Selasa, 3 Disember 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


penagih dadah di hantar ke Pusat Serenti, penagih rasuah di hantar kepada ROSMAH bini NAJIB supaya jilat buridnya sampai berkilat dan hilang bau hapak....kah kah kah kah...!!!

Posted: 03 Dec 2013 05:13 AM PST

Ada 12 negeri bernaung di bawah Persekutuan Tanah Melayu dan sebelas daripadanya mempunyai kerajaan negeri masing-masing dengan legislatifnya sendiri. Masing-masing mempunyai identiti sendiri dan boleh dilihat perbezaan daripada satu negeri dengan satu negeri yang lain dalam banyak bidang.

Ada sebuah negeri yang dinamakan Negeri Terengganu Darul   Tak Beriman  aka Darul Runtuh. Ia agak lain daripada yang lain kerana akhir-akhir ini tidak banyak lagi bangunan selamat dimasuki dan diduduki. Ini disebabkan acap kali kita mendengar berita atap dan bumbung bangunannya mudah runtuh dan membahayakan orang ramai.

Terakhir, kejadian bumbung runtuh Kolej Universiti Tati, di Teluk Balung walaupun ia baru sahaja digunakan selama 14 bulan. Selepas ini tidak tahu bangunan mana pula yang akan runtuh. Kejadian bumbung runtuh ini sudah sinonim dengan Terengganu dan tiada siapa tahu kenapa ia hanya banyak berlaku di Terengganu.

Tahun ini juga sudah tiga kejadian bangunan runtuh, daripada keruntuhan bangunan masjid hingga ke Pusat Pengajian Tinggi. Di Asia utara ada sebuah negeri, iaitu Bangladesh yang sering menghadapi bangunan runtuh yang melibatkan nyawa ratusan rakyat. Tetapi di negara itu bangunan-bangunan yang runtuh adalah bangunan yang sudah beratus tahun usianya tetapi di Terengganu, usia Universiti Kolej itu hanya 14 bulan. Maka bayangkanlah betapa teruknya tahap keselamatan rakyat di negeri itu hanya disebabkan ada permainan jahat dan rasuah yang tidak terbendung dalam negeri itu.

Jika bangunan yang hanya berusia 14 bulan boleh runtuh bumbungnya, bagaimana agaknya tahap keselamatan di bangunan yang berusia lebih lama daripada itu? Ini sudah pasti berpunca daripada tindakan "cutting corners" yang dilakukan kontraktor-kontraktor binaan yang ingin mendapatkan keuntungan lebih bagi menyediakan wang "kick-backs" yang perlu dibayar kepada yang berkuasa dengan projek itu.

Nampaknya rakyat terpaksa duduk dan tinggal di padang-padang yang luas bagi mengelak risiko dihempap bumbung yang rapuh di negeri itu. Bangunan dan rumah kediaman adalah pelindung kepada manusia daripada di timpa hujan dan menghadapi ribut dan taufan serta tempat duduk bersenang-senangan dengan keluarga tersayang. Jika bangunan tempat hendak berlindung pun tidak selamat bagi manusia di mana lagi manusia hendak mendapatkan perlindungan?

Itulah sebabnya rasuah sebagai musuh umat nombor satu di dunia. Ia boleh menjahanamkan negara dan tamadun manusia. Rasuah tidak akan mendorong sesiapa termasuk pemimpin membuat keputusan dengan betul. Selalu disebutkan penerima atau pemberi rasuah itu adalah mereka yang memakan daging saudaranya sendiri.

Rasuah akan merosakkan segala-galanya. Tidak ada tindakan rasuah yang boleh membantu membuat kebaikan selain memberi keuntungan kepada pemimpin "evil" yang serupa dengan syaitan salutan muka dan tubuh manusia. Syaitan itu dikatakan oleh agama kita sebagai musuh yang nyata. Jika Perdana Menteri yang rasuah maka Perdana Menteri itu adalah musuh kita. Jika isterinya menggunakan kuasa dan pengaruh menjahanamkan negara kita, maka isterinya itu adalah musuh semua.

Begitu juga rasuah itu dilakukan oleh pegawai kerajaan dan pelaksana dasar maka mereka wajib dimusuhi dan jika Menteri Besar melakukan rasuah, elok sahaja mereka ditolak serta merta. Rakyat perlu sedar betapa bahayanya mereka jika dipimpin oleh pelaku rasuah tegar.

Rasuah ini merupakan satu ketagihan yang sangat susah untuk diubati. Jika penagih dadah dimasukkan kedalam Pusat Serenti untuk dipulihkan, bolehkah tuan-tuan beri tahu dimanakah kita perlu hantar perasuah untuk dipulihkan? Cuma aku mempunyai  sikit  idea di mana mereka ini patut dihantar untuk memulihkan mereka tahap kerosakan identiti mereka dengan menjilat burid ROSMAH bini NAJIB .yang berbau hapak sampai licin dan hilang hapaknya...!!!

Penyakit ketagihan rasuah ini ada jalan untuk diubati. Kalau kerajaan yang sedia ada tak mampu membasminya maka elok la kerajaan HARAMJADAH ini di tolak oleh rakyat dengan tanpa berlengah lengah lagi..

Umno  sendiri pun kata parti itu menolak rasuah tetapi kenapa rasuah berlaku dengan hebatnya di bawah pentadbiran parti itu?Mungkin Ustaz Kazim boleh membersihkan Umno daripada rasuah kerana orang yang beragama tidak berkompromi dengan rasuah.

Kalau si jahil seperti aku  dan mungkin sebahagian daripada anda yang tidak mempunyai latar belakang agama yang kuat, masakan Uztaz Kazim tidak mampu membersihkan Umno daripada masalah ketagihan rasuah di kalangan pimpinan negara kita atau ustaz Kazim teringin merasa tempias RASUAH....kah kah kah

pailang tua sulah mau pencen maaa...sulah kenyang melompak itu petlonas ...itu petlonas pun tala wang lagi mau kasi angkat maa...ini syaitan tala mau lagi sama dia lagi loooo....!!!

Posted: 02 Dec 2013 11:46 PM PST

Mahathir lepas jawatan Penasihat Petronas....lepas rembat dan kikis sampai habis duit petronas untuk kasi anaknya buka syarikat minyak petron...!!!

 

nyanyuk tahap gaban....!!!

 

Bekas Perdana Menteri,  Mahathir Mohamad semalam mengesahkan telah melepaskan jawatannya sebagai Penasihat Petronas, berkuat kuasa kelmarin.

Mahathir berkata, surat peletakan jawatannya diserahkan kepada Perdana Menteri, Najib Tun Razak baru-baru ini.

Menurutnya, sudah tiba masa untuk beliau meninggalkan syarikat petroliam negara itu kerana faktor usia serta ingin menumpukan perhatian kepada kesihatannya.

 

 

penyapu sial

 

 

sulah kenyang maaa...itu petlonas mana ala wang lagi...samua pelompak AMno maa sulah sapu licin...itu pasal samua balang manyak naik maa....

sikalang sulah kenyang ...anak sulah bukak itu petron...sikalang mau menyalak tala mau ka....aiyyyaaaa....ini bangsat tua tala mau mampos maaa...ini tua manyak pailang maaa...

perompak barang naik mengesahkan januari ini rakyat akan di rompak 15 % lagi...kenapa tak rompak 100% kan senang lebih cepat kroni pukimak kaya raya dan rakyat jadi papa kedana....!!!

Posted: 02 Dec 2013 06:12 PM PST

Putrajaya  mengesahkan kenaikan kadar tarif elektrik sebanyak 14.98% atau 4.99 sen hingga 38.53 sen per kWh bagi Semenanjung Malaysia dan lima sen bagi Sabah dan Labuan yang akan berkuatkuasa Januari tahun depan.

Kenaikan itu diumumkan oleh Menteri Tenaga Hijau dan Air Datuk Seri Dr Maximus Ongkili dalam satu sidang media di Parlimen hari ini.

Pengumuman yang bakal mengundangkan kemarahan orang ramai berikutan rancangan Putrajaya untuk mengurangkan subsidi minyak bagi pembekal kuasa pada suku pertama tahun 2014.

Setiausaha kementerian Datuk Loo Took Gee dilaporkan berkata pengurangan subsidi minyak bagi bekalan kuasa diperlukan untuk kestabilan ekonomi.

Kadar elektrik semasa ketika ini adalah 33.5 sen per kWh, dimana 8.5 sen atau 25.3% di bawah kos asal pada kadar 42 sen kWh.

Ketua Pegawai Eksekutif MyPower Datuk Abdul Razak Abdul Majid berkata sekiranya subsidi bahan api dimansuhkan, kadar elektrik akan menjadi sekitar 42 sen per kWh berbanding harga subsidi kini iaitu 33.5 sen per kWh.

Beliau berkata kos bagi menghasilkan bahan api bagi seunit mencatat pada 30.9 sen pada kadar semasa. MyPower menjangkakan kenaikan sebanyak 8.5 sen per kWh dimana ia turut menyaksikan kenaikan 26%.

Ongkili pada awalnya berkata tarif elektrik di Malaysia lebih rendah dari Thailand dan Filipina namun lebih tinggi daripada Indonesia dimana negara tersebut memberi subsidi sepenuhnya bagi bekalan tenaga.

Kali terakhir negara menaikkan tarif elektrik ialah pada Jun 2011 dimana subsidi harga gas dinaikkan pada RM13.70 juta Unit Metrik British Thermal (mmbtu) berbanding sebelumnya sebanyak. RM10.70 juta.

Subsidi bagi sektor bekalan api dijangka sebanyak kira-kira RM8 bilion hingga RM12 bilion bagi setahun bergantung pada kos input bahan api dan gas

 

 

penyapu sial

 

 

nak stabil ekonomi dengan merompak rakyat..???...ni menteri cap babi yang bercakap...otak kalau letak kat kepala jubor najib...beri alasan tak masuk akal...banggang...!!!

nak stabil ekonomi buatla projek yang meningkatan pengeluaran hasil negara , pengalakan pelabur asing masuk dan menghapuskan rasuah serta kroni .ini tidak rakyat juga yang di rompak...nak harap pelabur asing masuk...depa lagi takut bila terlihat banyak perompak BN sedang mengangga mulut nak merompak mereka...

atau lebih baik tukar kerajaan yang ada...dengan kerajaan yang baru yang lebih bermenafaat kepada rakyat....kerajaan PR yang berjiwa rakyat...!!!

Hampir semua keperluan asas selepas PRU13 naik. Ini menunjukkan BN kerajaan bangkrap dan sudah sampai ke penghujungnya..so ABU...!!!

Tiada ulasan: