Jumaat, 14 Mac 2014

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Auw-Auw buat penafian, tapi ...

Posted: 14 Mar 2014 06:42 AM PDT

Aku pun peninglah bila baca penjelasan Menteri Auw-Auw ini sewaktu sidang akhbar petang tadi. 

Dia menafikan maklumat laporan Pentagon bahawa kapal terbang tersebut boleh meneruskan penerbangannya selama empat atau lima jam selepas hilang dari radar kawalan trafik udara dan turun di Lautan Hindi. 


"Saya amat gembira jika spekulasi yang mengatakan pesawat itu dikesan di Lautan Hindi atau sebagainya betul atau tidak, bagi membolehkan kita menghantar sema aset ke situ bagi usaha menyelamat, namun itu bukan kenyataannya." Katanya.


Tetapi apahalnya gi cari hingga ke Lautan Hindi? Ada sesiapa boleh bagi aku panadol?

MH370 di Lautan Hindi pulak dah....

Posted: 13 Mar 2014 10:10 PM PDT

 Seorang pegawai Pentagon dilaporkan telah berkata bahawa ia mempunyai maklumat Penerbangan 370 Malaysia Airlines yang hilang turun di Lautan India. 

 Hasilnya USS Kidd dilaporkan telah dihantar ke kawasan itu dan akan tiba di sana dari lokasi carian semasa dalam tempoh 24 jam. 

   Perubahan haluan kapal perang itu berikut laporan dari Amerika Syarikat awal hari ini bahawa kapal terbang tersebut boleh meneruskan penerbangannya selama empat atau lima jam selepas hilang dari radar kawalan trafik udara. 

 Pegawai Pentagon memberitahu wartawan ABC News, Martha Raddatz: "Kami mempunyai petunjuk pesawat turun di Lautan Hindi." 

  Akhbar The Guardian kemudian melaporkan bahawa jurucakap Pentagon tidak tahu dari mana maklumat itu datang dan USS Kidd adalah dalam perjalanan ke Selat Melaka. 

  Berita itu juga bercanggah dengan Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Hussein yang sebelum itu berkata bahawa fokus utama carian adalah di Laut China Selatan di timur Malaysia. 

 Ketua Pegawai Eksekutif Malaysia Airlines juga menafikan laporan bahawa pesawat itu terus terbang selama beberapa jam . 

 Lautan India di sebelah barat dan meliputi kawasan yang luas.

  Secara rasmi kawasan carian adalah 38,000 batu persegi, kira-kira kawasan saiz UK, dan meliputi Selat Melaka dan juga Laut China Selatan. 

 Pesawat itu turun pada waktu awal pagi Sabtu dan hubungan yang terakhir dengan pesawat itu pada 01:07 waktu tempatan dengan 239 orang di atas kapal.

 Sekurang-kurangnya 12 negara kini terlibat dalam carian dengan berpuluh-puluh kapal terbang dan kapal laut kini terlibat. SUMBER

Saya nyaris maut, kata penumpang pesawat itu...

Posted: 13 Mar 2014 08:02 PM PDT

Di tengah-tengah kekecuhan para penumpang lain bertempiaran lari menyelamatkan diri, seorang penumpang wanita selamba sahaja berposing dengan beraninya berlatar belakangkan kapalterbang yang terhempas itu. 

"Jadi pesawat terbang saya baru saja terhempas…saya nyaris maut," @han_horan Tweeted pada 6:35 p.m. Khamis. 

"Jadi yup," tambahnya dgn muka selambanya berlatar belakangkan pesawat yang rosak punah itu. Berita selanjutnya di sini

Tiada ulasan: