Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


TULISAN MUNCUL KEMBALI

Posted: 24 Nov 2016 08:00 PM PST






TULISAN YANG

WAJIB DI BACA



MUNCUL 

KEMBALI

PETANG INI

TULISAN 

PERTAMA

IKUTI:

sakmongkol.blogspot.com 







-------------------

PANGLIMA YAM SENG

Posted: 24 Nov 2016 07:30 PM PST



TUKAR RINGGIT PADA YUANGGIT
yang ni makin menarik dan tegang..tanda2 kejatuhan sudah makin terserlah..pasir salak sudah mengamuk kerana amanah menyokong cina dap..pasir salak menyalak dan menyelak2 kain cina dap..agak2 bole menyalak kat negara komunis tak??

amuk and malay sudah dijangka, sudah dikaji maka mudah menguasainya..jiran pasir salak juga adalah bagan dato..wakil bagan mula terasa hati bila dikatakan pemangku tpm je..bagan mula menyongak utk jd mr PM..malangnya mr lidah kontot juga tak mahu ketinggalan..

lidah kontot asal negara johor juga gagal menyalak dan menyelak di tembok china..suaranya kecil apatah lagi bila waktu menukar ringgit kpd yuanngit..pru semakin dekat, bermakna masing2 sdg melakukan keje2 pendedakkan agar mjd calon, paling2 cikai pun dpt gaji yb... on MAKIN MENARIK - MAKIN TEGANG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/24/16



-------------------

SUDAH LIMA TAHUN MEROSOT

Posted: 24 Nov 2016 07:00 PM PST









NILAI RINGGIT

MEROSOT SUDAH

LIMA TAHUN

APAKAH INI

JANGKA PENDEK

JIKA 100 TAHUN 

BERJANGKA 

PANJANG?


Perbendaharaan: Kelemahan ringgit hanya jangka pendek
 | November 24, 2016
Irwan Serigar berkata, unit tempatan akan mengukuh dalam jangka panjang dengan kemasukan pelaburan langsung asing serta beberapa projek kerajaan yang akan dilaksanakan tahun depan






PUTRAJAYA: Kelemahan ringgit ketika ini adalah untuk jangka pendek, kata Ketua Setiausaha Perbendaharaan, Mohd Irwan Serigar Abdullah.
Beliau berkata, unit tempatan akan mengukuh dalam jangka panjang dengan kemasukan pelaburan langsung asing serta beberapa projek kerajaan yang akan dilaksanakan tahun depan.

TAHUN DEPAN

HANYA SATU

BULAN LAGI

RINGGIT TERUS

JATUH NILAI

POOOOOOORAH



---------------

KHALID SAMAD DISERANG DI PARLIMEN

Posted: 24 Nov 2016 06:30 PM PST







F.B


Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad dipukul di pintu masuk hadapan lobi dalam kawasan parlimen yang sepatutnya dikawal ketat oleh pasukan keselamatan namun difahamkan Speaker Dewan Rakyat, Pandikar Amin Mulia enggan mengambil sebarang tindakan.
Dalam sidang media yang diadakan di ruang media, Khalid mendakwa penyokong ahli parlimen Pasir Salak, Tajuddin Abdul Rahman yang memukulnya hingga menyebabkan cedera ringan.

Saksi kejadian memberitahu insiden ini dipercayai dilakukan kerana penyokong Tajuddin tidak berpuas hati apabila Khalid menempelaknya dengan perkataan 'Sial' dalam dewan kelmarin.
Menurut sumber, penyokong Tajuddin tersebut berasal dari Sungai Manik, dalam parlimen Pasir Salak.



Khalid Samad diserang di perkarangan Parlimen | Free Malaysia Today

www.freemalaysiatoday.com/.../khalid-samad-diserang-di-perkaran...

Translate this page
21 hours ago - KUALA KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad diserang perusuh ketika beliau menghampiri bangunan utama Parlimen ...

Khalid Samad 'diserang' di pekarangan Parlimen | Semasa | Berita ...

www.bharian.com.my/node/216218

Translate this page
21 hours ago - Khalid Samad 'diserang' di pekarangan Parlimen. Oleh Mohd Anwar Patho Rohman; Hazwan Faisal Mohamad dan Luqman Arif Abdul Karim.

Khalid Samad diserang di Parlimen - Semasa - Sinar Harian

www.sinarharian.com.my/.../khalid-samad-diserang-di-parlimen-1....

Translate this page
21 hours ago - KUALA LUMPUR - [DIKEMASKINI] Hari terakhir Dewan Rakyat kecoh hari ini, apabila Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad diserang di ...



----------------

PROGRAM MENGHASUT MALAM INI

Posted: 24 Nov 2016 06:00 PM PST







MALAM INI

SEMUA WAJIB

DATANG 
PERPUSTAKAN

PETALING JAYA

KITA

BANGUN LAWAN



---------------

PENDEKAR MELAYU TERIMA YUAN

Posted: 24 Nov 2016 05:30 PM PST





PENDEKAR MACAI CHINA
gua yakin dan tetap yakin bahawa tiada siapa tahu siapa sebenarnya cia..takat cerita2 je, jamal baju merah pun bole..lihat kes soros, tetiba senyap, lihat kes kaitkan IS dgn bersih, tetiba senyap..ini sama macam dgn org2 pasir salak..

pasir salak dulu kala terkenal dgn kawasan panas komunis..kini, bukan saja china komunis ditagih kerana wang, malah cina dap lebih bahaya dari china komunis..dulu kala pendekar melayu pasir salak bunuh jww birch, kini pendekar melayu pasir salak menerima yuan dari china komunis..

agak2 yg mengaku wakil pasir salak tu musti ahli2 silat didikan mahaguru ibrahim mat zin, bomoh dgn teropong buluh yg mengesan mh370.. on CISSS... ALANGKAH BAIKNYA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/24/16





----------------

AL-FATIHAH AN-NUR

Posted: 24 Nov 2016 04:55 PM PST







Kami berkenalan di jalanan dan menjadi satu keluarga.
Teman-teman jalanan yang setia menunggu ke dini hari.
Tidak kelihatan dalam gambar Isham Rais Tukar Tiub Sidiqin Omar dan Adam Adli yang sudah pasti tak dapat hadir kerana esok hari istimewanya.
Selamat jalan An-Nur bersatu bersama Arwah Kakak Annisa.

















-------------

APA PANDANGAN USTAZ WAN JI

Posted: 24 Nov 2016 12:00 PM PST






f.b


Hukum syariah perlu diurus oleh orang tidak jahat dan tidak naif.
Jika diurus oleh orang jahat, syariah akan diperalatkan untuk lakukan kezaliman. Contohnya, UMNO.
Jika diuruskan oleh orang naif, syariah akan dipermainkan dan imej syariah jadi buruk. Contohnya, PAS.
Dengan isu RUU 355 buat kali kedua ini, membuktikan syariah telah dipermainkan oleh PAS dan UMNO.
Hang nak gabung pun, tak payah la kambing hitamkan nama syariah.









































-------------

TANDA TANDA AWAL

Posted: 24 Nov 2016 04:30 AM PST









DARI DULU

TELAH DIRAMAL

LEDAKAN 

EKONOMI

PASTI SAMPAI

INI TANDA AWAL





Ringgit drops further to 4.45 to US$1

Weak sentiment towards emerging currencies, brought on by speculation of a December US interest rate hike, pushed the ringgit to depreciate further against the greenback in early trade today.
At 9.05 am, the local unit was traded at 4.4500/4600 to the greenback from 4.4400/4450 yesterday.
At 10am today, Bloomberg reported that the ringgit reached the point of 4.4675 to US$1.
According to Bernama, despite higher overnight crude oil prices, which sometime provided support to the ringgit, investors accumulated position for the US dollar.
Read more: https://www.malaysiakini.com/news/363963#ixzz4QyXJzw38













----------------

CISSS... ALANGKAH BAIKNYA

Posted: 24 Nov 2016 04:00 AM PST






SEGALA MACAM

TUDUHAN

SAMPAI

TAK HABIS ABIS


 

"Kalau kami agen CIA, malam ini kami sudah di Monaco berjoli" – Isham Rais

KUALA LUMPUR, 24 NOV: Sudah tiga malam berturut-turut orang ramai berkumpul di Dataran Merdeka mendesak pembebasan Pengerusi Bersih Maria Chin Abdullah yang sudah lima hari ditahan di bawah SOSMA.
Walaupun DBKL tidak membenarkan orang ramai masuk ke Dataran Merdeka, perhimpunan solidariti #BebasMaria itu diadakan di pinggir jalan bersebelahan padang bersejarah berkenaan.
Ribuan hadirin rata-ratanya berbaju kuning berkumpul dengan membawa plakad menyatakan sokongan kepada Maria.
Perhimpunan dimulakan dengan nyanyian Negaraku dengan penuh semangat diikuti lagu patriotik Sejahtera Malaysia selang beberapa pidato ringkas aktivis dan pemimpin pertubuhan sivil dan politik.
Menarik perhatian malam tadi ucapan aktivis Hishamuddin Rais menempelak propaganda jahat yang menuduh Maria Chin sebagai agen CIA oleh Ketua Penerangan UMNO Tan Sri Annuar Musa.
"Tuduhan CIA agen, Yahudi adalah mengarut dan fitnah yang diulang-ulang!
"Kalau kami agen CIA kami tak akan berada di sini malam ini, kami akan berada di Monaco habiskan duit, berjoli," tegasnya disambut sorakan hadirin.
Menurutnya yang turut menganggotai Jawatankuasa Pemandu Bersih, tujuan utama perhimpunan Bersih adalah untuk menuntut supaya pilihanraya yang adil dijalankan di Malaysia.
"Anak segala bangsa, bangsa segala agama telah turun ke jalan tuntut pilihanraya adil! Itu yang kita tuntut!" kata Isham.
Menyifatkan tuntutan Bersih sebagai perjuangan suci, Presiden Amanah Mohamad Sabu berkata individu seperti Maria wajib dibela.
"Perjuangan Maria Chin dan teman-teman adalah perjuangan suci rakyat Malaysia.
"Wajib bagi kita sokong dan membela orang seperti Maria," kata beliau.
Timbalan Pengerusi Bersih Shahrul Aman pula menyeru supaya rakyat Malaysia bersama-sama menghentikan fitnah ke atas Maria.
"Dia hanya naik proton sahaja.
"Dengan hati, kita akan sebarkan kasih sayang kepada negara. Dengan kasih sayang, kita lenyapkan segala fitnah ke atas Maria," katanya.
Menarik perhatian, Ahli Parlimen PAS dari Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar membangkitkan isu derma dan dana yang diterima mana-mana pertubuhan bukan kerajaan negara ini.
"Adakah salah kita menerima derma untuk pendidikan politik, untuk mempertahankan Demokrasi Berperlembagaan? Salahkah?" soalnya.
Perhimpunan malam tadi berakhir aman tanpa sebarang kekacauan. – Roketkini.com


ALANGKAH 

INDAHNYA

JIKA SEMUA

TUDUHAN INI

BETULAH!

GWA ADA 

SEPETOL

GWA ADA DOLAR

GWA BANYAK 

AWEK CUN

LEBAI SOROS

BERI DOLAR

CIA BERI AWEK

LU PIKIRLAAA

SEKARANG GWA

PAKAI NOKIA

HANDPONE CAP

AYAM 

CIIIIIIISSSS

SORO PUN MISS















--------------

HAJI HADI LOMBONG

Posted: 24 Nov 2016 03:30 AM PST




MEMANCING SOTONG
ibarat memancing sotong dikelopak jalan tar berlobang..tetap nak pancing walaupun kelopak itu kecil..hatinya beriman kukuh seraya berkata tak mustahil ada sotong bernilai rm90juta didlm kelopak air ini...kelopak air itu itu terhasil dari lalu lintas lori2 keluar masuk membawa balak dari hutan..

segala polong, segala sial segala jin sudah diusir dari hutan belantara itu dgn solat hajat khusus versi wali2 khutub..maka balak dpt dikalahkan dgn mudah..demi allah dan rasul, hutan akan menjadi padang pasir agar dpat la menyelami sunnah kehidupan rasul dipadang pasir dgn rasa dan zuokkkk.. on JANGAN KENA KENCING
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/24/16

MELOMBONG DI KELANTAN
hari ini, nasionalis melayu islam adalah haji abdul hadi sotong..pejuang hudud versi tuhan hadi dan penerima anugerah rm90juta bersama sijil melombong dikelantan.. on HARI INI DALAM SEJARAH
Anonymous
on 11/24/16





-----------------

SILA KLIK IKLAN

Posted: 24 Nov 2016 03:00 AM PST











DERMA DAPUR 

JALANAN



iKLAN
jika anda lihat 
ada iklan
sila klik iklan itu
iklan dalam blog ini
tanpa pembaca klik
ianya menjadi iklan percuma

duit dari iklan 
dihadiahkan kepada
  dapur jalanan


-----------

KEPALA BUTUH KEPADA NAJIB DARI AHLI GEROMBOLAN...

Posted: 24 Nov 2016 12:30 AM PST










KEPALA BUTUH

DARI ZAHRIN

KEPADA NAJIB

MAKIN MENARIK - MAKIN TEGANG

Posted: 23 Nov 2016 11:30 PM PST



MAKIN MENARIK

MAKIN TENGANG

INI TANDA TANDA

 Nov 23, 2016
Aksi kecoh berlaku di luar bangunan Parlimen apabila sekumpulan pemuda dari Pasir Salak, Perak mahu menyerang Ahli Parlimen Amanah-Shah Alam, Khalid Samad pagi ini.





ESOK DI PULAU PINANG

Posted: 23 Nov 2016 11:00 PM PST






ESOK 

TENGAH HARI


ORANG TANJUNG

MAI SEMUA

DATANG BUAT

RAMAI





----------------

TIGA PULUH RIBU HADIR

Posted: 23 Nov 2016 10:30 PM PST






30 RIBU

DATANG

PELANCARAN

BERSIH7

SEMUA DATANG

PAKAI ILMU

GHAIB



f.b


HABISLAH KERAJAAN SELANGOR !!!
Dahsyat!!.. Jamal gerakkan setengah juta baju merah ke Dewan Undangan Negeri Selangor !!

INGAT !!.. Jamal telah menegaskan bhw beliau akan buat siri jelajah di lebih 700 lokasi di Selangor.. 

























------------

BUAT UMRAH KECIK

Posted: 23 Nov 2016 09:30 PM PST




BUAT UMRAH KECIK
yuanggit..kalo mekah madinah tak terima duit ringgit, jgn panik..kpd bakal2 hajah haji, kpd pencuci2 dosa, harap bertenang..

kita takyah g umrah haji lagi..kita g umrah kecik dan wajib seperti kaum2 eeee..kita ke pulau besar melaka..kalo tak caya, lu tanya kaum2 eee..selain mekah madinah, tempat suci yg wajib diumrahi ialah pulau besar melaka.. on RINGGIT MULA TAK LAKU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/23/16




-------------

SABAH SARAWAK BERONTAK

Posted: 23 Nov 2016 09:00 PM PST








BERITA BAIK

BN RETAK

NAJIB 

TERDESAK

SARAWAK

SABAH 

BERONTAK



Adenan arah semua MP BN Sarawak tentang usul Hadi

Ketua Menteri Sarawak  Adenan Satem dilaporkan mengarahkan semua ahli parlimen BN negeri itu menentang Rang Undang-Undang Ahli Persendirian Tuan Haji Abdul Hadi Awang bagi meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 (RUU355).
Akhbar The Star yang memetik Presiden SUPP Datuk Dr Sim Kui Hian berkata parti komponen BN Sarawak telah diarahkan supaya tidak menyokong rang undang-undang yang akan dibacakan kali kedua di Parlimen esok.
Dr Sim dilaporkan bersama-sama dengan Timbalan Ketua Menteri  Douglas Uggah Embas,  Abang Johari Tun Openg dan James Masing, bertemu dengan Adenan semasa persidangan Dewan Undangan Negeri di Kuching, hari ini.
Masing adalah juga Presiden PRS manakala Abang Johari dan Uggah adalah masing-masing timbalan presiden dan naib presiden kanan Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB).
"SUPP sentiasa menentang Rang Undang-undang ini kerana ia bukan dalam semangat apa yang asalnya kita tandatangani dalam Perjanjian Malaysia 1963.
"Pendirian ketua menteri bersama-sama dengan BN Sarawak mengenai hudud masih terpakai. SUPP telah mengarahkan semua ahli parlimennya untuk menolak rang undang-undang itu jika ia dibawa kepada pengundian.
"Semua parti komponen BN negeri sepakat dalam perkara ini," kata Dr Sim yang dipetik The Star.
Sarawak mempunyai 31 ahli parlimen, 25 daripada mereka mewakili BN manakala lima dari DAP dan satu dari PKR.
Antara usul pindaan Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau lebih dikenali sebagai Akta 355 itu adalah untuk meletakkan had bagi hukuman penjara, denda dan sebatan.
Ini termasuk, hukuman penjara antara tiga hingga 30 tahun, denda antara RM5,000 hingga RM100,000 dan sebatan setakat maksimum 100 kali.
KAH KAH KAH

APA SUDAH JADI

SOTONG 

KENCING

ATAU

SOTONG KENA

KENCING



----------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT