Isnin, 4 Julai 2016

Tukar Tiub

Tukar Tiub


SELAMAT HARI RAYA

Posted: 04 Jul 2016 12:54 PM PDT






SELAMAT

HARI RAYA

tim tukar tiub
sidang pengarang
tim teknikal
tim arkib
mengucapkan selamat hari raya
pulang ke kampong
pandu hati hati
makan tapai dan rendang
jangan banyak sangat
minum air tapai
minum air tuak
jangan melampau
main mercun
main meriam buluh
main bunga api 
jaga jaga jangan sampai masuk perigi

kita jumpa lagi lepas raya

SELAMAT



------------

UCAPAN HARI RAYA TAK JADI

Posted: 04 Jul 2016 06:00 AM PDT






KLIP SEJARAH

ucapan ini telah dirakam
pada malam ahad 15 mei 2016
esoknya gua ke mahkamah
rayuan di putrajaya
justeru isinya ikan masin
gua telah bersedia
ke penjara
hanya tak pasti
ke kajang atau
 ke sungai buluh

di mahkamah
gua telah dinasehatkan
oleh peguam
untuk berkeras menuntut
ke sungai buluh
ini hak banduan
ke sungai buluh kerana
gua diberi tahu 
kelengkapan agak moden
berbanding dengan kajang
malah penjara kajang
menghadapi masaalah air


MALAM INI 
gua sosok bebas
gua ucapkan terima kaseh
kepada semua penyokong
gua janji akan buat
satu lagi ucapan
selamat hari raya
dengan  
rendang itik 
ketupat tapai dan mercun
selamat hari raya

Image result for mercun panjang terbakar

SELAMAT BERBUKA

Posted: 04 Jul 2016 04:00 AM PDT





SELAMAT 

BERBUKA


hari ini gila panas
mungkin tuhan marah
kerana DBKL rutuhkan
arca kerja senai syed mat jamal

ESOK GUA BALIK
jai ezi balik kampong
mungkin mereka tak minat
balik  dikampong
kena tidoo diluar rumah
kena duduk bawah pokok rambutan
kah kah kah
apa nak buat dalam rumah
tak dibenarkan masuk

BERBUKA
tadi gua pergi ke balai seni lukis
ada sidang akhbar tentang
arca yang kena runtuh
tapi ini bukan pekara yang gua nak tulis

apa yang nak tulis
lepas balai seni lukis
gua  pergi chow kit 
gua masih mencari mercun
gua masih mencarai bunga api
kedai jual kuih dah tak banyak
lalu gua beli gulai itik

ITIK ANGSA ITIK ANGSA
kelmarin gua tangkap angsa
di meru klang
nama saje angsa
daging tak banyak
sembeli dan chow kit
dah hantar jelebu
untuk bersama tapai

ESOK SELASA

RABU RAYA







-----------

HANYA KOTE MAMAK

Posted: 04 Jul 2016 12:50 AM PDT




INI ULAMAK



aebenarnya sekarang ini banyak ulamak ulamak cari makan dengan pejam sebelah mata, sebenarnya mereka mereka ini bukan nya ulamak tapi KOTE MAMAK on SATU PENCERAHAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/4/16




----------

PRU 14 - JALANKAN PENIPUAN

Posted: 04 Jul 2016 12:00 AM PDT






KALAU 

PILIHANRAYA

BOLEH UBAH

APA APA TELAH

LAMA 

PILIHANRAYA

DIHARAMKAN

JANGAN LUPA

TAHUN  1964

PILIHANRAYA 

KERAJAAN 

TEMPATAN



SPR akan lakukan persempadanan semula 11 kerusi di Sabah, ramal Adun PKR

04 Julai 2016
Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Batu Lintang See Chee How, menyakini Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) sekali lagi akan melakukan persempadanan semula kawasan pilihan raya untuk kepentingan Umno-BN dalam menghadapi PRU14.
Beliau berkata kawasan persempadanan semula itu akan membabitkan kawasan parlimen dan dewan undangan negeri di Sabah ekoran pergolakan dalaman pemimpin dan ahli Umno yang berlaku kini di negeri itu.
Pengarah Pilihan Raya PKR Sarawak ini juga mendakwa kali ini, SPR akan mengumumkan 11 kerusi baru bagi persempadanan semula kawasan pilihan raya di negeri Sabah yang akan dilakukan pada Ogos depan dalam persediaan menghadapi PRU14.
"Mengikut perlembagaan seorang perdana menteri boleh mengeluarkan perintah kepada parlimen dan dewan undangan negeri untuk melakukan persempadanan semula kawasan untuk tindakan SPR.
"Ia akan diserahkan kepada SPR yang mana badan itu akan mencadangkan 11 kerusi baru di negeri Sabah," dakwanya kepada Malaysia Dateline.

DALAM NEGARA

DUNIA KE TIGA

TIDAK ADA

PERUBAHAN 

KERAJAAN 

MELALUI

PILIHANRAYA



----------------

PEMIMPIN MELAYU DI HINA

Posted: 03 Jul 2016 11:00 PM PDT






MUKA PEMIMPIN

NEGARA ISLAM

DIPIJAK LAGI

























INI SATU

PENGHINAAN

TERHADAP 

PEMIMPIN ISLAM

TERAS MELAYU

BILA NAK AMBIL

TINDAKAN

SAJE TANYA

JANGAN MARAH





-------------

MISTER DICKHEAD

Posted: 03 Jul 2016 10:00 PM PDT





F.BOOK



Our non cultured minister. This dickhead kata arca itu "turut menyakitkan mata". *wa tengok muka lu pun apa kurangya.. Agaknya Kunan ni tentu tak tahupun pasal kes saman 2010.

MANA SATU

DICKHEAD

GUA KANFUSE





--------------

INI DIA RUPANYA

Posted: 03 Jul 2016 09:00 PM PDT





F.BOOK

GAMBAR AIB PM NAJIB - maka sah ! penulis otai YAHYA ISMAIL ditahan polis di kediamannya PJ - direman 3 hari utk bantu siasatan bwh Seksyen 117 Kanun Prosedur Jenayah - kes disiasat ikut Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998























--------------

Tiada ulasan: