Khamis, 18 September 2014

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Transkrip Wakil Kawasan Kuala Krai membidas Geng50 yang kencing berjemaah....

Posted: 18 Sep 2014 11:26 AM PDT

Berikut adalah transkrip ucapan perwakilan Kuala Kerai, Ustaz Zulkifli Yaakob yang membidas G50 yang pergi kencing berjemaah ketika Mat Sabu merasmikan Muktamar mereka.

0:01~ Kita mahu Ulama diperkasakan.Kita sokong kepimpinan Ulama.Kita menyokong Presiden.Jangan ada diantara kita yang cuba menjatuhkan Presiden! (Orang ramai bertakbir) 

0:04 ~ Saya nak tengok hari ini, adakah di kalangan kita,boleh bangun; siapa dikalangan kita yang berhasrat menjatuhkan Presiden, bangun!(beliau melihat sekeliling) Ada ke takda? Tak ada. Yang hang kalut tu buat apa? 

0:33 ~ Kalau tak ada kenapa hang kalut? Kenapa sampai buat usul, sampai menulis di belakang 'Kami Menyokong Presiden, Kami Menyokong MSU'. 

0:43 ~ Sokongan kita bukan tulisan; (tetapi adalah) pelaksanaan kita! Tak perlu kita tulis kat belakang!Itu kita sokong Presiden . 

0:55 ~ Berlainan pandangan dengan presiden bukan bermakna kita menentang presiden. Biasalah; ada satu dua yang berlainan pandangan dgn presiden....
Rasulullah Salallahu Alaihi Wasallam, sahabat memberi pandangan supaya bertahan di luar kota Madinah, lebih baik lagi, daripada bertahan dalam kota Madinah.Pandangan uzlah dalam kota Madinah.Rasulullah menerima pandangan sahabat. Jangan kerana benda yg sedikit, sampai bangun meninggalkan dewan apabila Timbalan Presiden PAS berucap. 

1:32 ~ Saya mahu menubuhkan satu jawatankuasa Lembaga Pemerkasaan Parti ini menubuh satu jawatanjuasa untuk membuat siasatan 'Apakah benar berlakunya sabotaj meninggalkan dewan semasa perasmian oleh Timbalan Presiden parti kita!( Jeritan Takbir kedengaran)

1:48 ~ (teguran dari Pengerusi Tetap minta ucapan diringkaskan) 

2:25 ~ Supaya menubuh jawatankuasa menyiasat ; lembaga ini(beliau merujuk kpd Lembaga Pemerkasaan Parti).

2:32 ~ Kalau benar berlaku, minta ambil tindakan!Ambil tindakan kpd pemuda-pemuda negeri yang meninggalkan.

2:43 ~ Walaupun ada keluar ambil wudu'..alah alimnya!Nak pergi sembahyang...jawapan politit! jawapan politik! 

2:53 ~ Apa yg kita mahu, apakah benar perkara ini wujud, yang tidak pernah berlaku dalam sejarah parti kita PAS. 

3.00 ~ (Celahan Pengerusi memberitahu masa untuk beliau dah habis...)

Hj Hadi Cakap Tak Seropa Bikin!

Posted: 18 Sep 2014 02:15 AM PDT

1) Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan PAS akan terus istiqamah mengadakan tahaaluf siyasi bersama Pakatan Rakyat selama mana tidak berlaku pelanggaran syarat yang telah digariskan.

 2) Pada masa yang sama, beliau mahu rakan parti dalam Pakatan supaya tidak mengkhianati kerjasama yang terbentuk.

 3) "Sepanjang sejarah perjuangan PAS, kita tidak pernah khianat kepada rakan tahaaluf kita, maka kita minta rakan tahaaluf kita juga tidak mengkhianati tahaaluf ini.

"Sebagai sebuah parti politik besar, apa jua rancangan besar mestilah diputus bersama sebelum ianya dilaksanakan," katanya ketika menyampaikan ucapan dasar bertajuk "Terus beistiqamah" pada Muktamar PAS di Batu Pahat.

 4) Beliau turut mempertegaskan bahawa dakwaan bahawa PAS akan menyertai atau bergabung dengan Umno adalah "tohmahan" dan "api fitnah" yang dicetus oleh mereka yang mahu memecah dan merosakkan perjuangan Islam.

 5) "Namun sebagai sebuah jamaah Islam yang membawa rahmat kepada semua, kita tetap berpegang kepada prinsip Islam dan terus beristiqamah untuk memelihara perpaduan ummah berasaskan tali Allah," katanya. Baca lagi di sini

Boleh cayakah cakap-cakap Hj Hadi ini? Dah selalu sangat buat U-turn sampai dah tahu nak apa sebenar yang dia nak sebenarnya. Mungkin hanya mereka yang kasyaf sahaja boleh memahaminya....Allahu a'lam!

Menyanggah Pernyataan Hj Hadi No. 1, 2 & 3

Istiqamah dalam mengkhianati kawan...
17 Ogos 2014 : Masih ingat tak lagi peristiwa semasa mesyuarat AJK PAS  lalu? Dimana dengan tidak semena-mena Hj Hadi terus mencadangkan nama WAWI dan Azmin Ali sebagai calon MB Selangor. 

Kenapa secara tiba-tiba sahaja Hj Hadi bertukar watak? Sebelum itu dia telah mempertahankan Khalid,Khalid dan Khalid sahaja untuk MB Selangor.

Mesyuarat bersetuju sebulat suara dan dua nama itu dibawa ke mesyuarat MPPR pada petang hari yang sama. Azmin telah menarik diri, maka PR ambil keputusan hanya hantar satu nama sahaja iaitu WAWI.

18 Ogos 2014 : Pada esoknya buat PC di Kota Baru Kelantan, bersama TGNA dan Mustafa Ali, pihak media bertanyakan HJ Hadi mengenai nama WAWI satu tu saja yang dihantar...Hj Hadi jawab, ianya tidak bercanggah dan telah menyatakan persetujuannya.

Rancangan besar mestilah diputus bersama? Ini apa?
22 Ogos 2014 : Mustafa Ali enggan menandatangani surat yg di buat Peguam ke tiga-tiga parti untuk menyatakan sokongan kepada Wan Azizah sebagai MB untuk di hantar kepada Sultan Selangor.

25 Ogos 2014 : PAS bermesyuarat lagi. Keputusan masih tetap sama seperti mesyuarat 17 Ogos. Keputusan itu tidak dimansuhkan.

Menyanggah pernyataan Hj Hadi No. 4 & 5


PAS tidak pernah khianat kepada rakan tahaaluf. Ini bukan kerja khianatkah?
04 Ogos 2014: Tabloid Malaysiakini melaporkan :

PAS secretary-general Mustafa Ali today confirmed that the party had sent its own candidate's name, together with two names from PKR, for the Selangor menteri besar post to the palace. 

 He, however, declined to reveal the names of the candidates, reports PAS organ Harakah Daily today. 

 This is, however, contradictory to PAS' claims that they respected Pakatan Rakyat's consensus for the state to be led by a PKR candidate. Baca lagi
di sini

bergabung dengan Umno adalah "tohmahan" dan "api fitnah"
Tetapi ini apa?
Belum sempat Hadi menjawab, seorang AJK lain mencelah dan bertanya adakah presiden bersetuju bekerja sama dengan Umno. 

 "Lantas presiden menyatakan persetujuan, malahan presiden memberikan alasan menjaga Melayu sebagai asas perpaduan," kata sebaran itu yang disahkan kebenaran sebahagian besar isi kandungannya oleh AJK PAS Pusat itu kepada The Malaysian Insider. Hj Hadi sekadar menafikan sahaja tanpa berani mengambil tindakan mahkamah keatas media yg melaporkan itu. Baca lagi pengkhianatan Hj Hadi di sini.

Korang percaya tak? Dia hanya mahu kelentong korang sahaja.

Bila PAS benar-benar ganti kelaku Umno ...

Posted: 17 Sep 2014 10:47 PM PDT


Kefahaman yang ditelan sejak turun temurun: lawan Umno maknanya lawan kerajaan!

  Berapa peratus orang yang faham, PAS masuk pilihan raya untuk nak tukar parti pemerintah, bukannya hendak tukar kerajaan? Yang kita nak tukar adalah Umno/BN.

Kerajaan kekal, polis kekal, askar kekal, bomba kekal, jalan raya kekal, TNB kekal, Jabatan Pelajaran, universiti kekal, persatuan bola sepak kekal, Jabatan Kebajikan Masyarakat kekal, Risda kekal, Felda kekal, Felcra kekal, Petronas kekal, Lebuhraya Utara Selatan kekal cuma buang plaza tol saja, KLIA kekal, Stadium Nasional kekal, Masjid Negara kekal dan Putrajaya kekal!

 Semua salah faham dalam masyarakat ini berlaku tidak lain tidak bukan kerana ajaran salah Umno. 

Malangnya, sejak kita berkobar-kobar meniupkan semangat jihad PAS Ganti Umno, kefahaman turun temurun ini seolah-olah turut sama diwarisi oleh pendukung PAS.

 Sepanjang Muktamar Pemuda dan Ulama yang baru berlangsung, kita seolah-olah sedang berada dalam Persidangan Agung Umno.Kita boleh mendengar suara-suara menghentam Mat Sabu. Kita boleh mendengar suara-suara menghentam Anwar…- siap ditempek ayat dan hadis Nabi?


Budak-budak sekarang hanya menganggap Presiden dan Majlis Syura Ulama sebagai pemimpin mereka. Lain daripada itu mereka anggap macam sampah dan boleh disepak tendang dan dilabel ikut suka hati, apa sahaja.

Sepotong hadis, daripada Abdullah bin Amr berkata bahawa Nabi Muhammad SAW bersabda;

 إِنَّ مِنْ أَكْبَرِ الْكَبَائِرِ أَنْ يَلْعَنَ الرَّجُلُ وَالِدَيْهِ قِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَكَيْفَ يَلْعَنُ الرَّجُلُ وَالِدَيْهِ قَالَ يَسُبُّ الرَّجُلُ أَبَا الرَّجُلِ فَيَسُبُّ أَبَاهُ وَيَسُبُّ أُمَّهُ 

 Maksudnya; "Sebahagian dari dosa besar itu adalah seseorang itu memaki kedua ibu bapanya". Nabi Muhammad SAW ditanya, "Bagaimana mungkin wujud orang yang memaki kedua ibu bapanya?". Berkata Nabi Muhammad SAW, "Seseorang memaki bapa seseorang yang lain, lalu dia memaki balik bapanya dan memaki balik ibunya"[108]. 

 Dalam hadis ini, kelihatan Nabi Muhammad SAW melarang seseorang memaki ibu bapa temannya. Larangan itu kerana melihat kepada implikasi yang bakal diterima, iaitu seperti memaki ibu bapanya sendiri. 

  Oleh itu hentikan kelaku buruk melabel orang lain yang tidak sehaluan dengan pemikiran kita sebagai Munafiq Haraqi, atau nyamuk yang perlu dijentik!


Pengkhianat parti sedang diseksa dalam api neraka? 
Depa tu pasti masuk syurga?
 Tidak sependapat dengan presiden depa kata lawan Ulama. Depa kata memusuhi Ulama, bagai....Apakah kerana presiden yang dipilih ini dari kalangan Ulama maka dia tidak boleh dikritik? 

 Apa yang dilawan ialah pendirian dan sikap dia sebagai presiden parti. Bukan kerana sifatnya sebagai ulama.

 Menentang pendirian presiden bukan bererti menentang kepimpinan ulama atau Majlis Syura Ulama. Oleh kerana dia buat kelaku dikhalayak ramai, maka apa salahnya teguran juga dilakukan dikhalayak ramai?

Pengerusi Kesatuan Ulama Sedunia Al-Qaradhawi pernah menyatakan:

 "Kamu bermusuh dengan barat; Amerika dan Eropah. Namun, kenapa kamu melakukan permusuhan dengan timur, walhal bilangan mereka ramai? Kenapa kamu memusuhi Jepun dan China, walhal kamu sangat memerlukan kepada mereka dari sudut ekonomi dan politik"

 Maka renung-renungkanlah wahai si Naib yang baru saja dilantik, kamu dan parti kamu bermusuhan dengan Umno/BN, namun kenapa kamu melakukan permusuhan terhadap Timbalan Presiden kamu sendiri? Malah kamu menyerang PKR dan DAP, rakan dalam Pakatan Rakyat, walhal kamu sangat memerlukan kpd mereka untuk berdepan dengan Umno/BN.

Amat benarlah kata-kata Hj Mohd Sabu : 



Saya tak reti nak bergaduh sesama sendiri dalam parti ... sapa-sapa pun boleh kata apa kat saya...Saya tak akan rasa apa...Saya dah biasa kena lokap dan penjara. Musuh politik saya ialah Umno/BN

Tiada ulasan: