Ahad, 8 Disember 2013

AKU INGIN BEBAS

AKU INGIN BEBAS


BANJIR!... RAKYAT DAH KENA MAIN

Posted: 07 Dec 2013 11:07 PM PST

KEMAMAN – Cadangan segelintir mangsa banjir agar kerajaan menyediakan khemah di pusat pemindahan untuk setiap keluarga terutama bagi ibu yang menyusu bayi akan dipertimbangkan.

Ahli Parlimen Kemaman, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek bagaimanapun berkata, langkah membekalkan khemah kepada setiap keluarga seperti yang dipraktikkan di Jepun kepada mangsa gempa bumi agak tidak praktikal di negara ini yang berbeza iklim dengan negara matahari terbit itu.


Katanya, sekiranya mangsa banjir perlu tinggal lebih lama di pusat pemindahan mungkin tilam yang lebih selesa perlu dibekalkan berbanding penyediaan khemah.


"Ramai yang suruh kerajaan bekalkan khemah kepada setiap keluarga tapi kalau beri khemah mungkin disuruh pasang pendingin hawa pula kerana suhu di negara ini panas berbeza dengan Jepun yang suhunya sejuk.


"Jika pasang khemah, mungkin orang ramai boleh duduk selama sejam sahaja paling lama kerana panas," katanya ditemui di pusat pemindahan SK Seri Geliga Kemaman selepas makan bersama mangsa banjir di situ semalam.


Pelik kan... bekal khemah tak sesuai. Mungkin agaknya dalam pemikiran menteri cap ayam ini bahawa ianya suatu pembaziran tapi k-pop tidak pula dikatakan membazir... Puiii!...
 


APAKAH MEREKA FIKIR UMNO SETARAF DENGAN ALLAH!?...

Posted: 07 Dec 2013 06:31 PM PST



"Kemanalah orang Melayu hendak membawa diri, jika Umno sudah tiada lagi. Kemanalah perginya hati, ke mana hilangnya rasa, kalau perjuangan umat Melayu sudah tidak berkumandang lagi. Relakah kita perjuangan Melayu terhapus di bumi ini?

"Sanggupkah Melayu akhirnya merempat dan terbangsat di tanah sendiri? Tanpa Umno dimanakah kita? Tanpa Umno di mana sudahnya Melayu? tanya Najib.

Pembangkang, kata Najib, sebaliknya sanggup menjadi pengkhianat dan petualang kepada kepentingan negara. sumber...

Tiada ulasan: