Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


BAK KU TEE

Posted: 30 May 2016 06:30 PM PDT





FACE BOOK


MCA rupanya si Melayu ni.. kenapa tak masuk Umno?




KAH KAH KAH

TU PASAL NAMA

DIA RIDHUAN

BAK KU TEE

KAH KAH KAH


-----------

HUDUH BERHUDUD

Posted: 30 May 2016 06:00 PM PDT




TULANG RASISMA
hudud adalah tulang rasisma. tulang2 kepura-puraan seorg wakil ulama dunia. yg nak dibentang yang nak dicadangkan yng nak diusulkan bukan hudud tp akta syariah..akta syariah ni dinamakan hudud versi hadi yg direstui tuhan semesta alam.sblm ini, husam kata hudud tak bole tangkap perasuah, tak bole tangkang tokey balak.

hudud rasisma adalah tulang dari parti tong taik yg perlu dijaja atau dibaling ketengah gelanggang..diparlimen, hudud versi hadi ini terus dimainkan, walhal hadi al sotongi bersifat berkecuali dlm menolak gst, 2.6b.tak perlu cerah hati, tak perlu solat hajat 30hari 30 mlm utk faham hudud versi hadi..kalo bro tt yg bela anjing tu pun bole bau, apatah lg si pencari2 bidadari syurga..takkan dpt bau lurah bidadari je..hudud dtg, semua kecoh, tetiba nanti hudud senyap sendiri.asal 1mdb je, kuar cite mh370, asal cite 1mdb je kuar cite hudud..satu dunia sedang memainkan lagu 1mdb mengikut veri negara masing2.. on TANGAN PUTUS -MACAM MANA NAK CARI MAKAN
Anonymous
on 5/30/16




-----------

GADUH JANGAN TAK GADUH

Posted: 30 May 2016 06:00 AM PDT






JENG JENG 

GADUH GADUH


 

Anak jati Kuala Kangsar mohon BN tukar calon

 | May 30, 2016
Hanya beri kelebihan pada PAS sekiranya Mastura kekal calon BN




PETALING JAYA: Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Perak,  Zambry Abd Kadir digesa supaya menukar calon Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Kuala Kangsar.
Penolong Setiausaha Pemuda UMNO Cawangan Pusat Bandar Taman Chempaka, Syed Rosli Jamalullail membuat gesaan itu kerana merasakan pemilihan Mastura Mohd Yazid hanya memberi kelebihan kepada PAS.
"Saya anak jati Kuala Kangsar dan dibesarkan di sana dan saya merasakan tindakan yang dibuat pucuk pimpinan terutama Zambry amat memeranjatkan dan ini sebenarnya berkemungkinan memberi impak yang negatif kepada UMNO dan BN.
"Ada masa lagi tukar calon lain. Saya sebagai anak jati Kuala Kangsar mohon pucuk pimpinan menukar calon sebelum penamaan calon pada 5 Jun ini," katanya kepada FMT.

MACAM ADA

KONSPIRASI

NAK BAGI

HADI MENANG

KAH KAH KAH


-------------

YA AMPOON YA MAULANA

Posted: 30 May 2016 05:30 AM PDT



FACE BOOK


Satu karisma yang hebat yang patut dimiliki oleh pemimpin..
Harapnya slps ni kebanyakan pemimpin yang berlagak samseng angkuh sombong bongkak dan merasa diri dia lebih baik daripada orang lain boleh belajar dengan TMJ..
Daulat Tuanku !!!
Hidup Johor Demi Johor
‪#‎KamiBangsaJohor‬


























----------

TANGAN PUTUS -MACAM MANA NAK CARI MAKAN

Posted: 30 May 2016 05:00 AM PDT



BETUL KE 

POTONG 

TANGAN?



 | May 30, 2016
Wan-Ji-Wan-Hussin
Jika ada pihak menganggap mereka yang menolak enakmen itu sebagai seorang yang murtad, sudah pasti ulama-ulama PAS yang meminda...More ››


MENCURI HUKUM

POTONG TANGAN

BILA KUDONG

SIAPA NAK BERI

KUDONG MAKAN

SAJA TANYA

JANGAN MARAH


------------

AL- FATIHAH

Posted: 30 May 2016 03:00 AM PDT







More than 700 migrants feared dead in three Mediterranean sinkings
More than 700 people are believed to have drowned in the Mediterranean last week, the deadliest seven days for Europe-bound asylum seekers in more than a year.
The casualties happened in three separate incidents on Wednesday, Thursday and Friday after more than 13,000 people set sail from Libya for Italy in an eight-day period.
The full details of the disasters emerged slowly because of the chaotic nature of the situation. The UN refugee agency said it was now certain that this was the highest weekly death toll since April 2015, when more than 1,300 died in two separate incidents off Libya.

AL -FATIHAH



------------

LAPORAN POLIS TERHADAP SPEAKER KETUANAN MELAYU

Posted: 30 May 2016 01:49 AM PDT



Timbalan Speaker Negeri Kedah Bertumbuk Dengan Pengguna Jalanraya di Hadapan Aman Central

INI GAMBAR LAPORAN POLIS



INI ISI LAPORAN POLIS
Pada 15/5/2016 Ahad jam lebih kurang 5.45 petang semasa saya keluar dari Aman Central kemudian saya terus membawa kereta saya memasuki lorong tengah di lampu isyarat di hadapan Aman Central tersebut. Datang sebuah kereta jenis Toyota Harrier berwarna hitam yang di pandu oleh lelaki melayu berumur 20-An dan di dalam kereta tersebut juga terdapat 2 lelaki melayu berusia 20-An dan 50-An. Pemandu tersebut telah membuat hon panjang dan berada di sebelah kiri kereta saya. Sewaktu itu,lampu isyarat berwarna merah. Kemudian pemandu kereta tersebut telah menurunkan tingkap keretanya dan berkata 'Kenapa,kenapa..Hang tak kenal lagi aku siapa' berulang kali kepada saya dan meminta saya turun dari kenderaan saya. Tetapi saya enggan turun. Tiba tiba lelaki 50-An dari kereta tersebut telah turun dari keretanya dan membuka pintu kereta saya dan menarik kunci kereta saya. Lelaki 50-An telah menumbuk saya di bahagian mulut saya. Akibat dari itu, mulut saya mengalami luka. Kemudian lelaki 50-An tersebut telah menarik tangan saya untuk keluar dari kereta dan apabila saya keluar dari kereta saya telah menumbuk lelaki 50-An tersebut. Datang pula (2) lelaki 20-An dari kereta tersebut dan mereka bertiga memukul saya. Teman wanita saya telah keluar dari kereta saya dan cuba meleraikan pergaduhan di antara kami. Tetapi teman wanita saya juga telah di tarik dan di tumbuk di bahagian dada,tangan kanan dan kiri. Datang orang ramai untuk meleraikan pergaduhan tersebut. Kemudian kereta tersebut terus beredar dari tempat kejadian. Saya telah membawa teman wanita saya ke KMC Alor Star Kedah kerana telah mengalami sesak nafas yang sangat teruk. Selepas beberapa hari dari hari kejadian, barulah saya mendapat tahu dari rakan ayah saya yang bekerja di Wisma Negeri Kedah yang lelaki berusia 50-an tersebut adalah Dato Azmi Che Husain Timbalan speaker Negeri Kedah. Tujuan saya kongsikan perkara ini adalah untuk beliau tampil memberi keterangan kepada pihak polis agar kes ini dapat diselesaikan secepat mungkin. Saya amat tidak berpuas hati kerana saya dan teman wanita saya dipukul oleh 3orang samseng jalanan yang berpangkat (VVIP). Sekian

Read more: http://pakat-pakatkalih.blogspot.com/2016/05/timbalan-speaker-negeri-kedah-bertumbuk.html#ixzz4ABOhUt4z


INI KELING BUKAN POLIS
























------------

KUALA LUMPUR PETANG INI

Posted: 30 May 2016 01:29 AM PDT







KUALA LUMPUR

SENIN 30 MEI

JAM 4.30 PETANG

INDAH & NYAMAN

  

------------

TAK JADI REKRUT ALLAH KE?

Posted: 30 May 2016 01:00 AM PDT






PAGI TADI

CAKAP ALLAH

BERSAMA ORANG

YANG BENAR

APA SUDAH 

JADI? NAPA

PERLU SAMAN


Saya akan saman malu: Azmi

ALOR SETAR - "Saya akan ambil tindakan saman malu kerana ada cubaan menjatuhkan reputasi saya," tegas Timbalan Speakar Dun Kedah,  Azmi Che Husain berkenaan insiden di hadapan Aman Central melibatkan dirinya pada 15 Mei lalu yang kini menjadi viral di laman sosial.

Menurutnya, tindakan itu diambil terutamanya kepada pihak yang memfitnah dirinya mencederakan seorang wanita, iaitu teman kepada lelaki yang mendakwa dia dipukul oleh Azmi.

"Saya akan buat laporan kepada pihak berwajib selepas menerima pandangan peguam agar tindakan diambil kepada mereka yang terlibat memburuk-burukkan keadaan tidak benar di laman media sosial.


SAJA TANYA

JANGAN MARAH

------------

JIN DATANG MENGUNDI

Posted: 29 May 2016 11:43 PM PDT





JIN DATANG
Jangan lupa......Hadi ada harun din, sekali jampi saja beribu ribu ribu jin datang. Manakala Najib ada lost ma......arab dubai saudia semua akan syorkong. Apa yg silap strategi nya. Semua ini nak linkoooopkan Pas saja.Padan muka Pas....he he he! on GEROMBOLAN SILAP BESAR
Publish | Delete | Spam
Boley Jalan
on 5/30/16





-----------

APA ITU LUBANG BUAYA?

Posted: 29 May 2016 11:18 PM PDT





SYUKUR

DANG DUT

DIHARAMKAN

KALAU TIDAK

GUA TAK TAHU

POMPUAN ADA

LUBANG BUAYA

KAH KAH KAH



Dangdut haram di radio, TV tapi 'halal' di Internet


Kerajaan sudah mengeluarkan larangan kepada semua stesen radio dan televisyen daripada menyiarkan 13 lagu dangdut haram, namun ia gagal mengelak irama itu terus bertebaran di Internet.
Barangkali itulah konflik yang perlu didepani pihak berkuasa di zaman langit terbuka ini.
Suruhanjaya Penyiaran Indonesia Daerah (KPID) Jawa Barat mengakui lagu terlarang itu tetap berkumandang dan dapat dicapai pengguna Internet.
Ketua KPID Jawa Barat, Dedeh Fardiah, berkata larangan dikeluarkan hanya merangkumi bidang kuasa terhad.
"Urusan kawalan Internet bukan dalam bidang kuasa kami," katanya kepada media dan dilaporkan portal berita tempatan hari ini.
Malaysiakini pada 23 Mei lalu menyiarkan laporan keputusan KPID Jawa Barat menyenaraikan 13 lagu dangdut yang diharamkan disiar oleh stesen radio dan televisyen di wilayah itu.
Antara lagu yang termasuk dalam senarai itu ialah Paling Suka 69 nyanyian Julia Perez, Wanita Lubang Buaya (Mirnawati), Simpanan (Zilvana), Mobil Bergoyang(Asep Rumpi dan Lia MJ) dan Apa Aja Boleh (Della Puspita).
Selain itu beberapa lagu lain dikenakan sekatan terhad dan hanya dibenarkan disiar selepas jam 10 malam.


Lagu yang dilarang ialah:
  • Paling Suka 69 (Julia Perez)
  • Hamil Sama Setan (Ade Farlan)
  • Wanita Lubang Buaya (Mirnawati)
  • Simpanan (Zilvana)
  • Mobil Bergoyang (Asep Rumpi dan Lia MJ)
  • Apa Aja Boleh (Della Puspita)
  • Hamil Duluan (Tuty Wibowo)
Turut disenaraikan:
  • Satu Jam Saja (Zaskia Ghotic)
  • Mucikari Cinta (Rimba Mustika)
  • Melanggar Hukum (Moza Kirana)
  • Merem Merem Melek (Ellicya)
  • Gak Zaman Punya Pacar Satu (Lolita)
  • Cowok Oplosan (Geby Go)

LAYAN JANGAN

TAK LAYAN


----------

PROJEK ZIONIS-ANGLo-AMERIKAN

Posted: 29 May 2016 10:08 PM PDT





BACA DAN

HAYATI


 



Israeli deputy PM admits to visiting Aleppo secretly:

Israeli Deputy Prime Minister Ayoub Kara has acknowledged to have paid a clandestine visit to Syria's Aleppo, which is under the control of foreign-backed Takfiri terrorists. 
The Syrian army and its allies have been fighting to wrest control of the country's second city from terrorists who have reportedly received advanced weapons in recent weeks.
Kara did not say when his visit took place, saying "I won't get into it," the Israeli daily Haaretz reported. 

LU MASIH

TAK CAYA

GUA BILANG

INI ISIS 

KHALIFAH BARU

ADALAH PROJEK

AMERIKA

PROJEK ZIONIS


--------------

LAWAK TENGAH HARI

Posted: 29 May 2016 09:38 PM PDT







ALLAH KENA

REKRUT LAGI




Rosmah: Kita boleh jawab fitnah kerana di landasan betul

"Saya yakin tidak buat perkara yang salah malah saya lakukan sesuatu yang boleh menyumbang kepada kebaikan anak-anak bangsa ini," katanya seperti dilapor Mingguan Malaysia hari ini.
Rosmah berkata demikian ketika ditanya mengenai dirinya yang obes mengenai pendidikan awal kanak-kanak dan apakah yang ingin dicapai sehingga sanggup mendepani tohmahan.
Mengakui fitnah terhadapnya bersifat politik dan semakin menjadi-jadi, Rosmah bagaimanapun enggan melayaninya.
"Jangan hirau apa yang orang nak kata, asalkan kita ikut landasan yang betul, perkara baik kita buat untuk bangsa, kita buat kerana Allah. Itu asas, apa orang nak kata, nak cakap, nak tohmah, fitnah, biarkanlah.
BILA

BIK MAMA

BUAT LAWAK

SATU DUNIA

TERGOLEK DOG


-----------

HANYA AUTA

Posted: 29 May 2016 09:00 PM PDT





Hudud: Presiden MIC juga mahu letak jawatan kabinet

Pengumuman beliau disambut tepukan gemuruh daripada perwakilan MIC.

Presiden MIC,  S Subramaniam menyertai pemimpin BN yang lain akan meletakkan jawatan daripada kabinet jika hudud dilaksanakan.
"Jika selepas semua usaha kami hudud masih dilaksanakan, saya akan meletakkan jawatan dalam kerajaan," katanya dalam mesyuarat luar biasa (EGM) MIC di Subang Jaya hari ini.
Pengumuman beliau disambut dengan tepukan gemuruh daripada perwakilan.

KAH KAH KAH

KARUTLAH

KALAU BERANI

BERHENTILAH

KALAU TIDAK

CAKAP CAKAP

AUTA KELING

KAH KAH KAH


-----------

AWAS - WILAYAH LEDAKAN

Posted: 29 May 2016 08:09 PM PDT







LAUT CHINA 

SELATAN

WILAYAH 

REBUTAN SEBAB

PERUT LAUT

KAYA DENGAN

GAS DAN

MINYAK







South China Sea fears grow before tribunal rules on disputed islands

Fears are growing that there will be a sharp rise in tensions in the South China Seain the next few weeks after an international tribunal delivers a ruling on disputed islands and reefs that Beijing has said it will reject.
Western officials say they fear China will react to the ruling of the international tribunal for the law of the sea, which is expected to side with the Philippines, by raising the stakes in the busy trade route, expanding its land reclamation and construction activities to reefs in the Scarborough Shoal, close to Manila.
The White House is under pressure from the top US commander in the Pacific and some in Congress to take a tougher line with Beijing and carry out more military patrols close to China's fortified islands, where there have already been close encounters between ships and planes from the two rival powers.





------------

BETUL KE DIA BENAR?

Posted: 29 May 2016 07:38 PM PDT





 | May 28, 2016
Azmi-Che-Husain_car_600
Timbalan speaker Kedah itu mendakwa insiden pergaduhannya yang diviralkan di laman sosial itu agenda dan perancangan pihak tertentu untuk... More ››


BETUL KE

DIA BENAR

ATAU POLIS

TAK AMBIL

TINDAKAN

KERANA DIA

ADA KUASA

SAJE TANYA 

JANGAN MARAH




------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT