Khamis, 10 April 2014

Tukar Tiub

Tukar Tiub


TANGKAP MADEY

Posted: 10 Apr 2014 07:10 PM PDT



TANGKAP

DAKWA MADEY


 BUAT LAPORN POLIS
Buat report polis...tangkap..dakwa..sabit kesalahan...sumbat masuk sungai buluh block abadi...tolong kerajaan malaysia..jangan letak sama block si kutty ni dengan daim...nanti habis dibelinya warden warden tu...hari hari supply roti TULUL dapat....plz jangan kurung sama block...letak daim kat block damai.....dekat sikit sepital...boleh telan ubat KK hari hari ...biar cepat mampos.....hehehhe..celaka...ingat penyamun ni kita nak lepas....7 keturunan kita akan cuci meke ni...sial. on MAHATHIR WAJIB DI DAKWA
DIDI KOTA BELUD
on 4/11/14
 WARNA MAMAK
waaah banyak chantekkk! berhari-hari kau pikir punye pikir, kau cek dairi, jurnal dan nota, kau tanya kawan-kawan geng kau, akhirnya kau akur bahwa sebaik musa hitam akhirnya pecah tembelang setelah 30 tahun, takde cara lagi dah kau nak selindung mana kau duduk masa memali tu dan takde cara lagi nak selindung bila tarikh sebenar kau jejak negara china, ye? 

sebab itulah baru hari ni kau buat keputusan mengaku je yang kau memang ada dalam malaysia masa tu, belum pergi china lagi, sebab dah tak boleh cover line dah, sebab masa tu kau belum belajar dari najib, lain kali padamkan rekod imigresen kau cepat-cepat sebelum orang lain dapat semak! 

hahaha tapi warna mamak kau tetap tak hilang walau kau klorox seribu kali, kalau dah kaki penipu tu kau tetap cuba menipu jugak sampai ke kubur. kau cuba alih perhatian pulak dah, tekankan isu pujuk-memujuk pulak dah. adoi la. kau dipujuk, kau menangis, kau insaf, kau merengek terisak-isak macam kau berlakun atas pentas pwtc tu, ada aku heran? on MAHATHIR WAJIB DI DAKWA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/11/14
 AUTA KUNUN
kau ada kat sini. bukan beribu batu kat beijing. itulah bottomline nya! jadi janganlah nak ubah pandangan ubah topik dengan autar konar baring u-turn kunun nak pas baton balik kat musa hitam pulak!! rakyat bukan kesah musa pujuk kau ke gesa kau ke tengking kau ke melutut merayu kat kau ke, itu semua bukan isu pada kami...sebab kau la pm masa tu bahlol orang tua nyanyok kaki pusing kelentong! buat apa nak pujuk2 kau pulak?! kau pm kau la buat keputusan sendiri, atau kau pun sama takde telor macam haji najib yang bini dia yang buat sesuatu keputusan??! autar keling!! hukum gantung sama ini mamak! on MAHATHIR WAJIB DI DAKWA
Anonymous
on 4/11/14

Tun nyorok dlm kain bini ehhhhh...apo punyo mamak la....mamak penakut.. on MAHATHIR WAJIB DI DAKWA
Anonymous
on 4/10/14

kalau aku..aku ketuk kepala kau dulu... adi.. on MAHATHIR WAJIB DI DAKWA
Anonymous
on 4/10/14
 KEADILAN UNTUK MANGSA MEMALI
Apa lg dakwa jerlah a/l iskandar kutty ni.jgn buat 2 undang2 dlm negara ni.berikan keadilan kpd mangsa tragedi memali yg terkorban termasuk pihak keselamatan.kerana angkara seorang manusia yg gila kuasa habis binasa semuanya nanti on MAHATHIR WAJIB DI DAKWA
sam

on 4/10/14

-----------

PESTA ANTI POYO

Posted: 10 Apr 2014 06:18 PM PDT




SATU JEMPUTAN 

PESTA ANTI POYO



PESTA SENI SERI SETIA
DEWAN KOMUNITI SS15, 
SUBANG JAYA
5.00 PETANG - 10.00 MALAM / 19 APRIL 2014

PENGENALAN
PESTA SENI SERI SETIA (PSx3)
merupakan sebuah acara yang menggabungkan pelbagai elemen seni seperti muzik, sastera, visual, dan sebagainya di atas satu pentas.

KONSEP
PESTA SENI SERI SETIA (PSx3) berusaha menampilkan kelainan atau sesuatu yang baru dari konsep festival yang lain. Bukan setakat persembahan semata-mata, tetapi Psx3 juga menampilkan sesuatu yang lebih terbuka dan membina melalui komponen-komponen yang wujud di dalam acara ini.

Dari sudut acara pentasnya, penganjur amat menghargai jika peserta cuba menampilkan sesuatu yang baru untuk PSx3 kerana faktor sebegini yang membezakan Psx3 dengan acara-acara yang lain. Walaubagaimanapun, dengan kekangan waktu seperti sekarang, ia bukanlah satu kewajipan kepada para peserta.


OBJEKTIF
Bukan sekadar sebuah acara hiburan, objektif kami ialah menjadikan acara ini sebagai acara yang lain dari yang lain. Apabila ia tamat, kesemua peserta dan pengunjung akan belajar atau berpengalaman sesuatu yang baru dalam hidup mereka.
Secara keseluruhan, PSx3 bukan bertujuan untuk menjadi pesta/festival yang terbesar, tetapi menjadi sebuah acara yang menarik yang mempunyai format tersendiri, menekankan aspek komuniti dan pemerkasaan golongan belia, mengetengahkan elemen pembelajaran dan bersifat demokrat.

PENAJAAN
Program ini dibiayai oleh DUN Seri Setia di bawah kelolaan YB Nik Nazmi bin Nik Ahmad dan peruntukan yang diterima tidaklah sebesar mana, seterusnya mencerminkan jumlah yang kami tawarkan kepada anda. Sebagai penghargaan tambahan, kami juga akan memberi beg cenderamata + sijil penyertaan dari kerajaan negeri.

Kami tahu yang jumlah yang ditawarkan tidak mampu untuk menyamai bayaran yang diterima mengikut kadar komersil, tetapi jika anda merasakan PSx3 merupakan sebuah sesuatu yang baik, maka sokonglah acara ini mengikut kemampuan anda.

Untuk keterangan lebih lanjut, sila berhubung dengan personel kami.


ZAHID  018 -573- 10- 77

--------

AL-FATIHAH

Posted: 10 Apr 2014 11:27 AM PDT



AL-FATIHAH



Cleaner bashed to death for telling off rowdy group

GEORGE TOWN: A group of men beat a teenager to death with crash helmets after he apparently told them to stop drinking and making a nuisance of themselves.
The four men repeatedly bashed Ameer Mustaqim Naharuddin, 19, on the head and face at about 2.40am yesterday at the IJM Promenade in Sungai Pinang, Jelutong.
He died on the spot. His three friends called the police when they found him lying on the ground.
The attackers had already fled the scene on two motorcycles.
NOTA
cari sampai dapat
sampai ke lubang cacing
bawa ke balai
dakwa di mahkamah
---------

MAHATHIR WAJIB DI DAKWA

Posted: 10 Apr 2014 07:08 AM PDT




KOMENTAR 

TUKAR TIUB
datuk nenek moyang orang melayu
telah beri ingatan
jumpa ular jumpa keling
ketok kepala keling dahulu

jumpa ular jumpa gobala
ketok kepala madey dulu

sosok yang tak mengaku asal usul
adalah sosok bahaya
sosok yang tak ada jati diri
sosok yang menafikan
siapa kaum keluarga mereka

sosok sabagini
lebih hina dari tenggang
hanya setaraf dengan riduan tee

ANAK LELAKI ISKANDAR KUTTY
wajib di dakwa di mahkmah
kerana membunuh

Mahathir mengaku berada di tanah air ketika tragedi Memali berlaku

Akhirnya  Mahathir Mohamed mengaku beliau berada di tanah air ketika kejadian Memali yang mengorban 18 rakyat pada 19 November 1985.
Namun, beliau berkata dia tidak ingat Musa Hitam, Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Keselamatan Dalam Negeri ketika itu, datang memujuknya agar tidak pergi ke Beijing.

ANAK LELAKI ISKANDAR KUTTY
lagi bahaya dari ular ini
---------

MALIKUL SEMBAB

Posted: 10 Apr 2014 06:00 AM PDT






NOTA

muhyiddin yassin ini
bukan bijak sangat
daging pipi melilit ke kepala
pasal itu tak boleh berfikir
nasib baik lubang hidup masih ada

BAKAL DI TENDANG
NAJIB
madey nak tendang najib
najib nak selamatkan diri
akan tendang muhyiddin
dan diganti 
dengan sepupunya

Muhyiddin bazir wang 


rakyat main golf di Dubai »

"Muhyiddin habiskan lima hari di Dubai 

untuk  tiga jam program rasmi

berkaitan pendidikan,

 sepuluh jam di padang golf dan dua…

Tuduhan ke atas Muhyiddin berniat jahat

DUBAI 10 April - Tuduhan dua Ahli Parlimen DAP bahawa  Muhyiddin Yassin menghabiskan masa lima hari di sini untuk percutian golf berdasarkan satu dokumen yang didakwa jadual lawatan Timbalan Perdana Menteri adalah tidak benar dan berniat jahat.

Pejabat Timbalan Perdana Menteri dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini menegaskan Muhyiddin berada di Dubai dari 7 hingga 12 April 2014 untuk acara lawatan kerja rasmi ke Emiriyah Arab Bersatu (UAE).

Kunjungan ke Dubai adalah sebahagian daripada lawatan rasmi pemimpin kerajaan ke luar negara seperti lawatan-lawatan lain yang bertujuan memperkukuh kedudukan Malaysia di dalam persekitaran ekonomi dan politik antarabangsa yang semakin dinamik, jelas kenyataan itu.

Putrajaya perlu jelaskan manfaat lawatan Muhyiddin ke Dubai, kata DAP

OLEH MOHD FARHAN DARWIS
Putrajaya perlu jelaskan manfaat lawatan Muhyiddin ke Dubai, kata DAPPutrajaya hari ini dipersoalkan apa keperluan menghantar timbalan perdana menteri bersama isterinya, termasuk 15 pegawai dari pejabatnya ke Dubai....
KAH  KAH KAH
memang niat jahat
memang yang lekehkan
malikul sembab
memang nak buurukkan
memang nak bodohkan
biar rakyat benci

tak kan baru sedar

apa
 ingat nak  puji
pooooorah 
kah kah kah
--------

DUA PEKARA RAHSIA NEGARA

Posted: 09 Apr 2014 10:33 PM PDT






TARIKAH RAHSIA

bila dua ekor ini
akan kahwin?

TARIKAH RAHSIA

bila malaon
ini akan sampai

KAH KAH KAH
ini contoh
negara dunia ketiga
kah kah kah
--------

RANCANGAN UNTUK MENIPU

Posted: 09 Apr 2014 10:17 PM PDT





KOMENTAR

TUKAR TIUB
pilihanraya di malaysia
dijalankan dengan cara tipu
pakatan rakyat dapat 52% undi
tapi tak jadi kerjaaan

united malays national organistion
dapat 47% undi
dapat jadi kerajaan

bukankah ini tipu?

mengundi 5 tahun sekali
lima tahun sekali
sekali dalam masa 5 tahun
tunggu 5 tahun untuk sekali undi

puki mak
ini pun masa nak di pendekan
ini rancangan untuk menipu
ini straterji
untuk pastikan gerombolan menang

NOTA
sedar lah
tak ada kerajaan zalim
dalam dunia ketiga diubah
melalui pilihan raya
JAKARTA: Proses pengundian lebih singkat dan tempoh bertenang yang dilanjutkan sehingga kepada tiga hari mungkin diperkenalkan dalam sistem pilihan raya Malaysia pada masa akan datang.
  
Pengerusi SPR  Abdul Aziz Mohd Yusof (gambar) berkata suruhanjaya berkenaan sedia mengkaji dan memperkenal peraturan baharu itu jika terbukti dapat menjadikan sistem pilihan raya di Malaysia lebih efektif.
  
"Kedua-dua perkara ini adalah peraturan yang boleh dipinda tanpa perlu meminda (perkara-perkara berkaitan pilihan raya) seperti termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan," katanya kepada pemberita selepas meninjau beberapa tempat pengundian di sini, sempena Pemilihan Umum (Pemilu) Parlimen Indonesia 2014 pada Rabu.
  
Mengenai proses pengundian lebih singkat, Abdul Aziz berkata tempoh yang mungkin diperkenal di Malaysia adalah dari 8 pagi hingga 3 petang berbanding 8 pagi hingga 5 petang seperti yang dipraktik sekarang. 
    


KAH  KAH KAH
lagi projek
tipu melayu


----------

DEMO SATU MEI

Posted: 09 Apr 2014 09:45 PM PDT



MAKLUMAN
berkumpul dari sogo
berkumpul dari brickfeilds
berkumpul dari pasar seni
berkumpul dari klcc
berkumpul dari masjid negara
berarak ke dataran merdeka


Demo gergasi 1 Mei bantah pelaksanaan GST

(Oleh Amirul Azhan)
KUALA LUMPUR 9 APRIL: Demonstrasi besar-besaran bakal menggegar negara 1 Mei ini kerana kerajaan Barisan Nasional (BN) enggan menangguhkan pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang membebankan rakyat.
GST 6PERCENT APAmaran Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) itu susulan Dewan Rakyat pada Isnin lalu meluluskan Rang Undang-Undang GST.
Penyelaras Kebangsaan Sekretariat GST SAMM, Mohd Faizal Ab Rahman menegaskan, ketika ini Malaysia belum bersedia untuk melaksanakan GST.
Menurut beliau, pertemuan pihaknya dengan banyak pihak untuk melihat sejauh mana keperluan pelaksanaan cukai berkenaan terbukti mereka menolak percukaian itu.
NOTA
sila layari tukar tiub
sila layari radio bangsar utama
untuk maklumat terkini

-----------

PELUANG TERBUKA BUAT FILEM

Posted: 09 Apr 2014 09:35 PM PDT




Membuka penyertaan untuk FreedomFilmFest 2014

Petaling Jaya, Malaysia: FREEDOMFILMFEST (FFF), festival filem hak asasi manusia yang dianjurkan secara tahunan oleh NGO hak asasi manusia Malaysia, Pusat KOMAS, kini menyeru penyertaan filem.

Ditubuhkan pada tahun 1993, dengan tema, "Dare To Document", FFF adalah festival filem hak asasi manusia tahunan yang paling dikenali di Malaysia dan mempamerkan pelbagai aspek yang membuka mata, berani, serta memenangi anugerah filem-filem yang tidak mudah dicapai dengan media arus perdana.

Festival ini adalah tempat kelahiran ramai aktivis Malaysia dan pembikin filem sosial dan sentiasa memberi tumpuan kepada menonjolkan isu-isu yang relevan kepada Malaysia dan juga negara-negara jiran kita di rantau Asia Tenggara dan di peringkat antarabangsa.

Tema bagi tahun ini ialah Kebebasan (Freedom) dan kami akan menerima dokumentari dan penyertaan filem pendek dari sekarang sehingga Julai 2014.

Kategori anugerah termasuk Filem Hak Asasi Manusia SEA Terbaik, Filem Malaysia Terbaik, Filem Pendek Terbaik dan Anugerah Kebebasan untuk filem amatur terbaik.

Pembikin filem Malaysia yang mempunyai idea filem dan memerlukan sokongan kewangan boleh mengemukakan idea-idea mereka untuk "The Malaysian Pitch" di mana jika idea mereka disenarai pendek mereka akan mendapat peluang menyatakan idea mereka kepada panel hakim dan berpeluang untuk memenangi sehingga RM6000 untuk menyiapkan filem mereka . Tarikh akhir untuk mengemukakan idea-idea mereka adalah 30 April, 2014.

Tahun lepas, FFF menerima lebih daripada 250 penyertaan dari seluruh dunia dan menayangkan lebih daripada 50 filem dalam 6 negeri di seluruh Malaysia dan juga di Singapura, Indonesia, Myanmar dan Kemboja.

Untuk maklumat lanjut mengenai pertandingan dan menyerahkan filem secara talian, sila layari laman web kami http://freedomfilmfest.komas.org atau email kami di freedomfilmfest@komas.org

Dikeluarkan oleh,
Anna Har,
Lembaga Pengarah Pusat KOMAS


--------

SIAPA BERIKAN TANAH PADA CHINA

Posted: 09 Apr 2014 09:16 PM PDT






KOMENTAR 

TUKAR TIUB
soalannya siapa berikan tanah ktm sentul pada china?
soalannya siapa berikan tanah chu badak pada china?
soalannya siapa berikan  tanah tepi muzium  negara pada china?
soalannya siapa berikan tanah kampong berembang pada china?

soalannya siapa berikan tanah kampong andullah hukum pada china?
soalannya siapa berikan tanah panytai dalam pada china?

para pembaca sila bertanya

TANYA MALAON INI

KUALA LUMPUR 9 April - Keputusan kerajaan negeri Selangor memansuhkan tujuh peratus diskaun yang diberi kepada bumiputera untuk pembelian kediaman mampu milik akan mengakibatkan golongan berkenaan terpinggir...


KAH  KAH KAH
jangan laaa tipu lagi
tak payahlaaa 
bodohkan melayu

----------

MEDIA DUNIA BERI SIGNAL

Posted: 09 Apr 2014 09:07 PM PDT





KAH  KAH KAH
jelas kerajaan united malays national organisation perlu ganti
media dunia telah mula heboh
media dunia sedang melihat jelas 
media dunia sedar bahawa kerajaan najib dan sepupunya
perlu di ganti

satu perubahan wajib dilakukan

selama lebih 50 tahun gerombolan ini telah mengumpul kuasa
pemusatan kuasa ini telah mengkayakan mereka dan kuncu-kuncu mereka

satu perubahan wajib dilakukan
masanya telah tiba
tanda dan signal telah diberi

Tragedi MH370: Ahmad Jauhari paling sesuai kendali krisis

Putrajaya: Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Penerbangan Malaysia (MAS), Ahmad Jauhari Yahya, disifatkan sebagai individu paling tepat untuk mengendalikan krisis kehilangan pesawat MH370 ketika ini. »

KAH  KAH KAH
jangan lah tipu
mak cik felda
cukuplaaa



In MH370, Putrajaya bares its deepest flaws, says Bloomberg columnist

APRIL 10, 2014
In MH370, Putrajaya bares its deepest flaws, says Bloomberg columnistA prominent Bloomberg columnist wrote yesterday that the global outcry over the loss of flight MH370 has highlighted Putrajaya's deepest flaws, and all-too-few of its strengths. William.

KAH  KAH KAH
media dunia
terus tibai
kerajaan zalim
kerajaan yang tipu rakyat

baca disini


http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/in-mh370-putrajaya-bares-its-deepest-flaws-says-bloomberg-columnist
--------

Tiada ulasan: