Ahad, 13 Disember 2015

dollah yankee

dollah yankee


Minda melayu yang tak bangkit ..

Posted: 13 Dec 2015 06:30 PM PST


PAU ditutup dengan ucapan dan pesanan "Rakyat perlu pilih antara UMNO atau DAP yang anti islam". Sangat jelas bahawa sentimen perkauman dan agama akan menjadi agenda utama permainan pada PRU-14 nanti.

Gurkah-gurkah politik di'port' secara ikhlasnya sangat-sangat kecewa dan sedih bila mengenangkan yang ramai orang-orang melayu yang percaya dengan dongengan yang saban tahun didendangkan pada PAU ini iaitu hanya umno yang mampu bela orang melayu. 

Untuk membebaskan orang-orang melayu terutama yang dari kampung-kampung dan yang diluar bandar daripada pegangan ini sangat-sangat lah sukar dan terlalu sukar. Orang-orang melayu dari kampung-kampung dan luar bandar yang sudah berhijrah ke bandar-bandar besar dan kota-kota yang tidak bermaklumat atau hanya mendapat maklumat daripada akhbar utusan,RTM dan tv milik umno juga tidak terkecuali untuk percaya yang hanya umno yang mampu membela orang melayu.

Gurkah-gurkah politik ini sangat sedih dan kesihan dengan orang-orang melayu jenis ini yang sangat-sangat takut dan begitu mudah ditakutkan dan diugut. Ini kerana orang-orang melayu ini sejak kecil lagi telah di didik yang umno ini bagaikan ibu bapa tok nenek moyang mereka.Mereka akan tetap memaapkan umno seperti memaapkan ibu bapa tok nenek moyang mereka. Percaya lah kalau ada lagi 10 kali skandal seperti 2.6 billiun ini pun orang-orang melayu jenis ini tak akan peduli pun.  

Kalau nak di'list'kan, tak tersenarai kerana begitu banyak skandal-skandal dari dana-dana awam yang telah dirembat olih mereka (pemimpin-pemimpin umno). Jadi dalam kes ini siapa yang telah tipu orang-orang melayu dan siapa yang telah kencing'kan orang-orang melayu itu sendiri?

dollah yankee -
orang-orang melayu perlu tolak Najib (dan juga siapa saja yang akan dia sedikit hari lagi) dan umno pada PRU akan datang. Orang-orang melayu dijamin selamat dan sejahtera jika umno sudah tiada. Pemimpin melayu lain masih ada. Orang melayu boleh berharap kepada Khalid Samad, pada Mat Sabu, pada Mahfuz Omar, pada Salahuddin Ayub, pada Rafizi Ramli, pada Zairil Khir Johari dan banyak lagi daa ... apa yang nak ditakutkan?

Asyik ulang benda sama,macam Astro daa ..

Posted: 13 Dec 2015 01:00 AM PST

ini lah wajah-wajah yang tak boleh berfikir bila presiden mereka sudah songlap 2.6 billiun harta negara pun, mereka masih boleh bergembira ...

Gurkah-gurkah politik di'port' berani bertaruh yang golongan macam ini mereka langsung tidak tahu apa-apa pasal politik. Mereka cuma datang ke perhimpunan ibarat macam rombongan makan makan angin. Tambang, makan, tidur semua percuma.

Pasti ada saudara mara, ipar-duai, cucu, kawan-kawan dan jiran-jiran  mereka yang kecewa dengan mereka ini kerana mereka bersorak riang gumbira diketika marhain lain sedang kecewa dihimpit tekanan hidup.  

Gurkah-gurkah politik di'port' sampai tidak boleh berfikir nak labelkan mereka ini sebagai apa ..
Pembodek? Pengampu? Tak berperasaan? Tak peka? Tak reti nak menilai? Tak berjiwa rakyat? atau mereka ini golongan yang jenis burung belatuk?

Setiap tahun mereka dibawa untuk mendengar dan didendangkan lagu-lagu yang sama ...
Melayu kena tindas, hak melayu dirampas, menang sorak kampong tergadai, melayu bergaduh bangsa lain tepuk tangan, DAP akan perintah kalau umno tewas, umno mati melayu pun mati ... dan last sekali lagu dari kumpulan koir 'anak kecil bermain api' ...

dollah yankee -
makcik-makcik ini semua ditaja olih bahagian masing-masing untuk datang meramaikan majlis secara percuma ... nampak tak maruah yang boleh dibeli?

Tiada ulasan: