Jumaat, 2 Januari 2015

Tukar Tiub

Tukar Tiub


KUTUB BAH WAJIB BACA

Posted: 02 Jan 2015 06:58 PM PST






NOTA
wajib baca
lawak gila




KUTUB BAH 

TAHUN BARU NAJIB

Dalam meninggikan syiar Islam di Malaysia, Najib berkata umat Islam perlu menjadikan perjuangan memperteguhkan iman dan syariat Islam yang dibawa Nabi Muhammad SAW sebagai agenda utama dalam kehidupan seharian.
Di peringkat kerajaan, Najib berkata komitmen itu dibuktikan dengan pembangunan Indeks Syariah yang akan menjadi pengukur komitmen kerajaan dalam melaksanakan dasar-dasar yang berlandaskan prinsip, nilai dan sistem Islam merentasi pelbagai sektor.
"Inisiatif ini diharap menjadikan tadbir urus kerajaan lebih menghampiri amalan dan sunnah Rasulullah SAW dalam usaha kita mengisi tuntutan bagi menghidupkan syariat Islam itu sendiri.
"Natijahnya akan lahirlah negara dan masyarakatnya yang seimbang serta cemerlang dalam aspek kemajuan, penguasaan pengetahuan dan kemahiran yang pada masa sama berakhlak mulia dan berjati diri unggul sebagai warga negara Malaysia," kata Najib.
Beliau juga berharap usaha mengaplikasikan Islam dalam pentadbiran negara dapat membangunkan Malaysia yang lebih makmur dan diberkati.
"Semoga sambutan Maulidur Rasul kali ini terus membangkitkan keghairahan dan mengupayakan kita untuk mencontohi akhlak serta mengamalkan sunnah baginda, agar berjaya di dunia dan di akhirat," katanya.
Dalam pada itu, perdana menteri turut mengajak rakyat Malaysia menghiasi diri dengan sifat sabar dan reda khususnya dalam menghadapi banjir yang agak luar biasa.
Beliau berharap usaha yang dilakukan kerajaan sedikit sebanyak dapat membantu meringankan beban mangsa yang terjejas dengan musibah itu.
"Dan pada masa yang sama kita terus bersolat hajat dan berdoa agar negara kita sentiasa di bawah kerahmatan Allah SWT," kata Najib.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/tonjol-persamaan-rai-kepelbagaian-untuk-suburkan-perpaduan-kata-najib#sthash.1FIPU8rC.dpuf

KAH KAH KAH

woit
kah kah kah
ini lawak gila
tergolek dog
kah kah kah

bila mat mongol
beri kutub bah
pesawat 9M-NAA
mengelilingi dunia


bila mat mongol
beri kutub bah
rosmah mansor 
sibuk bershopping

bila mat mongol
beri kutub bah
rosmah mansor
jadi anak dara
kah kah kah

APA PUNYA TUUUR






--------------

KITA RAYAKAN PLURALISMA

Posted: 02 Jan 2015 06:09 PM PST






KOMENTAR
tt kata RAYAKAN kepelbagaian
najib kata RAIKAN kepelbagaian
dua dua ertinya sama
raya dan raikan PLURALISMA

kepelbagaian maknanya banyak
plural maknanya banyak

maka kita raikan
pluralisma
maka rayakan 
kepelbagaian


Tonjol persamaan, rai kepelbagaian untuk suburkan 

perpaduan, kata Najib 

Najib Razak menggesa rakyat Malaysia supaya sentiasa menyuburkan semangat perpaduan dengan menonjolkan persamaan dan meraikan kepelbagaian yang ada.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/tonjol-persamaan-rai-kepelbagaian-untuk-suburkan-perpaduan-kata-najib#sthash.1FIPU8rC.dpuf

KAH KAH KAH

kah kah kah
ini maknanya
rayakan pluralisma
ini maknanya
raikan pluralisma

TAK KAN BANGANG

TAK FAHAM FAHAM








-------------

SIAPA EMPUNYA BALAK

Posted: 02 Jan 2015 05:10 PM PST






BALAK SIAPA

balak telah terdampar
balak yang dibawa oleh banjir
siapa pemilik balak ini?


woit
adakah balak diatas
dimilik oleh
orang tua dibawah
KAH KAH KAH







-------------

KITA SOKONG NAJIB

Posted: 02 Jan 2015 04:37 PM PST





KOMENTAR
najib dan rosmah
rosmah dan najib
adalah pembantu pakatan rakyat

jangan sokong saranan
untuk tendang najib

tanpa rosmah dan najib
amat payah untuk mengolah
persetujuan rakyat untuk benci
pada parti ketuanan melayu
untuk benci pada parti
united malays national organisation

lebih lama rosmah di putrajaya
lebih baik untuk perubahan
lebih selalu rosmah shopping
lebih senang rakyat di hasut



Tiba masanya pilih antara Putrajaya dan Najib, kata 

wartawan veteran 

Sudah tiba masanya Umno dan Barisan Nasional (BN) memilih antara  Najib Razak dan Putrajaya, kata wartawan veteran, yang kini mengkritik kepimpinan Perdana Menteri itu kerana lebih mementingkan 'diplomasi golf' berbanding rakyat sendiri yang ditimpa bencana banjir.
A Kadir Jasin berkata, perubahan perlu berlaku atau sedia menghadapi risiko melihat kerajaan pemerintah yang "tunduk kepada zaman silam".
"Seperti kerajaan Romania yang terpaksa memilih antara Caesar dengan Rom, tiba masanya Umno dan BN perlu memilih antara Najib dengan Putrajaya," tulisnya dalam blognya hari ini.
Bekas Ketua Pengarang New Straits Times itu berkata, beliau percaya gelombang perubahan itu semakin membesar seperti kata pepatah "sekali air bah, sekali pantai berubah".
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/tiba-masanya-pilih-antara-putrajaya-dan-najib-kata-wartawan-veteran#sthash.3lAhUT2X.dpuf

KAH KAH KAH

woit
kadir ini
ialah suara madey
bila maderu kata salah
itu ertinya betul
bila madey kata sokong
kita jangan sokong
bila madey kata 
tendang najib
kita pertahankan najib

APA PUNYA TAKTIK



-----------

SYABAS SELANGOR - JADI CONTOH

Posted: 02 Jan 2015 05:30 AM PST





Respons Pantas Kerajaan Negeri Selangor Dalam Bencana Banjir Amat Dihargai

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) memuji tindakan proaktif Kerajaan Negeri Selangor dalam berhadapan dengan bencana banjir besar khususnya di Pantai Timur Semenanjung.

Langkah segera Menteri Besar Selangor yang mengumumkan bantuan segera kepada negeri-negeri yang terjejas dan juga membentuk beberapa kumpulan sukarelawan menyumbang tenaga membantu mangsa-mangsa ketika banjir melanda dan juga operasi pembersihan pasca banjir adalah satu langkah yang layak untuk menerima penghargaan dan pujian.

Selain itu juga, SAMM sangat tertarik dengan penambahan dana bantuan berjumlah RM5 juta setelah Menteri Besar Selangor meninjau sendiri kawasan terjejas.

Walaupun bencana besar bukan berlaku di Selangor dan juga sedikit situasi kurang enak antara komponen PR sebelum ini, namun keprihatinan dan semangat setiakawan tetap utuh.

Malah, sikap pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor yang tidak banyak karenah birokrasi dan tanpa berlengah ini dalam menghulurkan bantuan kemanusiaan seharusnya dijadikan contoh oleh Kerajaan Persekutuan dan Kerajaan-Kerajaan Negeri yang lain. 


Sehubungan itu, SAMM mengucapkan tahniah dan penghargaan kepada Menteri Besar, Kerajaan Negeri dan seluruh rakyat Selangor diatas tindakan pantas dan proaktif dalam membantu mangsa-mangsa banjir kali ini.

Mohd Afiq Ayob (Makio)
Kordinator Misi Bencana 
Solidariti Anak Muda Malaysia




------------------

CERITA PUUUNDEK

Posted: 02 Jan 2015 04:39 AM PST





KOMENTAR

kalau TT kata
ketua polis negara ini
jujur baik 
tak pernah makan rasuah
adakah ini FITNAH

kalau TT kata PDRM ini
satu satunya polis dalam dunia
yang TIDAK MAKAN RASUAH
adakah ini FITNAH

kalau TT tulis pdrm ini
bukan anjing kerajaan
adakah ini FITNAH

kalau TT  SKMM 
adalah lembaga terbaik
dan bukan barua
united malays national organisation
adakah ini fitnah?

NOTA
saje nak tanya
jangan tuduh ini FITNAH

TANGKAP KOMPUTER



PDRM, SKMM buru penyebar khabar angin 

kejadian banjir 


Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan bekerjasama dengan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) untuk memburu penyebar khabar angin berkaitan kejadian banjir yang melanda negara sejak pertengahan bulan lepas. 
Ketua Polis Negara Khalid Abu Bakar berkata pihaknya tidak teragak-agak untuk mengesan pihak yang terlibat agar mereka dibawa ke muka pengadilan.
Beliau berkata tindakan individu terbabit sebagai tidak bertanggungjawab dan menimbulkan kerisauan dalam kalangan penduduk di kawasan terbabit dengan bencana banjir.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pdrm-skmm-buru-penyebar-khabar-angin-kejadian-banjir#sthash.kG5e9BAW.dpuf

KAH KAH KAH

woit
tak ada kerja lain
tangkap  rakyat
penyamun
perasuah
pembunbuh altantuya
tak tangap pulak
ciiis lanchowlaaa

PUUUNDEEEK







------------

ROSMAH HIJAK PESAWAT 9M-NAA

Posted: 01 Jan 2015 08:31 PM PST







FACE BOOK


TERKINI: Jet 9M-NAA dah sampai DUBAI! 
Flight tracker menunjukkan pesawat 9M-NAA (dipercayai dinaiki Rosmah) kini mendarat di Dubai. Sebelum ini ia mendarat di London, New York, LA dan Indianapolis. Jet ini asalnya dinaiki Najib dan Rosmah untuk main golf. Selepas kena kutuk, Najib balik ke Malaysia dengan pesawat lain. Tapi Rosmah tak balik. Ada urusan apa di New York, Indianapolis, LA dan London dan Dubai?






































KAH KAH KAH

betina apam lohe
nak cuti pakai
duit sendiri
anak nak berancok
pakai duit kerajaan

APA PUNYA JANDA



---------------------

BALAK OH! BALAK

Posted: 01 Jan 2015 08:15 PM PST




"PERTELAGAHAN selama 30 tahun perlu dihentikan. Masa terbuang dengan berbalah. Jika Aceh dan Jakarta boleh berbincang dan berdamai untuk bangunkan bandar itu selepas dilanda Tsunami, mengapa Umno Kelantan dan Pas Kelantan tidak boleh bersatu"? – Itu mukadimmah seorang anak Kelantan yang disegani,  Rahim Kamil Sulaiman.


KAH KAH KAH

woit
DI SEGANI
kah kah kah
natang bewok gapo
kah kah kah

woit
sekarang hutan balak
untuk taiko PAS

kalau bersatu
hutan balak
diambil 
GEROMBOLAN
kah kah kah

HANG INGAT

PAS  BANGANG

------------

HUDUD DAN BALAK

Posted: 01 Jan 2015 07:49 PM PST





POTONG TANGAN SIAPA?
Sham.. dgn hudud gumen Ktan akan jadi kaya raya dan penuh berkat. Sbb tu derang cukup2 ulun nak buat juga undang2 ni. Org yg buat undang2 dah kaya.

Potong tangan pun, yg nak kena hanyalah org kebanyakan. Raja dan kerabat, maksom sbb derang ni wakil tuhan. Allah Taala pun respek sama raja sultan. on JANGAN JUAL AGAMA
Anonymous
on 12/30/14


PEMBALAK BAWA BANJIR
kah kah kah lepas potong tangan mintak sedekah le yang ada kaki tangan pun dok mintak dah jadi budaya hidup mengemis nie bukan.menghina tapi cuba kita fikir sikit urus lah negeri dengan betul dulu balak rembat pun tanam balik pokok tur apa punya turr

 tak tau mengurus belajar lah berjalan tengok negeri orang cuba pi tengok arab arab tu tak ada duit berjalan pi tengok kat chow kit tengok pak arab dok enjoy de menjoy apa punya turrr nak jadi pak arab jugak ker.... kah kah kah ramai orang kelante cari makan luar sebab kelante tak ada kerja masih tak faham masih tak sedar apa punya turrr on JANGAN JUAL AGAMA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/30/14


TAKUTKAN DENGAN NERAKA
1.ko nak lawan hukum Allah ke bhaii!! 
2.hudud tu hukum Allah bukan hukum manusia!! 
3.rasanya abu jahal dan wujud kembali!!
4.ko lah abu jahal tersebut bhaii!!!

memang sah dan nyata!!penentangan ko terhadap hudud sama bagaimana abu jahal permainkan Rasulullah dahulu!!last sekali abu jahal dijanjikan neraka oleh Allah!!! on JANGAN JUAL AGAMA
Anonymous
on 12/30/14



----------

Tiada ulasan: