Selasa, 4 Februari 2014

Tukar Tiub

Tukar Tiub


LUAHAN CINTA HATI

Posted: 04 Feb 2014 07:00 PM PST





Isu Dun Kajang: Luahan bersifat peribadi

KUALA LUMPUR - Segala luahan dan pandangan yang bertentangan dengan parti adalah bersifat peribadi, kata Ketua Penerangan Pas,  Mahfuz Omar.

 Beliau mengulas sikap sesetengah pimpinan Pas yang menyatakan mereka tidak puas hati dengan sekutu mereka, PKR, yang kosongkan kerusi Dun Kajang bagi memberi laluan kepada i Anwar Ibrahim bertanding.

"Kita akan bantu PKR atas semangat setiakawan untuk memastikan kemenangan kepada PR dalam PRK Kajang.


  • 'Tak bermakna kami setuju Anwar jadi MB'Abdul Rahim Sabri | 12:24PM Feb 4
    dikemaskini Pemuda PAS mendesak agar isu menteri besar dihentikan segera kerana rakyat Malaysia didakwa sudah muak dengan polemik politik tidak berkesudahan.

Pemuda PAS tolak Anwar jadi MB Selangor, kata Suhaizan

Pemuda PAS hari ini menegaskan mereka menolak Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon menteri besar Selangor bagi menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sekiranya berlaku perubahan dalam pentadbiran negeri berkenaan, kata Suhaizan Kaiat.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH



woit...KAH KAH KAH... kah kah kah..

kah kah kah...LUAHAN  PRIBADI.... kah kah kah..

woit...KITA  TUNGGU 14 FEBUARARI INI.... kah kah kah..

kah kah kah... ADA LUAHAN CINTA  ATAU TIDAK... kah kah kah


-----------

ILMU SEMIOTIK DALAM POLITIK

Posted: 04 Feb 2014 06:30 PM PST




APA MAKNANYA GAMBAR INI
perhatikan betul betul
tengok  hati hati
baca apa yang ada dalam bingkai

apa yang dilihat?

lihat seklai lagi
perhatikan rapi rapi
nampak tak?
faham tak makna gambar ini?

gambar ini menunjukkan
 cik gu bard telah gemok
butang bajunya  terpaksa dibuka
maknanya
dia sudah mula nak jadi towkay ayam
kah kah kah 

-----------

MENJUAL DAN PENJUAL AGAMA

Posted: 04 Feb 2014 06:00 PM PST





KOMENTAR TUKAR TIUB
menjual agama
adalah salah satu
dari perniagaan yang paling tua

saperti perniagaan lain
ianya juga berkembang
 ada langkah langkah 
 untuk memonopoli perniagaan ini

perniagan ini telah di milik negarakan
justeru kita ada jais mais bais dais kais 
dan macam macam lagi
semuanya untuk mengawal 
dan mengkontrol perniagaan lumayan ini

jais mais bais pais 
semua ini tak sangkut paut dengan agama
semua ini adalah ciptaan manusia
yang menjadikan agama sebagai modal
badan badan  dan jabatan ini diwujudkan
untuk memberi peluang pekerjaan
kepada anak anak muda
yang belajar agama di timur tengah



DARI FACE BOOK




JUAL AGAMA?

Kadangkala kelihatan di tepi-tepi jalan, ada banner-banner yang mempamerkan iklan kelas pengajian al-Quran. Sudah pasti, kelas-kelas begitu, sesiapa yang mahu masuk, perlu membayar yuran.

Berlaku kekhilafan di kalangan umat Islam tentang hukum mengambil yuran atau dalam bahasa yang lain, mengambil upah mengajar al-Quran.

Ada sebilangan ulama menyatakan bahawa mengambil upah mengajar al-Quran adalah terlarang. Ini kerana, ia termasuk bawah maksud berniaga agama dengan harga yang murah. Ia merupakan sifat orang munafiq yang dicela oleh Allah dalam banyak nas wahyu.

Firman Allah dalam surah
Al-Baqarah:16 - Mereka itulah orang-orang yang membeli kesesatan dengan meninggalkan petunjuk; maka tiadalah beruntung perniagaan mereka dan tidak pula mereka beroleh petunjuk hidayah.

Pendapat yang paling diterima ramai menyatakan, menetapkan bayaran bagi mengajar al-Quran dibenarkan. Ini didasarkan beberapa dalil. Antaranya adalah seperti berikut;

Satu, dalam satu hadis yang diriwayatkan oleh al-Bukhari bahawa Nabi pernah berkata, "Sesungguhnya perkara yang paling berhak kamu ambil upah adalah dari kitab Allah".

Dua, merujuk kepada kisah Nabi Muhamad saw pernah nikahkan seorang sahabat dengan bermas kahwinkan hafazan al-Quran, walhal asal mas kahwin itu adalah harta.

Tiga, berkaitan dengan tawanan perang badar. Iaitu, Nabi saw bersetuju dengan pandangan Abu Bakar al-Siddiq agar yang kaya dibayar tebus, sedangkan yang pandai bahawa mengajar kepada orang islam yang tidak pandai membaca dan menulis.

Jika bayaran tebus tawanan setara dengan mengajar, sudah pasti memberi bayaran atau yuran untuk mengajar al-Quran dibenarkan.

Dari hujah ini, nyata bahawa mengambil upah atau yuran untuk mengajar al-Quran tidak dilarang. Adapun hujah yang melarang dengan merujuk kepada ayat 16 dari surah al-Baqarah, ia adalah sandaran yang kurang tepat, kerana ayat ini merujuk kepada tindakan ahli kitab yang sanggup menyelewengkan kebenaran semata-mata habuan dunia. Dengan maksud, jika tidak mendatangkan maksud penyelewengan terhadap wahyu, maka ia tidak terlarang.

Ia sama seperti apa yang pernah diungkap oleh Nabi saw bahawa baginda saw berkata, "barangsiapa yang belajar ilmu yang diredhai oleh Allah, namun dia tidak belajar kecuali mahukan habuan dunia, dia tidak akan mendapat bauan syurga".

Wallahu alam

4 feb 2014 | 11:10 malam | Saujana Utama.
Like ·  ·  · 9 hours ago · 


MALAM ESOK



------------

JEMPUTAN FORUM

Posted: 04 Feb 2014 05:30 PM PST




SATU JEMPUTAN

Salam saudara/saudari,

Tajuk: Forum The Kajang Move / Serampang Kajang
Tarikh: 5 Febuari 2014 (Rabu)
Masa: 830 mlm - 1030 mlm
Tempat: Ballroom, Hotel Empire, Subang


Ahli-ahli Panel
Dato' Ambiga Sreenevasan
YB Tony Pua
YB Rafizi Ramli
 Dr Dzulkefly Ahmad
YB Nik Nazmi (moderator)

Antara isu yang bakal adalah rasional pengosongan kerusi N25 Dewan Undangan Negeri Kajang dan peletakan Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon Pakatan Rakyat di kerusi tersebut.

Forum ini terbuka kepada orang ramai.
Sekian, terima kasih.



-----------

SATU LAGI PROJEK GEROMBOLAN

Posted: 04 Feb 2014 05:00 PM PST




ADUN Hutan Melintang keluar PKR?

Aidila Razak | 4:00PM Feb 4
Sepucuk surat yang dikatakan ditulis oleh seorang ADUN PKR Perak kepada Speaker negeri menimbulkan spekulasi beliau keluar parti

KENYATAAN

KEADILAN telah menerima berita yang kononnya YB Kesavan A/L Subramaniam, ADUN Hutan Melintang, telah menghantar surat yang mengisytiharkan beliau keluar KEADILAN.

Setelah mendapat penjelasan daripada YB Kesavan, KEADILAN mengesahkan bahawa beliau tidak pernah menghantar surat tersebut dan tidak keluar parti. YB Kesavan juga dinasihatkan agar membuat laporan polis berkenaan surat palsu tersebut.

Sekian, terima kasih.

Fahmi Fadzil
Pengarah Komunikasi KEADILAN

-------

ANAK MUDA BANGUN MELAWAN

Posted: 04 Feb 2014 06:00 AM PST





TMJ dinamakan dalam laporan polis12:33PM Feb 4
dikemaskini 5.20pm Presiden PBNJ Tunku Ismail Idris Sultan Ibrahim Ismail dinamakan dalam laporan polis pemain import T-Team  Fabio Flor

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit..INI BERITA BAIK... kah kah kah..

kah kah kah..ANAK MUDA MAKIN BERANI.... kah kah kah

kah kah kah... SYABAS ANAK MUDA... kah kah kah


DOWN LOAD

 TUNKU

-----------

PERCUBAAN GAGALIS

Posted: 04 Feb 2014 05:00 AM PST



DARI FACE BOOK


Malam ini ada 'date'. Harap2 Tukar Tiub hentikan fitnah dan baca status saya ini 
Like ·  ·  · 35 minutes ago · 


INGATAN :
jangan cuba mengelat
jangan cuba buat ceneker
jangan cuba melebong
kah kah kah

--------

KAKI BOOODEK YANG MELOYAKAN

Posted: 04 Feb 2014 01:48 AM PST



  • Shabery: Video Teresa 'jengkel, loya, jijik'Farah Noor Samat | 1:47PM Feb 4
    Menteri komunikasi dan multimedia berpendapat, video Tahun Baru Cina Teresa menjengkelkan dan tidak padan dengan statusnya sebagai wakil rakyat.
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit....APA YANG JIJIK.... kah kah kah..

kah kah kah..APA YANG JENGKEL.... kah  kah kah..

kah kah kah..APA YANG LOYA... kah kah kah...

kah kah... MANA JIJIK DENGAN ROSMAH GEMOK DAN HODOH.... kah kah

kah kah..MANA MELOYAKAN LIHAT BIBIR BERBUIH2.... kah kah kah..

 kah kah..MANA JIJIK BERBANDING DENGAN MUNKEE KAKI BODEK... kah kah


CUBA TENGOK SEKALI LAGI


---------

APA ORANG LAIN KATA

Posted: 03 Feb 2014 08:30 PM PST








LAGI LAGI RPK.......YOUR GOOD FRIEND IN MCKK http://www.malaysia-today.net/diantara-timun-dan-durian/ "His Highness the Sultan of Selangor is no ignoramus. He reads what is on the Internet. And, what he misses, his people download and print and hand to His Highness in hard copy form. Hence His Highness is following the debates and the insults that you hurl at him." APA MACAM? HISHAM, RPK SAYING BIG BROTHER HRH IS WATCHING ON EVERY FUCKING MOVES OF YOURS. Hahahahaha!

You know what to do. Put several botol besar there. Hahahahaha! "So the question here would be, while His Highness the Sultan shall (by law) take the advice of the Menteri Besar, does this mean he must listen to this advice? I mean, taking advice is one thing but the Constitution does not say His Highness must follow that advice to the letter." Whoah! Hisham you better be careful. HRH doesn;t have to follow MB advice one......Does it mean HRH do whatever he wants? WHAT A LOAD OF BULLSHIT FROM THE ROYALIST FUCKER! on APA PANDANGAN YANG LAIN
Publish | Delete | Spam
looes74
on 2/1/14
 BULLSHIT
Hisham, It seems that RPK has said otherwise on this matter. RPK says that you are a pile of BULLSHIT. Apa macam? http://www.malaysia-today.net/what-a-whole-load-of-bullshit/ "Hishamuddin Rais then says, "Anwar would be a better choice as a Mentri Besar, particularly as he would be able to better articulate the pact's position on issues regarding race and religion." 

Pray tell, what is Pakatan Rakyat's position on race and religion that they want Anwar to articulate with the Rulers? Do tell us! Does he want the Rulers to agree that the Malay Bible must be allowed to say that Jesus is the son of Allah? Does he want Article 153 in the Federal Constitution to be removed? 

Does he want to open up ITM to the non-Malays and entry into the universities based on meritocracy and not based on quota (and the same with government posts, the police and military included)? We need details. Tell us what is wrong now and what — as the new Menteri Besar of Selangor — Anwar can do about it on APA PANDANGAN YANG LAIN
looes74
on 2/1/14
 ORANG JOLOBO

Ko jolobak ko jolbu Tuai padi tigo tangkai Kalau kono komat jolobu Tak mati badan menghasai Gurindam dulu dulu jangan ponah dipotikai Tak tahu tanyo dulu jangan goma memandai mandai Coghito eh bermulo, mulut ughang kampong Kisah ramai gadis cantik kek jolobu berkampung Ughang luar datang luar nak cari'an joki Lain pulak jadi eh terpikek nak buek bini Tapi silap, kono komat sampai tinggalkan keluargo Kopit bawah kotiak bini tanggungjawab lupo Omak ayah rindu tapi dio buek bodoh

Dah takdo nak monyosa monangih dopan kubur aiii Ko jolobak ko jolbu Tuai padi tigo tangkai Kalau kono komat jolobu Tak mati badan menghasai Gurindam dulu dulu jangan ponah dipotikai Tak tahu tanyo dulu jangan goma memandai mandai Ughang luar salah tafsir koba gadih kito bahayo 

Lopeh coghai semuo ghoto jadi milik dio Jangan salah anggap,napo lobihkan pompuan Sobab laki boleh hidup kalau campak dalam hutan Zaman dah boghubah, adat ditolan zaman Dah takdo mewaghisi coghito bertauladan Apotah laie, mengaku ughang on KENAPA NAJIB JADI LEMAH?



-----------

USAHA TANGGA KEJAYAAN

Posted: 03 Feb 2014 08:00 PM PST




USAHA TANGGA KEJAYAAN



TIPS UNTUK PARA GAGALIS
kepada para gagalis 
dalam masa 10 hari 
senarai gagalis akan muncul

contohi mamat dan minah  ini
mereka sedang berusaha sedaya upaya


cara yang sedang mereka gunakan
ialah menukar gambar mereka di face book
pertukaran gambar ini kerap dilakukan
ini dengan harapan adalah
minah dan mamat akan tertarik







CADANGAN CADANGAN 
SETERUSNYA
1 - mandi bunga
2 - beli minyak cenduwai
3 - beli minyak dagu
4 - jumpa tok batin
5 - jumpa bomoh siam














-----------

Tiada ulasan: