Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


KENALI MELAYU

Posted: 14 Dec 2015 07:09 PM PST






PAS UMNO
Mahathir yang berkuasa selama 22 tahun pun tak dapat buat apa apa..asyik bising kentut bercakap melayu tak ambik pot...melayu mudah lupa...mahathir tau dah... selagi ada jawatan selagi ada kuasa berduyun duyun orang mai cium tangan...budaya bani melayu untuk mendapat kesenangan hidup..berbuih mulut menegak syariat Islam...gabungan UMNO PAS satu usahasama gabungan kerjasama kewangan...atas nama Islam...

kalau UMNO nak tegak Islam dah lama boleh buat...tak payah hidayah pedoman PAS..golongan progresif PAS telah dibuang...golongan ularmak masih berkuasa...apa pun PAS tidak relevan lagi dalam persada politik... cui bono ? Sapa untung sapa rugi ? Sama sama untung ? 

Semua tau jawapan...kah kah kah UMNO untung PAS rugi...segelintir pemimpin berjual beli demi keuntungan diri...kah kah kah...yang membeli pakai tunai...kah kah kah.. mudah lupa bukan penyakit tapi satu sindrom penyakit yang hanya boleh diubati dengan Ringgit Malaysia kah kah kah....hebat Najib...pandai...merompak...sapa bercakap on AYAM SIAM MAKIN MAHAL
Anonymous
on 12/15/15




MACAM EEE
Hang tau tak TT.. melayu ni ada satu jenis perangai sama mcm keling eee.. iaitu buat2 muka cengei atau muka garang marah. Ini adalah semiotik semulajadi kaki penipu yak kiralah siapa dia.. baik pak lebai.. pak aji.. cikgu.. guru agama berserban.. menteri2 atau perdana menyeri.. atau tukang angkut taik sekalipun.. Berbuat muka cengei mcm Shahrizat secara tepatnya mmg menguntungkan.. dapat bersih RM250 juta.. hang dapat apa??? 

Melopong saja.. karma dapat kat hang.. segala bala.. Allah umpukkan kat hang.. harga naik.. hidup terseksa.. dia syiok sampai masuk syurga.. kita pulak.. masuk nuraka.. haramjadah sungguh.. karma kepalabutuh apa ni.. aku pun tak tau.. Ingat semiotik muka cengei.. mula2 nak saman.. gegak gempita 7 petala langit.. gegar abih Arasy dan Sidratul Muntaha.. semer ni kepalabutoh saja.. bahana muka cengei.. yillek sumer dey.. buat penat beribu2 ulamak karang kitab sejak 1400 tahun.. satu habuk pun tak menjadi.. on BUKAN BERITA BARU
Anonymous
on 12/14/15





----------------

PADAN MUKA

Posted: 14 Dec 2015 06:21 PM PST






PADAN MUKA

KENA SAMAN
KOMENTAR
ini kes terbaik
bila bawa ke mahkamah
semua akan diburai
yang tersorok
yang tersepit
yang terhimpit
semua akan bocor
satu malaysia akan tahu


Liong Sik saman balas Najib
 | December 14, 2015
Liong Sik mendakwa Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri telah menyalahguna mahkamah untuk menyamannya.






PETALING JAYA: Bekas Presiden MCA,  Dr Ling Liong Sik memfailkan saman balas terhadap Najib.
Peguamnya, Ranjit Singh mengesahkan saman fitnah itu difailkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada Isnin.
Ranjit ketika dihubungi FMT berkata, Liong Sik mendakwa Najib sebagai Perdana Menteri telah menyalahguna mahkamah untuk menyamannya.
"Liong Sik juga menuntut ganti rugi di atas kerosakan," katanya.
Peguam Najib, Hafarizam Harun mengesahkan menerima saman itu.
KAH KAH KAH
woit
padan muka
ingat ini china sengkek
ingat ini apek tua
senang buli sana sini
kah kah kah
ini kepala cukong
ini kepala taiko
usik saje pasti melejang
kah kah kah
hang saman aku pun saman

BARU ADiL

-------------

BILA NAJIB NAK LETAK JAWATAN

Posted: 14 Dec 2015 05:48 PM PST




PERANG 

TERUS

MEREBAK




Kumpulan pendesak GKCM bukan ancaman tapi pengimbang Umno, kata ahli


GKCM mendesak Najib Razak meletak jawatan tidak dilihat sebagai pengkhianatan kepada parti sebaliknya akar umbi lebih kepada pengimbang dalam Umno.


Kumpulan pendesak yang menamakan diri mereka Gabungan Ketua Cawangan Malaysia (GKCM) tidak dilihat sebagai ancaman kepada Umno tapi sebaliknya menjadi pengimbang memandangkan pimpinan parti tidak lagi mendengar suara di bawah, kata ahli akar umbi.


Kemunculan GKCM semasa Umno berdepan krisis kepimpinan mencuri tumpuan kerana rata-rata  mereka merupakan pemimpin akar umbi yang setiap hari berdepan dengan rakyat biasa dan penting bagi survival parti.
GKCM tidak mempunyai seorang pemimpin khusus dan mendakwa mempunyai sokongan luas tetapi beberapa jurucakap mereka enggan memaklumkan siapa pihak yang bersimpati dengan mereka kerana takut balasan yang akan diterima oleh mereka.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kumpulan-pendesak-gkcm-bukan-ancaman-tapi-pengimbang-dalam-umno-kata-ahli#sthash.STY1uwpW.dpuf
KAH KAH KAH
woit
kita lihat kita tunggu
bila nak buat road show
cakap cakap tak cukup
mak cik felda nak dengar
pak cik felda nak tahu
orang kampong sedang tunggu
satu malaysia dah bosan
satu malaysia dah muak
satu malaysia nak muntah
bila najib nak celah
kah kah kah
acah acah tak guna

BiLA LAGi


------------

KELANTAN MEMBALAK LAGI

Posted: 14 Dec 2015 05:09 PM PST









SERAMBi

TAMBAH

BERAT

TAK SEDAR2

TAK TAUBAT2


Penduduk Kampung Kala bantah pembalakan

GUA MUSANG: Lebih 300 penduduk di Kampung Kala di sini, bimbang kawasan tadahan air mereka terjejas, jika Jabatan Perhutanan Kelantan membenarkan pembalakan dijalankan di kawasan itu. 

Penduduk mendakwa Jabatan Perhutanan akan meluluskan permohonan sebuah syarikat untuk pembalakan di kawasan itu yang boleh menjejaskan tadahan air bersih daripada bukit di situ.

 Seorang penduduk, Hashim Mohamad, 52, berkata penduduk kampung itu sudah sepakat untuk membuat bantahan kepada Jabatan Perhutanan dan menghalang sebarang aktiviti pembalakan di kawasan itu.

Beliau berkata, tadahan air bukit di kawasan hutan simpan kekal Sungai Terah digunakan penduduk sejak 1980an sehingga sekarang kerana kampung berkenaan tidak mendapat bekalan air daripada Air Kelantan Sdn Bhd (AKSB).

Katanya, tadahan air bukit itu adalah satu-satunya sumber air bersih yang digunakan penduduk dan bimbang jika pembalakan dibenarkan, ia akan memusnahkan kawasan itu.

Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/105000


KAH KAH KAH
woit
masih ada lagi pembalakan
cakap isleee
cakap kerana tuheee
tapi balak rembat jugee
kah kah kah
kaki rembat ini
sembayang ke 
tok haji keca sume same
kah kah kah

LEBAi BALAK


-------------

AYAM SIAM MAKIN MAHAL

Posted: 14 Dec 2015 08:38 AM PST





AYAM SiAM

Di DANOK

MAKiN MAHAL



Malaysian Ringgit equals
8.27 Thai Baht

Chart of exchange rate values over time



----------------

KEPALA CUKONG TIBAI NAJIB

Posted: 14 Dec 2015 05:00 AM PST





SEMAKi

TEROK


Najib tidak layak jadi PM kerana terima 'derma' RM2.6 bilion, kata Ling


Najib tidak layak menjadi perdana menteri Malaysia kerana terlibat dalam "kelakuan salah" ketika menerima RM2.6 bilion dalam akaun bank peribadinya, kata  Dr Ling Liong Sik dalam kenyataan pembelaannya terhadap saman presiden Umno itu ke atasnya.
Bekas presiden MCA itu, yang didakwa Najib kerana membuat kenyataan tentang sumbangan politik itu berkata, perdana menteri juga gagal mendedahkan identiti pendermanya, sumber dana itu atau bagaimana ia digunakan. 
Dr Ling juga berkata, Najib mengaku menerima RM2.6 bilion sebagai derma pada 8 Disember tahun ini dan tidak menyalurkan wang itu ke akaun Umno
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/najib-tidak-layak-jadi-pm-kerana-terima-derma-rm2.6-bilion-kata-ling#sthash.THtCx6E8.dpuf


KAH KAH KAH
woit
ini satu kenyataan jelas
cukup terang dan jelas
tak perlu sorok sorok
tak perlu lapik lapik
kah kah kah
baru selesai kelentong
bani ketuanan melayu
tetiba kepala cukong pulak
datang menyerang hendap
kah kah kah
mesti heboh  dalam media
kes duit TOK ARAB ini
tak dapat dipadam padam

DiTABAi LAGi

------------

GILA DAN SEWEL

Posted: 14 Dec 2015 04:00 AM PST







SARANAN

TEPAT JUJUR

MASUK AKAL



Orang 'sewel' dan 'gila' saja perlu minta maaf kepada Najib

 | December 14, 2015
Muhyiddin dan Shafei Apdal tidak perlu meminta maaf kerana mereka telah berusaha memerangi rasuah serta penyelewengan.






PETALING JAYA: Bekas Naib Ketua Bahagian Batu Kawan, Khairuddin Abu Hassan menyifatkan hanya orang 'sewel' dan 'gila' saja yang perlu memohon maaf tanpa melakukan sebarang kesalahan.
Katanya, Najib yang seharusnya meminta maaf kepada rakyat kerana tidak menjawab isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan RM2.6 bilion secara komprehensif, telus, konsisten dan meyakinkan.

KAH KAH KAH
woit
hebat jantan ini
ini betul pejuang melayu
ini betul berani
kah kah kah
siapa yang gila?
siapa yang sewel?
kah kah kah
nak minta maaf buat apa
kah kah kah
duit kita kena rompak
kita minta maaf pd penyamun
kah kah kah
sah gila sah sewel

TiDAK GiLA


------------

BERITA BASI

Posted: 13 Dec 2015 10:41 PM PST






NOTHiNG NEW


Nik Abduh sambut baik kerjasama dengan Umno, lapor akhbar

Ketua Pemuda PAS Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz menyambut baik cadangan  Najib Razak selaku presiden Umno yang menawarkan jalinan silaturahim antara parti Melayu itu dan parti Islam itu, menurut Utusan Malaysia hari ini. - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/nik-abduh-sambut-baik-kerjasama-dengan-umno-lapor-akhbar#sthash.VFCqUIrC.dpuf


KAH KAH KAH

ini cerita lama

ini dah basi

selalu dengar

YOUJi U Ji
----------

BERITA BERITA GAGALIS

Posted: 13 Dec 2015 09:09 PM PST






PENGUMUMAN
dua gagalis 
telah disingkir 
dari kelab


GAGALIS 
sedang berusaha
untuk terus 
menjadi anggota kelab





----------

PENGUMUMAN GAGALIS 2016

Posted: 13 Dec 2015 08:30 PM PST









PENGUMUMAN

adalah diberitahu
bujang dara teruna duda
lembaga pemilih
gagalis 2016
sedang 
mengumpul
senarai

maka

masih ada masa
untuk memastikan
nama tersingkir







-----------------

DUNIA KITA HARI INI

Posted: 13 Dec 2015 08:18 PM PST






DUNIA HARI INI
suasana  dunia

semakin tegang

perang di timur tengah

sedang merebak luas

amerika dan rusia

sedang membuat persediaan

tajuk tajuk berita dunia

semakin jelas mengarah

kepada keadaan tegang

dimana ada kemungkinan

perang dunia akan pecah

Russia in an Invisible War
Russia Just Suddenly Reemerged as a World Power While the West Wasn't Looking



Russia Sends Warning to West : The cruise missiles launched from a Kilo-class submarine provided visible proof of how Vladimir Putin is using his intervention in Syria as a showcase for Russian military prowess.

Russia calls Turkish troop deployment in Iraq 'unlawful incursion': Russian Foreign Minister Sergei Lavrov has spoken by phone with his Iraqi counterpart Ibrahim al-Jaafari to discuss the "unlawful incursion" of Turkish troops in northern Iraq, the Russian Foreign Ministry said on Saturday.

Any targets threatening Russian forces in Syria must be immediately destroyed - Putin: All forces threatening Russian servicemen in Syria should be destroyed, according to the Russian president. Putin also said that at the moment more 5,000 members of the Free Syrian Army are fighting alongside the government's troops against the terrorists


-------------

MAK CIK FELDA TAK FAHAM

Posted: 13 Dec 2015 07:38 PM PST






SUSAH BETUL

NAK FAHAM

US Dollar equals
4.33 Malaysian Ringgit
Chart of exchange rate values over time

Kadir: Pasaran saham jatuh 2% ketika AGM Umno


Saham yang jatuh bertambah jatuh, tidak seperti keadaan ketika sebelum-sebelum ini.

Malah, kata Kadir Jasin, persidangan itu juga tidak berjaya menaikkan keyakinan pelaburan kepada Umno sehingga menyebabkan pasaran saham yang jatuh bertambah jatuh.
Dari 8 Disember hingga 11 Disember ia jatuh 2 peratus, tulis Kadir dalam blognya semalam.

KAH KAH KAH

yang ini

mak cik felda

pak cik felda

tak faham

tu pasal la

JATUH LAGi


--------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT