Nuffnang

Pengikut

bumiperak

0
sumber :-

bumiperak


Pemberontak Libya tawan kembali bandar Ajdabiya

Posted: 26 Mar 2011 09:40 AM PDT

26 Mac 2011 (AlJazeera) Libyan rebels are celebrating the recapture of the strategic eastern town of Ajdabiya from government control, our correspondent there reports. "There is no doubt about it, you can probably hear some of the celebrations behind me, Ajdabiya is in opposition hands," Al Jazeera's James Bays said from the city on Saturday as celebratory gunfire rang out.

"Gaddafi forces have been controlling the ring road that goes around Ajdabiya ... that has been the situation for six days, but they have now been cleared from that position." "The opposition forces tell me there may be some pro-Gaddafi forces hiding, snipers possibly on buildings, they are telling us to take care," he said, but he added that Ajdabiya was "firmly back under the control of opposition fighters".

But Libyan government officials said that the army had withdrawn to save residents from more bloodshed. Rebel forces had initially captured Ajdabiya during an advance along Libya's east coast that was halted and reversed in a counter-offensive by government forces backed by superior air power earlier this month. But coalition airstrikes have tipped the balance back towards the rebels, Bays said.

Rebel fighters were now reportedly on their way to the key oil port town of Brega, where Gaddafi forces have retreated, witnesses said. "The road is open beyond Ajdabiya, and [the rebels] are heading, streaming along that road ... they are on the road and they are moving forward," Bays reported.

On Friday, western warplanes bombed Gaddafi's tanks and artillery outside the town to break the battlefield stalemate and help rebels retake the town. Many fighters belonging to forces loyal to Muammar Gaddafi were also taken hostage by rebels.
Success: People celebrate at the western gate after forces loyal to Gaddafi fled following coalition air strikes around the eastern town of Ajdabiyah
Success: People celebrate at the western gate after forces loyal to Gaddafi fled following coalition air strikes around the eastern town of Ajdabiyah
A Libyan rebel holds an old Libyan flag on a wrecked tank near recaptured Ajdabiya
A Libyan rebel holds an old Libyan flag on a wrecked tank near recaptured Ajdabiya

Rebels celebrate after forces loyal to Gaddafi fled following coalition air strikes around the eastern town of Ajdabiyah
Rebels celebrate after forces loyal to Gaddafi fled following coalition air strikes around the eastern town of Ajdabiyah
A Libyan rebel holds a rocket at the East gate of recaptured Ajdabiya as airstrikes by coalition forces imposing a no-fly zone over the conflict-ridden country continued
A Libyan rebel holds a rocket at the East gate of recaptured Ajdabiya as airstrikes by coalition forces imposing a no-fly zone over the conflict-ridden country continued

Rebels celebrate after forces loyal to Muammar Gaddafi fled following coalition air strikes around the eastern town of Ajdabiyah
Rebels celebrate after forces loyal to Muammar Gaddafi fled following coalition air strikes around the eastern town of Ajdabiyah

keAZAManMalaysia

0
sumber :-

keAZAManMalaysia


Tan Sri Musa Hassan dimasukkan ke hospital kerana diserang sakit jantung(terlates)(balasan daripada Allah?)

Posted: 26 Mar 2011 07:07 PM PDT

dia ngn makwe dia...gemuk gedempul..
harharhar..kalau makwe dia tumbok aku gerenti aku melayang..
harharhar
lawa lg tiz zaqyah kan??

sebelum mula bicara..ingin ku ambil kesempatan mengucapkan jutaan terima kasih kepada follower2 baru blog keAZAManMalaysia!!!!!! yg dihoskan oleh Pakwe Tiz Zaqyah!!!!!

mereka2 adalah

jef,zalizalu(sama kampus ngn aku),ZBZniaga,hanie ahmad(budak skolah lama aku dia ni..gatai orangnye),clixniaga network,Sheild,Panglima7(bukan srikandi7 eh),monu,yaya,Mohd,Biaqpila,keris panas,Halima Temeltas@Mohkembara(bukan pelakon telenovela lalola tau),skupangsposen dan Mimpi Senja.

blog2 korang insyaAllah aku akan bloglist..tunggu internet laju..nnti aku balik rumah aku buat eh..tenet kampus aku ni slow cam kura2..

sila baca berita harian hari ini..eh..beritu minggu la..

kpn kita mendedahkan bahawa seramai 657 anggota polis di malaysia telah dikesan menghidap penyakit jantung tahun lepas..dan 111 daripada mereka telah pun syahid..

mereka dapat penyakit kerana dikatakan sbagai tidak mengamalkan pemakanan yg teratur...

harharhar..

lawak2..apa motif kpn buat pendedahan ni??

apa kena mengena dengan kes video lucah anwar???

harharhar..

tak de ke yg mati kena serang jantung lepas tengok video blu anwar???

polis makan tk teratur??

tak teratur ke...makan pakai lantak aje???

maklumlah..tengok pulis2..sume boncit2...kalau kat amerika suka makan donut..

kat malaysia suka makan apa???roti canai ke???harharhar...teh tarik sudah pasti..nasi konfirm nasi lemak..atau dalam bahasa inggeris ..fat rice...bukan fat wife ah...itu rosmah..

ini adalah cerita lawak....daripada kpn kita..kpn kita plak ada sakit apa??

diabetis ke???..harharhar..jangan sakit tk leh memacak sudah...harharhar...pigirah..perut awak pun buncit..harharhar...

naya wooooooooooooooooi....

kalau kena sakit jantung..jumpa dngn dr bodoh..dr novandri..dia boleh ubatkan..harharhar...

"terdapat dikrepansi antara twitter dan facebook anwar"

harharhar...ini dr bodoh tk tau internet...nk register facebook dan twitter kena pilih timezone..ntah2 masa daftar dia tersalah pilig gmt tu yg ada awal sejam telewat sejam....itu saje ..bongok...tak pun masa dia print screen tu..dia sngaja print skrinkan lambat sejam..nak menayakan anwar..

dr novandri ni pun tah2 terlibat..dia pun bsusuk hati ngn anwar gak...harharhar...

emang dasar dr bodoh loe tu deh....emek lu..

dah la muka cam gampang..dr ni lekcerer unisti mana??? perhatikan muka dia..ada muka orng melayu tulen tk???

inilah masalahnya jikalau perlembagaan malaysia mensyaratkan nk jadi melayu terlalu luas...sepatutnya ujian dna perlu dibuat bagi melayu yg nk mengaku melayu...mcm anak azmin ali..harharhar...

agak2 kalau novandri ni bukan melayu dan bumiputera msti dia join geng anwar dan kit siang..silap2 jadi ahli komitte dap...

harharhar..bodoh...tengok la nama dia...tidak bercirikan nama melayu pun...ada apa pada nama??wooooo nama antara faktor menjukkan bangsa tau... kalau dah toyo blakang orang tau jawa...kalau dah nik dan wan kat depan..orang tau kelantan...kalau novandri kat depan..orng akan agak dia keturunan keleng...

harharhar...

hah nama aku...pakwe nama glamer je...glamer la sngt..harharhar...

apa2 pun nasihat aku...makan biar teratur dan amalkan pemakanan sihat dan rajinkan bersenam..ala..kalau slalu berjalan ke sana ke mari dah cukup..exercise la tu...

ah??musa hasan..dia sihat wal afiat..tk caya call jalaluddin hassan..

bukan novandri hasan..

sapa2 yg repot masuk surat khabar posting aku ni..konon aku sebar fitnah..lepas aku dah letak cerita yg sebenar kat bawah ni...

baik korang tobat cepat2..pegi bukak kamus balik..sbb yg merepot tu mmg bangang tahap bahing ali..

harharhar...

hidup PAKWE!!!!!!hidup TIZ ZAQYAH!!!!!!

yeeeeeeeha!

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


Jom Demo anti-politik lucah - Dr Asri

Posted: 26 Mar 2011 09:19 PM PDT

Bekas mufti Perlis, Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin mengajak semua pihak menganjurkan satu perhimpunan besar bagi menyatakan kebencian rakyat terhadap politik lucah dan kotor.

"Semua pihak tanpa mengira agama, parti dan kaum hendaklah menyatakan bantahan mereka terhadap budaya kotor dan jelek di kalangan politikus dan media di negara ini," tulis Dr Mohd Asri dalam blognya. "Kita menentang politik lucah dan politik selak kain," katanya. Berikut itu, katanya, semua politikus tanpa mengira parti hendaklah menghentikan amalan mendedahkan aib peribadi musuh politik yang bukan membabitkan kezaliman terhadap rakyat.


"Ia adalah amalan jijik dan kotor. Sama ada dalam Umno, PKR, PAS, DAP dan lain-lain, amalan ini hendaklah dihentikan segera. Ia dosa dan jijik; sama ada kerana memfitnah, ataupun mendedah aib peribadi orang. "Ia bukan lambang kekuatan minda pendedah tersebut, sebaliknya hanyalah sekadar mengambil kesempatan dari kelemahan orang lain atau setelah memangsakan orang lain," tulisnya lagi.


Menurut Dr Mohd Asri, bahasa, perbuatan dan isyarat lucah dan kotor hendaklah tidak disebarkan kepada masyarakat awam negara ini, kerana ia akan menyebabkan generasi baru terkesan dengan nilai-nilai negatif. "Maka orang politik hendaklah bersopan dalam bahasa dan pertuturan. Mereka hendaklah bersih dari unsur-unsur kotor yang merupakan lambang pemikiran yang selekeh dan peribadi yang rendah. Mereka menjadi contoh kepada rakyat. Namun, sopan tidak menafikan ketegasan," katanya.


Media pula, tegasnya, hendaklah menjadi wacana yang bermaruah, bukan penyumbang atau penggalak kepada budaya lucah dan kotor dalam politik. Media yang menggalakkan fitnah, atau pendedahan unsur lucah, tambahnya, hendaklah dipulau oleh masyarakat bermaruah. "Ahli politik yang kita mahu ialah mereka yang mampu mencetuskan idea ke arah kebaikan negara, mampu memimpin rakyat dengan pemikiran yang bernas dan menzahirkan nilai-nilai diri yang positif.


"Mereka yang kontang idea, tiada nilai karismik dalam kepimpinan, gersang nilai budi dan adab hendaklah diusir dari pentas politik kita. "Mereka yang sebeginilah yang akan cenderung mencari kelemahan peribadi musuh disebabkan gagal membina kekuatan diri," tambahnya.


Oleh itu, katanya, rakyat hendaklah bangkit menentang semua bentuk kezaliman dan penindasan hak, tanpa mengira agama, kaum dan parti. "Bebas dari fanatik kepartian, tetapi menjadi manusia yang berprinsip dalam menegakkan kebenaran," tegasnya lagi - mkini

Tentang politik selak kain ...

Posted: 26 Mar 2011 08:10 PM PDT


KUALA LUMPUR, 27 Mac — Bekas mufti Perlis Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin mahu semua pihak tidak kira ideologi politik agar menganjurkan satu perhimpunan besar bagi menyatakan "kebencian rakyat" terhadap "politik lucah dan kotor."

Katanya, semua pihak tanpa mengira agama, parti dan kaum hendaklah menyatakan bantahan mereka terhadap budaya kotor dan jelek dalam kalangan politikus dan media di negara ini. Tokoh agama muda ini memberikan pendirian tegas ini ketika negara berhadapan dengan skandal pendedahan rakaman video seks, didakwa melibatkan seorang pemimpin kanan Pakatan Rakyat (PR) melanggan pelacur asing di sebuah hotel di ibu negara akhir bulan lalu.


Rakaman itu didedahkan oleh tiga "Datuk T" kepada wakil media Isnin lalu dan kemudian kepada beberapa pemimpin politik. Masing-masing pemimpin Barisan Nasional (BN) dan PR kini terlibat dalam perang kenyataan - berkaitan soal moral dan konspirasi politik.

Ketua Umum PR Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa wujud pembabitan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan pemimpin parti itu dan BN, tetapi presiden Umno itu kelmarin menafikan pihaknya terlibat dalam konspirasi yang dimaksudkan ketua pembangkang tersebut.


"Kita menentang politik lucah dan politik selak kain," kata Asri (gambar) dalam satu kenyataan hari ini, yang menggariskan lima perkara yang perlu diamalkan bagi mengelakkan politik lucah dan kotor daripada berlarutan. Ini bukan kali pertama negara berhadapan dengan politik seks dan politik lucah.


Akhir 2007, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek yang kini merupakan Presiden MCA meletakkan jawatan selepas dikaitkan dengan skandal seks yang rakaman aksi seks turut didedahkan kepada umum. Pada 1994, bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik meletakkan jawatannya ekoran tuduhan merogol pelajar bawah umur.


Pada 1988, bekas setiausaha agung MIC D. P. Vijandran meletakkan jawatan timbalan speaker Dewan Rakyat ekoran pendedahan 11 pita video seks yang disimpan di rumahnya. Dalam satu kenyataan berasingan kelmarin, Asri meminta rakyat mengusir pemimpin-pemimpin politik yang suka "menyelak kain" pemimpin politik lain.


Justeru menerusi kenyataan hari ini, Asri menambah, semua politikus tanpa mengira parti hendaklah menghentikan amalan mendedahkan aib peribadi musuh politik yang bukan membabitkan kezaliman terhadap rakyat.

"Ia adalah amalan jijik dan kotor. Sama ada dalam Umno, PKR, PAS, DAP dan lain-lain, amalan ini hendaklah dihentikan segera. Ia dosa dan jijik; sama ada kerana memfitnah, ataupun mendedah aib peribadi orang. "Ia bukan lambang kekuatan minda pendedah tersebut, sebaliknya hanyalah sekadar mengambil kesempatan dari kelemahan orang lain atau setelah memangsakan orang lain," kata beliau lagi.

Selain itu kata Asri, bahasa, perbuatan dan isyarat lucah dan kotor hendaklah tidak disebarkan kepada masyarakat awam negara ini. "Ini akan menyebabkan generasi baru terkesan dengan nilai-nilai negatif. Maka orang politik hendaklah bersopan dalam bahasa dan petuturan.

"Mereka hendaklah bersih dari unsur-unsur kotor yang merupakan lambang pemikiran yang selekeh dan peribadi yang rendah. Mereka menjadi contoh kepada rakyat. Namun, sopan tidak menafikan ketegasan," katanya lagi. Asri turut berpandangan bahawa media hendaklah menjadi wacana bermaruah, bukan penyumbang atau penggalak kepada budaya lucah dan kotor dalam politik.


"Media yang menggalakkan fitnah atau pendedahan unsur lucah hendaklah dipulau oleh masyarakat bermaruah," katanya. Sehubungan itu, katanya, ahli-ahli politik yang rakyat mahukan ialah mereka yang mampu mencetuskan idea ke arah kebaikan negara, memimpin rakyat dengan pemikiran yang bernas dan menzahirkan nilai-nilai diri yang positif.

"Mereka yang kontang idea, tiada nilai karismik dalam kepimpinan, gersang nilai budi dan adab hendaklah diusir dari pentas politik kita. "Mereka yang sebeginilah yang akan cenderung mencari kelemahan peribadi musuh disebabkan gagal membina kekuatan diri," katanya lagi.


Oleh itu tegas beliau, rakyat hendaklah bangkit menentang semua bentuk kezaliman dan penindasan hak, tanpa mengira agama, kaum dan parti. "Bebas dari fanatik kepartian, tetapi menjadi manusia yang berprinsip dalam menegakkan kebenaran," katanya lagi. - TMI

DSAI : Najib diingatkan jangan takabbur

Posted: 26 Mar 2011 10:16 AM PDT


Malaysia kini dilanda 'rombowarsoto jaman edan' (zaman gila) memandangkan perogol, perasuah kini diangkat menjadi pemimpin - Anwar Ibrahim.


GOMBAK: Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim mengingatkan Perdana Menteri agar tidak takabbur (sombong) walaupun wujud konspirasi melanda beliau kini kerana angin perubahan bakal hadir pada pilihan raya umum akan datang.

"Dari jantan sekarang mereka cari nyonya…..jaja, upah, beli orang. Orang yang pernah dikaitkan dengan rogol, rasuah, serta ahli parlimen yang melompat dijaja menjadi tokoh baru.

"Dia guna media, kecam kita dari pagi sampai petang sampai malam, Kita nak jawab, tak boleh, konon tidak ada permit. Saya tak salahkan OCPD, dia ikut arahan saja. Saya salahkan Perdana Menteri Najib Razak dan isteri dia, Rosmah Mansor yang takut berdepan dengan kita.

"Saya beritahu Datuk Seri Najib Razak tunggu pilihan raya umum akan datang. Jangan takabbur…..anda boleh tipu sebanyak mungkin, beli orang dengan RM1.4 juta," dakwa beliau ketika menyampaikan ceramah di Taman Melawati di sini malam tadi.

Anwar sebelum ini dilaporkan mendakwa pengakuan bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik sebagai bertanggungjawab di sebalik video seks itu adalah bukti pembabitan Umno.

Zaman gila

Menurut Anwar, politik Malaysia kini dilanda 'rombowarsoto jaman edan' (zaman gila) memandangkan perogol, perasuah kini diangkat menjadi pemimpin.

Maka beliau menyeru terutamanya anak muda agar menjaga maruah diri daripada terus diperalatkan Umno.

"Mereka bercakap mengenai video seks, video apa? Umno tiada orang lain…apa polis tidak tahu siapa Thamby Chik, kesnya di Melaka? "Orang ini jadi dewa bak kata orang Jawa rombowarsoto jama edan (zaman gila) kerana perogol, perasuah dijadikan pemimpin. Kita ini dijadikan penjenayah.

"Anak muda, you ada semangat, kalau firaun kecil, yang lain cicak mengkarung you boleh cincang-cincang……ada orang-orang dalam

Pemuda Umno sanggup jadi perkakas semata-mata RM50. Mana maruah kamu? Lokap paling teruk sudah saya lalui, dianggap anjing.

Nak pukul, tangkap, aib semua dah buat. Manusia jenis apa mereka ini?

Pencacai Umno

"Mereka alih pandangan kita, kita bukan bodoh. Mana ada dalam sejarah bila orang sebar video lucah haa sila datang…..Star kata kena tangkap, bohong mana ada kena tangkap. Bawa sekejap lepas…..sebab dia alat pencacai Umno," katanya.

Semalam melalui laporan The Star Online difahamkan Rahim Tamby Chik dan ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah ditahan polis namun dibebaskan dengan jaminan polis.

Portal berita itu yang memetik setiausaha PDRM, Bukit Aman, Datuk Ghazali Md Amin berkata beberapa barangan yang mungkin boleh digunakan sebagai bukti juga dirampas daripada kedua-dua mereka - FMT

TERKINI TERPANAS - DSAI akan ditangkap malam ini

Posted: 26 Mar 2011 07:06 AM PDT


Ya besar kemungkinan DSAI akan ditangkap malam ini ...

Maklumat dari blog sharpshooter

Setelah selesai solat Maghrib, solat hajat dan solat Isyak, Ustaz Mutalib Maa'rof sedang memberi tazkirah di Masjid Perda Bukit Mertajam.

Anwar juga berada di sini dari solat Maghrib hingga sekarang mendengar tazkirah.

Namun begitu berita yang sharpshooter terima bahawa polis apco dan fru telah mengepong tempat ceramah.

Memang benar apa yang sharpshooter duga Anwar akan ditangkap malam ini.

Namun begitu kita telah bersedia dengan segala kemungkinan.
- SUMBER : Greenboc
STONE : 12.09 TGH MLM : Alhamdulillah, sehingga ke saat ini tiada ada apa-apa berita dari sahabat-sahabat di Permatang Pauh, tempat dimana DSAI mengadakan ceramah malam ini, . Harap-harap ianya hanya khabar-khabar angin dan tidak akan menjadi kenyataan.
Insyaallah MS akan menyiarkan sebarang berita lanjut dari Pulau Pinang, sekiranya ada. Salam
1.09 TGH MALAM - Tiada sebarang berita buruk tentang DSAI dari Permatang Pauh, Pulau Pinang sehingga kini. Syukur

Video sex : Bekas pengawal peribadi Megat Junid ditawar RM500 ribu

Posted: 26 Mar 2011 05:25 AM PDT


Bekas Pegawal Peribadi Allahyarham Tan Sri Megat Junid Megat Ayob, hari ini mendedahkan beliau ditawar imbuhan RM500,000 oleh ahli perniagaan Datuk Shyzryl Eskay Abdullah untuk menjadi saksi dalam kes saman Eskay terhadap Syarikat Merong Mahawangsa.

Sangsi dengan sogokan yang ditawar itu, Mohamad Mahti Abdul Rahim bertindak membuat surat perjanjian namun Eskay enggan menandatangani surat berkenaan.

Sebalikknya Eskay naik marah dan membawa Mahti berjumpa dengan bendahari PERKASA, Datuk Shuaib Lazim yang juga dikatakan rakan perniagaan Eskay.


Shuib kemudian menyakinkan Mahti bahawa beliau tetap akan mendapat imbuhan berkenaan jika Eskay menang kes itu dengan keseluruhan pampasan bernilai RM40 juta, menurut Mahti.

Eskay sebelum ini menfailkan saman terhadap syarikat Merong Mahawangsa Sdn Bhd dan Datuk Yahya A. Jalil kerana mendakwa beliau tidak dibayar RM20 juta sebagaimana dijanjikan, setelah mendapatkan projek Jambatan Bengkok di Johor untuk Syarikat Merong Mahawangsa.

Mahti berkata seorang peguam yang mewakili Eskay dalam kes saman itu menghubunginya semalam setelah beliau mendedahkan dendam Eskay terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Peguam itu meminta Mahti tidak mengeluarkan sebarang kenyataan lanjut kerana bimbang ia akan "mengganggu" keputusan kes saman Eskay.

Semalam Mahti membuat pendedahan bahawa Eskay menyimpan dendam terhadap Anwar Ibrahim dan bertekad untuk menjatuhkan Ketua Pembangkang itu.

Mahti berkata Eskay memberitahunya bahawa beliau amat marah kerana Anwar enggan memberi keterangan dalam sebuah kes tuntutan saman membabitkan ahli perniagaan itu.

Eskay adalah satu daripada tiga Datuk T yang mendalangi fitnah video lucah untuk dikaitkan kepada Anwar sejak Isnin lalu.

Selain Eskay, turut terbabit adalah bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan Shuaib yang dikatakan penasihat kepada syarikat baja milik Eskay.

Mahti semalam menyifatkan Eskay sebagai 'Si Kitol' - watak dalam Sejarah Melayu sebagai watak yang menabur fitnah dan pandai mengadu domba sehingga menyebabkan keruntuhan Kesultanan Melaka.

Mahti, seorang bekas pegawai polis berkerja dengan Allahyarham Megat Junid yang menjadi Timbalan Menteri Dalam Negeri dan kemudiannya Menteri Hal Ehwal Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna dari tahun 1984 hingga 2000. - tvs

Video Sex : Eskay diupah bekalkan baja seumur hidup

Posted: 26 Mar 2011 12:19 AM PDT



Petikan kenyataan chegubard pada tanggal 24 Mac lalu :

Ini semua politik kotor kerana kepentingan peribadi. Satu carian mendapati Majalah Pertanian di Thailand tahun 2009 pernah menyiarkan gambar Datuk Eskay, Tan Sri Rahim, Datuk Aliasak dan Datuk Yusof Noor ketika lawatan di Surat Tani yang antaranya melawat Kilang Baja Silikon di situ, adakah mereka yang terlibat dalam kes ini juga punya kepentingan dengan pembekalan baja ke Risda dari Selatan Thailand yang membawa keuntungan cukup besar. Ini semua persoalan penting yang harus mereka jawab ! klik sini untuk baca lanjut

Ini kenyataan bekas pengawal peribadi Datuk T :

Mahti yang kini seorang penternak kambing berkata Eskay cuba mendapatkan bantuan daripada pengerusi Risda yang kebetulan adalah bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik, bagi mendapatkan tender membekalkan baja.
Menurut sekeping kad perniagaan Aman Agroprenuers yang ditunjukkan oleh Mahti, Datuk Shuib Lazim, seorang bekas senator, adalah penasihat syarikat itu. Semakan di laman sesawang syarikat itu pula menyenaraikan nombor telefon dan maklumat mengenai Eskay. klik sini untuk baca lanjut

Gila! Konspirasi skandal video seks Anwar adalah sebenarnya sebuah projek 'you help me, I help you'. Setelah konspirasi yang hanya bertahan selama dua hari ini gagal dengan pengakuan pasukan T stooges di Impiana pada 23 Mac lalu, ia lantas memberikan lebih banyak klue kepada skandal-skandal lain yang melibatkan agensi kerajaan iaitu RISDA, melibatkan UMNO dan PERKASA dan juga terbongkar identiti sebenar Datuk SK.

Mereka (T Stooges) mahukan suruhanjaya di raja untuk menyiasat video tersebut. Bagaimana perlunya suruhanjaya diraja sedangkan mereka sendiri telah muncul di khalayak umum bahawa merekalah dalang kepada penyiaran video seks yang pertama kalinya dihalalkan di Malaysia.

Saya fikir, Suruhanjaya Diraja itu memang perlu, tetapi bukan untuk siasat video seks yang telah diketahui pucuk pangkalnya. Suruhanjaya Diraja perlu ditubuhkan untuk menyiasat tender-tender baja RISDA, apakah ianya dimonopoli oleh Datuk SK kerana difahamkan Dato SK mempunyai 5 kilang baja di Selatan Thai. Apakah ada skandal penyeludupan baja atau sebagainya? Di sinilah perlunya Suruhanjaya Diraja kerana ia melibatkan agensi kerajaan Malaysia iaitu RISDA.

Keterlibatan RISDA yang kononnya menempah hotel di Carcosa Sri Negara juga harus disiasat segera. Begitu juga dengan tayangan kedua video seks tersebut di Hotel Flamingo yang melibatkan YB Johari Abdul dan termasuklah juga tayangan ketiga sebelah malamnya di Hotel Shangrilla yang melibatkan pula cheGuBard dan Anuar Mohd Nor. Adakah semua perbelanjaan ini telah ditanggung oleh Kerajaan Malaysia melalui RISDA?

Siasatan perlu dijalankan bukan hanya menjurus kepada pelakon di dalam video seks, tetapi ia sepatutnya merangkumi siapa di belakang dalang T stooges ini.

Amat bingung apabila secara tiba-tiba, ramai menteri UMNO yang membuat kesimpulan sendiri bahawa skandal jahat cubaan membunuh terus karier politik Anwar Ibrahim ini tidak ada kena mengena dengan Kerajaan BN dan UMNO. Apakah RISDA itu bukan kerajaan? Apakah Perkasa itu bukan UMNO? Mengapa polis tidak menyerbu hotel Carcosa? dan akhir sekali, siapakah yang akan peroleh keuntungan paling besar sekiranya DSAI dimalukan dengan fitnah amat jahat ini??

Fikir-fikirkanlah wahai rakyat Malaysia. Sudah tiba masa untuk kita gulingkan sebuah kerajaan yang zalim!!

EDYES @ edyesdotcom
Court oF Public Opinion

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


AKHBAR CELAKA PENYEBAR FITNAH, PEROSAK MINDA UMAT ISLAM

Posted: 26 Mar 2011 09:52 AM PDT

'Di manakah Anwar Ibrahim?' PKR kemuka bukti

Mac 26, 11

Pejabat PKR hari ini tampil memberi urutan catatan Twitter dan Facebook oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi membuktikan ketua umum parti itu berada di rumah dan berhubung menerusi alam siber ketika rakaman sebuah video lucah dikatakan berlangsung di sebuah hotel.

orange book forum klscah 250111 rafizi ramliDua akhbar kawalan Umno, Utusan Malaysia dan New Straits Times hari ini mendakwa tidak ada catatan Twitter atau Facebook Anwar pada 21 Februari antara jam 10.23 hingga 10.45 malam – masa yang dikatakan adengan seks membabitkan pemimpin kanan pembangkang dirakamkan di sebuah hotel di Kuala Lumpur.

Pengarah Strategi Komunikasi PKR Rafizi Ramli dalam satu kenyataan menyertakan bukti dari petikan skrin akaun Facebook Anwar yang menunjukkan beliau menghantar pesanan ke akaun Twitter dan disambut oleh pengikutnya pada 21 Februari lalu.

Tertera adalah catatan yang dimaksudkan:

1040 malam: "Inshaallah"
1049 malam: "That's d Najib's plan. Our task: pursue reform agenda"
1050 malam: "Varsity students: Conscience of the majority"
1052 malam: "Modus operandi of rogue leaders"
1058 malam: "Bisa"
1103 malam: "Waras"
1103 malam: "Ada ruang bias ja"
1105 malam: "Ngak. Tapi ada sampaikan kuliah di UGM"
1108 malam: "RT @gst183 Revolution is the festival of d oppressed"

Jelas Rafizi, masa yang dicatatkan di Facebook adalah dua minit lebih lambat dari masa pesanan sebenar di akaun Twitter kerana menggunakan khidmat 'Selective Tweets'.

Sembilan pesanan

Rafizi berkata, Anwar menghantar sembilan pesanan ke akaun Twitternya di antara jam 10.38 hingga 11.06 malam.

Waktu rakaman video berkenaan adalah antara 10.20 hingga 10.41 malam.

"Semua laporan setakat ini oleh mereka yang menonton rakaman tersebut tidak menyebut mengenai si pelaku sedang melakukan seks sambil memegang telefon untuk menghantar pesanan ke akaun Twitter," jelas beliau.

anwar facebook tweetsMalah Rafizi menegaskan pesanan-pesanan yang dihantar dan dilampirkan jelas adalah pesanan yang dibuat oleh Ketua Pembangkang itu sendiri kerana lenggok bahasa dan interaksinya dengan pengikut-pengikutnya diketahui umum.

"Oleh yang demikian, mustahil si pelaku yang dirakam di dalam video adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim," katanya.

Rafizi berkata ada pihak termasuk blog upahan Umno mendakwa wujud perbezaan masa sejam di antara catatan di laman Facebook dan laman Twitter.

Bohong besar

Itu kata beliau adalah pembohongan besar yang direka cipta kerana hakikatnya adalah Anwar di rumah dan berinteraksi melalui Twitter pada masa yang didakwa.

"Saya sertakan dua petikan skrin yang diambil dari laman Twitter dan Facebook Datuk Anwar yang menunjukkan bahawa pesanan yang dibuat melalui laman Twitter akan dihantar ke laman Facebook dua minit kemudian.

NONEOleh itu kata beliau, penjelasan-penjelasan ini sudah cukup untuk membuktikan kepada rakyat Malaysia betapa hinanya akhbar-akhbar milik Umno itu yang tanpa segan silu menyiarkan fitnah tanpa usul periksa, asal dapat menyebarkan dakyah tuan punyanya iaitu Umno.

"Dengan pendedahan ini, PKR mendesak Utusan Malaysia memohon maaf dan sekiranya enggan berbuat demikian, PKR akan mempertimbangkan tindakan lanjut untuk diambil terhadap Utusan Malaysia dan penulis blog Umno tersebut," katanya.

Dalam laporan muka depannya hari ini bertajuk "Di Manakah Anwar Ibrahim" akhbar kawalan Umno itu mendakwa Ketua Pembangkang 'hilang' kira-kira dua jam pada 21 Febuari lalu, kerana tidak ada catatan dalam Twitter dan Facebooknya.

Niat jahat

Rafizi berkata, laporan itu jelas berniat jahat, dan bertujuan untuk menyambung fitnah dan serangan Umno ke atas Anwar dan Pakatan Rakyat.

NONEMenurut Rafizi, tembelang Utusan Malaysia yang melambangkan rendahnya kawalan mutu kewartawanan.

"Malah isterinya, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail hanya menjawab ringkas dengan menyatakan rasa terkejut dengan skandal terbaru suami beliau," katanya di dalam blog http://novandri.blogspot.com.

Menurut Datuk T yang mendedahkan rakaman video seks Isnin lalu ia dirakamkan di sebuah hotel di ibu negara pada 21 Februari lalu./Malaysiakini

ANWAR MENGAKU MELIWAT, ADAKAH PERLU DNA BELIAU SEBAGAI BUKTI?

Posted: 26 Mar 2011 03:00 AM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

SEMUA rakyat telah tahu bahawa `Three Strooges' atau `Geng T' telah mengaku menjadi dalang tayangan video lucah di sebuah hotel. Tayangan video lucah jika tidak silap saya adalah satu kesalahan. Persoalannya, pengakuan telah dibuat dan di`hightlight' kan pada semua media dan seluruh dunia tahu siapa dalang tayangan video lucah tersebut tetapi belum ada tangkapan dilakukan.

Ketua Polis Negara menjawab, " "Semalam kita panggil dua daripada mereka untuk diambil kenyataan. Kalau tahan mereka tetapi tidak cukup bukti, esok orang gelakkan polis nanti," katanya kepada Bernama (Malaysiakini). Tidak cukup buktikah dengan pengakuan mereka itu?

Kita bukan bertanya tentang siapa yang memasang, merakam atau melakukan adegan seks tersebut. Kita cuma mahu tahu adakah dalang yang bertanggungjawab menayangkan video lucah tersebut ditahan atau ditangkap? Soal siapa merakam atau melakukan aksi lucah tersebut memang kitra faham masih di dalam siasatan, tetapi bagaimana dengan pengakuan `Three Strooges' Geng T yang mengaku bertanggungjawab menayangkan video berkenaan? Tiada bukti lagikah?

Nampaknya susah untuk mendapatkan bukti walaupun pengakuan telah dibuat. Bayangkan jika Anwar mengaku meliwat Saiful, agak-agaknya mereka minta atau tidak DNA Anwar? Fikir-fikirlah sendiri.../wfauzdin.blogspot.com

JAMIL KHIR TIDAK MAHU ULAS KES QAZAF, MENGAPA ?

Posted: 26 Mar 2011 01:42 AM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

APABILA ditanya oleh wartawan kepada Jamil Khir mengapa tiada ulasan terhadap dakwaan fitnah zina video seks yang hangat diperkatakan sekarang, Menteri yang jaga agama ini menyebut bahawa kes itu kini di dalam siasatan Polis. Lojik ke?

Apakah selama ini Jamil Khir tidak pernah ulas kes liwat Anwar? Bukankah kes liwat juga dalam perbicaraan? Mungkin kerana isu video seks itu kantoi, maka Jamil Khir tidak mahu ulas apatah lagi dalangnya itu tokoh Umno iaitu bekas KM Melaka pula. Kita bukan mahu dia ulas siapa pelakun aksi lucah tersebut, kita mahu dia ulas dari segi hukum orang yang menjaja dan menayangkan aksi tersebut. Apa kena mengena dengan siasatan Polis jika sebut hukum di dalam Islam atas perbuatan tersebut?

Beliau diminta mengulas dalam bab Qazaf iaitu menuduh orang melakukan zina. Begini jawapannya, " NONEMereka kata saya mendiamkan diri. Kalau rasa itu tuduhan bawa kepada polis dan mahkamah yang berkaitan. Hal ini perlu dilaporkan kepada polis," katanya kepada pemberita selepas meraikan konvoi motosikal Pemuda Umno Padang Besar, Perlis di Alor Setar hari ini. (Malaysiakini)

Berat sungguh mulut Jamil Khir untuk memberi walau sepatah ayat berupa nasihat tentang perkara ini. Tetapi di dalam kes Liwat, berlainan pula nada Senator yang dilantik sebagai Menteri ini. Maka jelas, siapa Jamil Khir ini. Senator Mashitah, jangan disebut kerana memang terkenal dengan ampu sana ampu sini. Harussani? Macam biasa lah.

Golongan agama seperti ini lah yang sengaja membiarkan rakyat dialunkan dengan cerita-cerita jijik dan kotor siang dan malam. Jamil Khir kini buka topik baru, sasarannya Anwar juga. Kununnya Anwar bawa fahaman baru yang menyesatkan yang dipanggil `Pluralisme'. Tidak habis-habis pemimpin Umno mahu menuduh pembangkang sesat. Dulu, pemimpin Umno dakwa PAS parti ajaran sesat. Kini, Anwar pula bawa fahaman sesat. Yang tidak sesat, Umno dan Apco sahaja.

Cukup-cukuplah Jamil Khir cari makan secara begitu. Janganlah letakkan ilmu agama yang ada sebanyak tahi kuku tu di bawah punggung kamu. Cubalah bertindak cara berani walaupun akan kehilangan jawatan. Contohi lah bekas Mufti Selangor, Almarhum Dato Hj Ishak Baharom bukannya seperti Zul Kulim yang baru mendapat habuan itu./wfauzdin.blogspot.com

MAHATHIR, NAJIB MESTI BERTANGGUNGJAWAB

Posted: 26 Mar 2011 12:00 AM PDT

KENYATAAN MEDIA25 MAC 2011

Video seks palsu: Mahathir, Najib bertanggungjawab

Fitnah telah menjadi budaya dan amalan Umno sejak sekian lama, malah disaat parti itu kehilangan sokongan, fitnah adalah satu-satu senjata mereka untuk terus berkuasa.

Oleh itu penerbitan video seks palsu bertujuan memburukkan Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak mengejutkan.

Walau pun bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Rahim Tamby Chik dan beberapa individu tampil menyatakan mereka terlibat, dua tokoh berpengaruh dalam Umno, bekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad dan Perdana Menteri Dato' Seri Najib Tun Razak adalah mereka yang harus memikul tanggungjawab

Ini kerana kedua-dua tokoh memainkan peranan penting menyuburkan budaya fitnah dengan memberi ganjaran dalam bentuk wang dan pangkat kepada mereka-mereka yang sanggup menjadi alat bagi menjayakan sesuatu fitnah.

Pada tahun 1998, Anwar difitnah melakukan liwat dalam satu konspirasi oleh Mahathir yang turut melibatkan hakim, polis, Peguam Negara serta beberapa individu. Rekod menujukkan mereka diberi ganjaran besar.

Hakim Mahkamah Tinggi, Dato' Augustine Paul dinaikkan sebagai Hakim Mahkamah Rayuan dan kemudiannya Hakim Mahkamah Persekutuan.

Manakala Hakim Mahkamah Rayuan, Datuk Pajan Singh Gill dan Datuk Richard Malanjum dinaikkan pangkat sebagai sebagai Hakim Mahkamah Persekutuan. Datuk Ariffin Jaka juga dinaikkan dari Hakim Mahkamah Tinggi menjadi Hakim Mahkamah Rayuan.

Mereka dinaikkan pangkat lebih awal berbanding hakim-hakim yang lebih senior ketika itu seperti Gopal Sri Ram, Datuk Mokhtar Sidin, Datuk Denis Ong and Dato' Abdul Kadir Sulaiman.

Peguam Negara, Tan Sri Mohtar Abdullah dinaikkan pangkat sebagai Hakim Mahkamah Persekutuan.

Pegawai penyiasat, (Tan Sri) Musa Hassan meroket daripada ke SAC2 kepada SAC1, Pengarah Siasatan Jenayah dan kemudiannya Ketua Polis Negara. Timbalan Pendakwaraya, Tan Sri Abdul Gani Patail dinaikkan sebagai Peguam Negara.

SAC 1 Datuk Mohd Rodwan Mohd Yusof dilantik menjadi Ketua Polis Melaka.

Individu lain seperti seperti Azizan Abu Bakar yang pada asalanya adalah seorang pemandu telah mendapat ganjaran dan djadikan pengarah sebuah syarikat.

Kemudian fitnah ini diteruskan oleh Najib mencipta satu lagi konspirasi baru, kali ini tuduhan rekayasa dibuat dengan Anwar dituduh meliawat Saiful Bukhari Azlan. Apakah ada yang percaya bahawa Saiful dan pemain-pemain lain yang menjayakan skrip fitnah ini tidak diberi ganjaran?

Ummi Hafilda Ali kini berceramah ke seluruh negara memburukkan Anwar. Malaysiakini baru-baru mendedahkan pengakuan seorang ahli perniagaan, Baginda Minda yang mendakwa bahawa seorang menteri senior menawarkan sehingga RM10 juta kepada Ummi Hafilda untuk berbohong terhadap Anwar di dalam mahkamah.

Natijahnya, Mahathir dan Najib seolah-olah memberi mesej kepada rakyat bahawa mereka digalakkan memfitnah dengan ganjaran besar menanti. Malah mereka juga akan dilindungi.

Kerana itu, Rahim Tamby Chik dan individu-individu tersebut berani membuat video seks palsu, iaitu fitnah terbesar dan terjijik setakat ini di Malaysia.

Najib dan Mahathir mesti memikul tanggungjawab!

Saifuddin Nasution Ismail
Setiausaha Agung
Parti Keadilan Rakyat

kalam Perantau

0
sumber :-

kalam Perantau


Tok Guru Haji Hadi Ziarah Makam Bonda DYMM Yang Di Petuan Agong

Posted: 26 Mar 2011 01:52 AM PDT

Pada 24.3.2011 di Makam Diraja Masjid al-Muktafibillah Shah, Ladang.

Diringi Adun Ladang YB Tengku Hassan Omar, Timbalan Yang Dipertua Pas Kawasan Setiu, Tengku Ahmad Tengku Hussain dan arkitek terkenal, Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad Shah.

Sumber Gambar : Facebook Presiden PAS



Kami Sokong Tokguru

0
sumber :-

Kami Sokong Tokguru


Kurang Kasih Sayang Punca Gadis Jadi Tak Waras

Posted: 26 Mar 2011 10:02 PM PDT

Isu Semasa

KOTA BHARU - Remaja perempuan yang cuba membunuh diri dengan terjun dari tingkat tiga bangunan pasar raya KB Mall sambil bersenjatakan pisau mengalami masalah mental selepas dipercayai putus cinta dan kurang kasih sayang keluarga.

Sebelum itu, remaja yang berusia 19 tahun itu juga, bertindak sedemikian selepas dipercayai tidak ada kasih sayang daripada keluarganya yang tinggal di Johor.

Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman berkata, remaja terbabit dikatakan tinggal bersama neneknya sejak tiga bulan lalu dan dipercayai kedua-dua ibu bapanya juga mengalami masalah rumah tangga.

Beliau berkata, berikutan kedua ibu bapanya di Johor tidak memberi kasih sayang yang sempurna kepadanya, dia mengambil keputusan pulang ke Kota Bharu dan tinggal bersama neneknya di Lorong Purnama, Jalan Salor, dekat sini.

"Saya difahamkan, remaja terbabit mengalami tekanan perasaan lagi apabila dia berpisah dengan teman lelakinya dan ditambah pula krisis keluarganya," katanya ketika ditemui di sini pada Majlis Perbarisan Sempena Peringatan Hari Polis ke 204 Peringkat Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Bharu.

 http://greenboc.blogspot.com

-ijoks2009-
Baru kutahu rupanya gadis ni bukan orang kelantan tapi asal dari negeri paling kuat umnno dalam dunia.
Mungkin blogger umno yang gila buat fitnah tupun masa kecik dia kurang kasih sayang jugak kot,hehehe

http://milosuam.blogspot.com/2011/03/bukti-blogger-pro-bn-diupah-rm-5000.html



 
Cari N3 lama-lama disini

Kejamnya Manusia

Posted: 26 Mar 2011 04:16 PM PDT

Santai


Anda pasti pernah mendengar kisah tentang Tarzan ataupun Mowgli (The Jungle Book) ? Yang menjadi pertanyaan kita adalah, apakah mungkin manusia dijaga oleh binatang?

Menurut logik akal perkara tersebut tidak mungkin terjadi. Tetapi di dunia ini ada banyak kejadian yang terjadi dimana anak manusia dipeliharan oleh binatang.

Malah mereka berkelakuan dan berkomunikasi seperti binatang yang memeliharanya.

Ukrainan Dog Girl

Seorang gadis ditinggalkan di sebuah kandang anjing oleh orang tuanyayang tidak bertanggung jawab dari usia 3 sampai 8 tahun, Oxana Malaya membesar tanpa orang tua selain daripada anjing yang ada di kandang tersebut.

Ketika ia ditemui pada tahun 1991, ia tidak boleh bercakap,hanya boleh menggonggong, dan berlari sambil merangkak.

Sekarang umurnya sudah mencapai 20-an, Malaya telah diajarkan untuk bercakap tetapi masih mengalami gangguan kognitif. Pada masa ini Malaya bekerja menjaga lembu di sebuah ladang ternak berhampiran hospital mental tempat beliau tinggal.

Cambodian Jungle Girl
Semasa menggembala kerbau di sepanjang tepi hutan di Kamboja semasa berumur 8 yahun, Rochom P'ngieng hilang secara misteri. Lapan belas tahun kemudian, pada tahun 2007, seorang penduduk melihat seorang wanita tanpa pakaian menyelinap di sekitar halaman rumahnya untuk cuba mencuri beras.

Wanita itu disyaki Rochom P'ngieng yang telah lama hilang. Dia dikenali kerana bekas luka di punggungnya. Gadis itu telah membesar menjadi seorang wanita 30 tahun yang entah bagaimana boleh bertahan hidup sendiri di hutan tebal.

Gadis itu tidak dapat mempelajari bahasa tempatan atau untukmenyesuaikan iri dengan budaya tempatan. Pada akhirnya beliau melarikan diri dan belum ditemui.

Ugandan Monkey Boy
Setelah melihat ibunya dibunuh oleh ayahnya, John Ssebunya yang berumur 4 tahun menjadi trauma dan lari ke hutan. Dia dipercayai dibesarkan oleh kumpulan monyet vervet sehingga dia ditemui pada tahun 1991.

Seperti sering terjadi ketika anak-anak liar yang ditemui, beliau menolak untuk ditolong oleh penduduk kampung, dan beliau mendapat bantuan dari keluarga angkatnya monyet yang mmbaling penduduk kampung dengan ranting-ranting pokok.

John telah diajarkan bagaimana bercakap, dan sekarang boleh bercakap malah boleh menyanyi. Beliau mampu bergabung dengan paduan suara anak-anak mutiara Afrika.

Victor of Aveyron
Mungkin inilah anak liar paling terkenal dari yang lain, cerita Victor difilemkan dengan tajuk "L'Enfant Sauvage". Walaupun asal-usulnyaadalah misteri, namun ramai percaya Victor menghabiskan masa kanak-kanaknya tanpa pakaian dan sendirian di hutan sebelum diketahui masyarakat pada tahun 1797.

Setelah beberapa kali memunculkan diri, beliau akhirnya muncul sendiri berhampiran Saint-Sernin-sur-Rance, Perancis, pada tahun 1800.

Victor menjadi subjek untuk banyak filusufi dan ilmuwan yang mengkaji tentang asal-usul bahasa dan perilaku manusia, walaupun dalam perkembangannya kemajuan daripada kecerdasan anak ini sangatlah sedikit.

Madina
Kisah tragis Madina adalah seperti Oxana Malaya. Ditinggalkan ibu bapa sehingga ditemui semasa berumur 3 tahun. Dia hidup dan dipelihara oleh anjing.

Semasa ditemui, beliau hanya dapat mengucapkan dua kata, ya dan tidak, dan lebih suka berkelakuan seperti anjing.

Madina sihat secara mental dan fizikal dirawat pasukan perubatan tidak lama setelah ditemui. Walaupun perkembangannya terhalang akibat ditinggal, dia beruntung kerana masih kecil, seorang pengasuh percaya bahawa Madina akan kembali normal ketika usianya meningkat dewasa.
Lobo Wolf Girl of Devil's River
Pada tahun 1845, seorang perempuan muda misteri kelihatan berjalan merangkak di sarang serigala yang menyerang kawanan kambing berhampiran San Felipe,Mexico.

Cerita ini dikukuhkan setahun kemudian ketika perempuan muda itu kelihatan lagi,kali ini dia sedang melahap seekor kambing yang baru dibunuh.

Menurut cerita yang beredar, penduduk setempat khuatir dan mencari perempuan itu keesokan harinya dan akhirnya berjaya menangkapnya.

Dia melolong tak henti-henti sepanjang malam, menyebabkan sekumpulan serigala datang ke kampung untuk menyelamatkan perempuan muda itu. Pada akhirnya beliau dapat menyelinap keluar dari kandang dan melarikan diri.

Perempuan muda itu kelihatan lagi sehingga tahun 1852, terakhir kelihatan sedang menyusui dua anak serigala di tepi sungai. Merasa terganggu, dia mengambil dua anak serigala dan lari kembali ke hutan dan tidak pernah dilihat lagi.


Russian Bird Boy
Terkurung di sebuah ruangan yang dikelilingi oleh kandang burung, seorang anak Rusia dibesarkan seperti burung peliharaan oleh orang tuanya yang kejam. 
 
Ketika ia ditemui, beliau tidak boleh bercakap dan hanya dapat bercericip seperti burung. Ia tidak dapat berkomunikasi seperti manusia normal. 
 
Dia telah dipindahkan ke pusat perawatan psikologi di mana pakar profesional bekerja untuk merehabilitasi dirinya.
Amala and Kamala
Dua orang anak perempuan yang berumur 8 tahun dan 18 bulan, ditemui di sarang serigala 'pada tahun 1920 di Midnapore, India. Kisah ini menimbulkan banyak kontroversi kerana umur mereka berdua berbeza jauh dan para ahli tidak menganggap bahawa mereka bersaudara.
 
Mung juga mereka berdua diambil oleh serigala pada waktu yang berbeza. Seperti banyak anak-anak liar lain, mereka dilaporkan sangat ingin kembali ke alam liar dan tidak dapat menyesuaikan diri dengan cara hidup manusia.

Peter the Wild Boy
Seorang anak lekaki, tanpa pakaian dan berbulu merangkak berjalan keluar dari hutan berhampiran Hameln, Jerman pada tahun 1724.

Akhirnya ia dipujuk dan ditangkap. Beliau berperilaku seperti binatang liar dan memilih untuk makan burung dan sayuran mentah bahkan ia tidak boleh bercakap.

Setelah dipindahkan ke England, beliau diberi nama Petru si Anak Liar. Walaupun beliau tidak pernah belajar bercakap, beliau sangat meminati muzik, melakukan pekerjaan keras, dan hidup sehingga tua.
http://tulahan.blogspot.com

Cari N3 lama-lama disini

Video Lucah Dan Dosa Politik

Posted: 26 Mar 2011 09:56 AM PDT

Soal Jawab Agama

Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin

Dalam budaya manusia tiada nilai agama dan tamadun berakhlak, isu keaiban peribadi dijadikan mainan golongan yang selekeh. Maka muncullah kisah seks dan skandal peribadi tokoh politik itu dan ini sebagai senjata beracun membunuh musuh politik masing-masing.

Dalam Islam, perbuatan mendedahkan keaiban peribadi sebagai senjata politik adalah perbuatan yang dilarang oleh Allah dan rasulNya. Ia haram. Hanya mereka yang jahil nas-nas agama sahaja yang menyangka itu adalah suruhan syarak. Malangnya praktik ini telah diamalkan oleh ramai tokoh dan penceramah politik sejak dahulu lagi di negara kita ini.

Samada PAS, UMNO dan PKR; ramai individu dalam parti-parti itu telah terbabit dalam perkara yang diharamkan oleh syarak ini. Tuduhan seks, arak, kaki judi dan seumpamanya sudah menjadi ringan di lidah mereka. Bahkan kadang-kala mereka menghina rupa ciptaan Allah yang ada musuh-musuh politik mereka seperti mengatakan si botak, gagap, hidung besar, mamak dan lain-lain. Mereka melanggar pantang larang agama dalam berpolitik.
Wabak inilah sedang memakan diri mereka sendiri. Mereka yang tiada etika dan akhlak telah dan akan terus terbabit dalam hal ini. Sedangkan Nabi s.a.w
"Sesiapa yang menutup (keburukan) seorang muslim, Allah tutup (keburukannya) di dunia dan akhirat" (Riwayat Muslim).
video.jpg
- Gambar Hiasan
 Aib Peribadi
Islam melarang didedahkan aib peribadi yang tidak membabitkan kezaliman terhadap orang lain. Aib peribadi seperti zina, minum arak, berjudi dan seumpamanya hendaklah ditutup semampu mungkin. Jika hendak didakwa, hendaklah di mahkamah dan bukan untuk tontonan orang ramai. Pun begitu, Islam mengetatkan syarat saksi dan proses penyaksian.
Bagi kes zina, jika gagal dipenuhi syarat, penuduh boleh dijatuhkan hukuman qazaf. Tujuannya, untuk mengelakkan perangai suka menuduh dan mendedahkan aib peribadi orang lain. Sebab itu penzina dihukum 100 sebatan dan yang menuduh tanpa empat orang saksi 80 sebatan. Angka yang hampir bagi menunjukkan kesalahan menuduh tanpa empat orang saksi –sekalipun mungkin benar- adalah berat di sisi agama.
Firman Allah(maksudnya):
"Dan orang-orang yang melemparkan tuduhan (zina) kepada perempuan yang terpelihara kehormatannya, kemudian mereka tidak membawakan empat orang saksi, maka sebatlah mereka lapan puluh kali sebat; dan janganlah kamu menerima persaksian mereka itu selama-lamanya; kerana mereka adalah orang-orang yang fasik. (Surah al-Nur: ayat 4).
Nabi s.a.w sendiri mengelakkan agar aib itu didedahkan, bahkan disuruh bertaubat secara sendirian; dengan solat dan istighfar. Dalam riwayat Muslim, seorang lelaki datang kepada Rasulullah dan berkata:
"Wahai Rasulullah, aku mengubati seorang wanita di hujung bandar. Aku telah melakukan kepadanya (seks), cuma aku tidak menyetubuhinya. Inilah aku, maka hukumlah aku apa yang engkau mahu. Lalu 'Umar (Ibn Khattab) berkata kepadanya: "Allah telah tutupi keaibanmu jika engkau menutupi dirimu". Nabi s.a.w tidak berkata apa-apa. Lalu lelaki itu bangun dan pergi. Nabi s.a.w menyuruh seorang lelaki memanggilnya dan membaca kepadanya firman Allah (maksudnya) "Dan dirikanlah sembahyang pada dua bahagian siang (pagi dan petang), dan pada waktu-waktu yang berhampiran dengannya dari malam. Sesungguhnya kebaikan itu menghapuskan kejahatan. Perintah-perintah Allah Yang demikian adalah menjadi peringatan bagi orang-orang Yang mahu beringat" (Surah Hud ayat 114). Maka ada seorang bertanya: "Wahai Nabi Allah, ini khas untuknya sahajakah? Jawab Nabi s.a.w: "Bahkan untuk manusia keseluruhannya".
Bukan Bukti Asas
Rakaman video bagi kes maksiat peribadi tidak boleh dijadikan asas bukti. Bagi kes zina hendaklah dengan empat orang saksi. Tiada keperluan untuk pencarian bukti sampingan. Itu soal dosa insan dengan Allah bukan dengan orang lain. Jika ia terlepas, mahkamah Allah di mahsyar tetap ada, atau mungkin dia bertaubat. Tiada pihak yang rugi atau untung melainkan dirinya sendiri.
Kata Dr Yusuf al-Qaradawi mengenai usaha mencegah kemungkaran:
"Kemungkaran itu mesti nyata dan dilihat. Adapun jika pelakunya melakukannya secara sembunyian dari pandangan manusia dan menutup pintu rumahnya, maka tidak seorang pun boleh mengintipnya atau merakamnya secara diam-diam dengan menggunakan alat elektronik atau kamera video atau menyerbu rumahnya untuk memastikan kemunkarannya. Inilah yang ditunjukkan pada lafaz hadis "barangsiapa yang melihat kemungkaran, maka hendaklah dia mengubahnya…."
Berbeza Dengan Kes Kezaliman
Ia berbeza dengan kes jenayah terhadap lain seperti bunuh, curi, rompak, rogol, diliwat secara paksa, rasuah dan seumpamanya. Kes-kes ini perlu dibongkar dan diambil tindakan demi keadilan terhadap mangsa. Rakaman dalam kes-kes ini perlu diusahakan. Islam mengizinkan, bahkan menyuruh didedahkan bahaya atau kezaliman yang dilakukan yang boleh memudaratkan orang ramai dan rakyat.

Jika ada perasuah, atau perompak, atau perogol maka hendaklah diberi amaran kepada orang yang mungkin menjadi mangsa. Itupun hendaklah atas asas bukti yang kukuh, bukan sekadar andaian. Demikian juga boleh mendedahkan kepada pihak yang berkaitan seperti hakim, pengundi dan orang awam tentang kezaliman yang boleh menimpa diri atau orang lain.
Firman Allah: (maksudnya)
"Allah tidak suka kepada perkataan-perkataan buruk yang dikatakan dengan berterus-terang (untuk mendedahkan kejahatan orang); kecuali oleh orang yang dizalimi, dan (ingatlah) Allah sentiasa Mendengar, lagi Maha mengetahui.Jika kamu melahirkan sesuatu kebaikan, atau menyembunyikannya, atau kamu memaafkan kesalahan (yang dilakukan terhadap kamu), maka sesungguhnya Allah adalah Maha Pemaaf lagi Maha Berkuasa". (Surah al-Nisa: ayat 148-149).

Artikel penuh disini 

-ijoks2009-
Inilah yang menyebabkan saya kagum dengan Dr.Asri ,jika ada isu semasa yang panas dia sering memberikan panduan tanpa memihak pada mana-mana pihak dan dengan berani dan sanggup menangung risiko,buktinya dia sanggup dipecat dari jawatan mufti kerana berani menyatakan kebenaran walaupun bertentangan dengan pemerintah.

walaupun saya tidak bersetuju dengan kenyataan beliau bahawa
"Aib peribadi seperti zina, minum arak, berjudi dan seumpamanya hendaklah ditutup semampu mungkin"
jika orang yang melakukan perkara itu adalah orang biasa memang boleh diterima tapi jika pemimpin yang berjudi ,minum arak dan sebagainya pada saya ianya mesti didedahkan kepada rakyat bukan untuk mengaibkan dia tapi runtuk mengelakkan rakyat dari tersalah memilih pemimpin kerana pemimpin mestilah terdiri dari orang yang terbaik di kalangan kita baik dari segi ilmunya atau akhlaknya.

Menyembunyikan perkara sebenar kepada rakyat adalah satu kezaliman kepada rakyat kerana kita membiarkan rakyat memilih pemimpin yang salah. Kerana rakyat ada kepentingan dalam perkara ini,samalah juga seorang gadis berhak mengetahui bagaimana akhlak bakal suami dia.Bagaimanapun saya kagum dengan keberanian Dr.asri

Saya tertunggu-tunggu pendirian  dari mufti-mufti dalam malaysia berkenaan perkara ini..
Katakan yang benar walaupun pahit.
Syabas Dr. Asri...


Cari N3 lama-lama disini

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT