Selasa, 10 Jun 2014

Kelab Greenboc

Kelab Greenboc


[BERGAMBAR] Kilang Bihun Cap Masjid Bertaraf "GMP"?

Posted: 10 Jun 2014 12:46 AM PDT


Gambar-gambar berikut merupakan kilang di mana Bihun Cap Masjid diproses. Lihat bagaimana tahap kebersihan mereka memproses produk mereka.

Sebagai makluman, terdapat begitu banyak produk-produk beridentiti melayu islam seperti Bihun Cap Masjid ini. Mohon pengguna kita berhati-hati dengan produk-produk seperti ini di pasaran.



ULASAN GB

Dengan pendedahan ini, orang bukan Islam pun rasanya akan merasa jijik dengan bihun yang dikeluarkan.

Apa tindakan majlis kerajaan tempatan di dalam mengeluarkan lesen perkilangan? Bagaimana mereka boleh mendapat kebenaran menjalankan pembuatan bihun dengan kilang yang lansung jauh dari status "Good Manufacturing Practice"?



Selain daripada itu, bagaimana pula dengan penyalahgunaan nama "cap Masjid" bagi mengelirukan pengguna-pengguna muslim?

Sementara logo HALAL itu adalah logo palsu, bukan logo dari JAKIM!







IKLAN BERBAYAR



Akhbar Tamil Dedahkan Wajah 3 Orang Suspek Kes Raggingn UPM

Posted: 09 Jun 2014 09:00 PM PDT


Susulan dari kes ragging 7 orang pelajar Universiti Putra Malaysia [UPM] semalam, akhbar tamil hari ini mendedahkan gambar 3 orang pelajar senior yang terlibat dalam kes berkenaan.

Menurut seorang sumber yang juga seorang pelajar UPM mendedahkan, 10 orang pelajar ini kebiasaannya menyasarkan pelajar berbangsa tamil sahaja. Namun kini mereka semakin berani dengan menyasar pelajar-pelajar berbangsa lain.

Keadaan pula bertambah teruk apabila pihak pengurusan UPM tidak mengambil apa-apa tindakan bagi membendung budaya ragging ini kerana takut permasalahan kecil seperti ini akan menjejaskan nama baik UPM.

Terdahulu, 7 orang pelajar UPM membuat laporan polis kerana tidak tahan dengan tindakan 10 orang pelajar senior yang me'ragging sehingga menjatuhkan maruah mereka.

Apa tindakan Kementerian Pendidikan? Biarkan saja? Budaya ragging bukan budaya orang Malaysia, ini budaya barat. mynewshub via alditta

7 pelajar UPM dakwa mereka dipaksa disentuh kemaluan danputing masing2...


7 pelajar Universiti Putra Malaysia (UPM) dakwa di 'ragging' oleh 10 orang pelajar senior sehingga menjatuhkan maruah mereka dengan melakukan perkara yang tidak senonoh di hostel universiti.

Kejadian berlaku pada jam 4 pagi pada khamis lepas.

7 pelajar malang itu dipaksa berbogel dan hanya memakai seluar dalam sementara pelajar senior terbabit merakam gambar mereka menggunakan telefon bimbit.

Mereka juga dipaksa menyentuh alat sulit masing-masing dan puting sambil menari mengikut rentak muzik.

Lebih teruk lagi, pelajar terbabit dipaksa merokok dan jika ingkar, pelajar senior akan diapa-apakan.


Tidak tahan dengan tindakan keji pelajar senior itu, 7 pelajar berkenaan membuat laporan polis di Balai Polis Serdang pada keesokan harinya.

Ekoran dari kejadian memalukan itu, 7 pelajar malang itu berada dalam keadaan trauma dan enggan hadir ke kelas kerana bimbang akan diapa-apakan oleh 10 pelajar senior terbabit selagi tiada tindakan tegas dari pihak UPM bagi membendung kejadian itu.
-The Star


ULASAN GB

GB sudah ulas hal ini semalam. Petikan:

Kesalahan yang begitu serius, tiba-tiba dikatakan "selesai dengan permohonan maaf". Tiada tindakan disiplin diambil ke atas para pelajar senior yang melakukan ragging ke atas pelajar junior.

Tidak mustahil para junior itu akan lebih trauma apabila menerima "tindakbalas" dari pelajar senior kerana terbongkarnya kejadian tersebut dan tidak mustahil juga kes tersebut akan berulang di semester-semester mendatang.

Pihak universiti tidak sepatutnya memikirkan hal "reputasi"nya yang tercemar akibat insiden tersebut dengan menyapu sampah ke bawah karpet.

Hukum kebenaran dan keadilan akan tetap berjalan. Parasit apabila dibiarkan akan terus membiak dan ketika dah terhantuk baru nak tengadah?








IKLAN BERBAYAR



[VIDEO MESTI TONTON] Kehebatan Gadis Bajau Selamatkan Perahu Karam

Posted: 09 Jun 2014 05:45 PM PDT


Pulau Mabol, Samporna - Video teknik seorang kanak-kanak perempuan berketurunan Bajau Laut menyelamatkan perahu karam telah menjadi viral di facebook. Hit di youtube telah melebihi 1.3 juta.

Di dalam video berdurasi 1:56 itu, sebuah perahu kecil dilihat karam apabila air memasukinya hingga seorang wanita dan tiga kanak-kanak terapung-apung di dalam air.

Kanak-kanak perempuan Bajau tersebut kemudiannya bertindak pantas menggunakan kemahirannya yang tersendiri untuk mengeluarkan air dalam sampan tersebut dengan cara mengimbangkan badannya ke kiri dan ke kanan sehingga air di dalam perahu itu habis keluar ke lautan semula.

Setelah itu dengan cepat dan tangkas beliau terjun ke laut untuk ke pelantar mengambil pendayung dan menuju semula ke perahu.

Dia turut membantu salah seorang kanak-kanak memasuki semula sampan tersebut.

Kalau dilihat pada komen-komen dalam youtube, ia sebenarnya telah mendapat perhatian antarabangsa dimana majoriti yang komen adalah mereka dari luar negara.

Peter Lamm - The human spirit is incredible. After watching this, I think that little girl must be a little angel in the flesh, so clever to save her family, so caring she immediately turn to help her siblings, and so humble she does not think of herself. That girl -- if she gets an opportunity, will go places and do great things.

Scott Linford - Amazing technique. Not in the scouting manual.

Kane Foster - She's got the moves! Wonder how she knew to do that!

mark s guy - Little Girl Saves Capsized Boat With Her Crazy Legs (she is a Hero) 









IKLAN BERBAYAR



Tiada ulasan: