Selasa, 23 Disember 2014

Komentar Kini

Komentar Kini


PAS semacam tidak faham siapakah DAP sebenarnya

Posted: 23 Dec 2014 12:32 AM PST



Orang orang PAS, lebih lebih lagi para pemimpin lebih arif siapakah sebenarnya DAP kerana dalam Quran ada dinyatakan bahawa orang orang Yahudi dan Nasrani "tidak sekali kali" akan setuju dan suka pada Nabi Muhammad SAW. (sebahagian maksud ayat 120 surah Al Baqarah)

Barangkali orang orang DAP bukan macam Yahudi dan Nasrani sepertimana yang dinyatakan dalam Al-Quran, sebab itu ada yang berkata, DAP tidak sepatutnya menghalang pelaksanaan hukum hudud jika tidak mahu gabungan tersebut berpecah.

Sehubungan dengan itu, penulis ada dengar salah seorang pemimpin yang bergelar Datuk dan EXCO berkata, DAP adalah  "kafir zimmi"

Persoalan yang timbul, zimmikah DAP yang menghalang hukum hudud yang hendak dilaksannakan oleh PAS di Kelantan itu.

Pada faham penulis kenyataan seumpama ini telah dan boleh mengelirukan umat Islam di Malaysia ini,kerana mereka (kafir zimmi) adalah kafir yang tidak menentang  penubuhan Madinah sebagai negeri Islam.

Malah Rasulullah SAW ada bersabda yang bermaksud lebih kurang begini: " sesiapa yang menentang zimmi bermakna mereka itu menentang aku"

Bagaimana, kita boleh kata DAP yang jelas dan nyata menentang pelaksanaan hukum hudud di Kelantan. Lebih lebih lagi DAP tidak sekali kali akan membenarkan Negara Malaysia jadi Negara Islam.

Oleh itu, sangat tidak wajar para pemimpin berkata, DAP tidak sepatutnya menghalang pelaksanaan hukum hudud jika tidak mahu gabungan tersebut berpecah.

Kata kata tersebut jelas dan nyata yang kita ini tidak benar benar mengenali siapakah sebenarnya DAP yang bekerjasama dalam Pakatan rakyat.

Orang kampung yang jahil ilmu agama Islam pun boleh merungut pada penulis macam  mana boleh jadi begitu, sedangkan para pemimpin PAS  banyak Ilmu.

Ya tak ya jugak. Betul juga kata kata orang PAS kampungan . Apakah kita tidak percaya dengan ayat Allah yang bermaksud: " orang orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali kali akan setuju dan suka kepadamu (wahai  Muammad) sehingga engkau menurut  agama mereka.(yang telah terpesung itu).

Dari segi bahasa Melayu perkataaan "tidak sekali kali akan bersetuju dan suka " suatu dalil konkrit yang harus digunapakai oleh umat Islam sebagai panduan dan pengajaran.

Adakah patut kita kena dengar kata kata DAP berbanding kata kata Allah dan Rasulullah SAW, lebih lebih dalam perkara pelaksanaan hukum hudud yang tiada kena mengena dengan orang kafir itu.

Apakah ianya satu strategi yang strategic dalam perjanjian gabungan dengan DAP bahawa kita kena bertolak ansur, sedangkan perintah melaksanakan hukum hudud suatu perintah yang tidak boleh diabaikan sama sekali.

Atas sebab  kemurkaan Allah berfirman yang bermaksud: "Maka disebabkan kezaliman yang amat besar dari perbuatan orang orang Yahudi, kami haramkan atas mereka makanan yang baik baik yang pernah dihalalkan bagi mereka. Dan disebab mereka banyak menghalang manusia dari jalan Allah" (Surah An-Nisaa ayat 160)

Allah nyatakan lagi dengan Frimannya yang bermaksud: " Dan juga (disebabkan) mereka mengambil riba pada hal mereka telah dilarang melakukannya, dan (disebabkan) mereka memakan harta orang dengan jalan yang salah (tipu, judi dan sebagainya) Dan (Ingatlah) kami telah menyediakan bagi orang orang yang kafir diantara mereka. Azab seksa yang tidak terperi sakitnya" (surah An Nisaa ayat 161)

Oleh itu, jelas dan nyata  bagi orang orang kafir diantara mereka bukan hanya Yahudi, tetapi termasuk orang orang DAP yang kafir itu adalah telah dimurkai Allah Subha nahu wataala. Mengapa  kita boleh redha dan masih beri harapan sedangkan mereka (DAP) menentang penubuhanmalaysia sebagai Negara islam dan hukum hudud sekali kali tidak akan bersetuju dengan PAS untuk  melaksanakan di Kelantan.


Tiada ulasan: