Jumaat, 2 Januari 2015

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Kerajaan Pas campur Kerajaan Umno ? Peerah UG!

Posted: 02 Jan 2015 02:00 AM PST

SETUJU DENGAN HUSAM MUSA!

Tidak perlu kerajaan campuran (kerajaan Pas campur kerajaan Umno) dalam apa bentuk sekali pun (walau pun maksud kerajaan campuran itu masih samar-samar). Kalau kerajaan campuran bermakna Pas dan Umno bergabung, itu lebih patut ditolak.

 Suburkan amalan politik dua parti (PR vs BN) seperti yang ada sekarang kerana itu lebih menguntungkan rakyat kerana akan mewujud dan menyuburkan persaingan untuk berkhidmat dengan cemerlang kepada rakyat. BN / Umno tidak perlu bermain mata dengan Pas dalam isu banjir. Hulurkan saja bantuan kepada Kelantan atas kapasiti bantuan kerajaan persekutuan kepada kerajaan negeri.

BN / Umno boleh membangunkan Kelantan semula bersama Pas tanpa perlu wujud kerajaan campuran kerana sasarannya adalah rakyat. Hulurkan bantuan kepada rakyat tanpa BN / Umno memancing Pas untuk bergabung dengannya demi survival politik.

 Wahai BN, fokuskan kepada rakyat bukan kepada survival politik parti kamu. Wahai kapitalis, usah mengambil kesempatan dengan bertopengkan perpaduan rakyat untuk kepentingan poket kamu. 

 Bila agaknya perut kamu akan meletup gara-gara sudah terlalu penuh dengan habuan kerana membodek politikus tidak berprinsip dan korup? Cis...! 
Zolkharnain Abidin Al-Abyadhi

Tragedi AirAsia QZ8501 : Tony Fernandez sudah tahu sebelum terjadi?

Posted: 01 Jan 2015 11:08 PM PST


Benarkah Tony Fernandez sudah menjangka akan berlaku tragedi malang tersebut? Siasat jangan tak siasat! Ikuti laporan berikut :

Tony Fernandes lepas pegangan saham AirAsia beberapa hari sebelum penerbangan itu hilang…

Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia Tony Fernandes dibuang 944.800 saham dalam Tune Insurance Holdings Bhd, organisasi yang menyediakan insurans perjalanan bagi penumpang AirAsia, hanya beberapa hari sebelum kehilangan Penerbangan QZ8501.

 Keesokan syarikat penerbangan itu hilang, saham jatuh sebanyak 7%, adakah anda mempercayai kebetulan? 

Seperti yang anda akan lihat dalam video di bawah Dabooh7 mengesahkan tindakan ini. Ini tidak berbeza daripada di hari sebelum 911, apabila opsyen saham Syarikat Penerbangan, Bank dan syarikat-syarikat insurans melihat tindakan perdagangan yang sangat luar biasa sebelum pesawat terbang ke Pusat Dagangan Dunia (Menara Berkembar).(Menara Berkembar ???-alhusseyn)

 Pada 26 Disember, Malaysian Insider melaporkan bahawa Fernandes, pengasas Tune Group Sdn Bhd yang memiliki AirAsia, telah menjual sebanyak 944.800 saham dalam Tune Insurance Holdings Bhd, dengan 850,000 saham yang dibuang pada 22 Disember, dan yang lain 94800 dijual hari selepas.

 Menurut laman web rasmi, Tune Insurance Holdings Bhd adalah "pengurus produk insurans" untuk AirAsia di mana "produk insurans yang dijual kepada (AirAsia) pelanggan sebagai sebahagian daripada proses tempahan dalam talian mereka."

 Harga saham AirAsia dan Tune Insurance Holdings kedua-dua jatuh pada hari pertama dagangan selepas kehilangan Penerbangan QZ8501, dengan bekas menumpahkan 12.9 peratus pada satu titik. Tune Insurance Holdings turun 0.6%.

 Fernandes keputusan untuk membuang saham kurang dari seminggu sebelum Penerbangan AirAsia QZ8501 hilang di Laut Jawa mendorong beberapa membuat spekulasi bahawa dia mungkin mempunyai pengetahuan sebelum kejadian. 

"Adakah Fernandes tahu saham syarikatnya adalah kira-kira untuk mengambil hit? Masa ini adalah yang mencurigakan, "meminta Heavy.com, sambil menambah," Jika demikian, ia menunjukkan pengetahuan tentang serangan yang bakal berlaku di AirAsia. "

 The Business Times Antarabangsa menambah bahawa langkah itu telah mendorong ramai untuk menyuarakan teori bahawa Fernandes, "mungkin tahu mengenai serangan akan berlaku pada salah satu pesawat syarikat itu."

 Cerita ini menanggung beberapa persamaan dengan aktiviti pasaran luar biasa dalam saham syarikat penerbangan yang mendahului 11 September 2001 serangan keganasan. Amaun yang "luar biasa" daripada 'pilihan meletakkan' - spekulasi bahawa harga saham akan jatuh - telah diletakkan di atas Syarikat dan American Airlines pada hari-hari yang membawa kepada 9/11.


 Post dalam forum yang telah ditulis oleh blogger China itu pada 15 Disember 2014 
13 hari sebelum kehilangan pesawat Air Asia QZ8501, memberi amaran kepada 
warga China supaya tidak  mengambil penerbangan AirAsia bagi mengelak menjadi 
mangsa seperti MH370 (Google translate - SUMBER)

 Seperti yang kita laporkan sebelum ini, salah satu lagi soalan  utama yang tidak terjawab utama sekitar kejadian itu adalah mengapa seorang blogger Cina menggesa orang ramai untuk mengelakkan penerbangan AirAsia kurang dari dua minggu sebelum kehilangan Penerbangan QZ8501. 

Ada yang mengatakan jawatan itu, yang dibuat di China tapak media sosial Weibo, adalah satu petunjuk yang mengejutkan pengetahuan terlebih dahulu manakala orang lain menuntut jawatan telah nampak disunting selepas kemalangan Penerbangan QZ8501 untuk mewujudkan gambaran bahawa kehilangan yang telah diramalkan lebih awal daripada masa.

 Ia akan menjadi menarik untuk melihat senarai penumpang yang berada di atas kapal.Baca seterusnya di sini

Kalau saya mati, nak bergabung-bergabunglah -- Husam Musa

Posted: 01 Jan 2015 06:30 PM PST

Naib Presiden PAS Datuk Husam Musa bercakap mengenai 
Kelantan selepas banjir pada program Malam Amal, 
Kelantan Pas Banjir -themalaysianinsider
Tolonglah, janganlah play-play like this wahai puak UG! Janganlah nak berpolitik dalam masa yang begini... Terdesak sangatkah nak bergabung? Dahsyat juga UG punya networking nih! 

Harap mereka yang tidak setuju dengan gagasan UG ini bangkit dan tentang dengan berani. Jangan play-play safe...

Husam tegas dengan pendiriannya menentang gagasan UG. Sila ikuti kenyataan Husam mengulas  di sini :

Laporan Media

 Pengasas Kumpulan Media Karangkraf Datuk Dr Hussamuddin Yaacub hanya 'bermain-main' dan 'cuba melariskan suratkhabar' apabila membangkitkan gesaan PAS dan Umno Kelantan bekerjasama membentuk kerajaan campuran bagi memudahkan urusan membangunkan semula negeri berkenaan selepas dilanda banjir, kata Datuk Husam Musa.

 Naib presiden PAS itu dalam program Malam Amal, Kelantan Pasca Banjir, "The Untold Story" anjuran Yayasan Darul Hijrah di Kuala Lumpur, malam tadi berkata, penggabungan antara dua parti Melayu itu bukan perkara mustahil, namun keselesaan ahli kedua-dua parti perlu diambil kira.

 "Saya rasa Husammuddin ini main-main saja...nak lariskan akhbar.

"Begabung itu baik...tetapi janganlah masa banjir seperti sekarang ini, Kalau saya mati, nak bergabung-bergabunglah, bukan tidak boleh bergabung, tapi nak bergabung ini biarlah ahli selesa, PAS, Umno selesa," katanya malam tadi.

 Husam berkata, banjir tidak seharusnya dijadikan alasan kepada penggabungan dua parti itu, sebaliknya kedua-dua parti perlu bergabung atas prinsip Islam.

 "Tapi kalau nak bergabung jangan kerana banjir, tapi biarlah kerana prinsip Islam.

 "Kalau Pulau Pinang banjir, (mahu) bergabung dengan DAP? Kalau Selangor banjir, bergabung dengan (Menteri Besar Selangor Mohamed) Azmin (Ali)?" katanya, merujuk kepada dua negeri yang ditadbir Pakatan Rakyat (PR) itu.

Husam berkata, isu berkenaan tidak seharusnya timbul kerana keutamaan seharusnya diberikan kepada bantuan untuk mangsa banjir di negeri itu.

"Kalau betul hendak bantu Kelantan, ambil duit Petronas RM3 bilion, ini sebagai 'hantaran', selepas itu nak bergabung atau tidak saya tidak tahu," katanya.

Hussamuddin sebelum ini menyeru kepimpinan PAS dan Umno di Kelantan membentuk kerajaan campuran dan mengetepikan politik mereka demi memastikan rakyat Kelantan mampu bangkit menghadapi situasi selepas banjir yang meranapkan kediaman dan harta benda mereka.

Dalam wawancara eksklusif bersama akhbar terbitan syarikatnya, Sinar Harian, baru-baru ini, Hussamuddin berkata, rakyat Kelantan sudah terlalu lama terhimpit dalam pertembungan ideologi dua parti politik antara Barisan Nasional (BN) dan PAS di negeri itu.

 Beliau berkata, hanya melalui pembentukan kerajaan campuran, usaha membangunkan kembali Kelantan akan mejadi lebih mudah setelah dilanda banjir besar di negeri yang ditadbir PAS itu.

 "Dengan hubungan sekarang seperti yang kita lihat pada rekod lepas, setakat kerjasama saja tidak akan jadi (tidak mencapai matlamat) dan rakyat Kelantan akan sengsara," kata Hussammudin, dipetik daripada laporan akhbar berkenaan.

 Pihaknya juga mencadangkan diadakan "gencatan politik" PAS dan Umno, sekurang-kurangnya selama 2 tahun bagi membolehkan usaha memulihkan keadaan di Kelantan seperti sediakala berjaya.

 "Saya percaya ramai rakyat Kelantan tidak berani bersuara tetapi saya akan bersuara bagi pihak mereka.

 Umno Kelantan dan PAS Kelantan harus bergabung dalam sebuah kerajaan campuran untuk mengendalikan krisis ini, sekurang-kurangnya untuk dua tahun. Kita adakan moratorium, gencatan politik.

 Ketua Penerangan PAS Datuk Mahfuz Omar dilaporkan berkata semalam hubungan kerjasama antara kerajaan negeri Kelantan dan Putrajaya sudah wujud di negeri itu dan tiada keperluan untuk mewujudkan kerajaan campuran antara PAS dan Umno.

 "Kerjasama dalam konteks G2G kita bersetuju, tetapi janganlah saja minta kerjasama tetapi pusat tidak mahu dapatkan keadilan demokratik dulu.

 "Itu semua dalam konteks demokrasi. Tiada kerajaan campuran untuk baik pulih, mana ada tiada kuasa politik," katanya. – 2 Januari, 2015. - SUMBER

Wanita kencing kena dedah

Posted: 01 Jan 2015 05:29 PM PST


Nak tengok wanita kencing? Status terkini  Sharifah Sofea kena bedal. Paling menarik bila pembohongannya didedahkan :

MENGULAS TEORI KONSPIRASI MH370

Sebelum meneruskan, saya mengambil peluang untuk mengucapkan takziah kepada keluarga penumpang QZ8501 dan MH17, serta diharap para anggota keluarga penumpang MH370 dapat terus tabah dengan dugaan yang dihadapi. Kami bersama anda merasai kesedihan, dan cuba sedaya upaya untuk tidak menyentuh apa-apapun berkenaan 370 selagi pencarian masih diteruskan.

 Saya perasan dua tiga hari ni page so called kapten tengku sharifah sofea kembali menjadi viral dan siap ada blog lagi, dan kini mula disebarkan dan dishare oleh masyarakat umum.

 Kononnya atas nama menyebarkan kebenaran, dia bercerita tentang maklumat yang kononnya dia terima dari perisikan Russia, tv Russia dan mempengaruhi tangible and gullible Malaysian dgn perkataan Dajjal, Yahudi dan konspirasi.

 Ok first thing first : 

PERISIK TIDAK MENGAKU DIRINYA PERISIK, dalam keadaan apa sekali pun hatta nyawa dihujung mata pedang tiada satu maklumat yang akan diserahkannya kepada musuh. Itu rule of thumb perisikan. Jadi kalau ada orang mengaku dia perisik, dia ada contact dengan agensi perisikan itu ini, nampak sangat lah membohongnya. Kakak sharifah ni statusnya sangat vague. Mulanya mengaku pramugari MAS, tiba2 ada title kapten (pramugari dan kapten adalah dua rank berbeza dan bukan mudah pramugari untuk jadi Kapten pesawat melainkan dengan membohong) then tiba-tiba ada title TENGKU?

 identitinya yang kelabu asap sudah memberikan saya indikasi yang dia ini tidak lain tidak bukan menangguk di air keruh bila mana keluarga mangsa dan pasukan penyiasat dan pasukan pencarian bertungkus lumus cuba mendapatkan maklumat akan misteri kehilangan 370. Kebanyakan umum menganggap wujudnya muslihat melindungi sebaran maklumat..padahal dalam apa insiden berkaitan penerbangan mahupun maritim, memang masa yang diambil untuk menyiapkan laporan, menyiasat dan mengumpulkan maklumat serta bukti agak lama. Simple fact saya bagi, berapa lama masa yang diambil anda untuk tunggu laporan siasatan polis siap bila anda terlibat dalam kemalangan jalan raya?

 2 minggu paling cepat kan. Lepas tu laporan siasatan akan dikeluarkan untuk tentukan siapa salah bagi tujuan insurance claim. Prinsip nya sama dengan mana-mana insiden kemalangan jiwa malah ia lebih komplikated bila berhadapan dengan insiden maritim atau insiden penerbangan dimana siasatan akan melibatkan agensi-agensi antarabangsa seperti ICAO (utk aviation) dan IMO serta agensi2 keselamatan pengangkutan dimana objektif utama mereka adalah untuk insiden tersebut tidak berulang dengan mengambil kira penambahbaikan pada let say pesawat dari segi perundangan dan peralatan. Ok saya akan terus kepada maklumat radar yang kononnya kakak sofea ni kata diterima dari Thailand, Kazakhstand dan Turkmenistan.

DATA SULIT THAILAND ADALAH PAPARAN RADAR MARITIM

Foto dibawah ini dikatakan adalah paparan imejan radar pengawasan udara angkatan tentera Thailand. Untuk orang-orang biasa pastinya akan percaya seratus peratus yang ini soheh. Tapi tidak pada kalangan professional yang terlibat dalam industri penerbangan mahupun perkapalan.Baca seterusnya di sini

Tiada ulasan: