Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


SIAPA MELEPASKAN BOM INI?

Posted: 14 Jun 2016 07:50 PM PDT





TAK FAHAM

BOM ITU APA

SAJE TANYA

KERANA KAMU

BANGANG







rafizi
Kes disiasat di bawah Seksyen 506 Kanun Keseksaan ekoran ugutan jenayah. More ››


KUALA KANGSAR: Polis memulakan siasatan terhadap Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli berhubung 'ugutan bom atom' yang dibuatnya pada satu ceramah, kata Ketua Polis Perak Abdul Rahim Hanafi.
Beliau berkata, kertas siasatan sudah dibuka dan kes disiasat di bawah Seksyen 506 Kanun Keseksaan ekoran ugutan jenayah.
"Kami akan memanggil Rafizi untuk memberikan keterangan," katanya pada sidang media hari ini.

SATU LAGI 

BOM DARI

RAFIZI RAMLI

KAH KAH KAH





-------------

JINAKOLOJIS TUKANG URUT PULAK

Posted: 14 Jun 2016 07:18 PM PDT





NAPA TAK

GUNA  JIN

ADA APA2 KE

SAJE TANYA

JANGAN MARAH



JINAKOLOJIS
kau ni lambat ar TT, jinkologis dah tak tangkap jin dah skang ni... skang jinkologis tangkap niolopa on INI KERJA JAHAT SIAPA?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/14/16





--------

BAHAYA SUDAH SAMPAI

Posted: 14 Jun 2016 06:48 PM PDT




MAHATHIR

KEMPEN BANTU

CALON AMANAH


Tindakan Mahathir tepat 

KUALA KANGSAR - Tindakan bekas Perdana Menteri,  Mahathir Mohamad disifatkan sebagai tepat dalam usaha mempengaruhi pengundi dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Besar dan Kuala Kangsar.

Ini kerana menurut Ahli Majlis Tertinggi Umno,  Mohamed Nazri Abdul Aziz, sebagai negara yang demokrasi, Mahathir berhak melakukan apa sahaja.

"Pada pandangan saya sendiri, ini waktu pilihan raya, sekiranya dia (Mahathir) cuba mendatangkan kurang kepercayaan rakyat kepada Najib, maka apa yang dibuat itu betullah.


KAH KAH KAH

woit

mat lenggong 

tak ada pilihan

sudah jelas d KK

undi melayu dah

mula berubah

bahaya sampai

kah kah kah

ini kerja madey

terima hakikat

TERUS AMANAH



-----------

ASLI DARI TEMERLOH

Posted: 14 Jun 2016 06:00 PM PDT





FACE BOOK



Singgah jangan tak singgah! Patin tempoyak Temerloh asli kat persimpangan Jalan Kemuja, Bangsar Utama dari 4pm to 7.30pm waktu bulan Ramadhan only atau sehingga stok masih ada!‪#‎BringThePatinToYou‬ ‪#‎SPKL‬



















------------

JANGAN HINA BADUT

Posted: 14 Jun 2016 12:22 PM PDT



SIAPA BAGI AUTORITI
Kita pun nak tanya kepada Hadi Awang yang bijak bermain kata2 Arab dan terror menyebut nama Allah, Muhamad, syariat, pahala, dosa, hadiths, Islammmmm, laknatul Yahudi, bani Israel, iman, aqidah yang boleh membuat mereka yang bermentaliti seperti macik2 Felda bulat2 terima itu ebagai kata2 sakti, sakral. 

Dia dapat mandat atau autoriti yang dia seakan-akan datang dari Tuhan itu dari mana? Siapa beri dia autoriti yang kata2 dari mulut dia tu benar? Nabi Muhamad? 4 Khalifah?, Imam2?, atau ulama2 purba? 

Malah ramai agamawan termasuk ustaz2 kini yang melempah ramai turut mempermainkan kata2 seperti Hadi Awang yang audiensnya akan terpukau jika mereka masih bodoh dan tak tahu apa yang dimuntahkan oleh orang2 seperti itu adalah klentong besar, mereka adalah jurujual agama yang mesti dapat habuan selepas jual air liur mereka. Jika menolak klentong mereka, mereka akan ditakutkan yg mereka akan masuk neraka, tak dapat jumpa Tuhan atau bernikmat dengan 72 bidadari. Hai bani Melayu jangan percaya on HADI JADI WAKIL TUHAN
Publish | Delete | Spam
UNCLE RAMLI
on 6/13/16




-----------

DAH JADI MAKRUH POSA DEN

Posted: 14 Jun 2016 06:00 AM PDT




LEMAK BERKRIM
Gampang tt,bulan2 poso letak gambo patin temerloh. Sedap lazat lemak berkrim.ish ish ish...Ptuihhh... makruh kurang pahala poso den ni ha..nasib baik pak tt x bubuh gambor porn Germany. Kalau tidak,abih poso den,kena jumpe pak hadi online dgn tuhan kasi tambah reload balik pahala poso den..

harap2 pak hadi blh rekemen bidadari bermata jeli sorg pun jadi la.buat teman berbuke poso lepaih tu bbuke la apa yg blh buke.Kahkahkah. on PROJEK AMAL DAPUR JALANAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 3:53 PM





--------------

INI KERJA JAHAT SIAPA?

Posted: 14 Jun 2016 05:00 AM PDT




AMARAN

INI KERJA JAHAT 
SIAPA PUNYA KERJA
JANGAN HINA BADUT
JANGAN SAMAKAN
BADUT DH HADI
BADUT LEBIH SUCI

GAMBAR BARU DITEMUI

Posted: 14 Jun 2016 04:30 AM PDT






DARI ARKIB


baru baru ini
ketika pemindahan bangunan
arkib hospital negara
satu keping gambar 
telah ditemui  tersimpan

kajian sedang dibuat dibuat
untuk mempastikan apakah 
ini gambar :
- gambar najib
- gambar hadi
- anak kak minah yusuf marang rusila
- anak kak rahah noah johor baru

atau
- anak sarimah ahmad dari pekan pekan


KAH KAH KAH



-------------

SELAMAT BERBUKA

Posted: 14 Jun 2016 04:00 AM PDT





SELAMAT 

BERBUKA


hampir jam 3  tetiba hujan turun
ini hujang petang
hujan rahmat bulan puasa
tuan punya warung tak risau
malah gumbira kerana
wilayah gerai jadi sejuk dan nyaman

tahun ini bulan puasa 
amat nyaman
sejuk dan redup
apakah ini tanda tanda
apakah ada makna
atau
ianya hanylah tanda bahawa
el nino telah pergi
dan la nina dah sampai
DAPUR JALANAN
gua sibuk dengan dapur jalanan
nak pastikan pelanggan datang
nak pastikan pesanan awal sedia
nak pastikan talipon dijawab
ini projek amal  anak anak muda
tim dapur jalanan
mereka menjual patin tempoyak
dengan niat mengumpul dana
untuk warga miskin kota

anak anak muda ini merancang
untuk mengadakan kenduri
hari raya untuk wartga miskin kota
maka gua turut sama membantu


PATIN TEMERLOH
patin tempoyak yang kami masak
datang dari  patin sangkar dari temerloh
seorang hamba allah telah baik hati
memberi kami patin ini
untuk dijadikan bahan jualan
hamba allah ini menyokong kuat
projek dapur jalanan ini
tanpa hamba allah ini tak mungkin
projek ini dapat digerakan
terima kaseh kita semua
kepada hamba allah ini


PETANG INI
gua petang ini
bak kata orang kampong wavre
rien special - nothing special
tapi dalam simpanan 
gua ada petai segar
ada jering muda
ada sambal bilis petai minyak zaiton

NOTA:
makan tanpa petai
saperti sex tanpa foreplay

RAYA

LAGI 21 HARI



-------

NAJIB KANTOI LAGI

Posted: 14 Jun 2016 03:00 AM PDT








BARU SEKARANG

MENAFIKAN 

SATU DUNIA

SUDAH TAHU

PASAL APA

SEKARANG?

ADA APA2 KE ?




Najib nafi arah polis siasat SPRM

Najib menafikan beliau memainkan apa-apa peranan bagi mengarahkan pihak polis untuk menyiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ekoran siasatan kes 1MDB ke atas beliau yang dikatakan bocor.
Beliau turut menafikan mempengaruhi Peguam Negara,  Mohamed Apundi Ali untuk melepaskan beliau.
KAH KAH KAH

woit

ingat cara baca

media resmi

kalau dinafikan

ertinya ada sah

telah berlaku

JANGAN TIPU


----------

TUAN SHEIKH JO LOW

Posted: 14 Jun 2016 02:00 AM PDT





TUAN SHEIKH  

JO LOW
MANA TUAN SHEIKH
BERADA SEKARANG
BETUL KE SINGAPURA
 SEDANG CARI TUAN
MINGGU DEPAN 
ADA KES BANK SWISS
SAJE TANYA 
JANGAN MARAH


-------------

TUNGGU PRU14

Posted: 14 Jun 2016 01:00 AM PDT






BERAPA KALI?

BARU 5 KALI

APA ADA HAL



Mana Jambatan Manong yang sudah 5 kali pecah tanah

Parti Amanah Negara (Amanah) hari ini menuntut kerajaan Barisan Nasional (BN) menunaikan janji mereka untuk membina Jambatan Seberang Manong yang telah lama dinantikan penduduk di kawasan tersebut.
Pengerusi Amanah Perak Asmuni Awi berkata, kerajaan BN perlu menyatakan tarikh yang tepat bila jambatan tersebut akan siap dibina dan tidak memberikan harapan palsu kepada rakyat.
KAH KAH KAH
woit
kesian sedih hiba
dah lima kali kena tipu
ni sekali lagi
kah kah kah
nasib melayu
hidup dengan harapan
mati menunggu janji
kah kah kah

KENA TIPU




-----------

PROJEK AMAL DAPUR JALANAN

Posted: 14 Jun 2016 12:01 AM PDT





PATIN 

TEMPOYAK
COKOLAT LA GORDO
PATIN TEMPOYAK
DAPATKAN DI GERAI
DAPUR JALANAN
BAZAR RAMADAN 
BANGSAR UTAMA
JALAN KEMUJA
SATU LAGI PROJEK AMAL 
DARI DAPUR JALANAN
UNTUK WARGA MISKIN KOTA






------------

SEMUA DIRANCANG OLEH PEMODAL

Posted: 13 Jun 2016 10:30 PM PDT





SATU STRATiJI

hillary clinton akan menang
ini rancangan tersusun
oleh kaum pemodal international
oleh  pelabur di wall street

obama orang itam
jadi budak suruhan setia
obama meledakan bom
obama membunuh warga dunia

bush senior bush junior dan clinton
memgebom dan membunuh
jumlah yang dibunuh oleh 3 presiden
masih kecil berbanding yang dibom
dan yang di drone oleh obama

dari budak suruhan orang itam
kini beralih kepada perempuan

warga dunia wajib awas
wajib besedia!


YA AMPOON - ALAM SUDAH MARAH

Posted: 13 Jun 2016 09:50 PM PDT





TANDA TANDA

najib datang hendak menipu
hendak cari sokongan
tapi dengan tetiba
kuasa yang lebih besar
mengagalkan projek najib
terima kaseh alam
terima kaseh yang maha esa
amin



HADI NAK JADI WAKIL TUHAN

Posted: 13 Jun 2016 09:09 PM PDT






KEBENARAN
Moga Allah tunjukkan kebenaran. on HADI BUKAN WAKIL TUHAN
Anonymous
on 6/14/16

BIDADARI
Sape nk mandi manda dgn bidadari... .? Pangkah AMANAH sokong Pas kna jadi ahli pas. on HADI BUKAN WAKIL TUHAN
Anonymous
on 6/14/16

MAKIN LAMA MAKIN BODOH
hari2 baca,baca hadith,baca kitab ....sepatutnya makin cerdik le....tapi dah terbalik....makin lama makin bodoh....menyesal aku pi cium tangan dia masa aku rumah kat rusila dulu thn 1984....baik tak terkena badi dia....org berbadi mcm ni...selalunya p.ramlie kata pembawak sial....klu kerbau buntiong terlangkah air ludah org berbadi mcm ni...silap2 boleh keguguran.....kehkehkehkeh....amacam isham...kawkaw tak....nah ambik ngko ...kelepok kat muka on HADI BUKAN WAKIL TUHAN
cikmatgelap
on 6/14/16

KES BALAK HARAM DI KELANTAN
Hadi kena tunjuk tokoh kepimpinan dulu, selesaikan kes balak haram di kelantan, selesaikan rumah mangsa banjir, bercakap biar berakhlak, berdakwah pada non muslim biar berhikmah dalam tuturkata, tegur pemimpin yg pecah amanah, perjuangkan kesusahan rakyat, basmi kemiskinan. 

Dah selesai semua tu baru cakap pasal hudud, baru la mimpi bidadari. 60% kaum buruh mengadu tak cukup kos sara hidup, lagi mau cakap hal bidadari? Tanggungjawab kaum buruh utk bagi makan dan keselesaan pada ahli keluarga pun belum selesai ingat diorang ambik pot ke mimpi bidadari?? on HADI BUKAN WAKIL TUHAN
Anonymous
on 6/14/16



FATWA CIPTAAN SENDIRI
sekian hari dok maharajalela dgn fatwah cipta sendiri , ini dah mula merapu harap rakyat boleh nilai pemimpin pas sekarang .sebenar bukan nak ketuk si mangkuk hayun ni tapi kerana beliau bermain politik biasa kena hentam harap penyokongnya jgn dok melatah . Kesian otak dah sumbat dedak on HADI JADI WAKIL TUHAN
Anonymous
on 6/13/16

BIDADARI?
Kalau kafir undi pas boleh dapat bidadari ke? on HADI JADI WAKIL TUHAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/13/16






----------------

KAPITALIS PUTAR LAGI

Posted: 13 Jun 2016 08:30 PM PDT




PATUH

SYARIAH

SUDAH BUNGKUS

Kerajaan batal lesen Rayani Air


 | June 13, 2016
Rayani Air gagal memberi penjelasan memuaskan berkenaan kedudukan kewangannya meneruskan operasi.
rayani-air
PETALING JAYA: Syarikat penerbangan berkonsepkan patuh syariah, Rayani Air, hari ini dibatalkan lesen perkhidmatan udaranya, menurut kenyataan Suruhanjaya Penerbangan Malaysia (MAVCOM).
MAVCOM berkata keputusan itu dibuat selepas Rayani Air melanggar syarat yang ditetapkan lesen tersebut di samping kedudukan kewangan dan komersial yang lemah untuk terus beroperasi.
"Oleh yang demikian, Rayani Air tidak lagi dibenarkan untuk beroperasi sebagai sebuah syarikat penerbangan komersial berkuatkuasa hari ini," kata MAVCOM dalam kenyataannya.
Pada 25 Mei, MAVCOM mengeluarkan surat tunjuk sebab kepada Rayani Air mengenai 


KAH KAH KAH

woit

gua wajib 

cakap apa?

bersyukur 

al hamdulilah

amin ke 

agar gua juga

patuh syariah

kah kah kah

KAPITALIS 


---------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT