Nuffnang

Pengikut

PENYAPU SIAL

sumber :-

PENYAPU SIAL


BN yang menipu selama ini tapi tuduh cina yang menipu BN....tapi pada aku...BN nie patut di tipu...sebab dia ni bapak segala penipu di negara ini....!!!!

Posted: 08 Dec 2013 08:14 AM PST

Tidak salah Cina undi pembangkang semasa PRU13 tetapi mereka menipu, kata Idris Haron

Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Idris Haron (gambar) mengulangi kenyataan pemimpin-pemimpin Umno menyalahkan kaum Cina dengan mengatakan tidak salah mereka mengundi Pakatan Rakyat (PR) dalam Pilihan Raya 2013 (PRU13) akan tetapi beliau kecewa dengan pembohongan dilakukan kaum itu di Melaka kerana tidak mengundi Barisan Nasional (BN) seperti dijanjikan.

Beliau berkata perbuatan itu bukan sahaja memperlihatkan sikap khianat masyarakat Cina akan tetapi pada masa sama menjejaskan kepercayaan pihak tertentu.

"Kita kecewa sebab sebelum pilihan raya mereka berjanji menyokong calon BN tetapi terbukti mereka tipu kita selepas diberikan segalanya," kata Idris merujuk kepada kaum Cina dalam akhbar Utusan Malaysia edisi Ahad, Mingguan Malaysia hari ini.

"Bila mereka tanya saya mengapa orang Cina kena minta maaf, itu sangat pelik. Seolah-olah mereka tidak bersalah menipu dan mengkhianati kepercayaan kita," katanya.

Idris yang juga Pengerusi Perhubungan Umno Melaka berkata, beliau tidak pernah sesekali menyalahkan pengundi Cina yang mengundi pakatan pembangkang dalam PRU13 lalu.

"Saya tidak pernah marah kepada mereka kerana mengundi siapa pun termasuk pembangkang," katanya.

Ketua Menteri Melaka itu berkata pada Jumaat, beliau bersedia memaafkan masyarakat Cina dan mengajak mereka kembali kepada BN setelah dilihat seolah-olah terhukum akibat "insiden" keputusan PRU13.

Katanya, sokongan pengundi Cina Melaka kepada BN tidak sampai 15% pada PRU13 termasuk mengakibatkan bekas ketua menterinya Datuk Seri Mohd Ali Rustam kalah merebut kerusi Parlimen Bukit Katil kepada Ketua Pemuda PKR, Shamsul Iskandar Mohd Akin

Mohd Ali setelah tewas dalam PRU13 lalu menyifatkan sentimen perkauman masyarakat Cina begitu tebal di kawasan itu yang menjadi antara punca utama kekalahannya kepada Shamsul Iskandar.

Beliau kesal dengan sikap masyarakat Cina di kawasan berkenaan yang langsung tidak mengenang budi yang telah dicurahkannya sepanjang berkhidmat sebagai Ketua Menteri selama 13 tahun.

"Saya tidak percaya orang Cina di Parlimen Bukit Katil boleh menolak saya dan kerana undi merekalah saya tewas dalam pilihan raya kali ini.

"Apa jasa Shamsul Iskandar terhadap orang Cina, kalau hendak dibandingkan dengan apa yang telah saya berikan selama ini.

"Mereka (orang Cina) apabila saya dah tolong dalam bidang perniagaan hingga mereka berjaya dan menjadi kaya, mereka ini lupa jasa yang telah saya buat,'' katanya.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam reaksi awalnya selepas keputusan PRU13 diumumkan mengatakan BN bersyukur kerana berjaya memenangi pilihan raya itu akan tetapi terkejut dengan "Tsunami Cina" yang berlaku

 

 

penyapu sial

 

 

sudah la...yang kamu tolong tokeh tokeh judi kaum cina yang beberapa kerat aje...mereka ini memang sokong BN tapi majoriti kaum cina rakyat biasa kamu pun lansung tidak tolong sama...malah kamu BN persenda kaum cina dengan tomahan rasis bila berdepan dengan orang melayu...BN yg menipu Cina selama ini....Ni nak salahkan Cina pula.....Hak mengundi di tangan mereka....Suka hati mereka nak undi siapa.....Nak tanya MB Melaka ni....janji politik boleh pakai tak?....

Barisan Nasional nie, bila cakap tu guna la otak sikit... Kamu nie patut rasa malu, sebab mereka bukannya tolak Ali Rustam, mungkin dia pernah banyak menolong mereka, tapi Rakyat tolak UMNO, MCA dan MIC. You faham tak hoi BN? Suruh Alirustam masuk PAS dan brtanding melawan UMNO di kawasan yang sama. Semua Cina yang u kata racist tu akan undi PAS...dan Ali Rustam akan Menang. So, now you faham tak apa yang dimaksudkan oleh Rakyat? Anything But UMNO, Asalkan Bukan UMNO...

Buat apa nak dengar menteri yang tak berotak dari BN/DUMNO.......masuk kanan keluar kat kiri aje. Buang masa aje.

ha ha ha....lepas nie Pimpinan Umno melaka perlu pindahkan pusat pentadbiran kerajaan negeri ke Parlimen Tangga Batu/Jasin untuk elakkan ibunegeri diwakili PR.Kota Melaka,Kota Laksamana,Bukit Katil tidak lagi selamat untuk UMNO selama-lamanya..

Masyarakat bandar dan semi-bandar menolak kepimpinan nasionalis korup UMNO yang memperjuangkan idea2 lapuk...

buang ajer menteri menteri yang mati pucuk dalam menjalankan tugas....lantik ajer ROSMAH BOTOX sebagai penganti....jadi tiada isu salahguna kuasa dan jimat duit rakyat bayar gaji menteri yang tak berpotensi lansung...!!!!

Posted: 08 Dec 2013 07:56 AM PST

PM  tak de telor Najib Razak di gesa  mengkaji semula peranan menteri-menteri Kabinet selain melantik bini nasi kangkangnya Rosmah Mansor sebagai menteri.

Melalui pelantikan itu, tiada pihak yang boleh membantah campur tangan Rosmah atau menuduh Najib dan anggota Kabinet menyalahgunakan kuasa dengan membenarkan penggunaan kemudahan kerajaan.

Dah ramai yang  mencadangkan agar Rosmah masuk politik dan dilantik menjadi menteri. Malah ke jawatan Perdana Menteri jika mendapat kepercayaan rakyat jelata.

Walaupun pilihan raya umum telah berlalu, Najib dan penyokong Rosmah masih boleh melakukannya dengan melantik beliau sebagai senator dan seterusnya menteri. Jawatan yang sesuai bagi beliau ialah Menteri Tugas-Tugas Khas.

Najib semasa ucapan penangguhan Perhimpunan Agung Umno 2013 semalam menyebut dua peristiwa jasa Rosmah kepada negara.

kunun kata najib@ najis  bantuan pertama adalah menolong membebaskan seorang pelajar Malaysia yang ditahan pihak berkuasa Mesir kerana disyaki pengintip dan kedua menggunakan hubungan baik dengan keluarga diraja Arab Saudi membenarkan pelajar Malaysia yang lari daripada pemberontakan Mesir untuk masuk ke negara tanpa visa.

Berdasarkan sumbangan Rosmah tersebut adalah lebih baik Najib menimbang semula kedudukan Menteri Luar  Anifah Aman dan Menteri Pendidikan  Muhyiddin Yassin.

Begitu juga kedudukan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri  Mustapa Mohamed dan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat  Rohani Abdul Karim kerana Rosmah juga terlibat di sana sini dalam tugas yang sepatutnya dilaksanakan oleh menteri berkenaan.

Dengan cara ini kita boleh menggugurkan menteri yang berprestasi rendah sekaligus menjimatkan perbelanjaan negara dengan mengurangkan bilangan kementerian..

Media melaporkan Affandi berkata isteri Perdana Menteri seharusnya dibenarkan menggunakan jet eksekutif kerajaan demi memberi ketenangan kepada suaminya.

Tidak mengapalah kalau Affandi hendak pertahankan Najib dan Rosmah. Itulah pun tugas pembahas PAU 2013.

Affandi dalam ucapannya dalam Perhimpunan Agung Umno berkata, jika Rosmah berada dalam jet eksekutif, Najib tidak perlu bimbang keselamatannya dan menambah orang bodoh pun tahu penerbangan dengan jet eksekutif lebih mahal daripada terbang dengan jet komersial tetapi ia perlu dilihat daripada aspek keselamatan.

"Bolehkah anda bayangkan tekanan emosi yang akan Perdana Menteri tanggung sekiranya sesuatu buruk berlaku kepada isterinya ketika terbang dengan pesawat komersial?" kata Affandi.

Rosmah dikritik hebat oleh Ahli Parlimen Pakatan Rakyat bulan lalu kerana menggunakan jet eksekutif milik kerajaan untuk lawatan peribadinya ke Timur Tengah

 

 

 

penyapu sial

 

 

pembahas umno kerjanya lebih pada ampu pm saja. Kalau bodek memang kerja diorang. barang salah mati matian mereka betulkan. DASAR PEMBODEK CARI MAKAN

memang betollah untuk menjadi menteri di JPM cukup sekadar jadi pengampu dan penipu ....

Posted: 08 Dec 2013 07:26 AM PST

Malaysia terbaik urus banjir

KUALA LUMPUR 25 Nov. - Pengurusan banjir di negara ini merupakan antara yang terbaik jika dibandingkan dengan negara-negara lain termasuk negara maju seperti Amerika Syarikat (AS).

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim berkata, terdapat negara maju yang pihak berkuasanya hanya tiba di kawasan banjir seminggu selepas berlakunya bencana itu, berbeza di negara ini yang mana semua pihak sentiasa bersiap sedia menghadapinya.

Menurut beliau, selain jabatan kerajaan, terdapat sukarelawan yang turut membantu kerja-kerja memindahkan mangsa dan menyediakan makanan di pusat-pusat pemindahan ketika bencana itu.

"Di negara kita juga, ketika berlakunya banjir, mangsa belum dipindahkan tetapi bekalan makanan telah siap disediakan di pusat pemindahan. Selain itu, bantuan RM500 yang diberikan kepada mangsa banjir bukanlah ganti rugi tetapi merupakan token (sumbangan)," katanya dalam sidang Dewan Rakyat hari ini.

Beliau menjawab soalan tambahan Datuk Hasbullah Osman (BN-Gerik) mengenai kesiapsiagaan kerajaan terutama dari sudut menyediakan bekalan makanan ketika menghadapi bencana banjir.

Sebelum itu, menjawab soalan Siti Zailah Mohd. Yusoff (Pas-Rantau Panjang) mengenai cadangan pembinaan pusat pemindahan banjir, Shahidan memberitahu, penggunaan sekolah sebagai pusat pemindahan banjir adalah amalan biasa di negara ini.

Katanya, daripada sebanyak 4,969 pusat pemindahan banjir yang didaftarkan, sebanyak 46 peratus atau 2,331 pusat adalah sekolah manakala selebihnya merupakan kompleks penghulu, pusat komuniti dan sebagainya.

"Pembinaan pusat pemindahan banjir baharu yang khusus untuk digunakan semasa bencana tidak wajar kerana langkah ini melibatkan implikasi kewangan yang besar sedangkan fungsinya hanya ketika banjir. Ini boleh menyebabkan fasiliti itu terbiar semasa tidak berlakunya bencana," katanya.

Mengulas lanjut, Shahidan berkata, Jabatan Kerja Raya (JKR) juga telah menetapkan standard pembinaan setiap sekolah baharu dilengkapkan dengan bilik mandi dan tandas untuk menampung keperluan sebagai pusat pemindahan bencana seperti dalam Rancangan Malaysia Ke-10 (RMK-10).

Standard pembinaan itu, tambahnya, sudah dilaksana di sekolah-sekolah di Johor, Melaka, Perak serta Kedah dan akan diteruskan di negeri-negeri lain

 

 

 

penyapu sial

 

terbaik  untuk menipu...!!!

terbaik MENGAMPU....cukup syarat untuk jadi menteri  JPM ....kah kah kah

Malaysia harus mencontohi Thailand dan Jepun dalam pengurusan banjir dan penempatan mangsa..Kerajaan pusat dan juga Majlis Keselamatan Negeri seharusnya bersedia dengan sepenuhnya menghadapi bencana ini kerana ia melanda saban tahun.

Peruntukkan berbilion ringgit yang dibelanjakan untuk rakyat bagi menghadapi masalah ini tidak berguna jika tiada koordinasi dan pengurusan yang efektif..

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim sebelum ini mengatakan bahawa sistem pengurusan banjir di negara kita antara yang terbaik di dunia, termasuk berbanding Amerika Syarikat.

Tapi sebaliknya yang berlaku ketika banjir besar melanda negara kita baru-baru ini. Bukan sahaja bantuan lambat, tetapi mangsa banjir juga ditempatkan di pusat yang turut dinaiki air.

Adakah disebabkan kawasan Kuantan dan Indera Mahkota di bawah Pakatan Rakyat, maka bantuan lambat dihulurkan?..

Dahulu begitulah cara dan tindakan Nazri Abd Aziz, kini giliran Shahidan Kassim.

Betul atau tidak kenyataan usah banyak soal, yang penting ampu Najib, ampu Rosmah, tipu rakyat.

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT