Jumaat, 7 Mac 2014

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Berita yang mengembirakan Najib

Posted: 07 Mar 2014 02:11 AM PST

Anwar bersalah meliwat pembantunya,
putus Mahkamah Rayuan
 OLEH V ANBALAGAN, PENOLONG PENGARANG BERITA


Datuk Seri Anwar Ibrahim (gambar) didapati bersalah meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan pada 2008.

 Mahkamah Rayuan hari ini membenarkan rayuan Putrajaya mengenepikan pembebasan Anwar oleh Mahkamah Tinggi dua tahun lalu atas kesalahan meliwat.

 Dengan keputusan itu, Anwar tidak boleh dipilih sebagai calon untuk PKR dalam Pilihan Raya Kecil Kajang yang akan diadakan pada 23 Mac.

 Dalam respons segera, Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli berkata, "Perasaan paling buruk adalah, saya tidak terkejut dan bersedia dari segi mentalnya untuk ketidakadilan ini".

 Bekas pengerusi bersama Bersih Datuk Ambiga Sreenevasan berkata melalui laman Twitternya, dia terkejut dan meminta Anwar terus cekal.

 "Saya tidak percaya ia boleh berlaku," katanya.

 Elizabeth Wong dari PKR yang juga Adun Bukit Lanjan berkata: "Memeranjatkan. Mahkamah Rayuan menolak keputusan Mahkamah Tinggi yang membebaskan Anwar Ibrahim. Di mana keadilan?"

 Ekoran keputusan itu, polis telah mempertingkatkan kawalan di luar mahkamah dan menutup jalan menuju Istana Keadilan di Presint 2, Putrajaya.

 Kawasan utama di depan Istana Keadilan itu dikawal dan dilingkungi riben "kawasan kejadian jenayah" yang berwarna kuning.

 Semua petugas media diberikan pas untuk memasuki mahkamah sementara kemasukan pelawat dan penyokong dihadkan. Kira-kira 50 petugas media berada di luar mahkamah. – 7 Mac, 2014.SUMBER
Berita Updated : Liwat II: Anwar dihukum 5 tahun penjara 
Hafiz Yatim | 8:36AM Mar 7 Mahkamah membenarkan penangguhan hukuman dan menetapkan ikat jamin sebanyak RM10,000. SUMBER

Isu Air Selangor - PR buktikan kesepakatan untuk rakyat

Posted: 06 Mar 2014 11:02 PM PST

Satu langkah yang berhati-hati dan menunjukan kesepatan Pakatan Rakyat dalam mempastikan perjanjian air tidak akan merugikan kerajaan negeri dan rakyat, malah akan menguntungkan mereka.Tahniah Pakatan Rakyat!  
Peguam kanan bantu Selangor dengan 
perjanjian penyusunan semula air

Peguam kanan Tommy Thomas telah dilibatkan oleh Selangor untuk membantu memastikan hak rakyat di negeri dan kerajaan ini dilindungi di bawah perjanjian penyusunan semula air, kata Pakatan Rakyat, hari ini.

 Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata persetujuan telah dicapai di kalangan pemimpin-pemimpin kanan PR pada mesyuarat semalam untuk melibatkan peguam itu dalam perjanjian Selangor dengan Putrajaya.

 Satu jawatankuasa khas yang terdiri daripada ahli-ahli parlimen PR juga akan ditubuhkan untuk menyelia perjanjian itu bagi melindungi kepentingan rakyat Selangor.

 Jawatankuasa ini akan termasuk pengarah strategi PKR Rafizi Ramli, DAP, Tony Pua dan Dr Dzulkefly Ahmad dari PAS.

 "Mereka akan bekerjasama dengan kerajaan negeri Selangor dalam pelaksanaan penyusunan semula air, termasuk penyemakan dan memberi maklum balas kepada kerajaan mengenai perjanjian yang dijangka untuk ditandatangani sebagai sebahagian daripada perjanjian itu," kata Anwar dalam satu kenyataan hari ini.

 Beliau merujuk kepada kelulusan kerajaan negeri perlu memberi untuk pembinaan loji Langat 2 rawatan air di bawah memorandum persefahaman (MoU) yang ditandatangani antara Selangor dan Putrajaya pada 26 Februari.

 Di bawah perjanjian itu, Selangor akan mengambil alih empat syarikat air - SYARIKAT Bekalan Air Selangor (Syabas), Puncak Niaga Sdn Bhd (PNSB), Konsortium Abbas Sdn Bhd (Abbas) dan SYARIKAT Pengeluar Air Selangor Holdings Bhd (Splash) - pengambilan semula setelah puluhan tahun penswastaan ​​industri air Selangor.

 Sebagai balasan, Selangor akan memberikan semua kelulusan yang diperlukan bagi pembangunan Langat 2, termasuk mengambil alih tanah yang diperlukan bagi loji dan permit melalui hutan negeri.

 Pada mesyuarat Majlis Pakatan Rakyat Presiden 'semalam, pemimpin-pemimpin PR, termasuk Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Penasihat DAP Lim Kit Siang dan Anwar, berkata mereka akan menyokong Menteri Besar Selangor , Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim di atas perjanjian RM9.65 bilion yang dia tandatangani dengan kerajaan persekutuan.

 Anwar berkata Khalid telah menjelaskan kepada mereka masalah air di Selangor dan perjanjian dengan Putrajaya.

 "Kami telah sebulat suara bersetuju untuk membuang sokongan kami di belakang usaha Khalid untuk menyusun semula industri air Selangor." Baca lagi di sini

Rakyat Malaysia tidak perlu diberikan BRIM lagi.....

Posted: 06 Mar 2014 08:22 PM PST


Nampaknya Maharaja Kangkung kita sudah berjaya mengkayakan korang dengan pemberian BRIM baru-baru ini.Selepas ini, dia akan mansuhkan BRIM sebab korang dah boleh enjoy hidup macam Rosmah... 
Negara sudah bebas daripada belenggu kemiskinan 

KUALA LUMPUR 7 Mac - Datuk Seri Najib Tun Razak menjelaskan, belenggu kemiskinan di negara ini telah tamat apabila kerajaan berjaya menurunkan paras kemiskinan sebanyak 97 peratus sejak 30 tahun lalu menerusi pelbagai dasar yang diperkenalkan. - UTUSAN ONLINE

Tiada ulasan: