Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


GARIS POLITIK BARU

Posted: 29 Sep 2016 08:00 PM PDT




    BLOK KETIGA

Pas kini sedang membina kekuatan blok politik ketiganya... er, sebelum ni parti pas ada 2 blok politik ke? Satu, pakatan rakyat. 


Yg dia dah talak satu. Lagi satu apa? Dengan parti mana pulak? Dah cerai jugak ke atau masih gantung? Blok ketiga kali ni pulak siapa yg dia dah pinang? Atau dah bertunang? Jangan kawin lari kat siam dah lah, nanti kena denda malu macam bung dgn zizie kuikuikui on PAS PARTI HIDU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/29/16




-------------

MALAM INI DI RADIO BANGSAR

Posted: 29 Sep 2016 07:18 PM PDT





TEMU BUAL

JAM 9 MALAM
MALAM INI




KENALI 

ANAK MUDA

PEJUANG 

RAKYAT

HARI INI




------------

PARTI AROMA SENTIASA

Posted: 29 Sep 2016 06:49 PM PDT





 TANAM DI JIRAT












Wanji Wanhussin Wanji

Dulu, ulama PAS ini fitnah di Pulau Pinang tak boleh azan. Lepas tu, minta maaf.
Kali ini, cakap buruk kat Kak Wan sampai nak tanam kat Jirat. Lepas tu minta maaf.

Ulama PAS ini, memang suka macam ini ka?
Cakap tanpa fikir.
Lebih parah, kedua-dua ucapan melampau ulama pas ini, kat masjid/surau..







-------------

KONVOI OBOR MULA ESOK PAGI

Posted: 29 Sep 2016 06:10 PM PDT



KONVOI MULA

ESOK PAGI

PASTIKAN

TEMPAT ANDA 






-------------

ESOK OBOR AKAN DIARAK

Posted: 29 Sep 2016 05:28 PM PDT






OBOR & SMARTPONE 
Smartphone melambangkan bagaimana homo sapiens semakin smart. Sebelumnya ialah handphone yg melambangkan homo sapiens semakin mobile. 

Sebelum tu lagi ialah portable phone yg melambangkan homo sapiens yg semakin bijak dalam pertahanan & persenjataan (hatta sebongkah talipon pun mampu dialihguna dari mode of communication serta merta kepada mode of defense sebagai senjata bidikan menghentikan serangan/ancaman anjing berbahaya) on ANAK MUDA BANGUN BERJUANG - BERSIH5
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/29/16



-----------------

CALON TETAP PRESIDEN GEROMBOLAN

Posted: 29 Sep 2016 06:00 AM PDT







HANYA SATU

SOALAN UNTK

CALON TETAP

PRESIDEN

GEROMBOLAN

ya ampooon pak ungku
tiga bulan lalu pak ungku umum 
telah bersara dari politik
tidak  lagi akan bertanding
sebagai calon tetap presiden
united malaya national organisation
akan mengosongkan kerusi
ketua bahagian gua musang

tetapi baru baru ini pak ungku
mengapa tarik kembali
pengumuman itu

lalu soalan timbul
apakah najib telah beri janji
sekali lagi?

atau 
mahathir telah beri janji baru
kepada pak ungku?

saje tanya kerana
orang asli gua musang
sedang menunggu pak ungku
untuk dinobatkan sebagai
tok batin aduko mandika
kalamayung siamang gagap
tok batin segala rimba 
tok batin belantara




'PAS begitu lemah, tapi saya tak faham Umno Kelantan'

Kepimpinan PAS Kelantan kini didakwa begitu lemah tetapi itu belum tentu memberi kelebihan kepada musuh tradisinya Umno.
Veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah berkata partinya sendiri bagaimanapun masih tidak memberikan jawapan tegas berkaitan pendiriannya terhadap PAS.
"Saya sendiri pun tidak faham Umno Kelantan ini. Kita tengok baru-baru ini, PAS lawan kita di (pilihan raya kecil) Sungai Besar, PAS juga lawan kita di Kuala Kangsar.

"Tetapi apabila kita tanya apakah dia menjadi seteru kita, lawan kita dalam PRU nanti, dia (Umno) tidak dapat memberikan jawapan tegas," katanya dalam wawancara disiarkan Sinar Harian hari ini.

Dalam wawancara di kediaman beliau di Gua Musang, Kelantan, baru-baru ini, Tengku Razaleigh bagaimanapun merasakan Umno tetap akan menentang PAS dalam pilihan raya umum akan datang.

"Tetapi saya rasa kita tetap lawan PAS pada pilihan raya akan datang kerana orang bawahan tidak mahu kita bersatu dengan PAS.

"Dan, orang PAS juga sama, tidak mahu bersatu dengan Umno," katanya lagi.


KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH AKH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH



-------------

ADA ORANG BODOH

Posted: 29 Sep 2016 05:30 AM PDT





OTAK UDANG
Ini petunjuk WABAK OTAK UDANG menular masuk ke dalam pemikiran pemimpin pembangkang Jangan di pikir OTAK UDANG tidak bahaya Dengan MAGIK BON BON saja SOS OTAK UDANG mampu menguasai pemikiran pemakan SOS OTAK UDANG 

Pikir lah bagaimana OTAK UDANG menjadi Ketua Besar NEGARA , apa akan jadi pada matawang negara ber gambar UDANG dan UNTA Jauhi SOS OTAK UDANG Kilang nya di Selangor , pasaran nya sedunia on KERJA BODOH LAGI BANGANG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 5:37 PM





------------

PAS PARTI HIDU

Posted: 29 Sep 2016 05:00 AM PDT







PAS  JADI

PARTI AROMA

SENTIASA
Tuan Ibrahim: Pas boleh hidu kawan, lawan

SHAH ALAM - Sebagai parti lama yang telah berpengalaman dalam kerjasama politik, Pas mendakwa mampu menghidu kawan mahupun lawan.

Sehubungan itu, Timbalan Presidennya, Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, Pas kini sedang membina kekuatan blok politik ketiganya, Gagasan Sejahtera bersama rakan yang sedia menerima dasar dibawa parti Islam itu.


ADALAH SEMUA

DIBERI TAHU

JANGAN SESEKALI

TERKENTUT

DEKAT PAS

PARTI AROMA

AKAN DAPAT

HIDU KENTUT

JENIS APA

KAH KAH KAH



----------------

YB MANA YANG DIBERITAKAN REBAH?

Posted: 29 Sep 2016 03:30 AM PDT





REBAH KE?
Sudah REBAH ke ???? Dapat CUTI UMUM tak ????? REBAH jangan tak REBAH SImon Peres pun sudah REBAH CUTI UMUM dapat jimat duit wokay on YB MANA JATUH TERSEMBAB?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 3:07 PM


nota:
YB  YANG MANA
REBAH TERSEMBAM?
------------

KERJA BODOH LAGI BANGANG

Posted: 29 Sep 2016 01:30 AM PDT






KERJA BODOH
kerja bodoh
perbincangan bodoh
kerja paling bodoh
perbincangan paling bebal 
sedang berjalan dikalangan
pemimpin PAKATAN HARAPAN

perbincangan bodoh yang amat bodoh
ialah
mereka sedang berbincang
siapa  akan menjadi 
PERDANA MENTERI
 anwar ibrahim?
atau
muhyiddin yassin?

kerja bangang 
kerana  pakatan
belum menang lagi

kalau mereka  tidak bebal
apa yang wajib mereka lakukan sekarang
ialah melawan SPR yang menipu

melawan najib yang beri arahan
kepada spr

menyusun rakyat 
untuk BERSIH5
turun ke jalan raya

perbincang pekara bodoh ini
 takda guna
malah membuang masa
kerana dalam pru14
najib akan menang besar

persempadan semula ini
adalah sebahagian dari cara spr
untuk memastikan najib menang

mustahil pemimpin pakatan tak nampak
mustahil mereka tak tahu
persempadan ini jika diluluskan
akan memastiKan najib dan kuncu kuncu
akan menang besar dan terus berkuasa

jika pemimpin pakatan harapan
tidak sedar akan pekara ini
maka mereka semua patut 
rabu telo dan garu punai sendiri



---------

MENGGELODAK HASUT SATU NEGARA

Posted: 29 Sep 2016 12:30 AM PDT







KITA GELODAK

SATU NEGARA

MULA 

SATU OKTOBER


KITA HASUT

PEKAN 

 BANDAR 

KAMPONG


 


SATU JUTA

TURUN

19 NOVEMBER

DATARAN
-----------


SULTAN MELAKA

Posted: 28 Sep 2016 11:44 PM PDT





BOGUMBIRO
Paham den pilihanrayo ado lah musim bogumbiro. Apo tak eaa maso ni lah wakil rakyat yg dah jadi kayo rayo tujuh keturunan dongan gaji rm7k sobulan .. torkokeh-kokeh carik rakyat .. rakyat adolah rajo, sotarap Sultan Melako. Maso PRU kito di bagi makan, kain, atap, kambing, lombu, konduri doa, sekolah/balai rayo dapek tv .. bajo, duit lagi .. pompuan pon boleh dapek. 

Projek momacam nak dibuek .. kekadang tak masuk dek akal pon ado .. apo pon janji ini, ia boleh gumbirokan rohani kito. Bila ati dah gombiro .. balik ghumah carik bini ajak entot-entot. Esoknyo poee ngundi naik kereto poree. Kalau lah PRU tu tiap hari, kan ko best. on MEMAHAMI MAKNA PILIHAN RAYA
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 9/29/16





---------------

YB MANA JATUH TERSEMBAB?

Posted: 28 Sep 2016 11:00 PM PDT






SIAPA YB ITU


ada berita melaporkan
seorang YB telah jatuh 
tersembab
nasib baik dapat disambut

ini berita tak betul
saya bersama YB tersebut
dalam mahkamah 
kelmarin

jika ada YB lain
yang jatuh tersembab
itu satu berita lain?

siapa agaknya YB itu?
sila cari
sila risek



---------------------

MAT KONTOL NAK LAWAN BERSIH

Posted: 28 Sep 2016 10:18 PM PDT





KENYATAAN MEDIA
28 SEPTEMBER 2016

BERSIH 2.0 menafikan dakwaan Jamal Yunos

BERSIH 2.0 menafikan sekeras-kerasnya dakwaan oleh Jamal Yunos pada sidang media pada hari ini.

BERSIH 2.0 tidak ada apa-apa kaitan dengan mana-mana kumpulan militan seperti yang di dakwa oleh Jamal Yunos. Malah, BERSIH 2.0 tidak punyai apa-apa cadangan untuk berhimpun di lapangan terbang. Kami akan meneruskan konvoi mingguan kami dan himpunan 19 November 2016 seperti dirancang dan yang diumumkan pada tempoh hari melalui kenyataan akhbar kami.  Kami percaya dakwaan berniat jahat ini bertujuan untuk mewujudkan rasa takut dalam kalangan peserta aman konvoi dan himpunan.

BERSIH 2.0 dalam proses perbincangan dengan pasukan peguam kami untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap tuduhan berniat jahat Jamal Yunos. BERSIH 2.0 akan memastikan pihak-pihak yang membuat tuduhan berniat jahat ini.

BERSIH 2.0 sedang mempertimbangkan semua tindakan undang-undang yang boleh dan akan diambil terhadap tuduhan jahat yang telah dibuat dan akan mengheret mereka yang mencipta dan menyebarkan fitnah ini ke muka pengadilan.

BERSIH 2.0 adalah dan akan terus menjadi gerakan rakyat dengan tujuan dan maksud yang jelas untuk memperjuangkan pendemokrasian secara aman melalui penambahbaikan pilihanraya dan institusi.

Dikeluarkan oleh:-
Jawatankuasa Pemandu BERSIH 2.0



Baju Merah dakwa BERSIH diserapi IS pula

Gerakan Baju Merah yang diketuai Jamal Md Yunos hari ini mendakwa himpunan BERSIH 5 yang dijadual berlangsung 19 November ini diserapi elemen kumpulan pengganas IS pula.
Jamal yang juga ketua Umno Bahagian Sungai Besar itu mendakwa kenyataan tersebut dibuat berdasarkan maklumat yang diterimanya.

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH PUNDEK KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH
---------------

SELAMAT PAGI PAK

Posted: 28 Sep 2016 09:39 PM PDT







KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH 









----------------

DIMANA KAU MENGHILANG?

Posted: 28 Sep 2016 09:18 PM PDT






DIMANA?

ketua pemuda pas 
nik abdoh telah tidak
kelihatan di kota baru
selama satu minngu

apakah nik abdoh 
kini di london berbincang
dengan peguam inggeris
mister james vilerty QC
untuk usaha menyaman
sarawak report

sahaja bertanya
karana dah lama
tak nampak







------------------

CALON TETAP PERDANA MENTERI

Posted: 28 Sep 2016 08:30 PM PDT




HAJI HADI CALON PM
Lucu.... Satu ketika peristiwa sama berLaku sebeLum pru 13 heboh Masa tu hj hadi caLun PM, Hj Hadi Masa tu hanya mengumpuL dan Menahan diri Dari meneLan air Liur yg mencurah-curah daLam muLutnya...

matanya terMasuk ke daLam kerongKong menjadi tirus dan anak matanya meneLan pemberita dan press semua...tapi tak teLan juga air Liur tu... hebat hj hadi on SILA RENONGKAN
Publish | Delete | Spam
Nazrio Dond DoLLa
on 9/28/16






------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT