abdul Jalil.

NONE
Pada sidang media di lobi parlimen, setiausaha agung PKR Saifuddin Nasution mendedahkan bahawa skandal itu kini merebak dan turut membabitkan beberapa pemimpin Umno lain.

1. Lembu-lembu bernilai RM5,281 yang disumbangkan pada tahun 2009 kepada Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Shaziman Mansor; dan RM2,640 kepada ADUN yang hanya dikenali sebagai 'YB Yunus'.
2. Lembu-lembu bernilai RM70,000 dikatakan dijual secara kredit kepada bekas Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Zulhasnan Rafique pada tahun 2008; dan harga pembelian hanya dibayar sepenuhnya pada tahun 2009.

3. RM26,400 yang didakwa dibayar sebagai perbelanjaan yang dilakukan pada tahun 2008 oleh Shahrizat.4. RM368,640 yang dikatakan digunakan bagi sewa pejabat dan dibayar kepada pengarah NFC - suami Shahrizat, Mohamad Salleh Ismail dan anak lelaki mereka, Wan Shahinur Izran.

Syarikat itu, sebelum ini, didakwa telah membelanjakan sebanyak RM250 juta dana awam yang diperuntukan dalam bentuk pinjaman mudah. Namun sehingga hari ini, tiada ulasan berhubung segala dakwaan yang dilemparkan dijawab.

Masalah berkaitan dengan operasi projek ternakan lembu NFC itu, pertama kalinya timbul semasa Laporan Ketua Audit Negara 2010 dibentangkan./Malaysiakini

POPULARITI HAJI NAJIB MENINGKAT, PAKATAN RAKYAT JANGAN MELATAH

Posted: 16 Nov 2011 01:28 PM PST

Oleh:  WFAUZDIN NS
 Haji Najib Tun Razak

SEMENJAK semalam media pun heboh memperkatakan bahawa populariti PM Haji Najib meningkat semenjak tahun 2009 mengalahkan populariti pimpinan utama Pakatan Rakyat.  Ini kajian yang dibuat oleh satu unit media dari Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM).

Tahniah lah kepada Haji Najib di atas populariti yang beliau perolehi itu.  Memang beliau popular pun dalam banyak segi malahan populariti beliau sampai ke Peranchis dan Monggolia.  Jadi, tidaklah menghairankan sangat jika di negara ini beliau lebih popular apatah lagi semenjakl bergelar Tuan Haji.

Apa yang mahu disebut di sini, setinggi mana pun populariti beliau sekarang jangan di antara pimpinan kita di dalam Pakatan Rakyat cuba-cuba untuk mencabar beliau membubarkan Parlimen.  Sememangnya itulah yang diharapkan sangat oleh Haji Najib kerana sebelum ini bila media hebahkan beliau hebat dan semakin mendapat sokongan, pasti ada pemimpin pembangkang yang mencabarnya membubarkan Parlimen.  Jika dahulu, memang beliau takut dengan cabaran kita.  Tapi bukan kali ini dan jangan kita terperangkap.

Beliau sekarang menanti kita mencabarnya untuk membubarkan Parlimen kerana beliau tahu Jawatankuasa Pilihan Khas yang sedang bertungkus lumus untuk membersihkan SPR itu belum selesai tugas mereka.  Mereka telah susun banyak strategi kotor dan jika mereka lambat-lambatkan Pilihanraya Umum, sedikit demi sedikit taktik mereka akan dapat dikesan oleh Jawatankuasa tersebut.  Maka, Haji Najib sekarang sedang berkira-kira untuk membubarkan Parlimen secepat mungkin sebelum Jawatankuasa Pilihan Khas itu selesai melaksanakan tugas mereka.

Sehubungan itu, kita jangan jadi bodoh terperangkap dengan media yang akan provokasi kita untuk mencabar Haji Najib bubarkan Parlimen.  Biarkan mereka mengagung-agungkan Haji Najib melangit sekali pun, kita terus fokus kepada membantu Jawatankuasa Pilihan Khas yang sedang bersidang sekarang. 

Saya setuju dengan kenyataan SAMM yang bersedia untuk menggerakkan BERSIH 3.0 sekiranya Haji Najib menipu rakyat sekali lagi dengan mengadakan Pilihanraya disaat Jawatankuasa Pilihan Khas itu sedang menjalankan tanggungjawab mereka.   Kita mesti pegang pendirian bahawa Pilihanraya Umum mesti dilaksanakan setelah semua tugas Jawatankuasa Pilihan Khas itu selesai dan telah diambil tindakan oleh kerajaan.  Jika tidak, kita kena cari lagi T-Shirt KUNING yang baru./wfauzdin.blogspot.com

DEBAT RAFIZI - KJ AKAN DISEGERAKAN, SHAHRIZAT PASTI BERDEBAR

Posted: 16 Nov 2011 09:33 AM PST

Alu-alukan Kesediaan YB Khairy Jamaluddin Berdebat

Oleh Rafizi Ramli

Saya baru dimaklumkan bahawa YB Khairy Jamaluddin sudi berdebat mengenai kemelut NFC yang menjadi kontroversi. Saya ucapkan tahniah kepada beliau kerana sudi membuka ruang kepada generasi muda mengenali politik baru.Saya akan menulis secara rasmi kepada beliau untuk menetapkan tarikh, format dan perkara-perkara lain supaya debat ini tidak terlalu dilengahkan memandangkan minat rakyat yang tinggi

Alu-alukan Kesediaan YB Khairy Jamaluddin Berdebat

 

Isu NFC: Khairy sedia debat dengan Rafizi

November 16, 2011
 
KUALA LUMPUR, 16 Nov — Khairy Jamaluddin berkata beliau bersedia untuk bertemu dengan Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli dalam debat berhubung dakwaan penyelewengan RM250 juta menerusi projek ternakan lembu milik anggota keluarga Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

Ketua Pemuda Umno ini memberitahu bahawa "saya sentiasa bersedia untuk berdebat dengan sesiapa pun."  "Pada dasarnya saya bersedia. Tetapi soalannya adalah masa," kata beliau dengan merujuk kepada perhimpunan agung tahunan partinya akhir bulan ini.

Kelmarin, Rafizi telah mencabar Khairy agar berdebat dengannya sambil mendakwa Ahli Parlimen Rembau itu sebahagian daripada "Budak Tingkat Empat" — yang merujuk kepada pengaruhnya ke atas Pejabat Perdana Menteri ketika era pentadbiran Tun Abdullah.

Pentadbiran Abdullah meluluskan Pusat Fidlot Kebangsaan pada 2006.  Minggu lalu Khairy mempertahankan projek itu dengan merujuk kepada pembelian hartanah kondominum hampir RM10 juta di Bangsar menggunakan wang projek tersebut.

Khairy menyifatkan pembelian itu sebagai pelaburan yang selamat.  Tetapi kenyataan itu dikritik oleh kepimpinan PKR dan Pakatan Rakyat.
 

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


Sesi model serah tubuh

Posted: 16 Nov 2011 05:46 PM PST

Oleh Mohd Firdaus Ibrahim, Asmah Rusman dan Siti Nur Hidayatidayu Razali

KUALA LUMPUR: Tertarik untuk menjadi model profesional dengan pendapatan lumayan, seorang lelaki menyamar penguji bakat memperdaya sekurang-kurangnya 15 gadis untuk dirakam gambar bogel sebelum melakukan hubungan seks dengan mereka sejak awal tahun ini.

Lelaki terbabit yang berusia 30-an dan menyamar penguji bakat di sebuah syarikat peragawati terkenal 'mengumpan' mangsa melalui laman sosial dengan menawarkan pendapatan lumayan dengan hanya bergaya di depan kamera.

Terbaru, dua pelajar masing-masing berusia 18 dan 19 tahun menjadi mangsa lelaki terbabit sebelum mereka membuat laporan di Balai Polis Dang Wangi di sini, kelmarin.

Menceritakan semula kejadian itu, sumber polis berkata, dalam kejadian jam 2 petang, 30 Oktober lalu, kedua-dua mangsa yang mengenali lelaki terbabit melalui laman sembang sosial diminta ke tingkat tujuh sebuah hotel di ibu kota untuk sesi uji bakat.
"Kedua-dua mangsa yang berminat menjadi model profesional tanpa ragu-ragu pergi ke sesi uji bakat berkenaan secara berasingan. Sebaik tiba di sebuah bilik di hotel berkenaan yang kononnya digunakan untuk sesi uji bakat itu, suspek mengarahkan mangsa menanggalkan pakaian. - myMetro

BN anjur "Battle of the band" ... hahahaha

Posted: 16 Nov 2011 04:39 PM PST

Menyedari jaringan sosial media hari ini sangat popular terutama dikalangan remaja muda mudi dari situ tercetusnya idea untuk merealisikan BN Youth Music 2011. Sebuah pertandingan muzik percuma anjuran biro Kebudayaan dan Kesenian Pergerakan Barisan Nasional (BN) ni terbuka kepada seluruh warganegara Malaysia yang berusia antara 18 hingga 40 tahun dari apa juga latar belakang muzik dan genre.

Pertandingan ini juga memdapat sokongan daripada Persatuan Seniman Malaysia dan label muzik, Universal Muzik Malaysia.

Menerusi pendekatan sosial media juga, pertandingan ni tidak memerlukan anda hadir ke ujibakat. Sebaliknya muat naik video persembhan muzik anda yg berdurasi 6 minit ke laman web, www.bnyouthmusic.com mulai hari ini hingga 31 Disember depan.

"Biarpun orang kata kita cuba nak tarik artis masuk politik, tapi ini bukan agenda politik. Ia lebih kepada satu pertandingan muzik. Macam battle of the band lah. Tujuan kita (barisan pemuda Barisan Nasional) untuk mendekatkan diri dengan anak muda dan belia seluruh Malaysia", kata Pengerusi Pergerakan Pemuda BN, Khairy Jamaluddin, di sidang media yang diadakan di PWTC, semalam.

"Selepas kejayaan BN Youth Job Fair, kita rasakan muzik dapat membawa kepada satu bentuk perpaduan. Disamping memupuk semangat 1Malaysia dikalangan para belia. Juga sebagai satu platform bagi mereka yang berbakat dalam muzik",

Sementara itu penglibatan Seniman dalam projek ni adalah untuk merapatkan pihak politik (BN) dengan industri muzik. Malah pertandingan ni akan diadili oleh juri dikalangan artis seperti pelakon-penyanyi popular Awie (Wings), Zed Zaidi dan beberapa lagi artis.

"Kami bukan dari parti mana. Kami NGO. Jadi saya rasa kami patut sertai sebab sekaligus memberi peluang pada artis kita samada jadi juri, buat show ataupun yang sekadar memeriahkan majlis. Secara tak langsung menarik minat orang ramai untuk datang", kata Zed Zaidi yang juga merupakan Pemangku Timbalan Presiden Ketua Seniman Muda.

Terbahagi kepada tiga kategori iaitu solo, vokal berkumpulan dan band. Berpaksikan objektif mencari bakat baru, kreativiti sesebuah kumpulan atau individu, adalah kriteria utama yang dititikberat.

"Kita mengalakkan mereka untuk buat lagu sendiri. Tapi kalau nak buat lagu cover pun boleh. Apa yang penting, kreativiti dan originaliti yang di persembahkan. Pakej pun penting juga sebab kalau takder pakej,s usah pulak nak diketengahkan nanti. Pendek kata asalkan mereka ada bakat dan pakej, ada lah peluang nak menang", ujar Awie selaku ketua juri pertandingan ini.

Tambah menarik, hadiah lumayan lebih RM90 000 bersama trofi dan sijil penyertaan di tawarkan kepada pemenang.

Bagi kategori solo, juara berpeluang memenangi RM10, 000, naib juara RM7,000 dan tempat ketiga RM5,000. Manakala juara bagi kategori Vokal berkumpulan berpeluang memenangi RM15,000, naib juara RM10,000 dan tempat ketiga, RM7,000. Sementara juara bagi kategori band bakal membawa pulang RM20,000, Naib Juara RM15,000 dan tempat ketiga, RM7,000.

"Kita baru dapat kata persetujuan dari Universal Muzik Malaysia yang mana juara setiap kategori akan berpeluang merakamkan single", tambah Khairy lagi.

Sebanyak 30 peserta akan disenarai pendek untuk ke peringkat separuyh akhir yang akan diadakan di 28 Januari 2012. Kemudian sebanyak 12 peserta (4 perserta/kumpulan bagi setiap kategori) akan layak ke pusingan grand finale yang akan berlangsung pada 29 Januari 2012.

- mD

Lady Gaga terlupa pakai seluar ... Zarina dan Fasha bila lagi

Posted: 16 Nov 2011 05:27 AM PST


LONDON: Berpakaian aneh sememangnya menjadi perkara biasa bagi penyanyi Lady Gaga, bagaimanapun kali ini lebih pelik.


Penyanyi lagu Born This Way ini berani tampil tanpa seluar.

Biarpun dilihat sebagai salah satu gaya fesyen, Gaga kelihatan seolah-olah terlupa untuk memakai seluar.

Seperti dipetik dailymail, Gaga ketika meninggalkan Fountain Studios di Wembley selepas program X-Factor telah mencuri perhatian orang ramai yang berada di situ.

Bagaimanapun, penampilannya bukan sahaja dilihat ganjil malahan tidak bersesuaian dengan cuaca dingin di London.

STONE :Tak lama lagi Zarina pula terlupa pakai seluar lepas tu Fasha Sandha pula. Dan mereka-mereka ini akan berbangga kerana dah terlupa pakai seluar. .... Ini lah dunia artis ... hahahaha

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


MB : Syabas Berniaga Air Cara Hutang

Posted: 16 Nov 2011 06:22 AM PST

SHAH ALAM, 16 NOV : Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mendedahkan tindakan beberapa syarikat konsesi air seperti Syabas yang menjalankan operasi perniagaan mereka secara berhutang dan bukannya berdasarkan kemampuan kewangan syarikat terbabit.

Kesan dari itu mengakibatkan Syabas terpaksa menaikkan tarif air bagi membayar pelbagai tunggakan kepada pihak yang memberi hutang.

Menurut Khalid, selepas Syabas mendapat kontrak bagi konsesi perbekalan air, syarikat tersebut menjadikan perjanjian kontrak tersebut sebagai cagaran untuk mendapatkan hutang dari pasaran-pasaran kewangan.

"Syabas telah berhutang sebanyak RM3 bilion dari syarikat-syarikat kewangan sejurus selepas memperoleh perjanjian konsasi tersebut.

"Ini menunjukkan asas perniagaan Syabas adalah dari sumber hutang bukannya dari kemampuan kewangan syabas sendiri." kata beliau ketika menjawab soalan Adun Lembah Jaya, Abdul Khasim Abdul Aziz.

Beliau yang juga Adun Ijok berkata akibat dari bebanan hutang yang tinggi, bebanan tersebut terpaksa ditanggung oleh rakyat dengan cara Syabas menaikkan tarif air.

"Apabila hutang tidak dapat dibayar Syabas telah meminta dari kerajaan persekutuan.

"Disebabkan nak bantu syarikat kroni kerajaan pusat telah menggunakan wang rakyat dengan memberi pinjaman sebanyak RM300 juta tanpa faedah selama tujuh hingga lapan tahun." jelas Khalid.

Menurut Khalid lagi akibat dari ketidakcekapan Syabas serta beberapa syarikat konsasi air di Selangor ini menyebabkan kerajaan negeri terpaksa menggunakan dana yang tinggi untuk mengambil alih industri air dinegeri ini.

"Selangor perlu menggunakan hampir RM10 bilion untuk mengambil alih air Selangor kerana kos tersebut turut melibatkan hutang-hutang syarikat konsasi tersebut dengan pasaran-pasaran kewangan.

"Walaupun bayarannya agak besar tetapi industri air ini perlu diselamatkan bagi menjamin tidak berlaku penguasaan yang sewenang-wenangnya oleh mereka yang tidak bertanggung jawab yang akhirnya dibebankan kepada rakyat." ujar beliau lagi.

MUKA TAK MALU MAKAN DUIT RAKYAT

Posted: 16 Nov 2011 06:18 AM PST


Berdasarkan rekod kewangan syarikat projek ternakan lembu, Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC), PKR mendakwa terdapat lebih banyak penyelewengan dalam syarikat yang dimiliki oleh keluarga Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Sharizat Abdul Jalil.

NONEPada sidang media di lobi parlimen, setiausaha agung PKR Saifuddin Nasution mendedahkan bahawa skandal itu kini merebak dan turut membabitkan beberapa pemimpin Umno lain.

1. Lembu-lembu bernilai RM5,281 yang disumbangkan pada tahun 2009 kepada Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Shaziman Mansor; dan RM2,640 kepada ADUN yang hanya dikenali sebagai 'YB Yunus'.

2. Lembu-lembu bernilai RM70,000 dikatakan dijual secara kredit kepada bekas Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Zulhasnan Rafique pada tahun 2008; dan harga pembelian hanya dibayar sepenuhnya pada tahun 2009.

3. RM26,400 yang didakwa dibayar sebagai perbelanjaan yang dilakukan pada tahun 2008 oleh Shahrizat.

4. RM368,640 yang dikatakan digunakan bagi sewa pejabat dan dibayar kepada pengarah NFC - suami Shahrizat, Mohamad Salleh Ismail dan anak lelaki mereka, Wan Shahinur Izran.

Syarikat itu, sebelum ini, didakwa telah membelanjakan sebanyak RM250 juta dana awam yang diperuntukan dalam bentuk pinjaman mudah. Namun sehingga hari ini, tiada ulasan berhubung segala dakwaan yang dilemparkan dijawab.

MULA MULA NAFI ...AKHIRNYA TARIK PULA....

Posted: 16 Nov 2011 06:14 AM PST

Tak habis-habis kerajaan Njib 1 Malaysia ni dengan berbagai skadal dan juga pentadbiran.Walau diberikan maklumat yang tepat berhubung dengan beberapa barangan yang tercemar, seperti biasanya kerajaan dan pecacai Umno tetap menafikan sehinggalah ianya terbukti.

Sikap beginilah yang sedang menjahanamkan Umno dan kita harap ianya dapt menyedarkan rakyat bahawa kerajaan yang ada sekarang ini tidak harus di kekalkan dan harus di tolak bagi menggantikan dengan kerajaan yang baru.


Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) telah menarik balik susu tepung jenama itu dari pasaran, sehari selepas dakwaan bahawa kandungannya melanggar batas-batas yang ditetapkan oleh Akta Peraturan-Peraturan Makanan 1985.

NONEDalam satu kenyataan di laman web hari ini, KR1M berkata produk itu telah dikeluarkan buat sementara waktu tetapi tidak memberikan sebarang sebab bagi berbuat demikian.

"Pembekal susu tepung KR1M telah dimaklumkan dan produk berkenaan telah dikeluarkan buat sementara waktu sehingga diberitahu kelak," petik kenyataan itu.

Mengenai dakwaan sos cili jenama 1Malaysia yang didakwa mempunyai tahap raksa dan plumbum melebihi paras yang dibenarkan, pengendalinya menafikan perkara itu.

"Buat masa ini, ujian makmal dari pembekal menunjukkan bahawa formula produk itu mematuhi keperluan Akta Peraturan-Peraturan Makanan," petik kenyataan itu lagi.

Kopitiam Bang Nan

0
sumber :-

Kopitiam Bang Nan


Aku ingatkan bangla2 yang cilok daging korban kat masjid2 hari tu dah teruk... ghupe2nye menteri2 kabinet Malaysia lagi teruk..Hehe!! Ajer Nyer....

Posted: 16 Nov 2011 01:10 AM PST

Lagi pemimpin Umno diheret dalam skandal projek lembu
Hazlan Zakaria
4:16PM Nov 16, 2011

Ramping up its onslaught on the National Feedlot Corporation (NFC), PKR has claimed to have unearthed more irregularities from financial records of the company owned by the family of a federal minister.

At a press conference in the Parliament lobby, PKR secretary- general Saifuddin Nasution revealed that the s
candal has extended to involving certain Umno leaders:

1. Cattle worth RM5,281 were apparently donated in 2009 to Works Minister Shaziman Mansor; and RM2,640 to a state assemblyperson identified only as 'YB Yunus' in the documents.

2. Cattle worth RM70,000 were allegedly sold on credit to former Federal Territories minister Zulhasnan Rafique in 2008; and the purchase price was only paid in full in 2009.

3. RM26,400 was allegedly paid for expenses incurred in 2008 by Shahrizat Abdul Jalil, whose family owns the NFC.

4. RM368,640 was said to be used for office rental and paid to NFC directors - Shahrizat's husband Mohamad Salleh Ismail and their son Wan Shahinur Izran.

The company already stands accused of questionable spending of RM250 million in taxpayers' money awarded to it as a soft loan, but has not commented to date.

Problems associated with the NFC operations were first brought to light in the 2010 Auditor-General's Report.

[More to follow]

Doa yang membuatkan Khir Toyo dan Noh Omar gabrah...

Posted: 15 Nov 2011 11:30 PM PST



DOA SEMOGA ALLAH GAGALKAN PENIPUAN UMNO DALAM PRU-13

Ya Allah, Tuhan Semesta Alam. Yang menjadikan langit dan bumi serta menggerakkan awan. Kami hamba Mu yang lemah dan daeef sujud memohon kepada Mu. Sesungguhnya UMNO dan Barisan Nasional akan menipu dan berbohong dalam Pilihanraya Umum ke 13 kelak.

Ya Allah Ya tuhan kami, pohon kami semoga Kau menurunkan Bala Tentera Malaikat Mu dan mengagalkan segenap penipuan mereka ini, Ya Allah. Pastikan setiap penipuan mereka itu memakan diri mereka sendiri.

Ya Allah, Kau turunkan Bala Mu pada setiap yang bertanggungjawab di atas penipuan2 ini samada mereka duduk di dalam Jabatan Pendaftaran Negara, Kementrian Pertahanan, Kementrian Dalam Negeri, Imigresen, SPR dan mana-mana lagi. Turunkan bala ke atas mereka sekiranya mereka terus menerus mahu menipu, Ya Allah.

Tulang Besi

Cursing Malay : Terus Terang

0
sumber :-

Cursing Malay : Terus Terang


Contest Untuk Blogger : "Kenapa Aku Rasa Blog CursingMalay Awesome Gila?"

Posted: 16 Nov 2011 04:34 PM PST

Memandangkan blog ini dah makin popular dan makin dikenali sehingga mendapat pengiktirafan antarabangsa, yakni orang Malaysia yang duduk oversea, aku dengan ini ingin mewujudkan contest macam blogger-blogger lain yang tak sefamous aku selalu buat.

Contest ni mudah.
Apa yang diperlukan hanyalah sedikit aje masa anda.

Cara menyertai :

1. Buat satu entri dan tajuk entri tu adalah "Kenapa Aku Rasa Blog CursingMalay Awesome Gila?"

2. Entri tu mestilah memuji aku. Sebarang kritikan atau pandangan negatif aku disqualifykan.

3. Peserta contest ni mestilah meletakkan plug in lagu kegemaran aku sekarang ni di blog diorang iaitu lagu Cinta Muka Buku nyanyian Najwa Latif dan pastikan plug in tu autoplay bila orang bukak blog anda. Tujuannya untuk menghasilkan mood yang sesuai untuk pembacaan. Volume setkan tinggi2.

4. Dalam entry anda tu, anda mestilah meletakkan banner yang aku sediakan kat bawah ni. Takde banner dalam entry, disqualify. Pilih salah satu. Kalau nak letak semua lagi bagus tetapi chances untuk anda menang tidak berubah.





5. Kemudian lepas anda dah publish...anda ambik link post tadi dan pastekan link blog anda kat ruangan komen kat entry aku ni. Ni syarat tak compulsory. Lagi cantik kalau gambar avatar anda adalah gambar gadis cantik, kalau aku nampak gambar awek, selalunya aku akan bukak link anda tu. Sebarang proposal untuk menjadi gelfren atau perempuan simpanan akan diberikan penilaian yang lebih khusus.

..............

5 x Hadiah Utama :
Pemenang akan mendapat satu (1) visit daripada aku dan apa yang lebih membanggakan, aku akan komen dalam posting anda mengenai blog aku tu. Lumayan kan?

10 x Hadiah Saguhati :
Kemungkinan untuk orang bukak link blog anda yang anda pastekan dalam komen tu akan meningkat. Percentage anda bertukar-tukar link dengan blogger lain akan melonjak!

1 x Grand Prize Winner :
Aku declare awal-awal lah supaya takde orang sue aku..
Grand prize winner contest ni adalah aku.

.................

Terima kasih jika anda menyertai peraduan ni.
Mula lah mengarang entry anda sekarang. 
Tiada tarikh tutup untuk peraduan ini. 
Bila-bila anda nak masuk anda boleh masuk. 

Pemenang hadiah utama akan dipilih bila-bila masa aku berkelapangan.

RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


8 orang masuk hospital akibat minum susu 1Malaysia..

Posted: 16 Nov 2011 06:33 PM PST



24 orang pelajar di Kuala Nerang, Kedah telah mengalami masalah setelah minum Susu 1Malaysia.

Daripada jumlah itu, katanya, 8 orang telah mengalami masalah serius sehingga terpaksa dimasukkan ke wad di Hospital Kuala Nerang.

"Saya difahamkan, Susu 1Malaysia itu diberikan kepada semua pelajar di seluruh negara. Diharap pihak kementerian menarik balik bekalan Susu 1Malaysia di sekolah-sekolah kerana ia tak baik kepada kesihatan," kata Ahli Parlimen Padang Terap, Nasir Zakaria- sumber cerita
Read More / Baca Lagi >>

Ada 59 aduan salah laku SPRM tapi tiada satu pun didakwa

Posted: 16 Nov 2011 06:28 PM PST



KUALA LUMPUR: Kementerian Dalam Negeri mengakui terdapat 59 laporan polis dibuat antara 2005 hingga 2009 terhadap pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) atas dakwaan salah laku dan penganiayaan.
Daripada 59 laporan polis itu, masih disiasat (23), menunggu arahan Pejabat Peguam Negara (29) dan tujuh lagi ditandakan sebagai tiada tindakan lanjut.
Perkara ini dinyatakan Kementerian Dalam Negeri dalam jawapan bertulisnya kepada Gobind Singh Deo (DAP-Puchong).
Read More / Baca Lagi >>

Ismail Sabri is the racist: Low quality KR1M goods will hit Malays the most

Posted: 16 Nov 2011 06:24 PM PST

Ismail Sabri is the racist: Low quality KR1M goods will hit Malays the mostPakatan Rakyat members of parliament have over the past 2 weeks exposed the fact that many of the goods sold in Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) were not only substandard, illegal and unhealthy, many of these products were also not cheaper than products sold in existing hypermarkets.
We were criticised by the Domestic Trade, Cooperatives and Consumerism Minister, Dato' Ismail Sabri as being unfair by not comparing "apple to apple", that is we should not be comparing 1Malaysia products with house-branded products from Tesco, Giant or Carrefour.
However, we have proven that the comparison was indeed not "apple to apple" for products such as the "oyster sauce" because the sauce from Tesco contained real oyster extracts, the 1Malaysia product had only flavouring and no oysters.
Read More / Baca Lagi >>

Proton takeover?

Posted: 16 Nov 2011 06:23 PM PST

The recent sharp jump in Proton Holdings Bhd shares has given rise to speculation over a management buyout (MBO) as well as rumours of takeover proposals for the national carmaker.Proton shares have gained 83 sen since Tuesday and closed yesterday at RM3.53.On Wednesday, Proton warrants also jumped, with Proton-CG rising 4.5 sen to 13 sen while Proton-CH was up six sen to 12.5 sen at the close.
Research analysts and stockbrokers are surprised by the sudden surge in Proton's share price. They say the marketplace is abuzz with all sorts of rumours.
JF Apex Securities Bhd deputy managing director Lim Teck Seng said that Proton's share price usually would not see such a surge without an important corporate announcement or development.
"Perhaps investors are expecting some big announcement to be made. On the other hand, maybe there is a liquidity play as the "party" is still going on in the market with the recent heavy trading in penny stocks. Investors are looking for cheap stocks," said Lim.
Read More / Baca Lagi >>

Koh out of the 13th GE

Posted: 16 Nov 2011 06:20 PM PST

The prime minister has accepted my decision, says the Gerakan president.
KUALA LUMPUR: Gerakan president, Koh Tsu Koon, today announced that he will not be participating in the upcoming 13th general election.
At a press conference at the Gerakan's headquarters this morning, Koh said that this would include any parliamentary or state seat.
"This is my personal decision," he said. "And I have discussed this with the central working committee several times."
"I have also informed Prime Minister Najib Tun Razak, and he has accepted and respects my decision."
Koh added that he will now devote his time and energy to strategise, strenghten party machinery, decide on the candidate line-up and coordinate publicity.
"I want to campaign for our candidates to win instead of just focusing on winning a seat for myself," he said.
He also clarified that he still remains the party president and any further decision on this position would be made after the general election.

‘Clandestine secret society’ operating govt businesses

Posted: 16 Nov 2011 06:20 PM PST

Was Isa Samad appointed chairman so that PM Najib can have a 'trusted person to oversee' Felda's RM7 billion cookie jar?
A bigger rat has been assigned to look after Kumpulan Permodalan Felda's (KPF) RM7 billion ringgit kitty. And that rat is Isa Samad.
Now why would anyone appoint Isa, whose track record of managing assets is suspect, as guardian to such a loot?
The answer – it's the PM's wish.
It is Prime Minister Najib Tun Razak's wish that Isa Samad, a close comrade in arms, be installed as chairman of KPF and 'oversee' the RM7 billion that it has.
Let's discuss the PM's wishes. It is an interesting subject in itself.
Remember Omar (Mustapha) Ong, an Oxford graduate and Eisenhower fellow from the 4th floor (of PM's Department)? Let me jog your memory.
Read More / Baca Lagi >>

Memoir Syed Husin: Apabila idealisme bergabung dengan kuasa

Posted: 16 Nov 2011 06:18 PM PST

"Biasanya kita sebut tentang politik dia bersangkut paut dengan kuasa.  Tetapi dengan Dr.Syed Husin Ali, politik ini dalam pandangan saya, politik Syed Husin Ali ini tidak bersangkut paut dengan kuasa.  Dia hanya sangkut paut dengan idealisme dan prinsip perjuangan."

Demikianlah kata-kata Tian Chua, Naib Presiden PKR dalam Majlis Pelancaran Memoir Perjuangan Politik Syed Husin Ali, di Pusat Konvensyen Shah Alam, semalam.  Tian Chua mengakui bahawa Syed Husin Ali adalah idola politik pertamanya ketika dirinya balik dari luar negeri.  "Kita menyokong Syed Husin Ali (pada ketika itu) bukan dengan tujuan untuk tukar kerajaan.  Bukan tujuan untuk melaksanakan prinsip-prinsip atau dasar-dasar baru.  Hanya (kerana) pada waktu itu kita rasa kita perlu satu suara untuk golongan yang dipinggirkan, golongan yang ditindas.  Kita perlukan a voice of conscience in the parliament."
Read More / Baca Lagi >>

Tuanku Sultan perkenan kewujudan Tahfiz Sains

Posted: 16 Nov 2011 06:14 PM PST

Oleh SITI ZALEHA ABDUL RAHIM

KDYMM Tuanku Sultan Kedah ALOR SETAR – Kebawah Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan Kedah menyambut baik langkah kerajaan negeri mewujudkan institusi Maahad Tahfiz Sains.

"Dalam bidang pembangunan insan, kerajaan beta telah mengambil langkah yang strategik apabila mewujudkan institusi Maahad Tahfiz Sains

"Beta percaya sekolah ini bakal membentuk generasi pelajar yang memiliki daya intelektual yang tinggi, berkeperibadian yang terpuji, berakhlak mulia dan menguasai Al-Quran sebagai panduan di dalam kehidupannya.

Read More / Baca Lagi >>

Berkenaan Pilihan Raya, Saham dan Daging

Posted: 16 Nov 2011 06:11 PM PST

Oleh A Kadir Jasin
BARU-baru ini, ketika memberi seminar mengenai pemberitaan ekonomi, seorang peserta bertanhttp://www.investasi-saham.com/images/saham.jpgya adakah benar harga saham akannaik apabila pilihan raya umum (PRU) diadakan.

Saya jawab, ia dan tidak. Banyak faktor mempengaruhi harga di pasaran saham. Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, pasaran saham dunia banyak ditekan oleh ketidaktentuan ekonomi Amerika, Eropah dan Jepun.

Read More / Baca Lagi >>

Bangunan Parlimen diserbu, PM Kuwait didesak undur

Posted: 16 Nov 2011 05:58 PM PST


Ahli-ahli Parlimen Kuwait berkumpul di kawasan podium Dewan Perhimpunan Nasional selepas menyerbu bangunan Parlimen lewat semalam. — Foto Reuters
KUWAIT, 17 Nov - Berpuluh-puluh rakyat Kuwait menyerbu bangunan Parlimen negara itu lewat semalam sementara beratus-ratus orang berdemonstrasi di luar premis mendesak Perdana Menteri Sheikh Nasser al-Mohammad al-Sabah meletakkan jawatan, lapor media tempatan dan saksi. Menurut mereka, penunjuk perasaan yang turut memasuki dewan perbahasan termasuklah beberapa wakil rakyat pembangkang yang mengadakan demonstrasi di luar bangunan Parlimen setiap minggu mendesak penyingkiran Sheikh Nasser, yang menurut mereka mengamalkan rasuah.
Read More / Baca Lagi >>

Anwar: Siasatan video seks untuk aibkan saya

Posted: 16 Nov 2011 05:56 PM PST

NONEKetua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa pasukan polis yang diperkudakan oleh pemimpin-pemimpin politik mereka sekali lagi cuba "mengaibkan" dirinya.

Bercakap kepada wartawan selepas memberi kenyataan di balai polis Kepong petang semalam, Anwar berkata siasatan itu berikutan laporan polis yang dibuatnya 22 Mac lalu terhadap trio 'Datuk T' yang telah menayangkan sebuah pita lucah yang didakwa membabitkan seorang lelaki yang miripnya.

"Saya telah buat laporan polis berhubung ugutan yang berkata 'jika Anwar dan (presiden PKR Dr) Wan Azizah Wan Ismail tidak meletakkan jawatan, mereka (Datuk T) akan mendedahkan segala-galanya'.
Read More / Baca Lagi >>

Fidlot: BN hadapi krisis keyakinan rakyat

Posted: 16 Nov 2011 05:55 PM PST

KOTA BHARU, 17 Nov: Timbalan Pesuruhjaya III PAS Negeri Kelantan Datuk Nik Mohd Amar Nik Abdullah mendakwa Umno BN kini sedang berdepan 'krisis keyakinan rakyat' yang teruk.

Menurut Mohd Amar, keadaan itu berlaku ekoran penyelewengan yang didedahkan melalui Laporan Ketua Audit Negara 2010 termasuk salah guna kuasa dalam isu National Feedlot Corporation membabitkan keluarga menteri kanan kerajaan.
Read More / Baca Lagi >>

MCA: Kembali ke negara jika mahu mengundi

Posted: 16 Nov 2011 05:54 PM PST

NONEMCA menyokong hak setiap rakyat Malaysia untuk mengundi, tanpa mengira sama ada mereka tinggal di dalam negara atau di luar negara, asalkan mereka pemilih berdaftar, kata timbalan presidennya, Datuk Seri Liow Tiong Lai.

Namun katanya, MCA berpendapat pengundi di luar negara patut kembali ke tanah air dan menjalankan tanggungjawab mereka untuk mengundi pada pilihan raya. Ini kerana masih terdapat kelemahan untuk menjamin kelancaran pengundian menerusi kedutaan atau konsulat Malaysia.

"MCA percaya dengan hak setiap rakyat Malaysia untuk mengundi. Adalah menjadi harapan kami agar pihak berkuasa relevan dapat  menyelesaikan pelbagai isu teknikal dan logistik secepat mungkin," katanya dalam satu kenyataan akhbar.

Menurut Liow, mengundi dalam pilihan raya adalah tanggungjawab setiap warganegara dan merupakan hak asasi semua rakyat Malaysia seperti termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.
Read More / Baca Lagi >>

UKM4: Kini satu di PKR, satu bersama MCA

Posted: 16 Nov 2011 05:53 PM PST

Sungguhpun empat mahasiswa Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) yang dihadapkan ke mahkamah kerana berjuang bersama-sama menentang Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU), tetapi banyak pihak berasa 'aneh' kerana khususnya dua daripada 'UKM4' - Hilman Idham dan Woon King Chai boleh bekerjasama.

NONEIni kerana mereka bertugas kepada tuan politik yang berbeza parti - PKR dan MCA, sekalipun masih berkawan rapat.

Hilman adalah pembantu kepada ahli parlimen Gombak dan timbalan presiden PKR Azmin Ali (kiri). Manakala Woon pula bertugas di pejabat timbalan menteri belia dan sukan dan naib presiden MCA Senator Gan Ping Sieu (bawah, kanan).

Ketika diwawancara Malaysiakini, kedua-dua bekas pemimpin persatuan sains politik UKM itu, terus gelak ketika diajukan soalan berkenaan.

"Ini menjadi satu perkara yang banyak orang rasa aneh. Dua-dua kawan rapat tapi bekerja kami (dalam) dua parti politik yang berbeza kerana kami sendiri merupakan advokasi kepada kebebasan bersuara, menyuarakan (dan) membincangkan tentang idea, (tetapi) kami menghormati idea berbeza.
Read More / Baca Lagi >>

Khairy terima cabaran debat tapi jalan keluar tetap ada

Posted: 16 Nov 2011 05:50 PM PST

Khairy terima cabaran debat tapi jalan keluar tetap adaSetelah menjadi tumpuan utama didalam negara, ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin telah memutuskan untuk menerima cabaran debat dari pengarah strategi PKR Rafizi Ramli. Namun begitu, dia akan memastikan ada jalan keluar untuk menyelamatkan dirinya jika keadaan tidak boleh dikawal lagi.
"Sememangnya saya sudah bersedia. Cuma tunggu masa sahaja tapi Perhimpunan Agung Umno akan berlangsung tak lama lagi," Khairy berkata kepada siding media di lobi Parlimen pada hari Rabu.
Salah urus yang memeranjatkan
Perdebetan adalah mengenai kemelut penyelewengan RM250 juta dibawah projek Pusat Feedlot Kebangsaan (NFC). Sebuah projek kerajaan persekutuan yang bertujuan meningkatkan bekalan pengeluaran daging lembu negara, PKR telah untuk beberapa minggu mendedahkan penipuan di dalam projek itu yang diurus oleh ahli keluarga ketua Wanita Umno Shahrizat Jalil.
Read More / Baca Lagi >>

Video seks: Bagaimana dengan kes bunuh dan lembu, Anwar selar polis

Posted: 16 Nov 2011 05:49 PM PST

Video seks: Bagaimana dengan kes bunuh dan lembu, Anwar selar polis Anwar menyelar Perdana Menteri, datuk Seri Najub Tun Razak kerana sibuk memfokus kepada politik sampah sedangkan banyak lagi penjenayah seperti yang terlibat dengan kes bunuh dan skandal lembu nampaknya sedang lepas bebas.
De-facto Ketua Pembangkang yang berusia 64 tahun itu yang dijangka berpeluang menumbangkan kuasa BN yang sudah pun berusia 5 dekad tidak menyatakan secara spefifik siapakah penjenayah yang dimaksudkan beliau.
Walaubagaimanapun, bagi mereka yang mengikuti perkembangan terkini skandal-skandal politik di Malaysia, sudah tentu boleh meneka bahawa beliau merujuk kepada kes pembunuhan Altantuya yang mengaitkan Perdana Menteri , Datuk Seri Najib.
Read More / Baca Lagi >>

Cash belonging to robbery suspects goes missing

Posted: 16 Nov 2011 04:31 PM PST

KUALA LUMPUR, Nov 17 — Cash belonging to two of the men charged with robbing money changers at KL International Airport (KLIA) in September has gone missing from the Selangor police headquarters.
In a statement released last night, Selangor police said RM11,700 in cash and a wallet were reported missing on Tuesday evening.
File photo of ringgit notes. — Picture courtesy of mybursa.wordpress
The cash is not part of the US$300,000 that was seized in relation to the robbery. Three Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) claimed trial last month for robbery and abetting a civilian in robbing three money changers of RM930,000 at KLIA in September.
The three officers, aged between 20 and 35, hold the ranks of acting assistant commissioner, senior assistant superintendent and assistant superintendent. The civilian, who had impersonated an MACC officer during the robbery, is still at large.
They allegedly robbed the money changers inside the satellite building at KLIA on September 15.
The trio were arrested two days later after they were picked out by the victim during an identification parade.
It was earlier reported that the money changers were at the airport intending to board a flight to Singapore when the robbery took place.
The three are understood to have been carrying foreign currencies amounting to about RM2 million, which they had declared to Customs.

Nik Aziz says 'evil' of Awang Adek to snub royalty poster

Posted: 16 Nov 2011 04:30 PM PST

Nik Aziz says 'evil' of Awang Adek to snub royalty posterNov 16: For refusing to join the state's ongoing campaign to pressure the Federal government pay the oil royalty, UMNO's Kelantan-born Awang Adek Hussin (right) drew a sharp rebuke from Kelantan Menteri Besar who described him 'evil'.
Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat was responding to the refusal of the deputy Finance Minister to accept a poster which carries the late Tun Abdul Razak's statement in parliament in 1975 promising every state in the Federation oil royalty for oil drilled within state territories.
Kelantan exco and PAS vice president Husam Musa, who heads the State Petroleum Royalty Claims committee, handed over a copy of the poster to Najib Razak, to remind him of his late father's stand on the matter.
According to the statement, now named 'Amanat Tun Razak' by Kelantan, every state will receive 5 percent of the oil wealth extracted by Petronas, its agencies and contractors, for oil drilled inshore and offshore the state under the Petroleum Development Act 1975.
Read More / Baca Lagi >>

ISA:10 ‘PAS’ members arrested in Sabah

Posted: 16 Nov 2011 04:29 PM PST

Ten religious teachers and Islamic activists were arrested here in Tawau under the Internal Security Act (ISA) by a team of police officers from federal police headquarters Bukit Aman.The counter-terrorism operation by the Special Assignment Team was led by DSP Azman Omar. The police gave no information on the arrests.The families of the detainees were informed on Tuesday that their relatives were being detained under the ISA which allows for detention without trial. They can be kept incommunicado for 60 days, after which the Home Minister can detain them for two years.
According to sources, those arrested were all PAS members or supporters, including respected religious teachers in the Tawau district.Pic: Family members of the arrested husbands.
Read More / Baca Lagi >>

Menteri : Wang bantuan sekolah RM100 sah

Posted: 16 Nov 2011 04:28 PM PST

Kontroversi pemberian wang bantuan persekolahan sebanyakRM100 kepada setiap pelajar seperti yang diumumkan pada perbentanganBajet 2012 terjawab apabila pembayaran serta-merta itu dibuat secarasah menggunakan peruntukan sedia ada dalam kumpulan wang AkaunPenyelesaian Utama Perbendaharaan 2011.Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Dr Wee Ka Siong berkata, prosespemberian wang berjumlah RM530 juta itu tidak bertentangan denganPerlembagaan ataupun membelakangi Parlimen walaupun Bajet 2012 masihbelum diluluskan Dewan Rakyat.
"Memang betul sekiranya kita mengeluarkan wang untuk (bajet) tahundepan bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan.
Read More / Baca Lagi >>

Indelible ink: First blood to the people in the GE-13 Mother of All Battles

Posted: 16 Nov 2011 04:26 PM PST

Indelible ink: First blood to the people in the GE-13 Mother of All BattlesIf you are confused at the whole issue of the use of indelible ink, than you are not the only one. It seems the Attorney General and the Election Commission of Malaysia are equally as confused, if not as dumb-founded as every other Malaysian. Or perhaps, the AG and EC are just plain dumb?
The A-G finally cleared the way for the use of indelible ink, something that most of us had known was legislatively possible, but which he had insisted was not - stumping even the BN parliamentarians with his insistence that using indelible ink would require changes to the Constitution.
On June 2, 2007, the Election Commission made public the proposed use of indelible ink to mark participating voters at polling stations, and its use was even officially confirmed by the Commission's chairman Abdul Rashid Abdul Rahman on August 13, 2007. Its introduction was a measure to preclude electoral fraud by preventing duplicate votes, and would mark the first time indelible ink was to be used in a Malaysian general election.
Read More / Baca Lagi >>

Hayati 'Memoir Perjuangan Politik Syed Husin Ali'

Posted: 16 Nov 2011 04:24 PM PST

SHAH ALAM, 17 Nov: "Sesiapa yang ingin menjadi calon pada pilihan raya nanti perlu menghayati serta meresapi setiap isi kandungan di dalam buku ini, barulah layak untuk memikul tanggungjawab sebagai calon," jelas Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Anwar menyatakan demikian pada program pelancaran buku hasil tulisan mantan Timbalan Presiden PKR, Dr Syed Husin Ali berjudul 'Memoir Perjuangan Politik Syed Husin Ali' di Shah Alam Convention Centre malam tadi juga memberitahu perjuangan yang ditunjukkan oleh Syed Husin adalah satu perjuangan politik bukannya bersifat peribadi.
Read More / Baca Lagi >>

Nik Abdul Aziz takut kepada DAP - Ibrahim Ali

Posted: 16 Nov 2011 04:23 PM PST


KUALA LUMPUR 16 Nov. - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dilihat takut kepada DAP apabila gagal menyatakan pendirian sebenar berhubung siapa bakal menjadi Perdana Menteri sekiranya pembangkang menang pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) nanti.
Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, Nik Abdul Aziz seolah-olah masih meraba-raba mencari jawapan dan tidak pasti mengenai pendirian Pas berhubung perkara itu apabila menyatakan ia hanya akan diketahui selepas pilihan raya umum berlangsung.
"Rakyat pasti hendak tahu sekarang. Kenapa Nik Aziz tidak nyatakan sahaja bahawa Datuk Seri Abdul Hadi Awang?. Bukankah beliau Presiden Pas?
Read More / Baca Lagi >>

32 pensyarah IAB dikesan jadi alat Umno BN

Posted: 16 Nov 2011 04:19 PM PST

KUALA LUMPUR, 17 Nov: Seramai 32 orang pensyarah Institut Aminuddin Baki (IAB) yang bertugas di Kelantan dikesan menjalankan kegiatan menyalahi peraturan dengan berkempen bagi pihak Umno BN.

Dalam siri-siri kempen yang diatur, mereka sering memburukkan PAS dan DAP dalam Pakatan Rakyat  bagi mempengaruhi orang ramai supaya membenci kedua-dua parti itu.
Read More / Baca Lagi >>

Idris Jala and Najib's subsidies con game

Posted: 16 Nov 2011 04:18 PM PST

Idris Jala and Najib's subsidies con gameUntil 2 weeks ago, 98% Malaysians were under the apprehension that precious resources of this country is being wasted on subsidy.
The main man behind the dissemination of this information is the esteemed CEO of PEMANDU (equivalent to a Minister without a Portfolio in the Cabinet), Mr Idris Jala.
He had given a list of subsidies that has been paid out by the government totalling RM74 billion. A staggering sum considering Malaysia being a small nation.
Idris went on to say that should we fail to cut these subsidies, Malaysia will turn into a bankrupt nation by 2019.
The plan is to spread fear of seeing our children eating from garbage cans and sleeping on the streets among the electorate so as to create a mood among the people to accept painful cuts and increase in prices.
Read More / Baca Lagi >>

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT