Nuffnang

Pengikut

dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Oxford grad pun bangang ka?!

Posted: 06 Mar 2016 03:00 PM PST

Datuk Mahfuz Omar menyifatkan kenyataan Khairy Jamaludiddin bahawa penukaran perdana menteri perlu dibuat mengikut saluran pilihan raya sebagai melucukan.
Menyifatkan kenyataan ketua pemuda Umno itu sebagai 'bangang', Mahfuz berkata untuk menukar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tidak perlu menunggu pilihan raya.
"Apa punya bangang buat kenyataan macam orang tak tahu apa. Tukar perdana menteri bukan perlu tunggu dan melalui pilihan raya.
"Cukup kalau sama ada perdana menteri letak jawatan, hilang sokongan majoriti anggota parlimen atau pun perdana menteri mati.
"Menteri Besar Kedah baharu sebulan bertukar bukan melalui pilihan raya. Tetapi melalui undi tidak percaya wakil rakyat Umno kepada (Datuk Seri) Mukhriz (Mahathir) melalui pernyataan di hadapan Jemaah Pemangku Sultan Kedah.
"Begitu juga hendak ganti Najib dengan orang lain sebagai perdana menteri, sama ada Najib letak jawatan atau anggota parlimen Umno pakat tandatangan akuan bersumpah tarik balik sokongan sebagai tanda undi tidak percaya kepada Najib sebagai perdana menteri," 
dollah yankee - Ini lah masalah dengan umno, mereka anggap semua orang bangang macam mereka...

KahKahKah di petang minggu

Posted: 06 Mar 2016 12:20 AM PST

Saya Tidak Pakai Jubah dan Mencuri Duit Rakyat - TMJ 
Monday, February 22, 2016 




WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


DEKLARASI RAKYAT: ‘AYUH ANAK MUDA LAKUKAN PERUBAHAN’

Posted: 06 Mar 2016 05:20 AM PST

KEMPEN SELAMATKAN MALAYSIA: UMNO JOHOR MULA BIMBANG

Posted: 06 Mar 2016 05:18 AM PST

‘NAJIB SILA CONTOHI HUSEIN ONN, BUAT USUL UNDI PERCAYA DI PARLIMEN’

Posted: 06 Mar 2016 05:17 AM PST


Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


DARI FACE BOOK

Posted: 06 Mar 2016 07:00 PM PST







FACE BOOK


Kelihatan ada dua pemimpin Parti Hj Hadi dlm pakatan terbaharu Selamatkan Malaysia yg ditolak oleh ketua parti itu sebelum ini, berada dlm sidang media yg ditunjangi Tun Mahathir ptg ini, 4 Mac 2016. Mustahil mereka mewakili Parti Hj Hadi sebab Hj Hadi sendiri tak setuju. Barangkali mewakili NGO utk tidak ketinggalan keretapi. Amacam?





































------------

MAT LCE MULA BERSUARA

Posted: 06 Mar 2016 06:24 PM PST










MAT

L.C.E




WAJIB ALUKAN

MOST WELCOME

AHLAN BIIK


Umno Kedah setuju tindakan tegas terhadap Muhyiddin dan Mukhriz


Badan Perhubungan Umno negeri Kedah hari ini sebulat suara bersetuju tindakan tegas perlu dikenakan terhadap Muhyiddin Yassin dan  Mukhriz Mahathir yang melanggar tataetika parti dengan menyertai 'Deklarasi Rakyat' baru-baru ini.
Pengerusinya Ahmad Bashah Md Hanipah berkata penglibatan Muhyiddin dan Mukhriz jelas  melanggar tataetika seperti yang termaktub di dalam Perlembagaan parti kerana mereka berdua masih lagi ahli Umno yang sah.
- See more at: http://www.site2unblock.com/service/page.php?u=YB%2Bxm%2B0BQhyl6zGHGYKWukuUHlkki8%2F3bbTl3jfYSqpCV49P3c2Z%2Ft0h3%2BzukyGqyPWoXfTAABWNUghCdD2Nbm7NNFRF56OmSfa5hH6gcNJVG01pew0gc2Km7cAyO%2FSaOdxAK20eMgSJmqlm2ng%3D&b=5#sthash.ldQwcA8D.dpuf

KAH KAH KAH

woit

langkah terbaik

memang ditunggu

buang cantas

terajang keluar

kah kah kah

PUKRAK KRAK
-----------

MENANTU ABAH ADA TAIKO

Posted: 06 Mar 2016 05:43 PM PST









JANGAN 

CEMBURU

JANGAN BUAT

TAK TAHU

Pemuda Amanah gesa SPRM siasat sumber Khairy taja umrah RM1.4 juta


Pemuda Parti Amanah Negara (Amanah) menggesa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat sumber kewangan Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin yang dilaporkan menaja perjalanan 191 ketua Pemuda Umno bahagian menunaikan umrah.
Timbalan Ketua Pemuda Amanah, Faiz Fadzil berkata, anggaran kos RM1.4 juta bagi tajaan itu meragukan apabila dibandingkan dengan jawatan Khairy sebagai menteri belia dan sukan.
- See more at: http://www.site2unblock.com/service/page.php?u=osMXjK1OHR372U6k3LM1X0CqtwgOWRkpH5rkqo7pWOZEn3f13HSRI%2F7RXPj1%2FQBkxwJG8rNtXHKUCfCOZIJHOxBw321iiLEnJpdki8MuYjr9Jee%2BIbeSbDj2AIIrOWlSbKic1uzkOos1PluRB7N5AUQ%3D&b=5#sthash.Hn6wBlnF.dpuf

MUSTAHIL

kah kah kah 
jangan cemburu
jangan jaki
mustahil tak tahu
malaon ini ada penaja
malaon ini ada taiko dibelakang
jangan buat buat lupa
malaoan ini menantu abah
kah kah kah
tak kan tak faham faham

KAH KAH KAH
---------------

JANGAN SEBAR FITNAH

Posted: 06 Mar 2016 05:00 PM PST








PERHATIAN

keadaan politik negara 
semakin meruncing
fitnah  tomah makin meluas
fitnah semakin menjadi jadi 
gambar diatas
adalah contoh terbaik
gambar fitnah & tohmah
hentikan segera

KAH KAH KAH



---------------

DEKLARASI RAKYAT

Posted: 06 Mar 2016 08:52 AM PST







GERAK KERJA
Dekalrasi tu sekadar deklarasi sebab gerak erja yang lebih besar perlu digerakkan untuk mempastikan usaha menjatuhkan najib berjaya. Harapnya rakyat malaysia yang cintakan keamanan bersama-sama sokong. Tak kisahlah daripada siapa. Yang nak jadi PM, TPM tu kena bincang balik. on UNTUK KITA SEMUA
Nizam
on 3/6/16
KITA LUPA KE?
Lupakah kita siapa tu Madey? Kini keadaan dia nak bergerak dah terkengkang dan pandai pula dia menyusun gerakan bersama banyak kumpulan dari pembangkang untuk satu tujuan wahid nak tumbangkan Najib agar anaknya Mukriz dapat jadi PM dan bukannya Anuar Ibrahim sebelum dia tinggalkan alam maya ini. 

Semua lupa skala urus tadbir negara, membudayakan rasuah, merosakkan tiang seri institusi negara dek Madey adalah lebih hebat dari Najib. Sebagai contoh jika Najid dah rembat 2.6 bilion rm, Madey dah rembat 100 bilion rm mengikut satu kajian.

 Jadi kita harus sepatutnya bungkamkan Madey tanpa belas kasihan dan teruskan gerakan melawan Najib walaupun terbelakang sedikit memandangkan Madey bukan ikhlas nak tukar kerajaan tapi nak tukar tempat Najib kepada anaknya saja dan jelas sekali dia tak mahu dengan pembebasan Anuar Ibrahim langsung. on UNTUK KITA SEMUA
UNCLE RAMLI
on 3/6/16
SILA BERI IDEA
kepada yg kutuk2 bro isham tu..tolong bagi cadangan lain yang mantap dan tuntas bagi menjatuhkan najib dan rosmah.bro isham telah meramalkan pru14 adalah pru paling kotor dlm sejarah..1.5milion bangla dibawak masuk secara senyap dan berperingkat2 oleh org jawa dari bagan dato zahid komidi.1.5milion bangla adalah tanda2 pru nnt bangla yg akan megundi..500k umat malaysia sudah turun demo..parlimen sudah usul tak percaya..

kpd yg kutuk2 bro isham, tolong tampil dgn berani utk mberikan idea2 yg lebih baik utk saya serta rakyat msia yg pada ketika dan saat ini mdukung bebanan berat najib dan rosmah bersama2 kandungan taik2 yg dibuatnya bernilai bilion rm..ketika ini ringgit jatuh, ketika ini tppa mgadai negara, ketika ini 1mdb jual tanah pd china kapir..pd ketika ini soldadu2 melayu muslim dihantar berlatih perang bersama saudi yg telah secara terang2 mbunuh dan mebunuh rakyat2 yemen..kpd yg kutuk2 bro isham, sila tampil dgn cadangan atau memorudnum terbaik anda, kemudian diserahkan kpd on DARI FACE BOOK
Anonymous
on 3/5/16




---------------

Komentar Kini

0
sumber :-

Komentar Kini


Sebagai seorang Islam

Posted: 06 Mar 2016 05:15 PM PST


Kita sedia maklum bahawa Islam ertinya tunduk dan patuh kepada Tuhan semesta alam (Allah).

Ia terhabagi kepada dua, pertama ialah istislam qasriiaitu tunduk secara paksa. Yang kedua,istislam ikhtiyari,ia itu tunduk secara sedar keatas keinginan sendiri.

Pembahagian pertama, dilihat kepada kepatuhan manusia kepada sunnatullah (hukum alam) didalam hal penciptaan, keabdian dan kefahamannya serta semua makhluk sebagai manusia secara mutlak menyerah dan tunduk kepada Allah subhanahu wataala secara terpaksa.

Pembahagian kedua, dilihat atas kepatuhan manusia kepada Allah Tuhan semesta alam diatas dasar keinginan sendiri dan kesedaran.

Kepatuhan secara sedar ini pada dasarnya berada didalam hati dan gejalanya nampak diluar. Ia adalah kepatuhan terhadap ketentuan Allah subhanahu wataala. Inilah inti dan kandungan agama yang dikehendaki oleh Allah untuk hamba hambanya sepertimana firmannya yang bermaksud:

" Sesungguhnya agama disisi Allah adalah islam" (surah al Imran ayat 19).
Dengan demikian, Islam adalah merupakan agama daripada semua nabi sepertimana sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: "Sesungguhnya kami, para nabi memilki satu agama". Bermakna semua nabi nabi beragama Islam.

Agama para nabi ini iaitu kepatuhan secara sedar dan secara mutlak kepada Allah subhanahu wataala yang dikenali sebagai agama tauhid sepertimana firman Allah yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah itu Tuhanku dan Tuhan kamu, maka sembah dia (Allah), inilah jalan yang lurus" (surah Ali-Imran ayat 51)

Hal itu, dilihat sebagai bentuk kepatuhan kepada ketentuan Allah subhanahu wataala (syariat) yang boleh sahaja berbeza dan beragam sesuai dengan perbezaan para nabi dan ada manusia yang salahfaham mengatakan ada agama sarmawi lain selain daripada Islam.

Semacam lojik ada agama sarmawi (agama langit) lain selain Islam, kerana kebanyakan kita mengatakan dan bersetuju agama Islam datang kemudian. Pada hal agama Islam datang bersama para nabi yang bermula dengan Nabi Adam AS dan disempurnakan di zaman nabi Muhammad SAW.

sepertimana firman Allah yang bermaksud: pada hari ini telah aku sempurnakan bagi kamu agama kamu dan telah aku cukupkan atas kamu nikmatku dan aku radha Islam sebagai agama kamu" (surah al-Maidah ayat 3)

Bagi kukukan bukti lihat firman Allah yang bermaksud: " Katakanlah, sesungguhnya aku telah ditunjuki Tuhanku ke jalan yang lurus, iaitu agama yang betul, agama nabi Ibrahim yang suci dan tidak dia (Ibrahim) itu dikira dari orang orang musyrik" (surah An'am ayat 161)

Sangat tidak lojik jika kita andakan Kitab kitab Allah seperti Zabur, Taurat dan injil bukan kitab agama Islam. Kitab agama Islam hanya Al Quran yang di wahyukan kepada Nabi Muhammad  SAW sahaja.

Kitab Zabur, Taurat dan Injil telah diselewengkan oleh Yahudi dan Nasrani dan dijadikan agama baru yang dipesongkan. Islam bukan agama baru sepertimana kebanyakan kita fahami.Islam disempurnakan kemudian dengan kitab yang diberi nama Al Quran.

Bukan setakat itu sahaja, malah ada nabi nabi dibunuh kerana pengikut pengikutnya tidak sekali kali akan setuju dengan agama tauhid yang diturunkan kepada nabi nabi, termasuk Nabi Musa AS dan nabi Isa AS.

Yahudi dan nasrani mengubah kitab kitab Allah dan membunuh Nabi nabi termasuk membunuh nabi Isa AS dengan alasan sebagai penebus dosa tanpa disedari tindakan tersebut semata mata untuk mengadakan agama baru yang dipesongkan.

Sedangkan kita sedia maklum bahawa Allah tidak akan terima agama lain selain Islam .Firman Allah yang bermaksud: "Barangsiapa mencari agama selain agama Islam,maka sekali kali tidak akan diterima (agama itu) daripadanya dia diakhirat termasuk orang orang yang rugi." (surah surah al imran ayat 85)

 Definisi Islam secara istilah, didalam pengertian syar'ie.Lafaz Islam secara khusus diertikan sebagai syariat (ketentuan) yang diturunkan dan diwahyukan oleh Allah subhanahu wataala kepada nabi Muhammad SAW dan nabi disuruh untuk menyampaikannya kepda manusia. 

Suruhan atau perintah itu wajib patuh dan tunduk kepada Allah subhanahu wataala. 

Maka syariat yang diturunkan dan perintah Allah subhanahu wataala kepada manusia secara keseluruhan untuk tunduk kepadanya.itulah islam yang diterima di sisi Allah subhanahu wataala. Umat manusia wajib untuk menjadikan Islam sebagai agama.Allah subhanahu wataala tidak akan menerima apa pun dari seseorang yang tidak menjadikan Islam sebagai agama.



BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT