Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


NAK KELUAR DARI MASALAH

Posted: 23 Sep 2016 08:00 PM PDT





 
KELUAR MALAYSIA
puan..dah tau spr itu alat umno, dah tau spr adalah jentera daulah, pasal apa susah nak faham..kalo isham rais bole bersama dgn mahatir yg mengisakannya utk membentuk front united, apakata kita buat united state of malaysia baru..
 
cuba la buat petisyen atau undi kpd rakyat selangor dan rakyat penang, siapa yg bersetuju utk keluar dari malaysia. kalo selangor dan penang keluar dari malaysia, jgn kata terlepas dari hutang 1mdb malah terlepas dari persempadanan semula spr..
 
menurut mursidul ngi isham rais, pakatan akan kalah di pru14 nanti,apa salahnya kita cuba..kenapa masih lurus bendul dgn undang2 korup negara najib rosmah..lihat britain, bila keluar dari eu, matawang jatuh, namun kini mereka sdg berusaha utk bangun balik.britian masih ada byk tanah dinegara2 miskin..
 
dlm koperat, rugi memang tetap rugi tp minimakan kerugian utk terus bernafas..cuba buat undian dulu siapa mahu keluar dan siapa mahu stay dinegara 1mdb?kalo selangor penang keluar dari malaysia, sabah juga akan ada tarikh on TUKAR TIUB DAH CAKAP
Anonymous
on 9/23/16
 



-----------------

FOBIA ISLAM

Posted: 23 Sep 2016 07:00 PM PDT







selesai membaca kitab ini..
kesimpulan ringkas;

1. sewajarnya tidak wujud fobia dengan islam. yang sewajarnya berlaku adalah fobia dengan gerakan islam. kerana, ketakutan banyak datang dari sikap gerakan islam, bukan pada hakikat islam itu sendiri.
...

2. gerakan islam gagal menampilkan pendekatan yang mampu menjadi tauladan, kerana banyak gerakan terrorisme dan keganasan bermuarakan dengan pengaruh gerakan islam, sama ada secara langsung atau tidak langsung.

3. syariah dilihat oleh gerakan islam terlalu sempit, iaitu dari sudut kanun (undang-undang) sahaja, sedangkan menurut Isom Talimah ia hanya 2 peratus sahaja, jika dibandingkan ada ribuan perkara islam diabaikan oleh gerakan islam semasa berkuasa.
See More











---------

SEMUA MAKIN JELAS

Posted: 23 Sep 2016 06:00 AM PDT






SHARE 4 CHANGE
Jangan biar mereka tipu kita. SHARE kartun ini kepada 5 orang. Anda boleh mengubah!
Dont let them donkey-shit us. SHARE this cartoon with 5 persons. You can make change!


























------------

JANGAN MAKAN DEDAK

Posted: 23 Sep 2016 05:30 AM PDT


 
 
 
PUAK AGAMA PIS
 
 
 
 
 
 
 
puak agama pis, akan gelak tergolek2... kalah geng TT gelakkn kak ros... pengikut2 dia kata ~ takpe la klu yg maha korup masih memerintah, janji org kita, janji masyook... sedih ak.. tak tau la apa nak cakap lagi... tak tahu la jenis pecaturan politik ape yg dia org nak main nie...
 
adakah klu saman time mengundi, lepas tu kalah takpe, tp menang undi.. adakah ini strateginy... mcm fitnah di kg kerinchi.. mesti mempertahankan yang hak... dia org tak tahu lagi ke ~ api kecil jd kawan, besar jd neraka ~ matlamat tidak menghalalkan cara, duit dedak tak boleh dibuat jihad, ~
 
saman cepat serawak pos klu tak betul ~ dedak takboleh dimakan oleh manusia ~ berhenti sokong langkah sumbang pemikir korang, ini langkah kapitalis... on LU DEGIL TAK DENGAR CAKAP
Anonymous
on 9/23/16








-----------

BEG CAP BADAK

Posted: 23 Sep 2016 05:00 AM PDT







Bila di depan rakyat punyalah nasihat rakyat jangan boros berbelanja...

TETAPI diri sendiri boros sampai puluhan jutaan ringgit apa cerita !!!

Gila ke apa.. beli bag, bershopping sampai RM24 juta !!






































-------------

JANGAN NAIK STIM PENJUAL AGAMA

Posted: 23 Sep 2016 04:00 AM PDT






BETUL TEPAT

KALAU KATA

USTAZ COOL

YANG COOL

HANYA DIA

YANG LAIN

JANGAN STIM



zaid-ibrahim
| September 23, 2016
Beliau menjawab kritikan Isma yang menggelarnya tidak faham manusia dan tidak pintar. More ››
 
PETALING JAYA: Selepas dibidas PAS dan Isma kerana mempersoalkan tindakan polis menyamakan mereka yang mengkritik ulama sebagai menghina Islam, Zaid Ibrahim hari ini menjemput kedua-dua pertubuhan itu berbincang dengannya secara terbuka mengenai perbezaan agamawan dan orang politik yang menjual agama.
 
"Isma dan PAS boleh menjawab dan membahas isu ini secara terbuka. Inilah cara Islam yang sebenar dalam menyelesaikan perbezaan pendapat," kata Zaid dalam penulisan di blognya.
 
Beliau mengulas reaksi Isma yang berkata Zaid "tidak pintar" kerana menganggap penghinaan terhadap pemimpin agama dan politik tidak sama dengan menghina Nabi Muhammad.
 
Ia susulan tindakan polis menangkap Sidek Kamiso, selepas bekas wartawan itu dituduh "menghina Islam" kerana kiriman Twitter berkenaan kematian Haron Din, mursyidul am PAS yang meninggal dunia di Amerika Syarikat pada 16 September.
 


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH


------

TUKAR TIUB DAH CAKAP

Posted: 23 Sep 2016 03:00 AM PDT







TT CAKAP

RAMAI TAK

CAYA PRU

SEMUA TIPU


                      
23 September 2016
Nurul Izzah AnwarSHAH ALAM - Cadangan persempadanan semula melalui sempadan kerusi Parlimen yang baru merupakan rampasan hak rakyat yang terbesar oleh kerajaan undi minoriti, dakwa Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar.



KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH




------------

JAWABNYA SATU SAJE

Posted: 23 Sep 2016 01:00 AM PDT








JAWABNYA

SATU SAJE

1 JUTA TURUN

JALAN RAYA
 


SPR WP enggan temui wakil pembangkang bincang persempadanan semula

Pakatan Harapan kecewa terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Wilayah Persekutuan yang enggan bertemu mereka bagi berbincang mengenai cadangan persempadanan semula kawasan pilihan raya.

Pengarah pilihan raya Parti Amanah Negara (Amanah) Dr Hatta Ramli berkata, tindakan SPR sangat tidak adil kerana Pakatan Harapan yang menggabungkan Amanah, PKR dan DAP merupakan pelanggan mereka.
 
"SPR pelanggannya ialah orang ramai dan parti politik. Dia tak boleh halang kita nak jumpa apatah lagi melibatkan urusan pilihan raya yang melibatkan seluruh rakyat.
 
"Arahan yg dimaklumkan pihak keselamatan SPR tak mahu berjumpa sesiapa atas urusan persempadanan semula untuk tempoh sebulan. Ini tidak adil kerana untuk membantah kita memerlukan maklumat dan data-data.



SATU JUTA

TURUN

19 NOVEMBER

DATARAN

 


-----------

KESAH DARI API API

Posted: 23 Sep 2016 12:30 AM PDT







DARI API API
 

tahukah tuan bahawa Sabah itu adalh pisang
nama Sabah dari pisang



PAGI INI
gua bangun terus cari kedai kopi
salah masuk
oder kopi dan air suam
wow - silap tak ada roti bakar
tak ada telor setenagh masak
ada itik panggang
awal sangat lalu beredar
kopinya baik - lalu dibungkus
terjumpa kedai yang diidamkan

aduh -gadis Sabah extra puteh
macam campuran dh mat salleh
oppps... lupa namanya
minta cawan kosong
roti bakar kaya
2 biji telor rosmah... oppps... ayam

LEPAS ITU
saperti biasa
gua masuk kedai gunting
bercukur dan potong 1 inci ponytail
agak mahal juga tapi ini Sabah

KE PASAR
merayau-rayu
tak sangka gua tak jauh dari wilayah pelancung
tapi gua bukan pelancung
gua musafir
gua berkelana mencari hati hati

saperti biasa gua wajib dating melawat pasar
wow wow
ikan ikan udang ketam ketam
murah gila
sedang merancang bagimana nak bawa pulang

tapi awas!
buah buah mahal
malam tadi gua beli durian bungkus
tapi tak boleh bawa masuk hotel
lalu makan  di kedai mamak

durian murah
tapi durian merah 45 ringgit satu kilo



UMAI
naik atas pasar
gua dah tahu tempat ini
kedai makan bajau

gua minta umai
ikan titir
tak tahu apa nama di semenanjung
gua makan tanpa nasi
hanya 3 rinngit
dengan the o kosong
kalau dengan harimau
atau dengan air anggur puteh
pasti enak ( sedang merancang )

kedai makan ini ada jual
sinagong buntal
ini special masakan bajau
( gua telah merancang )
ada puyutoh - ini ubi kayu
kalau makan umai baik dg putoh
tapi gua sudah kenyang

MALAM INI
ada benkel untuk anak muda Sabah
tentang demokrasi dan bersih
ini siri BBC - bersih boot camp

tbbc elah dijalankan di JB
telah dijakankan di PENANG
telah dijalankan di IPOH
kini KOTA KINABALU
tapi ... amat susah untuk ke KUCHING
puuudrak muuudrak

NOTA:
nanti gua minta ustaz cool
talipon bekas mufti perlis
dia dah jadi orang besar

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH



-------------------

SELUAR JEAN ISLAM?

Posted: 22 Sep 2016 09:00 PM PDT








FACE BOOK
Saya pakai seluar jeans.
Seluar jeans yang saya pakai ikut piawaian syariah, iaitu menutup aurat.

Apakah perlu saya nak namakan seluar jeans itu sebagai "seluar jeans islam"?

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH



-----------

NAK JAWAB BUAT APA?

Posted: 22 Sep 2016 08:30 PM PDT




JAWAPAN

UNTUK APA





 








23 September 2016
SHAH ALAM - Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) wajar memberi penjelasan di atas tindakan mereka melakukan persempadanan semula kepada pihak-pihak yang terlibat.



SPR HANYA

TERIMA

ARAHAN SAJA







---------------

NAK SAMAN KE TAK?

Posted: 22 Sep 2016 08:00 PM PDT




DAPAT KARUNG
PAS miskin dan PAS kaya mana nak sama Tak sama dah Dapat KARUNG cara hidup cara pikir pun sudah tukar lebih baik Sudah kenyang buat apa nak buat bebende bodoh sakit badan saja Holiday pun dah ke LONDON , saman tak jadi apa pun Yang rugi orang orang Melayu kampung yang sah BODOH saja ikut buta tuli 90 juta KARUNG tu banyak tak habis 7 keturunan wokay Biasa lah on SILA BUAT PERSEDIAAN
Anonymous
on 9/22/16



---------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT