Khamis, 24 November 2016

Komentar Kini

Komentar Kini


Hairan DAP MCA tidak setuju RUU355

Posted: 23 Nov 2016 10:15 PM PST


Ini adalah cakap penulis dengan beberapa orang kawan ketika minum milo O disalah sebuah kedai di pekan Batu Enam.

Mengapa hairan dengan DAP dan MCA. Mereka orang kafir yang Allah telah sebut secara nyata bahawa mereka tidak akan setuju dan redha atau suka dengan Agama Islam.

Penulis tidak hairan kerana Allah telah nyatakan sejelas jelasnya.Sebaliknya ada orang Islam yang mengaku beriman dengan Allah pun tidak setuju dengan Ruu 355 yang dibentang oleh Presiden Pas.

Bukan setakat tidak bersetuju, malah ada sesetengah mempersenda senda presiden Pas yang berusaha bersungguh untuk membentang RUU 355 di Parlimen.

Demikian tindak tanduk mereka yang kafir.Pada hal RUU 355 tidak ada kena mengena dengan batang tubuh mereka.

Pindaan rang undang-undang itu bertujuan untuk meningkatkan hukuman maksimum kepada 30 tahun penjara, denda sehingga RM100,000 dan 100 kali sebatan terhadap hukuman semasa Mahkamah Syariah  adalah maksimum penjara tiga tahun, denda RM5,000 dan enam kali sebatan.

Datuk Seri Abdul Hadi Awang (PAS - Marang) hari ini membentangkan pindaan Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016 atau RUU 355, yang bertujuan untuk memperkasakan Mahkamah Syariah.
Oleh itu, yang paliknya orang Islam sendiri semacam tidak percaya dengan apa yang dinyatakan di dalam Al Quran.

Mereka seolah olah tidak percaya dengan cakap cakap Allah yang mencipta kita.Kita kata kita beriman dengan Allah dan Rasulullah SAW, akan tetapi tidak percaya dengan kata Allah yang  kafir itu tidak bersetuju dengan Islam.

Allah telah menyatakan dengan sejelas jelasnya bahawa orang kafir sekali sekali tidak akan bersetuju dan suka dengan agama Islam.

Bayangkan, diutus nabi kepada mereka membunuh para nabi dan Rasul. Itu nabi dan rasul. Apatah lagi hendak memperkasakan undang undang Islam di Mahkamah Syariah di Bumi Malaysia ini yang agama Islam adalah agama persekutuan.


Tiada ulasan: