Selasa, 15 April 2014

Tukar Tiub

Tukar Tiub


MACAM MANA BACA AKHBAR MALAYSIA

Posted: 15 Apr 2014 06:30 PM PDT






KOMENTAR

kilang terbakar hanya terbakar
tak bahaya

lori bawa bahan radio aktif terbalik
hanya terlingkup tak bahaya

inilah dia media malaysia

tapi rakyat makin sedar
cara membaca akhbar malaysia

Bomba sahkan tiada kebocoran radioaktif

KUALA LUMPUR 15 April - Bomba mengesahkan tiada sebarang kebocoran bahan radioaktif yang berlaku di kilang Synergy Health, Rawang dekat sini hari ini.

Penolong Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Selangor, Mohd. Sani Harul berkata, kebakaran hanya melibatkan kotak-kotak sarung tangan yang perlu melalui proses radiasi untuk memastikannya selamat digunakan. - UTUSAN MELOYO ONLINE



KAH KAH KAH

woit .... kah kah kah...
ingat macam mana
baca akhbar
di malaysia 
kah kah kah

--------

LAGI KES TIPU

Posted: 15 Apr 2014 06:00 PM PDT


TIADA SELIAAN KETAT DAN PERTANGGUNGJAWABAN DALAM GERAN MOSTI

Sementara sepenuh perhatian diberikan kepada projek-projek besar yang dikendalikan Umno/Barisan untuk memastikan ketirisan dan rasuah tidak berlaku, sejumlah dana yang besar telah dibelanjakan setiap tahun melalui geran-geran yang dikendalikan oleh Kementerian Sains, Teknolgi dan Inovasi (MOSTI).

Ekoran dari Laporan Ketua Audit Negara 2013 yang memberi tumpuan kepada prestasi pengurusan Skim Jaminan Dana Pembiayaan Teknologi Hijau, saya telah mengambil langkah untuk menyemak prestasi dan seliaan yang terbabit ke atas geran-geran yang dikendalikan oleh MOSTI kerana ia melibatkan kementerian yang sama.

Hasil semakan ke atas laporan-laporan tahunan MOSTI, pewartaan dan berita, jumlah dana kerajaan seperti berikut telah diagihkan sebagai geran Penyelidikan & Pembangunan (R&D):

§  Mengikut Rancangan Malaysia Ke-9 (RMK9), RM1.7 bilion telah diperuntukkan bagi tahun 2006 hingga 2010 bagi tujuan R&D

§  Di antara tahun 2009 hingga 2013, sejumlah RM1.152 bilion telah dibelanjakan sebagai geran R&D iaitu sebanyak RM900 juta kepada Tabung STI (ScienceFund, Technofund, Innofund, Human Capital Development Fund), sebanyak RM246 juta kepada Tabung CRDF (Commercialization of R&D Fund) dan sebanyak RM6 juta kepada Tabung TAF (Technology Acquisition Fund)

Jumlah RM1.152 bilion bagi tempoh terkini bukanlah satu jumlah yang kecil. Jumlah ini sudah tentu menimbulkan kontroversi jika tidak memberikan pulangan yang sewajarnya bila mana kerajaan Barisan Nasional terus memotong subsidi untuk menjimatkan perbelanjaan, sedangkan jumlah yang dijimatkan itu dibelanjakan pula kepada geran-geran R&D seperti ini.

Semasa meluncurkan MOSTI Commercialisation Year 2014, Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi  Dr Ewon Ebin mengakui bahawa hanya 20 hasil kajian R&D yang dikomersilkan setiap tahun. Beliau juga mengakui kadar itu rendah dan mensasarkan supaya ia ditingkatkan 3 kali ganda iaitu 60 hasil kajian yang dikomersilkan setiap tahun.

Kenyataan menteri itu membayangkan bahawa walaupun kerajaan membelanjakan lebih RM1 bilion dalam tempoh 5 tahun, hanya 20 hasil kajian R&D yang berjaya dikomersilkan setiap tahun. Ini adalah satu jumlah pengkomersilan yang cukup rendah jika dibandingkan dengan jumlah dana awam yang dibelanjakan kerajaan.

Ia menimbulkan persoalan – ke manakah sebenarnya dana ini digunakan? Benarkah ia digunakan sepenuhnya bagi tujuan pengkomersilan R&D atau ia digunakan bagi tujuan-tujuan lain?

Dalam dua minggu ini, saya akan mendedahkan beberapa penyalahgunaan dana R&D MOSTI yang menunjukkan bagaimana dana awam digunakan bagi tujuan selain dari R&D. Ia juga akan menunjukkan bagaimana kaedah geran (memberi wang tanpa perlu dibayar balik) digunakan sewenang-wenangnya untuk membantu individu tertentu sedangkan rakyat biasa berdepan kesukaran untuk mendapatkan pinjaman, apatah lagi geran.

Malah, salah satu dari keputusan yang memberi geran MOSTI pada jumlah yang sangat besar dan menimbulkan tanda tanya melibatkan campur tangan Najib Razak sendiri.

Pendedahan-pendedahan ini saya harap dapat membuka mata rakyat agar kaedah pemberian geran dan peruntukan dana yang berbilion ringgit yang tidak telus dikaji kembali dalam keadaan rakyat menghadapi kesukaran harga barang naik kerana potongan subsidi.

Sidang media yang seterusnya adalah pada hari Jumaat, 18 Mei jam 10 pagi mengenai penyalahgunaan dana MOSTI.


RAFIZI RAMLI
Pengarah Strategi

15 April 2014


---------

APA TERJADI PADA TIAN CHUA

Posted: 15 Apr 2014 07:13 AM PDT




MALAM KELMARIUN 
TIAN CHUA 
DI KEPONG
MATA MATA


Polis ke Perompak nih?... main rampas jer barang2 peribadi Ahli Parlimen PR hanya semata2 kerana takutkan rakyat bangkit pada Black14! Dah ada waran tu tak payahlah sampai rampas2! Cuba runding elok2!
Polis rampas telefon, ipad Tian Chua ketika mesyuarat!
Polis merampas seunit komputer tablet dan telefon bimbit milik Tian Chua, ketika Ahli Parlimen Batu itu sedang menyertai satu mesyuarat di Hotel Armada di Petaling Jaya, malam tadi.
Tian berkata, rampasan itu berikutan tulisan beliau di twitter yang didakwa polis sebagai 'menghasut'.
Menurut beliau, operasi pada kira-kira jam 7.30 itu dijalankan di hadapan umum oleh sepasukan polis berpakaian preman yang membawa waran geledah.
"Pasukan serbuan polis mengepung Hotel Armada seolah-olah mereka mahu menangkap penjenayah besar dan mereka menghina saya di khalayak umum di hadapan tetamu saya.
"Rakan-rakan, saya kini tidak boleh dihubungi…Celakalah negara polis!," kata Tian yang juga Naib Presiden KEADILAN di twitter.
Beberapa jam sebelum polis menyerbu dan merampas alat telekomunikasi berkenaan, Tian menulis mengenai Black 14 – merujuk kepada tarikh 14 April 1999 apabila Datuk Seri Anwar Ibrahim disabitkan kesalahan untuk kali pertama atas tuduhan rasuah.

--------

SIAPA DIA KANG KONG INI

Posted: 15 Apr 2014 06:53 AM PDT





ASAL USUL KANG KONG
Profesor kangkung ialah seorang akademia yg berjaya mndapat jawatan profesor kerana pelbagai kecemerlangan akademia KECUALI menulis buku, artikel dlm jernal berwasit & tidak berwasit. Mereka ini biasa nya menumpang, menenggek, menunggang hasil penulisan para pelajar nya samada pd peringkat paeca ijazah / sarjana muda dgn alasan mrk ada hak terhadap karya para pelajarnya setelah bertungkus lumus mnyelia kerja2 mrk. 

Memndangkn para profesor kangkung ni tidsk pernah menghasilkn penulisan(kecuali Phd )nya, mrk tk tahu nk membezakn dantara karya para pelajarnya yg patut dtumpang /dbuang ke dlm longkang. Oleh itu bnyk universiti d Msia telah berjaya mngeluarkn kangkung2 atas usaha para kangkung oleh krn ini dlm kawalan mrk.

Tpi sayang nya penerbitan buku ilmiah & penulisan djurnal berimpak tinggi tidsk selaras dgn bilangan graduan dokter fslsafah yg dkeluarkn oleh universiti melalui profesor kangkung ini. Sebab utama semestinya berpunca dari kangkung2 yg tumbuh dlongkang itu tidak layak on SUARA SAEKOR KANG KONG
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 4/15/14

--------

BILA AZMIN NAK SAMAN?

Posted: 14 Apr 2014 10:30 PM PDT





JANGAN BUAT FITNAH

tolong jangan buat fitnah
nanti azmin merajuk
terus pergi umrah

saman 
jangan tak saman
ini fitnah besar
kalau tak saman
ini kesah benar

KAH  KAH KAH



DARI FACE BOOK


Jangan sesiapa lupa bagaimana Azmin susun sebuah 'kartel' besar menjadi calon proksinya ketika PRU-13... Akhirnya Azmin dapat 12 MP di dalam tangan, iaitu jumlah yang hampir cukup untuk mengembalikan majoriti 2/3 Barisan Nasional...


  • Shahrum Subang nasib ko lah labuu...kali ini tak sama yg dulu...
    4 hrs · Like · 1
  • Muhammad Saufi Mi'ad Kite nk lepas ni jgn bagi azmin jadi pengarah pilihanraya lagi....
    Pastu kite tgk apa reaksi die !
    Dgn jawatan itulah die kumpul kekuatan dgn meletakkan calon yg pro dgn die utk ugut anwar !

    Kamarul baharin abbas negeri sembilan adalah org kanan die yg mnyusun setiap calon2 yg pro dgn die...+
    4 hrs · Like · 1
  • Dio Sani Samm Akhirnya n9 punah!
    4 hrs · Like
  • Muhammad Saufi Mi'ad Tapi malangnya dan bangangnya, semua yg nk lawan kamarul baharin, jadi garang lepas dah kene game !

    Masa awal2 dulu kite dah susun, masing2 playsafe !
    Penakot !
    Bile dah kono cong,baru nk jadi rimau ! Nk jadi singo !
    Lambek dahhh !
    Nazrul Aznan betol tak?
    4 hrs · Like · 4
  • Abdul Halim Ab Samad Den lamo tau dah . Korang x nak cayo.
    4 hrs · Like · 2
  • Khairooll Anuar Almegat Calon parlimen hulu slngor pn disailang oleh proksi azmin dgn meletakkn khalid jaafar sbg calon.. akhirnya jentera & bilik gerakan mati kerana boikot dlmn.. akhirnya bn menang dgn majoriti selesa..
    4 hrs · Like · 4
  • Dio Sani Samm "Selamatkan keADILan"
    4 hrs · Like · 1
  • Bazlan Shah emmm....adekah die punya pasal sampai ade di letakkan calon yg di ragui akan keperibadiannya??? sperti kes di trg....
    4 hrs · Like
  • Dio Sani Samm Salah satu punca PR gagal tawan putrajaya...
    4 hrs · Like · 1
  • Nazrul Aznan Muhammad Saufi Mi'adbtul...sehingga ada yg mengatakan kami cuba rosakkan pru13 ditelok kemang selepas bt pc menolak kamarul bahrin abas
    4 hrs · Edited · Like · 3
  • Syed Kach It is difficult as a leader like Azmin to choose its people. May be whom he chose has leadership quality. We are created with different strength. It is always easy to throw stone to glass wall and break it than to build one.
    4 hrs · Like
  • Muhammad Saufi Mi'ad Semua kebodohan ! Semua penipuan ! Semua percaturan busuk ! Dtg dari azmin ali...

    Namun malangnya, yg berani mlawan hnya segelintir !
    ...See More
    4 hrs · Like · 3
  • Khairooll Anuar Almegat Ingat x sape yg bunyi supaya jgn lg heret rkyt utk trun jln raya isu blackout sblum ni.. dgn alasan rkyt da letih.. azmin ni mmg perlu ditukar.. naikkan timbln yg baru.. da semak da tngok die ni..
    2 hrs · Edited · Like · 1
  • Makio Afix Ayob Samm Tiada Azmin Tiada Anwar,
    Tiada Anwar Tiada Azmin...
    Quote paling bangang
    2 hrs · Like · 1
  • Charles Endion Esuh Reject la dia


KAH  KAH KAH

--------

SUARA SAEKOR KANG KONG

Posted: 14 Apr 2014 09:28 PM PDT




Ahli keliru jika Anwar, Azizah kekal tanding



SHAH ALAM - Pemilihan PKR bagi jawatan presiden bakal menimbulkan kekeliruan kepada ahli parti sekiranya Anwar Ibrahim dan DaWan Azizah Wan Ismail terus bertanding.

Ketua Kluster Governans, Perundangan dan Pengurusan Awam, Majlis Profesor Negara (MPN), Prof Dr Nik Ahmad Kamal Nik Mahmood berkata, persaingan suami isteri itu bakal mengundang perspektif negatif jangka pendek daripada ahli PKR.

"Bagi ahli di peringkat akar umbi mereka tahu apa yang dirancang oleh ketua mereka tetapi bagaimana pula dengan ahli biasa yang tidak mengikuti perkembangan secara mendalam parti berkenaan.

KAH  KAH KAH

siapa tahu
kang kong ini sekolah dimana?

siapa tahu
apa buku kang kong ini tulis?

siapa tahu
di mana kang kong ini beli...opps ..dapat ijazah

siapa tahu 
kang kong ini ketua cawangan mana?

siapa tahu
apa itu kang kong?



--------

JANGAN TERPERANGKAP

Posted: 14 Apr 2014 08:28 PM PDT



KUALA LUMPUR 14 April - Pas dilihat keseorangan dalam mencapai hasrat parti itu untuk melaksanakan hukum hudud di Kelantan apabila terus mendapat tentangan daripada DAP. Terbaru, DAP menegaskan, kesemua...

KUALA LUMPUR 14 April - Pas Kelantan terus menerima tekanan daripada rakan sekutunya untuk melaksanakan hukum hudud di negeri itu apabila Parti Keadilan Rakyat (PKR) hari ini bertegas mematuhi perjanjian...


KOMENTAR


hudud ini di jadikan alat
untuk pecahkan pakatan
jangan terperangkap

justeru


hudud ke

dudud ke
pudpud ke
judjud ke
tudtud ke
budbud ke
semua tak penting

yang penting 
ialah  rakyat bangun
gulingkan
united malays national organisation


KOMENTAR

---------

INI MAKLUMAT SAHEH

Posted: 14 Apr 2014 07:58 PM PDT




     KOMENTAR

najib tak berani jawab
terpaksa rosmah yang jawab

dolah kok lanas kata najib pengecut
najib menikus takut

inilah jantan takut bini


  1. Najib pengecut , kata Dollah Kok Lanas | Free ...

    www.freemalaysiatoday.com/.../n...

    Translate this page
    Free Malaysia Today
    Najib pengecut politik, kata Dollah Kok Lanas. FMT Staff. | April 14, 2014. Ramai tidak puas hati situasi sekarang - satu kenyataan walaupun pahit- mereka ...

MH370: Baling batu sembunyi tangan pengecut namanya, kata Rosmah

Suami perdana menteri, Rosmah Mansor berharap masyarakat menghentikan sebarang spekulasi berhubung kehilangan pesawat Malaysia Airlines MH370 demi menjaga hati dan emosi ahli keluarga penumpang dan anak kapal.
"Jangan buat spekulasi selagi tidak dapat maklumat sahih. Saya harap seluruh dunia dapat memikirkan perasaan kaum keluarga 239 orang yang menaiki pesawat itu," katanya.
Rosmah berkata, sesiapa yang mempunyai maklumat sahih dan berkredibiliti perlu tampil ke depan dalam usaha ke arah mengesan pesawat itu yang hilang sejak 8 Mac lalu.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..BETUL  CAKAP BIK MAMA INI... kah kah kah..

kah kah kah..MESTI ADA MAKLUMAT SAHEH... kah kah kah..

kah kah kah... TAK ADA FAKTA JANGAN CAKAP... kah kah kah

     MAKLUMAT SAHEH


1- rosmah mansor ada tahi lalat
 hidup  di muka
2 -  tahi lalat bawa sial pada najib
3 - rosmah mansor menjanda 3 kali
 anwar musa tammbi kecik tak masuk kira
4 - berat rosmah mansor ialah 368 kilo
5 - sehari rosmah  makan 43 kilo
6 - sehari rosmah berak 23 kilo
7 - sehari rosmah kencing 3 tong drum minyak
8 - rosmah 7 tahun lebih tua dari najib
9 - rosmah masuk ke rumah mengereng
10 - semua pintu di pejabat najib diubah suai



---------

PROGRAM DEMO HARI BURUH

Posted: 14 Apr 2014 07:28 PM PDT



PENGUMUMAN

DEMO 1 MEI

petang kelmarin
jawatankuasa penaja
hari 1  mei telah bermesyuarat
 di ibu pejabat pas
jalan raja laut
mesyurat telah dipengerusikan oleh
tuan haji mat sabu

keputusan telah dibuat:
perhimpunan bermula jam 2 ptg
berarak dari brickfeilds
berarak dari sogo
berarak dari masjid negara
bersarak dari dataran maybank
berarak dari klcc


PEMIMPIN HIMPUNAN

himpunan  brickfeilds - pemuda dap
himpunanmasjid negara - pemuda pas
himpunan  sogo - amk
himpunan dataran  maybank - pempinan parti
di klcc ngo akan berhimpun

--------

Tiada ulasan: