Jumaat, 11 April 2014

Tukar Tiub

Tukar Tiub


DARI FB UNTUK YB

Posted: 11 Apr 2014 07:00 PM PDT






DARI FACE BOOK

8 hrs · 
Tiiiidurrrrrlahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh  Kepada Yang Berhormat Zuraidah saya ada beberapa soalan yg Yang Berhormat perlu jawab sebab Yb naik pun kerana orang mcm saya okies. soalan saya   1 ) kenapa Office lama Yb terpaksa di tutup.   2 ) Benarkah Yb telah menerima imbuhan dari pemaju untuk pembinanan bangunan di kawasan yg tidak boleh di bina bangunan ,   3 ) Benarlah Yb terpaksa tutup office lama kerana penduduk di situ mencari Yb. sebab tak puashati yb membenarkan mereka pemaju membina bangunan.   4 ) Benarkah Yb meletakan semua orang oarng Yb dalam ahli majlis MPAJ. supaya Yb senang membuat kerja termasuk kerja yg tak sepatutnya di buat.   5 ) benbarkah sesiapa sahaja ajak ajk yg tidak bersependapat dgn Yb akan di terajang  keluar.   6 ) Berapa banyakkah yg pemaju bayar kepada Yb , dan kemanakah duit tersebut.   7 ) Soalan terakhir waktu pilihanraya kajang Khalid Ibrahim ada menyediakan peruntukan dan diserahkan kepada suami Yb kerana beliau kalau tak silap ketua bilik gerakan utama.kalau ada kenapa Yb kata Khalid tak beri ??. Khalid mungkin tak suka bising bising perkara sebegini. tetapi tidak Jamilkucing.   Pesanan terakhir sila pesan kepada Rafizi Ramli kalau tak pandai nak menghormati tuan tanah sila berambus dari pandan. Yb Ong Teng keat dulu walaupun dia BN tetapi dia tak sombong. berbeza dgn Rafizi jauh panggang dari api. sorr la ok saya byukan kaki ampu dan jilat.
Tiiiidurrrrrlahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Kepada Yang Berhormat Zuraidah saya ada beberapa soalan yg Yang Berhormat perlu jawab sebab Yb naik pun kera...
See More
Kepada Yang Berhormat Zuraidah saya ada beberapa soalan yg Yang Berhormat perlu jawab sebab Yb naik pun kerana orang mcm saya okies. soalan saya
1 ) kenapa Office lama Yb terpaksa di tutup.
2 ) Benarkah Yb telah menerima imbuhan dari pemaju untuk pembinanan bangunan di kawasan yg tidak boleh di bina bangunan ,
3 ) Benarlah Yb terpaksa tutup office lama kerana penduduk di situ mencari Yb. sebab tak puashati yb membenarkan mereka pemaju membina bangunan.
4 ) Benarkah Yb meletakan semua orang oarng Yb dalam ahli majlis MPAJ. supaya Yb senang membuat kerja termasuk kerja yg tak sepatutnya di buat.
5 ) benbarkah sesiapa sahaja ajak ajk yg tidak bersependapat dgn Yb akan di terajang keluar.
6 ) Berapa banyakkah yg pemaju bayar kepada Yb , dan kemanakah duit tersebut.
7 ) Soalan terakhir waktu pilihanraya kajang Khalid Ibrahim ada menyediakan peruntukan dan diserahkan kepada suami Yb kerana beliau kalau tak silap ketua bilik gerakan utama.kalau ada kenapa Yb kata Khalid tak beri ??. Khalid mungkin tak suka bising bising perkara sebegini. tetapi tidak Jamilkucing.

Like ·  · 
  • Jamil Bin Ismail Soraya Sultan kalau ada back up kuat, kalau ada duit dalam tangan , kalau di sokong oleh pucuk pimpinan sapa pun boleh di kenali, di hormati.saya pun kalau Dato Seri Anwar Ibrahim back saya kuat. selalu sebut nama saya maka saya akan di ingati ,

    Kalau setakat bongkar maklumat yg di bayar untuk dapatkanya sorry la. pada saya bacul. tak telus .you pay people to do someting . !!!
    3 hrs · Edited · Like
  • Yusoff Hassan Macam macam ada! Yg menang esok jadi ARANG & yg kalah jadi ABU......kesiaaaaaaan
    3 hrs · Like
  • Daing Muhammad Reduan Salam abg jamil. Mungkin sy blg tlg jawab beberapa persoalan abg.

    1. Utk makluman pusat khidmat parlimen ampang telah berpindah dari taman dagang business centre (pasaraya hero) ke jalan kolam ayer lama (berhadapan dgn nan corner & SPCA Ampang jaya)
    ...See More
    36 mins · Like · 2
  • Jamil Bin Ismail Salam Daing Muhammad Redzuan terimakasih kerana cuba menjelaskan. saya juga harap Daing dapat membezakan pertanyaan dengan Tuduhan , mana ada ahli parlimen berkongsi tempat dgn ahli majlis. saya tahu tempat itu. itu adalah dewan orang ramai kalau tak silap saya. 

    Saya amat terbuka untuk menerima pendapat , penjelasan sesiapa pun

-----------

GASAK SAMPAI TERBURAI

Posted: 11 Apr 2014 06:38 PM PDT




BAGAIMANA RAKYAT MAHU BAYAR GST JIKA MENTERI TERUS MEMBAZIR?

Sejak Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) diperkenalkan khususnya setahun kebelakangan ini, rakyat telah digesa untuk akur menerima cukai baru ini yang dikhabarkan efisyen demi kelangsungan ekonomi negara.

Pelbagai usaha berbentuk promosi yang menelan belanja ratusan juta telah diperhabis demi memberi kefahaman kepada semua betapa GST itu kononnya tidak membebankan rakyat. Lagu GST dicipta dimainkan di televisyen dan corong radio, papan billboard diwarnai dengan kebaikan GST, pelbagai poster dilekat di bermacam tempat awam termasuk dalam LRT dan Tren, dan pelbagai lagi kaedah promosi dengan tujuan untuk menghasut rakyat menerima GST.

Namun rakyat pula saban hari didedahkan dengan pelbagai ketirisan, pembaziran, rasuah dan perilaku tidak amanah dalam pentadbiran kerajaan. Malah kerajaan sering menanggung kerugian dari setiap keputusan kurang bijak dalam memberi tender, akhirnya kos tambahan bernilai ratusan juta ringgit terpaksa dikeluarkan. Antaranya adalah akibat dari kelewatan kontraktor menyiapkan projek, bangunan tidak siap dan bangunan rosak atau runtuh, yang menyebabkan wang rakyat terus mengalir di saluran yang tidak sepatutnya. 

Justeru, promosi GST besar-besaran itu tidak mampu mengambus rencana pentadbiran sebuah kerajaan yang sangat lemah dan menghabiskan wang rakyat.

Laporan audit setiap tahun juga tidak menampakkan perubahan positif. Dilaporkan lima kementerian iaitu Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani, Kementerian Pendidikan, Kementerian Kesihatan, Kementerian Pertahanan dan Kementerian Dalam Negeri akan dipanggil dengan 121 kes pula berkemungkinan berdepan tindakan.

Persoalannya, siapa yang berdepan tindakkan itu? Rakyat biasa atau menteri?

Perkembangan terbaru yang menggemparkan parlimen baru-baru ini menjelaskan konsep wasattiyyah yang dilaung oleh Perdana Menteri adalah songsang. Kita sering dengar pembaziran isteri PM, kali ini hasil pendedahan seorang cikgu, dapat diketahui bagaimana Timbalan Perdana Menteri dan keluarganya pula beraksi melampias wang rakyat di Dubai, Emeriah Arab Bersatu.

Merujuk kepada jadual perjalanan TPM merangkap Menteri Pendidikan di Dubai dari 8-13 April 2014, urusan rasmi hanya sekitar 3-4 jam sahaja iaitu pada 9 April 2014. Apakah baki empat hari lagi dihabiskan di atas padang golf di Dubai? 

Dalam jadual yang sama, tertera perkataan 'private program' dan 'free program' pada tarikh 10, 11 dan 12 April sebelum kepulangan Muhyiddin ke Malaysia pada 13 April.

Apakah segala perbelanjaan, penginapan, tiket-tiket penerbangan delegasi TPM dan keluarganya selama 6 hari dan 5 malam di bumi bertuah UAE terpaksa ditanggung oleh duit rakyat?

Ini suatu pembaziran yang telah disusun dan dihalalkan. Modus operandi pergi ke luar negara untuk urusan rasmi, sambil bercuti sakan. Ini bukan hanya berlaku di kalangan PM dan TPM, tetapi ia berlaku di kalangan semua menteri, menjadi satu kemestian, menjadi satu acara wajib tahunan.

Di atas pembaziran yang melampau, di atas ketirisan yang tidak berkesudahan, bagaimana rakyat mahu menyerahkan wang baki poketnya untuk membayar cukai GST?

Ya benar, sememangnya GST adalah cukai yang telus dan efisyen, tetapi apa yang rakyat Malaysia perlukan hari ini ialah kerajaan yang telus dan efisyen. 

Jika kerajaan tetap bertegas melaksanakan GST, maka rakyat juga perlu bertegas untuk menyambutnya di jalanraya, pada tanggal Hari Buruh 1 Mei 2014.

Sekian

EDY NOOR REDUAN
Aktivis Blogger
Pengarah Propaganda SAMM

--------

SILA PENJARKAN ANWAR

Posted: 11 Apr 2014 07:10 AM PDT






KAH  KAH KAH

yakinlah karpal singh akan bebas

yakinlah anwar anak bebas

suara dari dunia luar telah terdengar
najib tak akan berani memenjarakan anwar
jika anwar dipenjara
ini adalahj masa terbaik
untuk rakyat keluar ke jalan raya

anwar di hukum 
hanya kerana tidak mahu dia jadi mb selangor
jika anwar mb selangor maka
selangor akian dijadikan basis
untuk menyerang

khalid tidakl berupaya



Speaker: Anwar, Karpal kekal ahli Dewan RakyatAbdul Rahim Sabri | 4:14PM Apr 10
Katanya, mereka telah memfailkan rayuan ke mahkamah lebih tinggi dan  sabitan hukuman belum ditentukan lagi, maka mereka kekal MP




KAH  KAH KAH

tahu takut

takut ada prk

kalau ada jamin kalah

kah kah kah


KAH KAH KAH

kalau berani
masukkan anwar dalam penjara
kah kah kah


--------

PEDIH HATI BUKAN BUMIPUTERA

Posted: 11 Apr 2014 06:17 AM PDT




APA SALAHNYA TANAH DI BERI PADA CHINA
kpd hisham rais, saya ialah seorang rakyat Malaysia berbangsa cina. Apa salah nya jika saya beli tanah-tanah ini dan majukan tanah ini ? Bukan kah saya rakyat Malaysia ? Saya tak ada hak seperti orang Melayu? Teruskan lah diskriminasi cina,, teruskan lah anak-tirikan cina. Puki mak punya syaitan perkauman. Awak tahu kah betapa pedih nya apabila di panggil Bukan-bumiputra? 

Tahu kah awak betapa pedih nya dengar perkataan Tanah Melayu ? Sebab perkataan Tanah Melayu ini menghalalkan segala diskriminasi, segala anak-tiri-an, segala buli, segala penindasan, segala ethnic-cleansing iaitu pembersihan kaum terhadap cina yang ber-rakyat Malaysia. Pada 1957,cina ialah 40penduduk di Malaysia. Tahun ini 2014, hanya tinggal 21.

 Pada 1957, raja gula, raja bank, raja getah, raja bijeh timah, raja perkapalan, raja bas, raja buat filem P Ramlee, malah menteri kewangan, ada lah cina yang berrakyat Malaysia. Pada 2014, segala raja ini di ambil alih olih Melayu. Segala syarikat cina yang untung, di on SIAPA BERIKAN TANAH PADA CHINA
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 4/11/14
--------

PENIPUAN DIBONGKAR MEDIA DUNIA

Posted: 11 Apr 2014 02:31 AM PDT





KOMENTAR

semakin jelas
semakin terang
bahawa  kerajaan najib rosmah
bahawa kerjaan najib dan sepupunya
 telah gagal

dunia sedang melihat bagaimana
selama 50 tahun ini 
united malays national organisation 
telah menipu
menipu untuk menang pilihan raya
menipu di mahkamah
menipu di media

nasib baik media dunia sedar
nasib baik ada rakyat china terkorban
kalau tidak macam kes pesawat mas terhempas
di tanjung kupang pada tahun 1977
ada menteri belia dan sukan maut sama
semua tutup cerita
sampai hari ini
tak ditemui kotak hitam

atau 
macam kes helikoper  terhempas
 pada 6/6/1976
ramai pemimpin nasionalis  sabah terkorban:

1. Tun Mohd Fuad Stephens (Ketua Menteri Sabah)
2. Datuk Peter Mojuntin (Menteri Kerajaan Tempatan Negeri)
3. Datuk Chong Tahin Vun (Menteri Perhubungan dan Kerja Raya)
4. Datuk Salleh Sulong (Menteri Kewangan Negeri)
5. Darius Binion (Pembantu Menteri kepada Timbalan Ketua Menteri)
6. Wahid Andu (Setiausaha Tetap Kementerian Kewangan)
7. Syed Hussein Wafa (Pengarah Unit Perancang Ekonomi Negeri)
8. Ishak Atan (Setiausaha Sulit kepada Tengku Razaleigh Hamzah)
9. Kopral Mohd Said (Pengawal peribadi kepada Tun Fuad)
10. Gandhi J Nathan (Juruterbang)
11. Johari (Anak kepada Tun Fuad Stephens)


sampai hari ini tutup cerita
berita tahun lalu mengatakan ini kerja sabotaj



MUSTAHIL

rakyat malaysia percaya
dengan
sepupu najib
rakyat malaysia
lebih percaya pada

CNN



KAH  KAH KAH

tipu jangan tak tipu
selama ini  dapat kuasa
dengan jalan tipu
kah kah kah

DEMO HARI BURUH
1 MEI DATARN MERDEKA
JAM 2:00 PETANG
---------

PERCUBAAN MENIPU

Posted: 11 Apr 2014 12:38 AM PDT





KOMENTAR
di malaysia
apa sahaja kenyataan
yang di nafikan oleh kerajaan
adalah berita benar

ini cara membaca berita
di malaysia

apa sahaja yang 
dilaporkan oleh kerajaan
adalah propaganda 
adalah berita penipuan

ini pandangan 52% warga malaysia
 yang benci kerajaan
52% warga ini telah memilih kerajaan baru
dalam pru13
tapi mereka telah ditipu
maka mereka tak percaya
apa sahaja cakap kerajaan

ANEE HINA NAJIB

CNN terangkan situasi terkini dalam carian MH370

CNN terangkan situasi terkini dalam carian MH370
Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) menggerakkan sebuah pesawat untuk operasi pencarian MH370 kira-kira pukul 8 pagi, 8 Mac lalu sebaik saja Malaysia Airlines melaporkan pesawatnya hilang, lapor CNN.
Pesawat tersebut berlepas sebelum data sokongan pihak berkuasa menunjukkan pesawat tersebut terbang ke arah barat, kata seorang pegawai kanan kerajaan Malaysia kepada CNN.

Putrajaya nafi TUDM dikerah cari MH370 pada pagi pesawat hilang

Putrajaya nafi TUDM dikerah cari MH370 pada pagi pesawat hilangPutrajaya menafikan laporan CNN bahawa Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) dikerah mencari pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 pada pagi... SELANJUTNYA

Putrajaya menafikan laporan CNN bahawa Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) dikerah mencari pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 pada pagi pesawat itu dilapor hilang.
Pasukan komunikasi pemangku Menteri Pengangkutan  Hishammuddin Hussein dalam mesej di Twitter malam tadi mendakwa laporan CNN satu tuduhan tidak benar.

KAH  KAH KAH
ingat
bagaimana baca berita
kalau di nafikan
ertinya
berita benar
kah kah kah

---------

DNA GEROMBOLAN MERESAP

Posted: 10 Apr 2014 11:15 PM PDT





KOMENTAR
sila baca berita ini

apa maknanya berita ini?

maknanya rasuah sudah menular ke kem tentera
maknanya bukan hanya polis boleh dirasuah
askar dan tentera juga makan rasuah

ini hanya yang kita baca
yang dilaporkan
yang didakwa
tapi
 kita dengar banyak lagi
yang berpangat besar 
bila beli senjata dirasuah

negara sedang sakit tenant

tidak ada pilihan
rakyat wajib tumbangkan kerajaan
  sunnah wal rasuah ini

TEPAT DAN TEGAS

Hadir ke mahkamah naik ambulans
SHAH ALAM - Seorang bekas pegawai kanan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) berpangkat Mejar mengaku tidak bersalah di mahkamah sesyen di sini atas tuduhan menerima suapan RM50,000 daripada syarikat penghantaran barangan peralatan tentera, lapan tahun lalu.

Zainudin Abu, 53, yang telah bersara pada 2009 didakwa secara rasuah memperoleh wang tersebut daripada Pengurus Besar Syarikat Orion Shipping & Fowarding Sdn Bhd, Azrul Azmi Ahmad, 38, melalui akaun Maybank isterinya, Rubiah Talib,55.

Wang tersebut didakwa sebagai upah menyelia kerja-kerja pemindahan peralatan tentera MASMEDTIM dari Kem TUDM Subang ke Kem Kinrara, Puchong, Selangor.

Dia ketika itu sebagai Pegawai Staf 2 Unit Perancangan, Cawangan Perancangan Pembangunan dan Operasi Bersama, Bahagian Logistik Pertahanan TUDM didakwa melakukan perbuatan tersebut di Maybank Berhad Cawangan Port Klang, Persiaran Jalan Muda Musa, Klang, Selangor jam 3 petang, 8 Mei 2006.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Lokman Kasim mengikut Seksyen 11 (a) Akta Pencegahan Rasuah 1997.

Jika sabit kesalahan, tertuduh itu boleh dipenjarakan sehingga 20 tahun dan denda lima kali nilai suapan atau RM10,000 atau yang mana nilai lebih tinggi.

Semalam, Zainudin hadir dengan menaiki ambulans ditemani dua pegawai perubatan Institut Jantung Negara (IJN).

Tertuduh memohon mahkamah membenarkan wang jaminan yang rendah memandangkan sudah tidak bekerja.

INI DIA  JAWAPAN ANAK MUDA
KAH  KAH KAH

dna germbolan
sudah meresap
----------

WASPADA BERJAGA JAGA

Posted: 10 Apr 2014 09:55 PM PDT



MAKLUMAT UNTUK SEMUA

waspada kepada sesiapa sahaja
yang pergi ke saudi arabia
wabak mers sedang merebak

mers sama macam sars
middle est respiratory syndrome



Home

MERS virus kills 67th person in Saudi Arabia

Published Wednesday, April 9, 2014
Saudi health authorities announced on Wednesday another death caused by the MERS virus in the capital Riyadh, bringing the nationwide toll to 67.
The 57-year-old Saudi national had been suffering from chronic illnesses, the health ministry said.
It also reported that another two Saudis had been infected by the Middle East Respiratory Syndrome - one a 51-year-old and the other a 90-year-old, both of whom are suffering chronic illnesses.
The latest figures bring to 179 the number of cases of MERS in Saudi Arabia since the virus first appeared in the kingdom in September 2012.
The virus was initially concentrated in the eastern region but has now spread across more areas.
Eleven new cases were reported in the western port city of Jeddah in recent weeks, causing a wave of panic fueled by rumors circulated on social networks.



























----------

LAWAK BODOH JADI LAWAK SERAM

Posted: 10 Apr 2014 09:46 PM PDT







KOMENTAR
soalan hakiki

 yang masih belum di jawab

apa kargo barangan yang ada
dalam perut kapal terbang?

siapa memasukan barangan itu?

dunia mahu mengetahui

MANGKOK


Ini ekoran Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (Fama) bahawa ketika insiden itu bulan lepas, tiada musim manggis di Johor.

Ketua Polis Negara Khalid Abu Bakar berkata, hanya pembekal buah itu daripada Muar dan polis masih menyiasat perkara itu.

KAH  KAH KAH
ini lawak bodoh
jadi lawak seram

tipu jangan tak tipu
kelentong jangan 
tak kelentong

biar sampai kantoi
kah kah kah


KAH KAH KAH
siasat punya siasat
bukan manggis
tapi rambutan
kah kah kah
--------

SELAMAT JALAN GEBENG

Posted: 10 Apr 2014 07:38 PM PDT




KOMENTAR
TUKAR TIUB
segala toksid
segala jenis racun
segala jenis debu
akan berkeliaran di gebeng

patutlah club med tutup kedai
barulah di fahami kenapa
harga tanah dan rumah murah di gebeng


Gebeng sebagai hab petrokimia - PM

KUANTAN 10 April - Najib Razak berkata, Kompleks Aroma Bersepadu BASF Petronas Chemicals Sdn. Bhd. di sini yang dibangunkan dengan pelaburan RM1.5 bilion mampu meletakkan Gebeng sebagai sebuah pusat industri kimia bernilai tinggi di rantau Asia Pasifik.

Menurut Najib, apabila beroperasi pada 2016 kelak, adalah diharapkan kompleks itu mampu menarik lebih banyak pelaburan termasuk dalam industri sokongan selain menjana pelbagai peluang pekerjaan dan perniagaan yang memberi manfaat besar kepada negara dan Pahang khususnya.

SYUKUUUR

al hamdsulillaah

mapoooslah orang gebeng



--------

Tiada ulasan: