Sabtu, 24 September 2016

Kelab Greenboc

Kelab Greenboc


[VIDEO & GAMBAR] Muhyiddin Seru Rakyat Tolak UMNO BN Pada Pilihanraya Akan Datang Ini

Posted: 24 Sep 2016 01:26 AM PDT

Presiden Parti pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin menyeru rakyat untuk tolak UMNO BN di dalam pilihanraya yang akan datang ini dan menyatakan dengan tegas beliau tidak akan sertai semula UMNO selepas ini.

Beliau membuat seruan dan kenyataan tegas itu di dalam ucapannya di majlis Sambutan Setahun AMANAH anjuran Pati Amanah Negara di Bakri Muar malam tadi.

Menurutnya UMNO sudah rosak dan tidak boleh diperbaiki lagi. Budaya UMNO sudah jauh berbeza akibat dari perbuatan Presidennya Dato Seri Mohd Najib Razak yang dianggapnya sebagai orang paling korup dan menyalahgunakan kuasanya sehingga sistem di dalam negara kita tidak dapat berfungsi (dysfunctional).


Jentera dan agensi kerajaan yang sepatutnya membela rakyat tetapi kini menjadi senjata kepada Najib untuk menahan dan menangkap para pengkritik dan penentangnya.

Beliau menegaskan bahawa parti-parti pembangkang perlu bersatu dan ketepikan perbezaan ideologi politik bagi menghadapi UMNO BN di dalam pilihanraya yang akan datang.

Muhyiddin juga mengucapkan tahniah kepada AMANAH yang menyambut setahun kelahirannya dan menyatakan PPBM akan terus bersama AMANAH dan parti-parti politik di dalam Pakatan Harapan di dalam memperjuangkan kebenaran dan menumbangkan UMNO BN di dalam pilihanraya yang akan datang.

Dewan Y Connexion Muar yang boleh memuatkan 1,000 orang penuh sesak sehingga ramai yang terpaksa berdiri di bahagian belakang dan di luar dewan untuk mengikuti pidato para pemimpin AMANAH dan PPBM.

Diantara yang berucap malam tadi termasuklah YB Aminolhuda Hassan, ADUN Parit Yaani selaku tuanrumah, Ketua Angkatan Wanita AMANAH Nasional (AWAN), YB Dr. Siti Mariah Mahmud dan Timbalan Presiden AMANAH, Tn Hj. Salahuddin Ayub.

Hari ini pelbagai aktiviti menarik diadakan sempena karnival Setahun AMANAH seperti Senamrobik, pelancaran Keluargaku AMANAH, Pertandingan Memancing, Sukan Futsal, Derma Darah, Food Festival, Tarian Singa, Zapin, Pertandingan Kolum Kaum India, Catur Cina, Kaligrafi Arab, Auto & Motor Show, Kompang Berirama, Pesta Tanglung dan Gema AMANAH menutup tirai pada sebelah malamnya. -Greenboc



VIDEO



GAMBAR-GAMBAR






FEATURED ADS


Tiada ulasan: