Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


MAK KOPIAH BERBANGGA

Posted: 19 Jan 2017 08:00 PM PST



MAT KOPIAH BANGGA
Punye la bangga mat kopiah ni, berbuih mulot bersembur airlior bersilat tangan dia kiri kanan nak sampaikan hujah hasil dari kerja keras otak dia sehari sebelum tu. Fuuuuhh sangat bangga beb! 

Mana taknye, ada 2 kebanggaan dalam tu, 2 in 1. Satu, bangga secara kolektif dengan parti dia yang dirasa sangat diperlukan oleh pihak lain, maknanya sangat berharga. Dua, bangga secara peribadi dia sendiri berjaya memikirkan isu yang kompleks serta menghasilkan rumusan darinya! 

Tapi sayang 1,000x sayang, orang ugama melayu berkopiah ni layaknya bukan bangga, tapi layaknya bangang! Ini spesis melayu dari subspesis mediocre. Subspesis ni target dia tak tinggi mana, sangat rendah je. Bila target tak tinggi, achievement lagi la rendah, malah kerapnya fail! 

Dia tak sedar target yang dibanggakannya sangat2 tu cumalah setakat pencukup kuota orang lain je! Kalau pun dapat achieve right on target kelak, hasilnya depa bukan di atas sebagai king, yang dibanggakannya ialah sebagai balaci king! Hisssss! on BANGANG DAN BODOH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/20/17






---------------

APA LAGI CHINA MAHU

Posted: 19 Jan 2017 07:30 PM PST






APA LAGI

CHINA MAHU?

NAJIB AKAN

BERI APA SAJA

ASALKAN TAK

MASUK PENJARA


Najib tersepit antara 'apa lagi Cina mahu, apa saja negara China mahu

Najib Razak kini tersepit antara "apa lagi Cina mahu" sebagaimana diucapkan selepas PRU 13 lalu, dengan "apa sahaja yang negara China mahu".

Inilah yang berlaku sekarang apabila Najib menjual aset dan tanah penting negara kepada negara China bagi mendapatkan wang untuk menutup skandal 1MDB beliau.
KAH KAH KAH

SEKARANG

BARU SEDAR

MAKNA APA

LAGI CHINA 

MAHU- NAJIB

SANGGUP BERI

BADAK SUMBU






----------------

BERITA POTONG STIM

Posted: 19 Jan 2017 07:00 PM PST






INI BERITA

POTONG STIM

PARTI PAS

BARU NAK

JADI RAJA

TETIBA PADAM



Pas kalah semua kerusi jika tiga penjuru, lapor kajian Invoke

20 Januari 2017
Kajian simulasi yang dibuat oleh Invoke mendapati Pas tidak akan menang satu kerusi parlimen pun dalam pilihan raya ke-14 jika pertandingan tiga penjuru antara parti itu, Pakatan Harapan + Bersatu dan BN berlaku.
Menurut kajian yang dibuat ke atas 104,340 pengundi pula, sokongan pengundi Cina dan India pula jatuh mendadak untuk Pas apabila hanya mendapat 3% sahaja undi dari kedua-dua kaum itu.

JAWAPAN

KITA SEMUA

KE JALAN RAYA

SEBELUM KE

PILIHAN RAYA




-----------------

PILIHAN RAYA NEGARA DUNIA KE TIGA

Posted: 19 Jan 2017 06:30 PM PST





INI CONTOH

PRU NEGARA

DUNIA KETIGA

PRU DI GAMBIA

MAJLIS ANGKAT

SUMPAH BUAT

DI SENEGAL

INI MACAM

ANWAR MENANG

NAJIB TAK MAHU

UNDUR MAKA

ANWAR JADI PM

ANGKAT SUMPAT

DI JAKARTA

New Gambian leader Adama Barrow sworn in at ceremony in Senegal

A new Gambian president has been sworn into office in neighbouring Senegal while the Gambia's defeated longtime ruler refuses to step down, deepening a political crisis in the west African country.
Adama Barrow was inaugurated on Thursday in a hastily arranged ceremony at the Gambia's embassy in Senegal. The embassy room held about 40 people, including Senegal's prime minister and the head of the Gambia's electoral commission.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH




-----------------

APA ITU MELAYU

Posted: 19 Jan 2017 06:00 PM PST





APA ITU MELAYU
Kepada TT, ini syarat jadi Melayu. 

1. Musti bodo piang. 
2. Musti tidak cerdik. 
3. Hendaklah bangang berlapis2. 
4. Poyo bertingkek2. 
5.Dilarang berpikir. 

on SATU CONTOH PILIHANRAYA DUNIA KETIGA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/19/17




----------------

SENANG CARI DUIT

Posted: 19 Jan 2017 05:30 PM PST






KING MAKER
Kahkahkah mamat ketayap ni tak pernah disekolahkan tentang perumpamaan ada 2 muka pada 1 syiling. Ego dari langit tempat dia bersemayam mungkin hanya menampakkan ciri king maker, sedangkan semua yang berdiri bertentang arah depannya pula nampak ciri lalang, ciri no spine, ciri talam, ciri opportunist, ciri disloyal, ciri unreliable, ciri tak boleh dipercayai... inikah islam acuan pas masakini?? on BANGANG DAN BODOH
Anonymous
on 1/20/17

OSTAT SIBUK JUAL CERAMAH
Ostat kerje kerajaan dalam opis diam je .. sebab malamnya sibuk jual ceramah .. berbomoh dan buat air jampi. Ostat swasta bila ceramah suka berlawak dan gelak sampai luruh jantung. Ada nyanyi indostan dan memacam aksi dan kelakar mereka buat. 

Apa pon mereka hanya berdakwah didalam kalangan yg dah islam je .. senang cari makan. Tu sebab Orang Asli lebih ramai masuk Keris-tian .. sebab mubalik Keris-tian sanggup masuk utan dan tidur sekali dgn mereka. on BARU JELAS - BARU TERANG
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 1/19/17

SENANG CARI DUIT
Kau jgn pandang rendah kat diorang TT. Diorang senang cari duit bhai. Beli kurma timbang dari china yg murah2, repacking, letak label gambar muka sendiri yg pakai jubah dan serban, ada janggut lagi cun. 

Kat label tu kasi tulis kurma dibaca zikir dan ayat quran; boleh dimakan utk penerang hati, ikatan kasih sayang, kuatkan batin, lancarkan darah ke kontol, kuat berjimak dan tahan lama. Kau rasa brp ringgit boleh jual?.. RM50/300gram senang2 jer laris bro. on BARU JELAS - BARU TERANG
Anonymous
on 1/19/17




--------------

TANAH MELAYU TERGADAI

Posted: 19 Jan 2017 05:00 PM PST







face book


Pak de Eismat shared MiLo SuaM's post.
7 hrs
Ni kalau kat Pulau Pinang...mau bertubi2 kena serang dek...............??
MiLo SuaM
10 hrs
Ramai sangat ke Warga China di Forest City Johor sampai peniaga boleh jual kuih dalam matawang Yuan?
Papan tanda 'jangan pijak rumput' pun dalam bahasa Cina, orang Melayu Johor semua pandai baca tulisan Cina ke?





-----------------

BILA TRUMP JADI PRESIDEN

Posted: 19 Jan 2017 06:00 AM PST






KALAU TRUMP

KETUK CHINA

NAJIB JUGA

KENA KETUK


INI BERITA BAIK

UNTUK

TANAH MELAYU



BANGANG DAN BODOH

Posted: 19 Jan 2017 05:00 AM PST





AWAS

BANGANG BEBAL

BODOH SEWEL

BUKAN  SATU

JENAYAH

NAK SAMAN

SRWAK REPORT

TAPI TAK SAMAN

BUKAN JUGA

JENAYAH

TAPI MENIPU



----------------------

MUSUH ISLAM PULAK

Posted: 19 Jan 2017 04:30 AM PST








face book


Sesiapa yang tidak setuju dengan PAS, maka ia adalah musuh Islam..
Semakin menjadi-jadi mazhab baru ini..

LikeShow more reactions
Comment
Comments
Wanji Wanhussin Wanji Berperang dengan takfir adalah tuntutan syariah.
LikeReply185 hrs
Mashkadov Mus Ana tunggu masa ada yg ngaku dia Imam Mahadi.. dah dekat rasanya..









----------------

JUMAAT ESOK - PRO DAN ANTI TRUMP BERTEMPUR?

Posted: 19 Jan 2017 04:00 AM PST






JUMAAT ESOK

APAKAH AKAN

BERTEMPUR

PENYOKONG

TRUMP DENGAN

GEROMBOLAN

ANTI TRUMP?



Will There Be War On The Streets Of Washington D.C. During The Inauguration On Friday?


The stage is set for a potentially very ugly confrontation between radical leftist protesters on one side and law enforcement authorities and Trump supporters on the other side.  

It is being estimated that hundreds of thousands of supporters will be arriving in D.C. to celebrate the inauguration of Donald Trump, but it is also being estimated that hundreds of thousands of people will be coming to D.C. to specifically protest the inauguration of Trump.  

These protesters plan to set up blockadesdisrupt inaugural balls and generally cause as much chaos as they possibly can.  In fact, a spokesperson for #DisruptJ20 says that the goal of his organization is for Trump to be inaugurated "amid complete chaos"


KITA TUNGGU

DAN LIHAT

ATAU HOT HOT

CHICKEN SHIT






-----------------------

BARU JELAS - BARU TERANG

Posted: 19 Jan 2017 03:30 AM PST






BARU JELAS
BARU FAHAM

Graduan agama 'import' pandai bercakap tapi susah dapat kerja?

 | January 19, 2017
Seorang ahli akademik berkata walaupun graduan pengajian Islam yang menuntut luar negara lebih banyak ilmu, ramai yang tidak dapat menyesuaikan diri dengan persekitaran tempatan.






KUALA LUMPUR: Sistem pembelajaran yang berbeza di luar negara dilihat antara faktor menyukarkan graduan pengajian Islam dari Malaysia sukar mendapat pekerjaan, kata pensyarah Universiti Malaya (UM), Dr Ahmad Faisal Abdul Hadmid.
Faisal dari Akademi Pengajian Islam UM berkata ini antara punca mengapa jawatan tertinggi dalam jabatan agama Islam didominasi graduan Islam tempatan.
"Graduan Islam luar negara sukar mendapat pekerjaan sebab mereka tidak dilatih untuk bekerja. Mereka hanya dididik menjadi ustaz dan guru. Sebab itu kita lihat graduan Islam luar negara lebih pandai bercakap berbanding graduan Islam dalam negara.

INI SEBAB

SEKARANG 

AMAT RAMAI

PENJUAL AGAMA

BERSEPAH 

PERGI TERSEPAK

PULANG 

TERLANGGAR

TERIMA KASEH

KERANA

PENCERAHAN

-------------

JEMPUTAN DARI ABANG MAT

Posted: 19 Jan 2017 12:30 AM PST






ABANG MAT

JEMPUT SEMUA

ANAK MUDA

SENIN INI

BATU PAHAT





------------------

MELAYU TAK MAKAN BABI

Posted: 19 Jan 2017 12:00 AM PST






MELAYU TAK MAKAN BABI
melayu islam tak makan babi..melayu islam makan duit hasil jual babi, melayu islam makn duit rasuah..melayu islam makan duit org miskin yapeim, menteri melayu islam guna duit zakat utk lawan anuar ibrahim...

melayu islam tengganu yg tipu pakej haji umrah, melayu islam ksu yg selewang wang juta2...melayu islam yg jual tanah melayu malaysia ke china...ulama melayu islam yg makan duit rm90juta..najib isteri rosmah bukan melayu..najib rosmah pahlawan bugis..

pahlawan bugis yg melawan china tapi perlu senjata atau ilmu hitam ilmu putih..tetiba je kawtim dgn china..padan muka bangsa johor, padan muka sultan johor..sejarah sendiri pun lupa.. on SIAPA KENAL CHINA JAHAT INI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/18/1






-------------------

SIAPA NAK BACA DOA DALAM, BAHASA GERMAN

Posted: 18 Jan 2017 11:00 PM PST








INI BERITA

BERAT LAGI

BUAT SUSAH



Jika Pakatan menang lagi di Selangor, PAS tiada peranan'

 | January 19, 2017
Ia merupakan pilihan parti Islam itu sendiri kerana enggan menyertai Pakatan Harapan, kata Amanah






PETALING JAYA: Amanah berkata ia akan menggantikan PAS dalam sebarang kerajaan yang dibentuk oleh Pakatan Harapan (PH) sekiranya menang lagi di Selangor pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14).
Timbalan Presiden Amanah Salahuddin Ayub berkata, ia juga akan menyaksikan PAS tidak lagi menjadi sebahagian kerajaan negeri Selangor seperti sekarang, di mana ia masih diwakili dalam kerajaan campuran yang turut melibatkan musuhnya DAP.
"Selagi mana PAS tidak masuk dalam PH, kita tidak akan ambil kira mereka," katanya kepada FMT.
PH yang menyatukan PKR, DAP dan Amanah di samping kerjasama dengan PPBM, menggantikan Pakatan Rakyat yang terkubur ekoran perselisihan PAS dan DAP.

WOIT

AL AYUBI

SAPA NAK JAGA

FILEM GERMAN

SAPA NAK 

BACA DOA 

BAHASA GERMAN

DIMANA PULAK

DIN AYAM NAK

MENYAMUN

SAPA NAK JAGA

TEPI KAIN

WARGA 

SELANGOR?

LU PIKIRLAAA

JAGAN SENANG

CAKAP SAJE



----------------

NURUL IZZAH BUAT JAMUAN HARI GAGALIS

Posted: 18 Jan 2017 10:00 PM PST






NURUL BUAT

JAMUAN

PADA HARI

GAGALIS 

SEDUNIA
SILA

BELI TIKET

SEKARANG

RAMAI RAMAI

KITA SOKONG





--------------

BELAJAR DARI PENGALAMAN

Posted: 18 Jan 2017 09:00 PM PST








APA YANG

DAPAT KITA

PELAJARI

KOMENTAR
apa yang wajib kita pelajari 
bagimana pengalaman yang terkumpul
wajib menjadikan kita lebih bijak

pertama - menyerang adalah bertahan
bertahan tegoh hanya dengan menyerang
jika tidak menyerang ewrtinya tidak bertahan

jangan buat silap
serang musuh sampai
musuh mati mampoos
kemudian terkambus
saperti raja melaka
sesudah membunuh tun perak
semua anak beranak tun perak dibunuh
rumah dan tapak rumah tun perak
dibuangkan ke laut

tidak ada saki baki 
keculi tun fatimah
yang dijadikan penyedap sultan
'
bahri telah buat kesilapan
bahri acah acah nak menyerang
acaj acak nak bongkar rahsia
acah acah nak buka fail

bahri berjanji nak buat kenyataan
bahari berjanji nak bercakap dimedia

tapi semua TIDAK berlaku

maka musuh ada masa
musuh mula kumpul tenaga
lalu musuh  menyerang balas

jika bahri  tidak berhenti menyerang 
musuh akan terdesak
tapi bahri cuma acaj acah
kini musuh telah merancang
musuh ada masa buat konspirasi
untuk menyerang balas

kes yang sama berlaku kepada
anwar ibrahim pada tahun1998
cuba buka arkib media
lihat kenyataan anwar ketika dia
ditendang oleh mahathir
anwar masih ada ilusi 
anwar ada angan angan yang
mahathir akan panggil dia kembali

anwar anggap mahathir sebagai ayah
anwar anggap mahathir sebagai mentor

hakikatnya
mahathir adalah penyerang pantas
musuh dicekik dan dibunuh
tidak ada hoook 
tidak ada heeek

satu lagi contoh ialah pru13
pakatan rakyat menang
memdapat 52% undi
tapi pakatan rayat telah ditipu

seharsunya pakatan rakyat menolak
keputusan pru13
lakukan aksi massa
kumpul rakyat tolak keputusan tipu

ini tidak dilakukan
maka najib dan rosmah ada masa
membuat rancangan mamasang saiful
konspirasi liwat 2 berjaya
anwar masuk penjara
dan  pakatan rakyat pecah

najib dan rosmah terus berkuasa

hakikatnya
jika wajib belajar dari pengalaman
pengalaman ada guru kita

NOTA
lihat apa yang dilakukan
oleh amerika kepada osama
mayay osama dibuang ke laut
tidak siapa yang tahu dimana
ini tepat da betul
untuk memastikan musuh
tidak akan bangun bangun


Bekas pengarah SPRM Bahri didakwa salah guna kuasa

 | January 18, 2017
Bahri didakwa menggunakan kedudukannya dalam SPRM untuk memastikan tiada tindakan diambil ke atas laporan polis yang dibuat terhadap isteriny





PETALING JAYA: Bekas pengarah operasi khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM),  Bahri Mohamad Zain yang menimbulkan kekecohan baru-baru ini dengan persaraan awalnya, kali ini didakwa terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.
Bahri didakwa menyekat siasatan polis ke atas isterinya dalam pertikaian wasiat.
Sementara itu, sumber yang rapat dengan Bahri memberitahu FMT ini adalah usaha jelas untuk memfitnah bekas pengarah SPRM itu, selepas pendedahannya ketika mengumumkan persaraan awalnya, baru-baru ini.
"Bahri menafikan dakwaan ini (salah guna kuasa)."

BILA 

MENYERANG

SERANG SAMPAI

MUSUH MATI

KEMUDIAN 

TANAM LEPAS

ITU SIMIN 
--------------------------

JUAL BUDU CAP KETEREH

Posted: 18 Jan 2017 08:30 PM PST








BUDU CAK KETEREH
tok pa yg sain tppa mewakili malaysia..mustapa muhamamd ini asal kelantan bumi serambi mekah..di kelantan ramai tok2 guru malah ramai waris2 wali..namun anak kelantan itu juga menjual tanah melayu..mujur kapir harbi trump gagalkan tppa..

namun tok pa, sanggup buat apa saje demi selamatkan tppa..tepat kpi menteri najib, bodoh itu ada kpi tertinggi...pengerusi mara juga org kelantan...taja la trw dgn budu cap ketereh..apa salahnya...kes mb diselngor juga dimesyuaratkan di KB kelantan..hudud sutut juga dari kelantan..balak juga turun bah dari kelantan.. on TPPA DILUPUSKAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/18/17





-----------------

SATU CONTOH PILIHANRAYA DUNIA KETIGA

Posted: 18 Jan 2017 08:00 PM PST









CONTOH

PILIHANRAYA

DALAM NEGARA

DUNIA KETIGA

LATAR BERITA
pada 1 disember 2016 GAMBIA
sebuah negara di afrika barat
telah mengadakan pilihanraya presiden

YAHYA JAMMEH telah menjadi presiden
selama 22 tahun satelah berlaku
rampasan kuasa pada tahun 1994

rakyat gambia telah bosan dan muak
rakyat telah melakukan perlawanan
rakyat telah turun ke jalan raya
menuntut pilihan raya bersih dan adil

atas tuntutan rakyat
maka pilihan raya diadakan

dalam pilihanraya ini ADAMA BARROW
telah mengalahkan jammeh
adama mendapat 43% undi
yahya  mendapat 39%
calon ke tiga MAMAH KANDEH mendapat 17%

awalnya yahya menerima kekalahan
tapi kemudian enggan mengundur diri

kemudian menolak
dan menuduh SPR GAMBIA berat sebelah
yahya ingin terus memerentah
demi keselamatan dan kestabilan gambia

maka krisis muncul

inilah contoh terbaik dimana
dalam negara dunia ke3 
tidak pernah berlaku 
pertukaran kerajaan
melalui pilihanraya

kini berkemungkinan perang  pecah
soldadu dari pelbagai pelusuk 
sedang bersedia untuk masuk ke gambia
untuk menghalau yahya 
dan menobatkan adama

NOTA
kepada ahli pkr
kepada pemimpin pkr
kepada yb pkr
kepada penyokong pakatan harapan

ingatlah permit SUARA KEADILAN
tidak diberikan oleh najib
semenjak 2005 hingga hari ini
maka soalan timbul:
adakah najib
akan benarkan pakatan harapan
mengambil KHAZANAH, PETRONAS dan dan dan
saje tanya takut ramai tak sedar
tetang permit cetak SUARA KEADILAN



Gambia: tourists scramble for flights out as troops mass at border

Tourists and Gambians are scrambling to leave the west African country after the Senegalese army said its forces will cross the border if long-time president Yahya Jammeh does not stand down.
As tourists were evacuated amid scenes of chaos at Banjul airport, Col Abdou Ndiaye, a spokesman for the Senegalese army, said troops were at the Gambian border and would enter the country at midnight if the deadline for a transfer of power passed. "We are ready," he told Reuters. "If no political solution is found, we will step in."
Soldiers from Nigeria, Mali, Togo, Ghana and Senegal make up the regional force, but it is being headed by a Senegalese general and has the backing of the 15-nation Economic Community of West African States (Ecowas), which has repeatedly called on Jammeh to stand down. 





-------------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT