Nuffnang

Pengikut

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


Khutbah Jumaat Jawi - Umat Islam wajib benteras tayangan lucah

Posted: 07 Apr 2011 05:36 PM PDT

KUALA LUMPUR: Umat Islam mesti menangani gejala 'filem' haram dengan mengelakkan diri dari terlibat memiliki dan menonton rakaman berunsur lucah serta memerangi pengedarannya.
Demikian antara kandungan teks khutbah Jumaat esok berjudul 'Membanteras Filem Haram' yang diterbitkan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) menerusi dalam laman rasminya di sini.
"Usaha-usaha perlu dilaksanakan segera bagi mengelakkan bencana yang bakal menimpa umat Islam yang hidup bergelumang dengan dosa," tulis khutbah berkenaan.
Pada perenggan ke 22, khutbah itu membawa mesej 'menggalakkan tangkapan awam' apabila menyatakan umat Islam harus bekerjasama dengan memberi tindak balas kepada agensi yang menguat kuasa Akta Penapisan Filem 2002
Khutbah itu menyatakan akta itu berperanan menguat kuasa undang-undang bagi melindungi negara dan rakyat dari pengaruh buruk dan unsur negatif yang dipapar dalam filem berunsur lucah.
Mereka yang melanggar akta berkenaan, boleh dihukum penjara maksiumum lima tahun dan denda sehingga RM50,000 atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.
Khutbah itu mengingatkan, ia cuma hukuman dunia sedangkan hukuman di akhirat lebih dahsyat dan menggerunkan bagi mereka yang mengundang kemurkaan Allah SWT.
Ia juga mengingatkan umat Islam supaya tidak melepaskan tanggungjawab itu kepada kerajaan sahaja kerana ia adalah amanah Allah kepada rakyat sebagai khalifah di muka bumi.
Berikutan penyebaran filem lucah yang berleluasa, khutbah itu turut menyatakan umat Islam hanyut dengan peredaran masa hingga lupa kepada Allah SWT dalam mengejar memewahan hidup dan keseronokan hiburan.
Ia menyatakan masalah itu mendatangkan krisis sosial, menyebabkan remaja terdedah kerana mereka kurang matang dan mahu mencuba sesuatu yang baru serta mudah terpedaya dan terpengaruh.
Masalah sosial itu, mengikut khutbah itu, menggalakkan pergaulan bebas melalui paparan adegan lelaki dan perempuan tanpa batasan yang merangsang pelakuan zina, sekali gus memberi impilikasi buruk terhadap pembentukan generasi akan datang.
Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=10859

Apa nak jadi dgn KERAjaan HARAMJADAH 1Malaysia ni - Majalah Porno disebar di sekolah

Posted: 07 Apr 2011 04:14 AM PDT

SHAH ALAM: Tidak puas menyebar komik lucah bertajuk 'Kisah Juara Raja Lawak' bagi mengaibkan pimpinan Pakatan Rakyat, pimpinan Umno Barisan Nasional (BN) terus memainkan sentimen politik lucah, kali ini dengan menyebarkan majalah porno di sekolah.
Hal itu disedari Ketua Biro Pendidikan KEADILAN, Abbas Awang yang menerima majalah porno berjudul 'Kisah Seorang Sifu Teragung Di Abad Ini. Mentor 5 Bersama Berganding Bahu Mengejar Impian Yang Satu, Tunjuk Ajarku Sifu' daripada seorang guru Sekolah Kebangsaan Meru di Persiaran Hamzah, Kapar pagi tadi.
Bercakap kepada Keadilan Daily, beliau berkata, majalah  16 halaman itu penuh dengan gambar bogel yang melibatkan pimpinan Pakatan Rakyat termasuk Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang diubah suai.
"Majalah itu penuh gambar bogel yang menjijikkan. Gambar lelaki tersebut diubah suai dengan gambar kepala Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan menggunakan badan orang lain," katanya ketika dalam perjalanan  membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam, jam 6.30 petang ini.
Mengulas lanjut, beliau kesal dengan tindakan individu yang tidak bertanggungjawab itu dan menyuarakan kebimbangannya berikutan majalah porno itu turut diedar ke sekolah dan dikhuatiri jatuh ke tangan murid.
"Kita bimbang sekiranya majalah itu diterima pelajar sekolah dan tidak mustahil akan banyak lagi masalah sosial remaja. Perkara ini perlu dibanteras secepat mungkin memandangkan sudah menular ke sekolah," katanya.
Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=10890

Siulan Apadianie

0
sumber :-

Siulan Apadianie


Mantera Mereka

Posted: 07 Apr 2011 07:41 AM PDT

Antara TT, KASTAM, SPRM, PERKASA, RAKAN SARBANI, MENTERI, DAP,& MSO

usinkata;....Kali ini ttidak banyak yg nak dikatakan..tetapi hanyalah beberapa siri kata-kata yg bukan dari usinkata...mari kita dengar dan melihat lebih kedalam dgn pelbagai siri kata-kata ini..kata-kata ini merujuk kes terbaru kematian mengejut di bangunan SPRM...Dan ini ayat usinakata kat dalam FB sejam dua yang lalu..

"adakah ada antara peawai penyiasat SPRM memiliki kebolehan menguasai minda separuh sedar...pernah sy tgk CSI dlm AXN..ada seseorang yg mampu menguasai minda separuh sedar yg mampu mengarahkah mangsanya membunuh dir??????.."


Mantera Mereka

Didalam buku Hishamuddin Rais a.k.a Tukar Tiub "Keganasan,Penipuan & Internet -hegemoni media daulah pecah ...beliau ada kata...

"Para Blogger sudah tidak tentu arah tujuan .Cerita mana yang hendak diputar.Usik salah tak usik salah.Belum sempat kes bunuh selesai ,rasuah muncul.belum tutup mata sebelah lubang parlimen bocor.Semua bikin kacau.Semua bikin kalut.
Menteri kata blogger bohong.Blogger kata menteri bohong.Polis kata blogger dan menteri bohong.Blogger kata polis bohong .Kalau polis bohong siapa nak tangkap polis? Inilah yang bikin kacau.Bikin susah."

Masa TT tulis buku ini beliau merujuk kes-kes penting yg berlaku didalam negara sekitar 2007..dan kini pada tahun 2011 selepas April Fool...Malaysia cuba difoolkan dgn beberapa aksi pelakon-pelakon sensasi ahli politikus sempit yang lebih keji dari Mat Rempit..
Yaaa...laaa..Mat Rempit hanya cuba membunuh diri dan membunuh orang lain...tetapi Politikus Sempit hanya nk bunuh orang lain(musuh politiknya) tetapi membiarkanya dirinya hidup sehingga mati kekenyangan..

Untuk itu disini...nak edit sikit dari perenggan yang dikatakan oleh TT dahulu kala (2007)..dan di tampal dengan isu terbaru 2011 ini...


"Para Blogger sudah tidak tentu arah tujuan .Cerita mana yang hendak diputar.Usik salah tak usik salah.Belum sempat kes rogol amah selesai ,video seks muncul.Belum tutup mata sebelah ada lai orang mati mengejut terjatuh dari bangunan SPRM.Semua bikin kacau.Semua bikin kalut.
Kesatuan Pegawai Kastam kata SPRM bohong.Rakan Sarbani kata mustahil Sarbani bunuh diri,Perkasa kata tidak mustahil Sarbani bunuh diri .Menteri kata Abu Kasim tak perlu letak jawatan, DAP kata Abu Kasim patut digantung tugas sehingga siasatan selesai..Kalau SPRM rasuah siapa nak siasat SPRM.Inilah yang bikin kacau.Bikin Susah."

rujukan;-

1) Kesatuan Pegawai Kastam kata SPRM bohong ;-
     Kesatuan Kastam sangsi Sarbani pergi ke SPRM tanpa dipanggil      http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kesatuan-kastam-sangsi-sarbani-pergi-ke-sprm-tanpa-dipanggil/

2) Rakan Sarbani kata mustahil Sarbani bunuh diri
Mustahil Sarbani boleh bunuh diri,kata rakan-rakanya

3) Perkasa kata tak mustahil boleh bunuh diri
Kes Sarbani : Tidak Logik SPRM bunuh saksi,kata Perkasa
petikan artikel diatas..lihat ayat yg ditebalkan..
Malah pertubuhan itu juga berpendapat bahawa tiada logik saksi, yang disiasat itu, dibunuh kerana tindakan sedemikian hanya akan merumitkan proses siasatan.
Memang tindakan luar kawalan akibat tekanan boleh berlaku,— kata Yang Dipertua Perkasa Perak Ahmad Zaini Ismail dalam satu kenyataan hari ini.

4) Menteri kata Abu Kasim tak perlu letak jawatan
Nazri;Abu Kassim tidak perlu letak jawatan


5) DAP kata Abu Kasim patut digantung tugas sehingga siasatan selesai
DAP gesa Putrajaya gantung tugas ketua SPRM sehingga siasatan selesai

Susah-susah...kes Teoh Beng Hock  pun makan tahun pun xselesai2 lagi....inikan pula yg terbaru kes Sarbani...
TTkata...Isu Teoh Beng Hock sebabkan undi Cina lari dari UBN..maka kini mungkin undi Melayu akan turut lari 90% kepada Pakatan dan harapan terbaru undi India bakal turut akan melompat kedalam Pakatan akibat dari Interlok..

Terakhir sekali...MSO dengan Tinta Merahnya..mencoretkan kata-kata hikmat yg perlu direnungi bersama...


"Percaya dan yakinlah perancangan jahat oleh sesiapa pun ia tetap dalam pemerhatian Tuhan dan Dia akan mempertimbangkan sebagai mungkin akan natijah dari perancangan itu. Isu video lucah yang diperniagakan hari ini dipintas oleh isu kematian Allahyarham Sarbini itu."

keAZAManMalaysia

0
sumber :-

keAZAManMalaysia


Yusof Haslam dan Jins Samsudin bakal dilantik menjadi ahli suruhanjaya diraja menyiasat kes video lucah2 Anwar Ibrahim(terlates dari insider gomen)

Posted: 07 Apr 2011 08:22 PM PDT

sila baca berita harian hari ini..

naib presiden pas..salehuddin ayub..mp kubang kerian..

sokong suruhanjaya diraja siasat kes video seks anwar ibrahim..itupun tambahannya tertakluk padah ahli suruhanjaya la..

aku pun sokong..kalau dipihak yg benar buat apa nk takut..cuba jentelmen cam aku ni...

bukan apa..skang ni...kalau kes orang politik..suruh suruhanjaya je yg settle...

polis tak payah buat apa2 dah..harharhar....

aku pun sokong...suruhanjaya diraja perlu ditibuh untuk siasat kes altantuya,saiful bukhari,rahim thamby chik,rais yatim,kes ziana zain,kes rosmah peluk chong wei,shahreezat jaleel ngn pak lah,ummi hafilda dan rahimi osman, dan segala yg ada la...kes sosial anak2 menteri pun jngn lupa..

akta baru perlu diluluskan..

akta ahli politik 2011...

ini untuk memberi keistimewaan kepada stiap ahli politik di malaysia untuk disiasat oleh suruhanjaya diraja saja..

nnti yg jadi leader suruhanjaya diraja ni sapa?? jangan letak yusof haslam dan jins samsudin sudah..harharhar..

aku malas la nk cite bende2 ni....tk de mood..baik aku cite pasal diri aku plak..

smalam sure aku tk leh jawab exam...aku antara budak2 yg surrender..keluar awal daripada periksa..tk bemakna aku tk jawab..aku jawab sume soalan..pendek2 je..tk de la cam thesis cam budak2 lain..bukan apa..jawab panjang2 markah 3 daripada 15 jugak buat apa.. ni esok ni islamic transaction..hah..snang la sikit..bukan snang nk score..snang nk mnjawab..substance dah lekat kat kepala ni..

apa2 pun...smalam aku smpat diusha seorang awek..cun tu tk la sngt tapi puteh...ingt.,,puteh dia bukan kerna penataan cahaya..bak kata lekcerer aku..cantik tu penting..harharhar..

tu yg smangat aku naik ni..biasa la..hensem beb..rambut aku lak mcm orng itali..seksi....muka dari tepi orng kata cam orng perancis..harharhar..

awek msti tergoda....haaaaaaaaaaarhaaaaaaaaaaarhaaaaaaaaaaaaar..

jangan jelesssssssssssss!

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


NAJIB SUDAH TERMAKAN DENGAN `UMPAN' ANWAR, KITA TUNGGU JAWAPANNYA

Posted: 07 Apr 2011 08:46 AM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

AKHIRNYA `umpan' yang dipasang oleh DS Anwar mengena. Apabila heboh para pemimpin Umno dan pencacai mereka termasuk media bercerita pasal ingin menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Bebas untuk menyiasat video lucah yang hangat diperkatakan, DS Anwar berdiam diri sambil menunggu umpan dimakan oleh Najib pemimpin tertinggi puak mereka.

Sebelum ini para pencacai dan cicak mengkarung saja yang riuh rendah, dan bukan tandingan Anwar untuk berdepan dengan cicak mengkarung yang tidak cukup makan seperti Zahrain, Zul Kulim firaun besar, Chee Keong, Nazri botak, Berahim katak dan beberapa ekor lagi tu. Anwar tunggu bos segala cicak mengkarung berbunyi sahaja.

Hari ini, umpan telah dimakan dan bos cicak mengkarung pun berbunyi. Najib berkata mengapa Anwar dan pembangkang tidak bersetuju untuk mengadakan Suruhanjaya Siasatan di dalam kes video lucah yang ditayangkan oleh Rahim dan `geng three strooges' yang masih bebas tanpa ditangkap itu. Sebelum itu, kita mahu tanya Najib atas asas apa perlu ditubuhkan Suruhanjaya Bebas?

Hari ini Anwar merentap `umpan' yang dipasang sekian lama. Anwar bertanya ada kes yang lebih besar dari kes video lucah iaitu kes wanita Monggolia yang di bom dengan bahan letupan C4. Sehingga kini rakyat tertanya sebab apa wanita berkenaan dibunuh oleh dua orang yang dikatakan pegawai keselamatan yang rapat dengan Najib? Kes ini telah lama rakyat tuntut untuk ditubuhkan Suruhanjaya Siasatan Bebas kerana nama Najib turut dikaitkan bersama Rosmah. Bagaimana pula dengan kes seorang bekas KM yang dikatakan merogol budak bawah umur? Kes tangkapan di Hotel Port Dickson yang dikatakan melibatkan seorang artis bersama tokoh politik negara. Mana Suruhanjaya Siasatan ?

Sebenarnya banyak lagi yang patut diadakan Suruhanjaya Siasatan di negara ini jika kes video lucah lelaki boroi ini mahu dianggap terlalu penting buat Najib. Mengapa ianya penting? Sebabnya kes yang dihadapi oleh Anwar sejak dari kes Liwat 1 dan sedang berjalan kes Liwat II semakin menjauhkan rakyat dari Umno. Itu hakikatnya.

Tahniah Anwar, umpan sudah mengena dan sekarang kita tunggu Najib mahu jawab atau tidak tentang pentingnya Suruhanjaya Siasatan Bebas untuk kes Altantuya, kes rogol gadis bawah umur dan juga kes di Hotel Port Dickson walaupun Suruhanjaya Siasatan kes video Lingam dulu tidak tahu hujung pangkal./wfauzdin.blogspot.com

PESANAN BUAT KAKITANGAN KASTAM, UBAH SEBELUM PARAH

Posted: 07 Apr 2011 02:19 AM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

SEKALI lagi saya ucapkan takziah buat keluarga Allahyarham Ahmad Sarbani Mohamed, Pegawai Kastam yang ditemui mati di perkarangan bangunan SPRM Wilayah Persekutuan semalam. Jodoh pertemuan, ajal maut di tangan Allah SWT dan kita sebagai manusia suka atau tidak, terpaksa menerima ketentuanNya dengan penuh insaf dan redha.

Sudah tentu pemergian Allahyarham ditangisi oleh ahli keluarga dan waris beliau juga teman-teman rapat yang mengenali Allahyarham. Apatah lagi, ada teman rapat Allahyarham menyatakan bahawa beliau sewaktu hayatnya adalah seorang insan yang baik, periang dan pernah menjadi Imam di dalam solat bersama teman-teman setugasnya. Itulah perkhabaran baik yang sewajarnya kita patut ulang-ulangkan setelah beliau kembali menemui Rabbul Jalil.

Tragedi yang menimpa ke atas beliau hanya Allah yang tahu dan sebagai manusia biasa kita hanya mahukan agar siasatan telus dapat dilakukan segera. Apa pengajaran dari beberapa peristiwa yang `ganjil dan pelik' yang sering berlaku di negara ini? Tidak lain tidak bukan, kita harus kembali kepada ajaran Islam dan kita tidak lagi perlu mengharapkan golongan sekular atau pun mereka yang menjauhi agama untuk terus memerintah.

Bak kata pepatah Cina, "Ikan busuk selalunya bermula dari kepala". Tidak menjadi salah jika kita berani mencuba sesuatu yang lebih baik dari yang ada. Tidak mencuba, kita tidak akan tahu. Keberanian rakyat di selangor mencuba yang baru, maka lihatlah hasilnya. sehubungan itu, kita mesti berani mencuba di peringkat Pusat pula agar kita boleh lihat samada masih adakah lagi kejadian `pelik dan ganjil' ini berlaku di dalam pentadbiran kerajaan.

Khusus buat semua kakitangan Kastam, marilah kita bersama-sama rakyat yang lain bangun untuk mengubah negara ini. Jadikan lah negara ini sebuah negara yang aman, selamat dan makmur. "Kepala ikan yang busuk, kita buangkan untuk dijamah oleh kucing di jalanan"./wfauzdin.blogspot.com

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


Anwar : Tubuhkan S'jaya DiRaja Untuk Altantuya

Posted: 07 Apr 2011 04:34 AM PDT

























SHAH ALAM 7 APRIL : Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak gentar menghadapi Suruhanjaya DiRaja bersabit fitnah video lucah tetapi mahu langkah itu diimbangi dengan penubuhan badan yang sama untuk menyiasat isu-isu nasional termasuk pembunuhan warga Mongolia, Altantuya Sharibuu.

"Biar mereka panggil (untuk penubuhan Suruhanjaya DiRaja) (tapi) mereka juga harus adakan Suruhanjaya DiRaja untuk Altantuya,... dan pegawai kastam," Anwar memberitahu wartawan di Shah Alam.

Altantuya mati dibom pada tahun 2006. Dua pegawai polis Unit Tindakan Khas didapati bersalah di atas pembunuhan itu namun penasihat Perdana Menteri Najib Razak ketika itu, Abdul Razak Baginda dibebaskan.

Pembangkang dan pertubuhan bukan kerajaan mendakwa pembunuhan itu membabitkan komisyen pembelian kapal selam daripada sebuah syarikat Perancis namun aspek ini tidak diketengahkan semasa perbicaraan.

Hari ini Anwar merujuk kepada skandal pembunuhan warga Mongolia itu sebagai contoh yang sepatutnya membawa kepada penubuhan sebuah Suruhanjaya DiRaja untuk mencungkil kebenaran di sebalik pembunuhan Altantuya.

Anwar juga menggambarkan bahawa kematian Penolong Pengarah Kastam Ahmad Sarbani Mohamed di bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semalam jauh lebih penting dan utama untuk ditubuhkan Suruhanjaya DiRaja bagi menyiasat kes itu.

Semalam Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Nazri Aziz menyatakan Jemaah Menteri harus meluluskan penubuhan Suruhanjaya DiRaja untuk menyiasat sama ada individu dalam rakaman itu adalah Anwar.

Menurut beliau, kerajaan Umno-BN akan terpalit dengan tuduhan terlibat dalam video seks itu berikutan penafian Wan Azizah.

Kenyataan Nazri itu menerima cemuhan pelbagai pihak kerana dilihat cuba menggunakan Suruhanjaya DiRaja untuk "membersihkan" Umno daripada dikaitkan dengan video lucah itu.

Chegubard pula ‘dedah’ isu video lucah KJ, isteri pemimpin

Posted: 07 Apr 2011 02:27 AM PDT



KUALA LUMPUR, 7 April — Sementara negara masih berhadapan polemik video seks didakwa melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim, bekas ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR Badrul Hisham Shaharin pula muncul dengan "pendedahan" rakaman aksi seks Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin (gambar).

Badrul Hisham yang turut dikenali sebagai "Chegubard" berkata beliau pernah didampingi seseorang yang membekalkan rakaman adegan seks yang dikatakan melibatkan Ketua Pemuda BN itu.

"Ketika kempen pilihan raya umum 2008 juga pasukan kempen saya telah didekati dengan orang tidak dikenali dipercayai orang Umno yang memberikan video lucah, yang kononnya Khairy Jamaluddin, tanpa pengetahuan saya ada video ini telah tersebar, namun sebaik sahaja saya mengetahuinya saya telah mengarahkan semua dikutip dan dibakar," kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.

Badrul Hisham berkata lebih 2,000 keping video telah dibakar.

"Kini terbaru pula ada pihak yang menghubungi SAMM mengenai kewujudan video seks yang kononnya merakamkan aksi seks seorang isteri pimpinan tertinggi negara.

"Namun SAMM mengajak semua politik selak kain ini dihentikan segera jangan kerana kuasa sanggup lakukan apa saja," katanya lagi.

Beliau yang juga Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) berkata, rakyat menolak politik sensasi selak kain dengan menolak ahli-ahli politik yang kelihatan seronok memperbodohkan rakyat menggunakan politik lucah seperti apa berlaku sekarang.

"Media yang menjurus kepada perkara yang sama juga harus dijauhkan," katanya lagi.

Lebih dua minggu negara dikejutkan pendedahan rakaman video seks, didakwa melibatkan aksi seks Anwar yang juga Ketua Umum PKR, oleh "Datuk T".

Awal minggu ini, klip sedutan pendedahan itu disebarkan menerusi dunia siber khususnya oleh blog-blog pro-Umno.

Dalam kenyataannya, Badrul Hisham juga berkata, menyerang dari segi politik tidak salah, termasuk menggunakan aspek mobilisasi rakyat sebagai penunjuk kekuatan tetapi ia seharusnya berlandaskan pertembungan idea bukan aspek tidak bernilai seperti politik selak kain.

"Ketika media dunia membincangkan perbagai perkara penting seperti krisis radiasi (impak tsunami Jepun), kebangkitan rakyat di Timur Tengah hingga Afrika, krisis yang menyerlahkan kegagalan sistem ekonomi "kapitalis" sehingga menyeret ada negara menjadi muflis.... namun dalam negara ini media lebih seronok memainkan "politik" berasaskan tuduhan seks dan video lucah," katanya.

"Tidak tahu di mana salahnya, adakah salah media arus perdana yang dikuasai pihak tertentu atau pemain-pemain utama politik negara yang sanggup bertindak ala "desparado"," katanya.

Malah tambah beliau, ketika dunia sedang beralih kepada politik baru berasaskan nilai, rekod dan idea, Malaysia seolah mundur ke belakang dengan politik selak kain yang sebenarnya lansung tidak memajukan pemikiran rakyat.

"Menteri seperti YB (Datuk Seri) Nazri Aziz pula sentiasa terlalu mengeluarkan kenyataan politik dari menghalalkan tanyangan video lucah, malah yang terbaru beliau kelihatan begitu meraban apabila menyatakan (Datuk Seri Dr) Wan Azizah (Wan Ismail) isteri Anwar sendiri tidak layak menilai adakah lelaki dalam video tersebut ialah Anwar Ibrahim. Kalau bukan isteri siapa lagi yang layak menilai?" kata Badrul Hisham yang bertanding melawan Khairy di kerusi Parlimen Rembau pada 2008.

"SAMM dengan ini bagi pihak anak muda Malaysia merakamkan rasa kesal dengan politik "kotor" dan tidak mendidik ini.


KENYATAN MEDIA SUHAKAM

Posted: 07 Apr 2011 02:25 AM PDT


SURUHANJAYA HAK ASASI MANUSIA MALAYSIA

HUMAN RIGHTS COMMISSION OF MALAYSIA

Tel: 603-2612 5600

TINGKAT 11, MENARA TH PERDANA,

Fax: 603-2612 5620

JALAN SULTAN ISMAIL,

Email:humanrights@suhakam.org.my

50250 KUALA LUMPUR

Web:www.suhakam.org.my

"Hak Asasi Untuk Semua"

"Human Rights For All"

EDITOR, NEWS DESK

FOR IMMEDIATE RELEASE

PRESS STATEMENT

CRUEL, INHUMAN AND DEGRADING PUNISHMENT IS AGAINST

THE PRINCIPLES OF HUMAN RIGHTS

The Human Rights Commission of Malaysia (SUHAKAM) expresses its deep regret

over the death of a 7-year-old pupil in Perlis allegedly beaten by his teacher for

suspected theft. Saiful Syazani Saiful Sopfidee was reported to have succumbed to

internal injuries after being beaten and strangled. The Commission deplores such

cruelty having been perpetrated on a helpless child of such a tender age, which is

against the universal principles of human rights, specifically Article 37 of the

Convention of the Rights of a Child (CRC) which states that no child shall

be subjected to torture, cruel treatment or punishment, and Section

31(1)(a) of the Child Act 2001 which asserts that it is an offence to abuse a

child.

In this regard, the Commission urges all parties concerned to fully respect the

provisions contained in the CRC and the Child Act 2001, and reiterates its call for the

Government to accede, as soon as possible, the Convention against Torture and

Other Cruel, Inhuman or Degrading Treatment or Punishment (CAT). In ensuring the

protection and proper development of a child which are consistent with the provisions

of the abovementioned Act and Convention and international human rights norms,

the relevant authorities should adopt an alternative approach to whipping or canning

as a punishment which is more humane and does not adversely affect the child's

physical, mental and psychological well-being.

- end -

TAN SRI HASMY AGAM

Chairman

The Human Rights Commission of Malaysia (SUHAKAM)

6 April 2011

Jentera PR Mesti Takluk Seluruh Sarawak Jika Mahu Menang, Tegas Anwar

Posted: 07 Apr 2011 01:10 AM PDT








LIMBANG 7 APRIL : Jentera Pakatan Rakyat perlu turun ke seluruh pelusuk negeri Sarawak sepanjang kempen pilihanraya negeri jika mahu kemenangan direalisasikan, kata Ketua Umum Keadilan, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Setiap calon-calon Pakatan itu adalah calon kita. Kita perlu bekerjasama sebagai satu pasukan.

"Ini merupakan semangat muafakat dan strategi kempen yang perlu diatur supaya tiada mana-mana kawasan pun yang tertinggal untuk mendapat maklumat.

"Saya yakin Pakatan Rakyat akan memberi kejutan yg hebat pada pilihan raya sarawak kali ini. Sehingga kini, di kebanyakan tempat, calon kita tidak hilang atau dibeli dan Barisan Nasional tidak menang percuma," katanya semasa melawat bilik gerakan Keadilan dan DAP di pekan Limbang, hari ini.

Terdahulu sebelum itu, beliau melawat pusat penamaan calon di Dewan Tertutup Limbang bersama calon Batu Danau, Dr Lau Liak Koi.

Anwar turut bertemu masyarakat Iban di rumah Panjang Lubok Simpor dan Jembatan Lubai dekat Lubai Tengah, hari ini.

Dalam pada itu, beliau memaklumkan, masih ada lagi kawasan yang perlu digempur, terutamanya di kawasan yang didiami oleh penduduk berketurunan Melayu Islam.

"Apa yang perlu dilakukan sekarang ini adalah penumpuan di kawasan Melayu.

"Berbanding orang Dayak dan Bidayuh yang menunjukkan sokongan padu, orang Melayu perlu diberikan keyakinan.

"Mulai sekarang, tiada masa untuk rehat kepada kita. Kita perlu bergerak terus untuk mencapai kemenangan," tegas Anwar.

Penamaan calon semalam menyaksikan semua kerusi di DUN Sarawak ditandingi oleh Barisan Nasional dan ditentang hebat oleh Pakatan Rakyat dan parti lain.

Sebanyak 213 calon bertanding pada pilihanraya 16 April ini, yang mencatatkan jumlah paling ramai dalam sejarah pilihanraya negeri.

Lebih Baik Tubuh Suruhanjaya DiRaja Siasat Kes Pen. Pengarah Kastam

Posted: 07 Apr 2011 01:10 AM PDT



SHAH ALAM 7 APRIL: Lebih baik menubuhkan Suruhanjaya DiRaja menyiasat kematian Penolong Pengarah Kastam Selangor, Ahmad Sarbani Mohamed yang mati terjatuh di Bangunan Suruhanjaya Pencegaan Rasuah Malaysia (SPRM) daripada menubuhkan suruhanjaya menyiasat video lucah.

Pengerusi Jawatankuasa Hak Asasi Manusia Majlis Peguam, Edmund Bon berkata demikian, membidas kenyataan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Nazri Aziz yang beria-ia mahu menubuhkan suruhanjaya untuk menyiasat klip video lucah yang dikaitkan dengan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Kalau sesiapapun telah melakukan perbuatan seperti dalam klip tersebut, apakah kesalahan yang telah dibuat? Adakah apa-apa kesalahan dibawah Kanun Keseksaan?" kata beliau.

Tambah beliau, isu ini telah dipolitikkan oleh pihak tertentu bagi kepentingan sendiri sedangkan jika dilihat dari aspek perundangan, tiada kesalahan dilakukan oleh mana-mana pelakon video tersebut.

Tambah beliau, isu ini tidak sepatutnya diperbesar-besarkan semata-mata untuk tujuan politik dan pihak yang sepatutnya disabitkan kesalahan adalah mereka yang
memiliki, mengedar rakaman serta salinan video tersebut.

"Mereka yang mengedarkan video itu nampaknya ada kesalahan di bawah Kanun Keseksaan kerana menunjukkan video lucah, tapi pandangan saya, perkara semacam ini tidak harus diperbesar-besarkan. Isu ini adalah isu kebebasan orang untuk, ingin buat apa-apa. Bagi rakyat mengadili apa yang mereka buatlah," kata beliau.

Video Lucah : Nazri Merasa Pedas

Posted: 07 Apr 2011 01:08 AM PDT




KUCHING 7 APRIL : Menteri di Jabatan Perdana Menteri Nazri Aziz membuat kenyataan dangkal apabila mendakwa Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail tidak layak untuk memastikan sama ada individu dalam video lucah yang disebarkan adalah suaminya, Anwar Ibrahim.

Azizah kelmarin menegaskan individu itu bukan suaminya berasaskan susuk badannya dan menggesa Nazri supaya tidak merekacipta alasan bagi menghalalkan penubuhan Suruhanjaya DiRaja untuk terus mengaibkan suaminya.

Azizah berkata dalil Nazri bahawa beliau tidak boleh menentukan sama ada lelaki itu adalah Anwar tidak masuk akal.

"Kalau ada kemalangan mana-mana, kalau saudara Anwar didapati (terlibat), saya (sebagai isteri tentu) akan dipanggil untuk membuat pengecaman. Jadi, (selaku isteri) saya memang layak untuk mengatakan (lelaki misteri dalam klip video fitnah) itu suami saya atau tidak," kata beliau di Tupong, Kuching.

Nazri semalam berkata beliau mahukan Jemaah Menteri meluluskan penubuhan Suruhanjaya DiRaja untuk menyiasat sama ada individu dalam rakaman itu adalah Anwar kerana kerajaan tidak boleh menerima penolakkan Wan Azizah.

Menurut beliau, kerajaan Umno-BN akan terpalit dengan tuduhan terlibat dalam video seks itu berikutan penafian Wan Azizah.

Kenyataan Nazri itu menerima cemuhan pelbagai pihak kerana dilihat cuba menggunakan Suruhanjaya diRaja untuk "membersihkan" Umno daripada dikaitkan dengan
video lucah itu.

Mengulas kekhuatiran Nazri itu, Wan Azizah berkata ""siapa makan cili tentulah terasa pedasnya."

Wan Azizah juga menolak cubaan beberapa pimpinan Barisan Nasional untuk mengemukakan usul di Parlimen bagi menubuhkan Suruhanjaya itu.

Bagaimanapun usul itu "tenggelam" setelah Speaker Parlimen Pandikar Amin Mulia tidak membenarkan video itu ditayangkan atas alasan ia bukan cara Islam dan melanggar kemuliaan dewan.

"Yang nak buat Suruhanaya Diraja itu, memang tidak perlu pergi ke Parlimen. Itu jawapan saya. Dia (Mohd Nazri) nak buat atau tidak (terpulang), tetapi ada isu yang lain (lebih penting)," tegas Wan Azizah.

Tambah beliau, sepatutnya penubuhan Suruhanjaya Penyiasatan Diraja (RCI) bertumpu pada kes yang boleh mencemarkan kepentingan negara seperti kes pembunuhan warga Mongolia Altantuyaa Sharibuu yang dikaitkan dengan komisyen pembelian kapal selam oleh kerajaan.

"Saya tidak setuju dengan Datuk Nazri yang mendakwa kes kematian Teoh Beng Hock adalah perkara kecil...saya rasa itu adalah masalah-masalah negara yang begitu runcing dan perlu ditangani segera," beliau menambah.

Dalam perkembangan yang sama, beliau berkata kematian terbaru membabitkan seorang pegawai kastam di bangunan SPRM di Jalan Corhrane, Kuala Lumpur sepatutnya mendorong Nazri dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sendiri untuk menubuhkan Suruhanjaya di Raja bagi menyiasat SPRM secara menyeluruh.

Baginya, kerajaan yang diteraju oleh Barisan Nasional patut "membersihkan segala kotoran" dalam SPRM demi memulihara kembali integriti serta nama baik negara di persada nasional.

Tuntas dari itu, beliau secara peribadi meminta Mohd Nazri pula menjelaskan motif di sebalik usaha Umno menubuhkan Suruhanjaya diRaja yang baginya berbau "suatu konspirasi terancang untuk terus mengaibkan Anwar sempena pilihan raya negeri Sarawak ke-10 sekarang".


dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Anugerah dari Atas untuk Anwar dan PR

Posted: 06 Apr 2011 10:20 PM PDT

Ingatkan bila tukar nama dari BPR (Badan Pencegah Rasuah) kepada nama yang lebih nampak berhantu, SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) ... wow! SPRM, sedap telinga nak dengar, ingatkan boleh jadi lebih baik, rupa-rupanya lagi teruk! ... Kah..Kah..Kah..

Dari segi pemikiran lain ... umno/BN sekarang sedang bermaharaja lela dengan kempen mereka dalam mahu mematikan langkah Anwar Ibrahim yang sedang berjalan menuju ke Putrajaya dengan klip video aksi seks. Manakala PR sedang berusaha mencari bahan untuk counter isu video aksi seks ini, dan tiba-tiba Allah tu maha besar, maka didatangkanya kes ini klik di-sini  untuk Anwar Ibrahim dan PR jadikan satu senjata menentang mereka dan mempertahankan diri dari terus diserang. 

Umno/BN dan Najib dengan bahan video aksi seks, manakala PR dan Anwar pula dengan kes kastam terjun bangunan SPRM.

Memandangkan ramai rakyat marhain dibawah-bawah ini yang cukup meluat dekat SPRM sebab didakwa menjadi lembu tunggangan umno/BN, ditambah pula dengan 90% dari warga-warga Kastam dan Eksais Di-Raja ini yang dah sah-sah menolak kata pegawai ini bunuh diri, maka gurkah-gurkah kata ini satu senjata yang cukup baik bagi Anwar dan Pakatan Rakyat untuk meng'counter attack' serangan mereka dengan aksi seks video klip dari umno/BN itu.

dollah yankee -
kalau kita dengar RCI Teoh Beng Hock yang sedang berjalan ini, macam-macam punya kerja gila mereka buat ketika mengendalikan kes-kes .. mamposss!


~penarik beca

0
sumber :-

~penarik beca


Bunuh Umno dulu, yang lain kira kemudian

Posted: 07 Apr 2011 10:24 AM PDT


Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


TUNGGU DAN LIHAT !

Posted: 07 Apr 2011 07:02 PM PDT



NAK PUTAR MACAM MANA?



nota:
nak putar macam mana?
nak kelentong macam mana?
nak tipu mak cik felda macam mana?

minta bik mama menangis tergolek golek
kah kah kah



RAKAN SEKERJA SARBANI SYAK BERLAKU UNSUR KHIANAT :mkini

Beberapa orang rakan Allahyarham Ahmad Sarbani Mohamed yang ditemui hari ini mengesyaki berlakunya unsur khianat dalam kes kematian pegawai kanan Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) itu.

Salah seorang rakannya sekerja Allahyarham, yang enggan dinamakan, berkata Ahmad Sarbani berdepan dengan tuduhan menerima rasuah.

Namun, beliau menjelaskan bahawa Allahyarham merupakan pegawai yang "paling bersih" dan paling disukai di kalangan kakitangan beliau di pejabat JKDM Selangor itu.
Katanya, kakitangan berkenaan mengetahui siapakah yang sebenarnya menerima rasuah dan Allahyarham setentunya tidak berbuat demikian.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… MEDIA MELAYU YANG GEROMBOLAN PUNYA… TAK BANYAK BUKA CERITA…. kah kah kah…

kah kah kah... ASIK ASIK CERITA PORNO... MATI KENA BUNUH TAK ADA... kah kah kah

kah kah kah… PALING LAWAK LAPOPRAN SUDDEN DEATH… kah kah kah..

woit… INI WORLD CUP LAWAN BRAZIL KE?.... kah kah kah…

kah kah kah..ADA SUDDEN DEATH ...MASA WORLD CUP ... kah kah kah..

woit...ARWAH INI BUKAN SUDDEN DEATH... DIA ORANG WARAK... kah kah kah..

kah kah kah… ARWAH INI TOK IMAM… ORANG BERJURUS… kah kah kah..

kah kah kah... PEGAWAI BESAR... NAIK MOTOSIKAL KE PEJABAT... kah kah kah..

kah kah kah…KALAU TEOH DULU BOLEH KATA DIA MAKAN BABI… kah kah kah..

kah kah kah…YANG WARAK ALIM MACAM INI MANA NAK SOROK…. kah kah kah…

kah kah kah...NAK PANGGIL PAKAR KAKI BODEK DARI ENGLAND?.... kah kah kagh...

kah kah kah...ATAU INI KES CEKIK DIRI SENDIRI.... kah kah kah..

SATU LAGI PROJEK TIPU RAKYAT

Posted: 07 Apr 2011 11:26 AM PDT




SEMUA SAMA - SEMUA MATI DIBUNUH
















JANGAN SAMAKAN KES PENOLONG PENGARAH KASTAM DENGAN BENG HOCK : meloya

KUALA LUMPUR 7 April - Ketua Polis Negara, Ismail Omar meminta semua pihak supaya tidak membuat sebarang spekulasi yang menyamakan kes kematian Penolong Pengarah Kastam Selangor, Ahmad Sarbani Mohamed dengan kes Teoh Beng Hock.

"Kedua-dua kes ini adalah berbeza dari segi faktanya. Jadi saya rasa tak boleh buat satu kesimpulan seolah-olah ada perkara yang tidak betul berlaku dalam kes ini," katanya kepada pemberita selepas melawat Hospital Serdang sempena memperingati Hari Polis ke-204, dekat sini hari ini.

KAH KAH KAH
LAH KAH LAH
KAH KAH KAH


woit… MAT MONGOL MENYALAK… MALAON INI PUN MENYALAK… kah kah kah..

kah kah kah… MAT MONGOL MENONGENG… MALAON INI TADAH MULUT…. kah kah kah…

woit… APA DIA YANG TAK SAMA?.... kah kah kah…

kah kah kah… KONTOL MEREKA TAK SAMA KE?.... kah kah kah…

TUKAR SLOGAN UNTUK MAK JANDA

Posted: 07 Apr 2011 11:18 AM PDT




TANGKAP MAK JANDA GILA



nota:
dulu: undur madey undur
sekarang : tangkap mak janda gila
kah kah kah





LAUNGAN REFORMASI PEMBANGKANG TIDAK RELEVAN : NAJIB – berita hairan

SANTUBONG (Kuching): Najib Razak berkata laungan reformasi parti pembangkang tidak boleh diguna pakai kerana situasi pembangkang sendiri ketika ini dalam keadaan kucar-kacir dan diselubungi masalah peribadi.

Najib berkata, bekas ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang bertindak keluar parti pernah mendakwa wujud penyelewenggan dalam proses pemilihan mereka sebelum ini.

"Jadi jangan cakap nak betulkan negara, sebaliknya betulkan penyelewenggan dalam parti.
"BN bukan saja berjanji tapi mampu menunaikannya dan sebaliknya pembangkang hanya mampu jual janji," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…APA MAT MONGOL CAKAP MEMANG BETUL…. kah kah kah..

kah kah kah… SLOGAN REFORMASI TAK BOLEH PAKAI…. kah kah kah..

kah kah kah… MESTI ADA SLOGAN BARU UNTUK DI LAUNGKAN…. kah kah kah..

kah kah kah…. UNDUR UNDUR NAJIB ALTANTUYA !!!.... INI SLOGAN BARU… kah kah kah..

kah kah kah… TANGKAP TANGAP MAK JANDA GILA… INI SLOGAN BARU… kah kah kah…

nota:
bersedia untuk melaungkan slogan baru ini
tidak lama lagi kita wajib ke jalan raya
untuk mencuba slogan baru ini kah kah kah




SELMATKAN ORANG SARAWAK

Posted: 07 Apr 2011 10:58 AM PDT



MEMANNG BANGANG



nota:
ya ampooon
selamatkan lah
orang sarawak
kalau malaon bangang
ini jadi yb - habislah
hutan balak jadi padang jarak padang terkukur
kah kah kah



PRESIDENT SUPP BUAT LAPORN POLIS TERHADAP RISALAH PEMBANGKANG -mstar

MIRI: Presiden Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) George Chan pada Khamis, membuat laporan polis terhadap kandungan sebuah risalah yang diedarkan oleh DAP yang menggambarkan Barisan Nasional (BN) sebagai kerajaan yang rasuah.

Chan, yang dicabar oleh calon DAP Ling Sie Kong bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Piasau pada pilihan raya negeri Sarawak 16 April ini, berkata risalah itu ditulis dalam bahasa Cina.

Laporan polis itu adalah kedua oleh SUPP selepas penyandang kerusi DUN Pujut, Andy Chia, mendakwa papan iklan kempennya di bulatan Krokop 10-Jee Foh Road di sini sengaja dirosakkan.

Chan, yang mempertahankan kerusi itu, berkata selain laporan polis, beliau juga telah membuat aduan dengan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan mungkin mengambil tindakan sivil.

Katanya dakwaan dalam risalah itu adalah tidak berasas dan beliau mencabar pembangkang supaya membuat laporan dengan pihak berkuasa sekiranya mereka mempunyai bukti terhadap dakwaan tersebut.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI MALAON SARAWAK YANG PALING BANGANG…. kah kah kah…

kah kah kah… MENGHABISKAN OXYGEN SAJE…. kah kah kah…

woit… BUAT LAPORAN POLIS KERANA MENGGAMBARKAN BN KERAJAAN RASUAH ?... kah kah kah..

woit…ANCUK MAK KAU… SELAMA INI MANA MALAON BANGANG INI DUDUK DIMANA… kah kah kah…

kah kah kah… MALAON BANGANG INI DATANG DARI BUSUT MANA?…. kah kah kah…

woit… MACAM MANA BOLEH LAHIR DI MALAYSIA MALAON INI… kah kah kah..

kah kah kah… SATU DUNIA TAHU BARISAN NASIONAL KAKI RASUAH… kah kah kah..

kah kah kah.. GEROMBOLAN SENDIRI PUN TAHU MEREKA MAKAN RASUAH… kah kah kah…

woit… KALAU NAK BODEK KETUANAN MELAYU… CARI LAH CARA LAIN…. kah kah kah…

kah kah kah… YANG INI BUAT SELURUH DUNIA KETAWA SAMPAI TERBERAK BERAK… kah kah kah



SATU LAGI PROJEK MENIPU ORANG MELAYU

Posted: 07 Apr 2011 12:08 AM PDT




DUA DUA MATI - TAK SAMA?












INI MAYAT ARWAH SABARNI



nota:
dua dua jatuh dari bangunan
dua dua mati dalam pejabat sprm
dua dua tak sama kah kah kah

nota:
macam macam tak sama
mesir tak sama dengan malaysia
tunis tak sama dengan malaysia
libya tak sama dengan malaysia

malaysia unik
kah kah kah
kah kah kah



PM : KES AHMAD SARBANI BERBEZA DENGAN TEOH – mkini

Kes seorang pegawai kastam yang ditemui mati di bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Kuala Lumpur semalam adalah berbeza dengan kes Teoh Beng Hock, kata Najib Razak.

Katanya, kes itu berbeza kerana Allahyarham Ahmad Sarbani tidak dipanggil untuk membantu siasatan tetapi datang sendiri ke pejabat SPRM.

"Apa yang saya diberitahu, dia datang secara sukarela ke pejabat SPRM hanya nak tukar statement (kenyataan) yang telah diberikan kepada SPRM sebelum ini. Dia mohon nak tukar statement.

"Dalam masa SPRM memanggil IO (Pegawai Penyiasat) kes berkenaan, sekelip mata sahaja kejadian itu berlaku. Ini berbeza dengan kes Teoh Beng Hock," kata najib kepada pemberita di Kuching hari ini.

Sehubungan itu, Najib berkata beliau telah mengarahkan polis dan SPRM melakukan siasatan secara rapi, telus dan profesional. Beliau juga berharap siasatan secara terperinci dapat dijalankan segera kerana kerajaan tidak akan cuba melindungi apa-apa perkara.

Katanya, ini perlu bagi mengenal pasti apa sebenarnya yang berlaku dalam kejadian yang melibatkan Penolong Pengarah Kastam Selangor Ahmad Sarbani Mohamed, 56.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… KELINTAU SUDAH MULA…. kah kah kah…

kah kah kah... SILAT LIDAH SUDAH BERMULA.... kah kah kah..

kah kah kah…PAKAR PUTAR ALAM SUDAH SAMPAI. kah kah kah…

kah kah kah…ZIONIS APCO TELAH MULA BERI NASEHAT… kah kah kah..

kah kah kah….BERITA AWAL KAWAN KAWAN KATA ARWAH TELAH DIPANGGIL… kah kah kah..

kah kah kah..KINI SPRM KATA … DATANG TAK DI JEMPUT… kah kah kah..

kah kah kah… KAPALA BANA APA? … JEMPUT KE TAK JEMPUT… TAK PENTING...kah kah kah…

woot…… PERSOALAN PENTING : SIAPA BUNUH SARBANI?.... kah kah kah..

kah kah kah… SIAPA TOLAK SABARNI?.... kah kah kah…

kah kah kah…MACAM MANA BOLEH JATUH MATI?.... kah kah kah

woit… KES TEOH DAN KES SABARNIO SAMA…DUA DUA MATI… kah kah kah..

kah kah kah…DUA DUA JATUH DARI PEJABAT SPRM… kah kah kah…

kah kah kah… DUA DUA SEDANG DI SIASAT…. kah kah kah…

woit… CUKUP LAH TIPU MELAYU….kah kah kah..

woit… HENTIKAN PROJEK MENIPU MELAYU…. kah kah kah….

HARI HARI AKHIR RAJA BEROOKE

Posted: 06 Apr 2011 11:51 PM PDT




TANAH TUNTUTAN MEREKA








HARI PERTAMA KEMPEN PAKATAN DAPAT SAMBUTAN HEBAT- mkini

Kempen Pakatan Rakyat dalam pilihan raya negeri Sarawak bermula dengan baik malam tadi dan majlis anjurannya mendapat sambutan hebat di Kuching, Sibu dan Miri.

Di pusat komersial Premier 101 Kuching, dianggarkan 5,000 orang
membanjiri pusat penjaja untuk mendengarkan ceramah orang kuat pembangkang, termasuk setiausaha agung DAP, Lim Guan Eng.

Manakala di pusat komersial Boulevard di Miri, dan satu lagi berhampiran Specialist Medical Centre di Sibu, masing-masing dihadiri kira-kira 1,000 orang.

Dalam twitternya, pemimpin DAP, Lim Kit Siang menyifatkannya bukan sahaja satu rekod tetapi juga satu permulaan yang baik bagi Pakatan Rakyat.

Wartawan tempatan juga memberitahu Malaysiakini bahawa sambutan kepada pembangkang kali ini lebih menggalakkan berbanding dengan suasana pilihan raya 2006.

Di Kuching, tempat perhimpunan penuh sesak, sehingga memaksa penganjur meletakkan pembesar suara dan projektor di kawasan berhampiran untuk memboleh lebih ramai mengikuti ceramah di situ


DENGAR DAN HAYATI





nota:
kita bernasib baik kerana taib mahmud bertanding
orang jahat macam ini membantu kita
kita lebih senang buat kerja menaikkan
kesedaran rakyat dari cara
yb salehuddin ayub yang menyamar
tetapi pro nuklear

jahat yang jelas senang dilawan
jahat menyamar pakai jubah agama
susah sikit!

BETINA PUAKA BERGERAK LAGI

Posted: 06 Apr 2011 10:08 PM PDT



LIHAT BANGUNAN INI



nota:
kemungkinan bangunan ini berhampiran dengan kubur
kemungkinan bangunan ini dahulu tapak kubur tok batin
kemungkinan bangunan ini atas tanah orang asli yang di rembat
kemungkinan bangunan ini dibuat oleh kontrektor kelaf F dan tak bayar gaji mat indon
kemungkinan bangunan ini di bubuh carpet of deepak kah kah kah




BANGUNAN BERHANTU


nota:
mungkin kah ini sarang bini puaka?
apakah bangunan ini telah di semah
sebelum digunakan ?

apakah sudah dipotong kambing hitam
bertahi hitam untuk hadiahkan kepala
kambing ini kepada sprm?

kah kah kah



SURAT DARI KAKI TANGAN GOMEN:


bro, aku petik dr milosuam. Salam wbth.. Bro aku taktau nak mula dari mane..just nak info mintak ko siasat. kematian pegawai kastam Port Klang. Kwn aku ramai keje forwarding bagitau tadi kat wisma kastam kecoh,mcm kastam mogok pasal kematian ni.kaunter semua tutup.polis takeover wisma xbagi org masuk.tak kuar TV kot.. point aku adalah: Arwah si mati ni dorg ckp bila solat kat wisma dia selalu jadi imam..so mane logik org yg beriman nak bunuh diri..tu satu hal,dlm byk2 pegawai dia ni paling susah nak amek rasuah atau duit kopi.Isu dia di tahan pun (melalui sumber lisan org kastam)SPRM kantoi voucher RM30 jer dari sykt forwarding bagi dia.tapi bukti xsahih ade atau tak. kedua : ini adalah konspirasi Pengarah Kastam Negeri Sgor sengaja nak kenekan dia,( ko siasat lar,aku ni bagi ko sumber lisan jer )sebagai kambing itam.dan semua kastam tau pengarah dorg giler pangkat & kuasa. ketiga : geng2 forwarding ni ckp yg ske lari cukai,byr cukai tipu ni semua sykt2 tempatan yg dimiliki VVIP.Kalau company international semua byr proper. Aku juz nak inform kat ko supaya dgn skil yg ko ade ko bleh mintak rakan2 blogger lain siasat dgn lebih detail,tgk keperibadian si mati ni.majoriti geng fwrding kat port klang percaya dia clean,alim dan baik sahsiah nyer..lagipun dia dah pencen tapi sambung khidmat jer. ok gang,arios. =aku kakitangan gomen=

Oleh Tanpa Nama pada AWAS BERJAGA JAGA pada 11/04/07
April 07, 2011


APA DIA SPRM?













KESATUAN KASTAM SANGSI SARBANI PERGI KE SPRM TANPA DIPANGGIL – minsider

KUALA LUMPUR, 7 April — Kesatuan Pegawai-pegawai Kastam Semenanjung Malaysia sangsi seorang penolong pengarah agensi itu yang ditemui mati dipercayai jatuh di premis SPRM WIlayah Persekutuan pagi semalam akan pergi ke pejabat agensi antirasuah itu tanpa diarah berbuat demikian.

Sehubungan itu, Presidennya Ibrahim Ahmad berkata, beliau yakin Ahmad Sarbani Mohamed tidak mungkin telah berada di pejabat SPRM awal-awal pagi semalam melainkan ada arahan dikeluarkan kepada Allahyarham.

Beliau mempertikaikan kenyataan SPRM semalam bahawa Ahmad Sarbani datang ke pejabat SPRM WIlayah Persekutuan tanpa diarah untuk datang membantu siasatan susulan.

Ahmad Sarbani, 56, ditahan pada 1 April lalu dan dilepaskan keesokan hari.

Kesatuan itu bersama beberapa persatuan dan kesatuan lain dalam Kastam Diraja Malaysia akan mengadakan mesyuarat khas petang esok bagi membuat pendirian mengenai kematian Ahmad Sarbani dan juga Operasi 3B kendalian SPRM sejak awal minggu lalu.

Ahmad Sarbani merupakan salah seorang daripada 62 pegawai kastam yang menjadi tumpuan Operasi 3B, yang merujuk kepada kehilangan sumber cukai RM3 bilion.

"Ini pendirian saya, apa exco (kesatuan) akan putuskan (esok)... kita kena tunggu," kata beliau sambil menimbulkan persoalan kehadiran Ahmad Sarbani di pejabat SPRM pada pukul 8.26 pagi semalam.

"Tak akan dia (Ahmad Sarbani) datang sendiri, kalau tidak dipanggil tak akan (dia) datang... secara logik, kalau tidak dipanggil, dia tak akan datang," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… KESAH SUDAH MULA KANTOI DAN MANTOI…. kah kah kah..

kah kah kah…. LIHAT KENYATAAN INI…. kah kah kah…

kah kah kah…BACA BETUL BETUL….. kah kah kah…

kah kah kah…. MUNGKIN ESOK KESATUAN KASTAM AKAN BUAT KENYATAAN YANG BERBEZA….. kah kah kah..

woit… SEMUA BOLEH TERJADI…. INI MALAYSIA BOOOOLEEEEH…. kah kah kah…

nota:
orang india wajib awas
china sudah
melayu sudah
tunggu kouta india
untuk jadi satu malaysia kah kah kah


INI AKAN BERLAKU:

1 - munkee lidah kontot beri amaran : jangan buat spekulasi
2 - munkee lidah kontot akan kata ini kes dalam siasatan tak boleh komen
3 - munkee munkee lain akan itu sama
4 - munkee akan berkata pembangkang jangan politikkan isu ini
5 - munkee azkan berkata pembangkang tak bertanggung jawab
6 - munkee akan berkata deepak the carpet man tak terlibat lari cukai kah kah kah


NOTA:
datuk norza what story?
kah kah kah


UNTUK YB SALEHUDDIN AYUB

Posted: 06 Apr 2011 09:46 PM PDT





DENGAR BETUL BETUL KLIP INI




nota:
menteri dan para kang kong
termasuk orang pas yang bernama
yb salehuddin ayub selalu nak
menipu orang ramai

mereka kan kata : kena kaji buruk baik
kalau macam itu judi juga mesti dikaji ada baik buruknya

akan keluar nanti kenyataan bahawa disekeliling kita
memang ada radioaktif - semua selamat
inilah yang sedang di jaja oleh saudagar loji nuklear

mat mongol telah ke korea
ini mesti nak bincang hal loji nuklear

awas sebelum kita semua hangus!



YB SALEHUDDIN SILA TENGOK YANG INI





nota:
tolong terjemahkan tulisan ini
untuk salehudin ayub
kerana dia hanya sekolah pondok

pondok apa?

masuk sekolah pondok talipon kah kah kah


FUKUSHIMA: ACAMAN UNTUK JEPUN, AMERIKA DAN SELURUH DUNIA


Fukushima: A Nuclear Threat to Japan, the U.S. and the World new york times

For several weeks, radioactive leaks from the Fukushima nuclear power plants have been incapacitating a large part of Japan. Information from the Japanese government and TEPCO, the power company that operates the site, has been sparse, often incomplete and sometimes contradictory.

A confidential assessment by the Nuclear Regulatory Commission obtained by The New York Times suggests that the damaged Fukushima Daiichi plant is far from stable. The report concludes that the Fukushima plant is facing a wide array of fresh threats that could persist indefinitely.

The Fukushima disaster has become more than a local, regional or national Japanese event. The worldwide implications of the event are becoming apparent: though a major leak in a maintenance pit of the plant has been plugged, there is still a great likelihood that significant amounts of radioactive water will continue to be released into the Pacific Ocean; the worldwide Just-In-Time manufacturing cycle has been interrupted; and increased levels of radiation have been detected on the U.S. East Coast.

Though the amount of radiation to reach the U.S. is small and poses no present danger, its presence demonstrates that the Fukushima event has global impact.
Circumstances are still evolving too fast and too out-of-control for the consequences to be fully appreciated in real time.

Every day brings new revelations of failure and growing frustration in Japan and elsewhere. It has become obvious that not all the facts about the Fukushima tragedy will be known until the danger is long past.

In Japan, there continues to be uncertainty about the extent of the danger from radiation exposure and lack of information about how many people have already been exposed to health-impairing radiation. We don't know how much contamination has leaked into surrounding land and water or when and how those leaks can be repaired.

The Japanese government announced an evacuation zone extending 19 miles from the crippled Fukushima plants, the same distance as the exclusion zone around Chernobyl in Ukraine. But Japan is neither as large or as sparsely populated as Ukraine. Close to 73 percent of Japan is unsuitable for agricultural, industrial, or residential use. Millions of people could be dislocated in addition to those already homeless because of the quake. These people will need to be relocated and new homes will have to be created for them.

With the international challenge of wars in Iraq, Afghanistan and Libya, and national concerns about Congress being unable to agree on Federal Government funding, the U.S. news spotlight that was on Fukushima has been pointed elsewhere. However, smart investors and social observers continue to monitor the responses to the Fukushima tragedy and gauge its potential impact on world markets.

AHAD INI - UNTUK ANAK MUDA

Posted: 06 Apr 2011 09:11 PM PDT




YANG MUDA BERSATULAH!








JELAJAH MAHASISWA SELAMATKAN RAKYAT

Salam hormat,

Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) akan menjalankan siri Jelajah Mahasiswa Selamatkan Rakyat secara besar-besaran pada :

Tarikh : 10 April 2011 (Ahad)

Masa : Bermula jam 8.00 pagi hingga 2.00 petang

Destinasi: KL Sentral - Seremban - KL Sentral

Anjuran : Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM)

Siri jelajah dari KL ke Seremban ini diadakan bagi menunjukkan rasa protes mahasiswa terhadap suasana politik tanah air yang dilihat terlalu jijik & kotor terutamanya dalam isu video lucah yang kini hangat diperkatakan di seluruh negara.

Selain menunjukkan rasa protes & ketidak puas hatian terhadap situasi politik negara pada masa kini, siri jelajah ini juga diadakan bagi menunjukkan rasa cinta dan sayang mahasiswa terhadap negara dan turut mengharapkan prekembangan politik yang lebih sihat & konstruktif akan berlaku di dalam negara ini.

Siri jelajah ini akan bermula dari stesen KL Sentral pada jam 8.00 pagi di mana seluruh mahasiswa dari beberapa IPTA dan IPTS dari Lembah Klang akan berkumpul dan sesi taklimat ringkas sebelum siri jelajah bermula akan dijalankan. Seterusnya, seluruh mahasiswa yang akan menggunakan tema pakaian putih pada hari tersebut akan menaiki komuter untuk menuju ke Seremban dengan membawa beberapa pelekat & kain rentang.

Seterusnya, mahasiswa akan turun di beberapa stesen komuter yang terpilih untuk mengadakan 'silent protest' dengan mengangkat pelekat, kain rentang & mengedarkan risalah kepada orang ramai hingga ke stesen komuter Seremban. Kemudian, mahasiswa akan kembali semula ke stesen KL Sentral untuk mengedarkan risalah, ucapan daripada beberapa pimpinan mahasiswa & seterusnya akan mengadakan sidang media sebelum siri jelajah ini berakhir.

Siri Jelajah Mahasiswa Selamatkan Rakyat KL Sentral - Seremban yang dijangkakan akan menghimpunkan mahasiswa dari UM,UKM,UPM,UPSI,KUIS,USIM,UIA,UTMKL,UNISEL & UITM ini merupakan satu aktiviti jelajah terbesar yang julung-julung kalinya dianjurkan oleh Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) dan ia juga merupakan salah satu usaha murni di peringkat mahasiswa untuk memulihkan kembali suasana politik Malaysia yang kian kotor di dalam rangka gerak kerja Kempen Mahasiswa Selamatkan Rakyat.

Terima kasih,

Ahmad Shukri Kamarudin
Sekretariat Media Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM)

013- 3676 124

GEMUK DAN GEDEBAB

Posted: 06 Apr 2011 09:10 PM PDT



TUKAR TUKAR RASA



nota:
tak sangka bik mama punya taste
eeee... itam itam
geli geli...
ni mak tak taste ni...
kah kah kah




DEEPAK ANGGAP ROSMAH SEBAGI KAKAK - mkini

Setelah sekian lama cuba dijejaki, dengan tidak semena-mena usahawan Deepak Jaikishan muncul bagi menepis dakwaan yang dilemparkan ke atasnya.

Individu yang didakwa rapat dengan keluarga perdana menteri itu tampil menjelaskan hubungannya dengan Rosmah Mansor yang disifatkannya tidak lebih daripada "seorang kakak."

Deepak menafikan dakwaan bahawa beliau telah "memburuk-burukkan" Rosmah, seperti yang didakwa penulis blog Raja Petra Kamaruddin di laman Malaysia Today.

Dalam tulisan bertajuk "Carpetman, bagman, toyboy has been bagged" itu, Raja Petra antara lainnya mendakwa bahawa Deepak kini sedang berusaha supaya disukai semula oleh Rosmah

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI SATU KENYATAAN YANG BETUL BUKAN FITNAH…. kah kah kah…

kah kah kah.. ADIK BIK MAMA TELAH HILANG…. kah kah kah…

kah kah kah… BIK MAMA MESTI RINDUKAN ADIKNYA YANG HILANG ENTAH KEMANA…. kah kah kah..

kah kah kah… CARPET MAN PUN… CARPET MAN LAAA…. kah kah kah..

woit… NAMPAKNYA KALAU CARPET MAN INI TOYBOY PUN OKAY JUGA….. kah kah kah….

kah kah kah… SAMA GEDEBAB…. SAMA MONTOK… kah kah kah..

kah kah kah… DUDUK SAMA RENDAH…. BERGAYUT SEMUA POKOK AKAN REBAH… kah kah kah..

nota:
ada satu bahaya
jika adik dan kakak berjogging sama sama
mungkin bukan terbit gempa bumi
mungkin gunung berapi akan meletup
kah kah kah

NOTA:
keling carpet disusu-susukan
adik sendiri hilang dihutan!


MUSTAHIL BUNUH DIRI

Posted: 06 Apr 2011 08:01 PM PDT




GUGUR DITANGAN POLIS






nota:
arwah ini bernasib baik
kerana duduk dalam kereta
kalau tidak mesti akan
dituduh tembak diri sendiri
macam beng hock cekik leher sendiri
kah kah kah






MUSTAHIL SARBANI BOLEH BUNUH DIRI KATA RAKAN- RAKANNYA - minsidetr

Kawasan Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) di sini menjadi tumpuan rakan-rakan Ahmad Sarbani Mohamed sebaik sahaja mendengar kematian penolong pengarah Kastam itu, yang ditemui mati di bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di sini, pagi tadi.

Bagaimanapun kebanyakan mereka yang kelihatan terkejut dan sedih melahirkan satu pandangan yang sama – mustahil bagi pegawai Kastam itu (gambar) yang berusia 56 tahun – boleh mengambil keputusan untuk membunuh diri dengan terjun dari bangunan tinggi.

Dengan berpakaian Kastam Diraja Malaysia sejumlah kakitangan agensi itu berhimpun di kawasan hospital sementara menunggu hasil bedah siasat.

Sesetengah pula didapati tidak dapat mengawal perasaan.

Keluarga Ahmad Sarbani pula kelihatan "mengawal" isteri dan lima anaknya, yang diiringi ke bilik menunggu dewan mayat dengan muka mereka ditutup bagi mengelak dirakamkan oleh media.

Saudara-mara juga enggan memberi sebarang komen kepada pemberita yang membanjiri kawasan bilik mayat.

Rakan zaman kanak-kanak Ahmad Sarbani, Ridzuan Mohamad memberitahu The Malaysian Insider, dia tidak percaya apabila dimaklumkan kematian penolong pengarah itu.

"Saya sangat rapat dengan dia dan dia seorang yang rendah diri. Saya merasakan tuduhan SPRM ke atasnya mengarut. Jika benar, tunjukkan bukti.

"Cara mereka menyoal siasat dia tidak adil," katanya.

"Dia hanya dijadikan kambing kerana seseorang," kata Ridzuan,bekas pemberita ini, yang berusia 46 tahun.

Ridzuan juga memberitahu tidak logik Ahmad Sarbani boleh membunuh diri kerana dia sentiasa mempertahankan bahawa dirinya tidak bersalah.

"Malam tadi dia panggil saya dan memberitahu saya bahawa dia sedang disoal siasat oleh SPRM. Dia berkata dia rasa tidak bersalah kerana tidak melakukan apa-apa kesalahan.

"Dia juga berkata dia akan menghantar satu dokumen esok (hari ini), untuk menghantar dokumen," katanya lagi.

Seorang lagi rakannya, Ashaari Isa juga yakin Ahmad Sarbani bukan seorang yang boleh mengambil tindakan membunuh diri.

"Itu yang SPRM mahu berkata, tetapi bagi mereka yang mengenali dia secara peribadi adalah mustahil (boleh membunuh diri)," katanya lagi.

"Personaliti dan tingkah laku dia adalah bukti dia seorang yang kuat beriman," kata ahli perniagaan berusia 57 tahun ini.

Justeru kata Ashaari, dia mahu SPRM menjelaskan mengapa seorang pegawai kanan Kastam sanggup untuk membunuh diri dan mahu ditunjukkan rakaman CCTV kepada umum.

Ashaari, yang memandu dari kampung Ahmad Sarbani di Perak, dengan rasa marah menafikan bunuh diri sebagai punca kematiannya.

"Lelaki dari kampung saya tidak akan membunuh diri, tetapi kami bunuh orang," katanya dengan nada beremosional.

Ahmad Sarbani merupakan sebahagian daripada 62 orang menjadi radar Operasi 3B sejak minggu lalu dan dia mati dipercayai selepas jatuh dari bangunan agensi itu di Jalan Cochrane di sini, pagi ini.

Insiden terbaru ini, yang sekali lagi mengejut dan menggemparkan negara, berlaku ketika Suruhanjaya Diraja sedang mengadakan siasatan berhubung kematian bekas pegawai DAP Teoh Beng Hock, yang ditemui mati selepas disiasat SPRM di Shah Alam, dua tahun lalu.

SPRM memulakan Operasi 3B minggu lalu dan telah menahan 62 pegawai kastam di seluruh negara.

Sebahagian besar daripada telah dibebaskan sementara menanti siasatan susulan.
Pada satu sidang media di sini tengah hari tadi, Pengarah Siasatan SPRM Mustafar Ali berkata mangsa ditemui mati di gelanggang badminton kira-kira 10 pagi tadi.

Ahmad Sarbani telah dibebaskan oleh SPRM selepas diikat jamin Sabtu lalu.

Mustafar berkata mayat pegawai itu ditemui di aras bawah, selepas didapati tidak kelihatan di bilik dia diminta menunggu pada pukul 10.15 pagi.

Kata beliau, Ahmad Sarbani datang ke bangunan SPRM kira-kira 8.26 pagi tanpa sebarang temu janji dengan pegawai siasatan.


NOTA:
cetak dan simpan berita ini
ingatkan nama kawan kawan
arwah ahmad sabarni ini

kenapa ini perlu dilakukan?

kalau seseorng bercakap
ucapan yang diluahkan pertama kalinya
datang dari hati sanubari yang jujur

macam akuan bersumpah bala
surat akuan pertama itu datang
dari hati sanubari bala
yang kedua adalah muncul hasil tekanan

dalam kes ini pekara yang sama
mungkin berlaku


kawan kawan si arwah semua nya
bermati matian mempertahankan bahawa
ahmad sabarni tidak mungkin membunuh diri
arwah seorang yang warak
arwah seorang yang beriman

tunggu dan lihat
kenyataan ini dibuat kelmarin
semuanya jujur tanpa tekanan

esok lusa perhatikan lagi
semuanya akan berubah

tak percaya tunggu dan lihat!!!

nota:
lebih baik bersedia dari awal
agar kita semua tidak kecewa
macam kes teoh beng hock



BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT