Selasa, 24 Mac 2015

Kerabu Bersuara ®

Kerabu Bersuara ®


UNDANG UNDANG SYARIAH ADALAH TUNTUTAN AQIDAH , MELANGKAUI SEMPADAN POLITIK

Posted: 24 Mar 2015 04:39 AM PDT

Kepatuhan kepada syariat Allah adalah tuntutan aqidah,tidak timbul sama sekali kerjasama dengan parti umno...kerjasama Kerajaan Kelantan dalam Isu Kanun Jenayah Syariah hanya kerjasama G to G bukan kerjasama antara parti.

Kanun Jenayah Syariah II telah diluluskan dalam dewan undangan negeri melalui sistem demokrasi dan mendapat sokongan penuh dari seluruh ahli dewan.

Perjuangan KJS 11ini adalah janji dalam manifesto Pas sebelum 1990 lagi dan sebelum wujudnya Pakatan Rakyat.Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat telah bersetuju untuk tidak bersetuju dalam beberapa perkara antara parti parti dalam Pakatan Rakyat..

Pimpinan Pakatan Rakyat khususnya DAP diharap menghormati kehendak rakyat Kelantan dan menghormati pimpinan kami...supaya kami juga menghormati pimpinan DAP...

Pakatan Rakyat perlu jelas kita mungkin serumpun tapi bukan sepohon- strategi dan kadang kadang pandangan kita adakala tak sama walaupun musuh kita sama UMNO BN.

YB Dato Seri Tuan Guru adalah presiden Pas,sebarang tindakan menghina dan menjatuhkan maruah serta memutuskan hubungan akan memberikan kesan yang sangat besar.

Diharap semua Majlis pimpinan Pakatan Rakyat bersidang segera sebelum sesuatu keputusan diambil yang bakal memberikan kesan yang cukup besar kepada masa depan perjuangan .

Siti Zailah binti Mohd Yusoff
Ketua Dewan Muslimat PAS Malaysia
24hb Mac 2015

Celaka Lim kit Siang dan DAP

Posted: 24 Mar 2015 02:38 AM PDT



Sebagai seorang Ahli Pas, no. Ahli 0559704, aku mengecam, mengutuk di atas kebiadapan dan kecelakaan Lim kit Siang atas tindakan Dap menghina Presiden Pas. Tindakan menolak enekmen hudud yang akan dibawa ke Parlimen satu tindakan membunuh diri dan dilaknat. 

Walhal dengan jelas undang-undang ini hanya terpakai kepada orang Islam sahaja. Adapun undang-undang syariah yang diamalkan sekarang juga terpakai kepada orang Islam sahaja.

Kenapa kamu celaka tidak membantah hukum berdosa bagi umat Islam yang tidak sembahyang? Berdosanya seseorang yang menganut ajaran Islam meninggalkan segala suruahan Agamanya?

Pelembagaan Persekutuan dengan jelas menyebut Islam adalah agama persekutuan, agama lain bebas diamalkan . Kenapa pula kami orang Islam tidak boleh berhukum dengan ajarannya?

Ini semua kerana kecelakaan mulut kamu, kamu kata Pas akan bergabung dengan umno, kamu kata empat hari lagi pakatan akan pecah( apabila wakil umno menyokong enekmen pindaan hudud 2015 di Dewan Undangan Negeri Kelantan)

Celaka Lim kit siang sudah terkepit dengan kenyataan mautnya sendiri. Apa ke bahalol memutuskan hubungan dengan Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang tanpa memutuskan hubungan dengan Pas dan Pakatan Rakyat?

Adakah kami bimbang hilang Kerajaan Selangor yang dipimpin oleh sekutu kamu PKR?
Andai kamu keluar dari gagasan Pakatan Rakyat? Kami ahli Pas akan mengunakan setiap inci ruang dan peluang untuk pertahankan pimpinan kami dari terus dihina ,dicerca oleh celaka Lim Kit Siang.

- Ahli Pas 
Naraza Muda.

SIIRU ALA BARAKATILLAH TGHH

Posted: 24 Mar 2015 01:57 AM PDT




Gah dan izzah Tuan Guru Haji Abdul Hadi sebagai Presiden PAS tidak tercalar sedikitpun dengan tohmahan dan khianat DAP terhadapnya. DAP tidak mahu terima Kanun Jenayah Syariah itu tidak pelik kerana mereka bukan islam. Akan tetapi menuduh Tuan Guru Presiden telah bekerjasama dengan Umno dan mengkhianati perjanjian adalah pendustaan nyata yang hanya meraih simpati ahli-ahli mereka agar marahkan Presiden PAS!

Mereka telah putuskan hubungan dengan Presiden PAS adalah suatu damage-control atau tasykik ahli-ahli PAS agar salahkan Presiden atas pergeseran dalam Pakatan Rakyat! Kenapa tidak putuskan hubungan dengan PAS sahaja? Silakan jika anak jantan! Kebiadaban dan perancangan jahat ini tidak boleh dibiarkan begitu sahaja oleh ahli PAS. Saya sebagai ahli PAS menyeru seluruh ahli PAS agar berdiri teguh di hadapan juga belakang Tuan Guru Presiden PAS dalam situasi begini. Walau ringkas, nyatakan sikap kalian " Saya Bersama Tuan Guru Presiden PAS". 

Mohd Asri Mat Daud
No Ahli PAS : 415908

Perubahan Pengurusan Jurulatih Kelantan

Posted: 23 Mar 2015 09:31 PM PDT

Selepas berunding dan berbincang dgn semua pihak terbabit PENGURUSAN KAFA berpuas hati bahawa sedikit pengubahsuaian tugas perlu di segerakan demi mempastikan kesiapsiagaan TRW berada pada tahap terbaik sebelum menjelangnya bulan April yg cukup mencabar.

SUSUNAN BARU ADALAH SPT BERIKUT:

George Boeteng:Sbg Senior Headcoach cum Technical Director bertanggongjawab terhadap Advisory,Training n Devt of coaching staff at all levels serta membentuk long term devt plan KAFA

Hashim Mustafa:Asst Tech Director cum Chief Scout &Research

Nafuzi Zain:Headcoach President Cup

MOHAMED AZRAII KHOR ABDULLAH SEBAGAI HEADCOACH TRW DI BANTU OLEH ZAHASMI ISMAIL DAN MOHAMAD SIDEK..

Semua berkuatkuasa 25/3/15..

HARAP MAKLUM

Tiada ulasan: