Jumaat, 22 November 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


kami lagi pelik bila SPR jadi jurutonggeng UMNO laknatullah....dari dulu,kini dan selamanya selagi UMNO haramjadah memerintah....!!!!

Posted: 21 Nov 2013 10:42 PM PST

SPR 'pelik' Anwar nafi sebut pengundi Bangladesh

Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya Tan Sri Abdul Aziz Yusof berkata beliau hairan dengan kenyataan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menafikan menuduh kerajaan membawa masuk 40,000 pengundi warga Bangladesh dalam pilihan raya umum lalu.
Abdul Aziz yang dipetik dalam laporan Utusan Malaysia hari ini menyebut, pembangkang berkali-kali mendakwa bahawa kerajaan dengan kerjasama Jabatan Perdana Menteri dan Majlis Keselamatan Negara membawa masuk 40,000 pengundi luar.

"Saya cukup pelik apabila ada orang yang sanggup menafikan perkara yang pernah disebut apatah lagi perkara itu diulang-ulang walaupun telah dinafikan kami dan kerajaan.

"Malah, hasil bedah siasat pilihan raya umum ke-13 yang dilakukan SPR, tidak ada satu pun aduan yang diterima daripada pengurus negeri mahupun petugas tentang cubaan pengundi hantu mengundi dan ini jelas menunjukkan tuduhan itu adalah fitnah," katanya seperti dipetik Utusan Malaysia.

Beliau mengulas kenyataan Anwar semalam bahawa dakwaan 40,000 pengundi hantu dari Bangladesh turun mengundi dalam pilihan raya lalu mula ditimbulkan oleh penulis blog pro-Umno dan bukannya oleh pemimpin Pakatan Rakyat.

Anwar berkata, beliau telah membuat semakan dan mendapati pemimpin Pakatan Rakyat tidak pernah membuat kenyataan seperti itu.

Jelasnya, Pakatan hanya membuat dakwaan berhubung kewujudan pengundi luar tetapi tidak menyebut bahawa pengundi tersebut adalah pengundi Bangladesh.

Anwar mengulas laporan akhbar semalam berhubung kenyataan Perdana Menteri Bangladesh Sheikh Hasina yang menafikan dakwaan bahawa 40,000 rakyatnya diterbangkan ke Malaysia untuk mengundi pada Mei lalu.

Anwar pada 2 Mei lalu mendakwa bahawa Jabatan Perdana Menteri menjadi dalang satu operasi rahsia menerbangkan pengundi meragukan dari pelbagai lokasi di Sabah dan Sarawak ke semenanjung Malaysia hampir setiap hari menjelang hari pembuangan undi.

Menurut Anwar, PKR mempunyai senarai penumpang tersebut yang sebahagian besarnya adalah warganegara asing.

Menurutnya, menjelang hari mengundi pada 5 Mei sekurang-kurangnya 40,500 orang telah dibawa ke semenanjung menerusi hampir 16 penerbangan setiap hari.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bagaimanapun ketika membentangkan Bajet 2014 bulan lalu mengaitkan bahawa Pakatan Rakyat mendakwa 40,000 pengundi itu adalah pengundi Bangladesh.

Dakwaan mengenai 40,000 pengundi Bangladesh itu juga diulangi Najib ketika ditemuramah dalam satu program CNN.

Pengerusi bersama BERSIH Datuk S Ambiga dalam reaksinya awal bulan ini berkata tindakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang terus-menerus menafikan mengenai dakwaan tersebut sebagai satu helah untuk mengelak dari menjawab dakwaan penipuan dalam pilihan raya.

 

 

penyapu sial

 

 

Kenapa ya org yg 'pendek akal' selalu dapat tempat yg baik dlm agensi Kerajaan selepas dia bersara. Antara kriteria penting mesti boleh menjadi lembu yg dicucuk hidung, kuda tunggangan, jadi kaldai politik kepada tuannya, kuda trojan dan macam-macam watak yg dia sendiri tdk sedar dia bercakap kdg-kdg bangang ada dan bengang pun ada. Ini sdh masuk karektor dua alam. Sebelah kaki ke langit dan sebelah kaki ke bumi. Diberi makan dia makan masa nk menyondol dia boleh buat apa pun.

PR cakap ada usaha utk membawa org asing utk mengundi dgn mengunakan pesawat MAS dan Airasia..jadi pada pengerusii SPR aka lembu UMNO...jgn pelik ..rakyat yg pelik pasal gaji dibayar oleh rakyat tapi sanggup jadi hamba dan balaci UMNO... haram syurga pada manusia yg mengkhianti amanah rakyat....

Aku lagi pelik bila SPR tak siasat kenyataan DSA selepas pengundian awal dengan bukti nama, kad pengenalan dan status kewarganegaraan.

"Warganegara tersebut termasuk India, Bangladesh, Filipina, Indonesia. Soalan saya bagaimana orang dalam kategori warganegara ini boleh dibawa masuk sebagai pengundi awal di bawah tentera dan polis." -DSAI

"Malah, hasil bedah siasat pilihan raya umum ke-13 yang dilakukan SPR, "tidak ada satu pun aduan yang diterima daripada pengurus negeri mahupun petugas tentang cubaan pengundi hantu mengundi dan ini jelas menunjukkan tuduhan itu adalah fitnah," katanya seperti dipetik Utusan Malaysia."

Habis tu yg berpuluh laporan polis siap ngan puluhan bukti video camna plak...tu x dikira aduan kot...

pulak dah....tiba tiba bila negara jadi bangkrap di kerjakan penyamun UMNO....rompakan ke atas rakyat di KL rupanya ikut jadual yang di rancang...bagusnya datuk bandar penyamun kerja goyang buah menteri menteri perompak persekutuan....wa tabik sama lu bro....!!!!

Posted: 21 Nov 2013 10:28 PM PST

datuk bandar penyamun sedang goyang buah menteri perompak....bravo...jaga periuk nasi sendiri pentingkaaannn.....!!!!

Datuk Bandar Kuala Lumpur Datuk Seri Phesal Talib mengesahkan kenaikan cukai taksiran pada Januari 2014 akan diteruskan seperti dirancang.

Bagaimanapun, katanya, mungkin terdapat beberapa semakan pada penilaian dan kadar supaya tidak membebankan rakyat.

Ditanyaz sama ada keputusan itu tergesa-gesa, beliau menjawab, menjadi hak mereka menyemak penilaian harta tanah setiap lima tahun, memandangkan kali terakhir ia dilakukan pada 21 tahun lalu.

Kenyataan itu dilihat berbeza dengan kenyataan anggota Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar bahawa menteri Wilayah Persekutuan telah berjanji menilai secara serius bantahan daripada wakil rakyat sekitar Kuala Lumpur.

 

 

penyapu sial

 

 

Nak tahu jika tak ada halangan mayor ini sekolah rendah kat mana? dan sekolah menagah kat mana? dan sekolah agama kat mana? . JIka di semak setiap 5 tahun sekali !! kenapa terlajak sampai 21 tahun ??? baru naik ? . terlajak akal boleh sekolah .. terlajak cukai boleh belah !!!

Shopping Complex (tak perlu sebut nama) hutang cukai pintu DBKL bertahun tahun sampai hampir 50 juta !! DBKL kecut !! sampai Syarikat tersebut nak kontrakan sebuah Blok bagunan di berikan pada DBKL dengan nilai yang sama DBKL tolak !! kalau dengan orang kaya takut !! dengan rumah rakyat nak tunjuk belang hidung !!!

Sebuah Kelab Golf dalam KL !! tak bayar cukai pintu ( tak perlu sebuat nama) DBKL kecut !! tak berani !! main sorong tarik !!

Udah lah DBKL !! jangan nak tunjuk hero pada orang kampung aja !! tapi degan saudagar besar !! DBKL !! menikus !!!

Kalau nak cari duit pun gunalah cara lain dan berhemah dan jangan rakyat yang menjadi mangsa.... Disyorkan semak semula kadar gaji pegawai atasan DBKL dan pak menteri .... kalau gaji depa boleh turun sehingga 20% barulah cukai pintu boleh naik.. Apa macam ada berani ke ?

KEPADA PENYOKONG BN YANG ADA 30 - 40% DI KUALA LUMPUR ! KORANG ADALAH MANGSA KORBAN PERTAMA BN UNTUK CUKAI TARIF. JANGAN LUPA HAL NI SAMPAI BILA-BILA, JANGAN JADI MUDAH LUPA NANTI. INI BAYARAN YANG MENYAKITKAN HATI

BANDAR-BANDAR LAIN SELURUH MESIA YANG BAWAH BN, SIAP SEDIALAH DENGAN KENAIKAN CUKAI TARIF DITEMPAT KORANG PULA !

isteri perompak tak gembira cukai pintu naik......banyakkan cincin rosmah di beri gembira takkkk.....????....lawak haramjadah dari menteri penyamun persekutuan yang kaki minum arak sampai mabuk mabuk.....!!!!

Posted: 21 Nov 2013 10:15 PM PST

muka kaki mabuk  dah pandai buat lawak bodoh....mana tak bini dia pun kaki mabuk....kah kah kah...

Selepas pertemuan dengan anggota-anggota Parlimen, Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Mansor hari ini berjanji akan menyemak semula cukai taksiran di Wilayah Persekutuan.

Katanya, seperti ramai penduduk Kuala Lumpur, isterinya juga tidak puas hati dengan kenaikan tarif cukai yang tidak berubah sejak 21 tahun lalu itu.

Tengku Adnan berkata, kerajaan akan memastikan penyelesaian yang tidak terlalu membebankan rakyat tetapi enggan menyatakan sama ada kadarnya akan diturunkan berapa banyak.

Menurutnya, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) menerima 2,500 aduan berhubung kenaikan kadar itu dan salah seorang pengadu isterinya sendiri.

"Ketika isteri saya beritahu kadarnya... sebuah emper (penthouse) miliknya bernilai RM40,000, dan kini naik kepada RM170,000. Dan beliau sangka harus membayar RM170,000.

"Saya kata, bukan RM170,000. Enam peratus daripada RM170,000... Sudah tentu dia merungut kerana ia lebih sekali ganda daripada apa yang dia bayar.

"Saya kata, OK kamu boleh merungut, tulislah pada Bandaraya," Tengku Adnan memberitahu pemberita di ibu pejabat Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.

 

 

 

penyapu sial

 

 

Harta kamu banyak bahkan 7 keturunan pun makan tk habis, alah isteri tak gembira konon taksiran cukai naik. Lawak bodoh habis cow nan hingga aku ketawa pecah perut sampai kedengaran ke dalam kondo lembu kat ijat.UMNO punya skrip . . . . SUAMI ISTERI JADI PELAKUN kah kah...isteri dia gembira bila dpt cincin juta2 beg jenama mewah intan belian..

"Saya kata, OK kamu boleh merungut, tulislah pada Bandaraya," Tengku Adnan memberitahu pemberita di ibu pejabat Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.

Hahaha lawak lagi tak payah tulis ke bandaraya hanya tepon datuk bandar je pasti kecik teloq datuk tu last-last isteri ku nan dikecualikan...hahaha menteri kabinet "bapak biawak"

Ni la Pemimpin UMNO.. Depa bukan kira Derita Rakyat..Depa Ikut Selera Bini depa

Pergi mampuslah dengan pemimpin UMNO... semua kaki rasuah dan penindas rakyat..!!

bangkrap negara bila nak cover perut boroi UMNO-BN RM 10 biliion....DBKL di sahkan turut sama jadi perompak rakyat tahun 2014

Posted: 21 Nov 2013 08:48 PM PST

Datuk Bandar Kuala Lumpur, Datuk Seri Ahmad Phesal Talib hari ini mengesahkan pemilik hartanah di ibu kota akan dikenakan tarif cukai baru bermula Januari 2014.

Beliau berkata, kenaikan itu disebabkan peningkatan kadar penilaian semula yang dilakukan oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

"Kenaikan cukai pintu bukan disebabkan kenaikan peratusan cukai baru tetapi peningkatan itu adalah penilaian semula hartanah yang dilakukan oleh DBKL.

"Kadar baru itu akan diumumkan oleh Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor selepas tarikh tutup bantahan berhubung kenaikan cukai baru itu," katanya pada satu sidang media selepas pertemuan bersama Ahli parlimen Kuala Lumpur di Ibu Pejabat DBKL hari ini.

Katanya, Tengku Adnan akan mencari jalan terbaik bagi memastikan kenaikan kadar cukai itu tidak membebankan rakyat.

Tengku Adnan yang turut hadir di sidang media itu berkata penilaian semula nilai hartanah diperlukan bagi DBKL setelah 21 tahun tidak melakukan kajian.

"Ia sebenarnya memberi faedah kepada pemilik hartanah. Keputusan kami akan bersifat menang-menang untuk kedua-dua pihak."

Beliau turut tidak menolak kemungkinan memberikan kadar diskaun terhadap cukai baru itu.

Katanya, dana yang bakal diperoleh melalui pembaharuan cukai itu nanti akan digunakan untuk pembangunan bandar dan penyelenggaraan.

"DBKL menerima dana daripada kerajaan namun apa yang kami cuba lakukan adalah mencari dana sendiri melalui cukai taksiran dan jenis cukai yang lain."

Ketika ditanya mengapa DBKL tidak menggunakan dana sendiri bagi membiayai projek dan proses naik taraf, beliau berkata wang tersebut tidak boleh disentuh yang merupakan deposit selamat DBKL.

Dalam pertemuan bersama ahli parlimen Kuala Lumpur hari ini, beliau meminta wakil rakyat itu menyampaikan kepada umum berhubung apa yang cuba dilakukan DBKL.

Katanya, ini bagi mengelak kekeliruan di kalangan pemilik hartanah yang menerima surat daripada DBKL berhubung kadar baru cukai pintu.

Tengku Adnan berkata daripada 500,000 surat yang dihantar, 2,500 jawapan bertulis telah diterima daripada pemilik yang menyatakan bantahan.

"Jumlah yang dicetak dalam surat itu bukanlah jumlah sebenar yang harus dibayar. Jumlah itu hanyalah kadar sewa tahunan hartanah. Jumlah yang perlu dibayar hanya peratusan kecil daripada kadar sewa tahunan yang belum lagi diputuskan," katanya.

Sementara itu, ahli Parlimen Batu PKR Chua Tian Chang yang ditemui selepas mesyuarat itu berkata semua ahli Parlimen Kuala Lumpur termasuk Barisan Nasional (BN) tidak berpuas hati terhadap kenaikan nilai taksiran baru itu.

Katanya, mereka telah mencadangkan beberapa formula seperti penangguhan kenaikan untuk tempoh enam bulan dan membuat penilaian semua terhadap kenaikan nilai taksiran DBKL.

"Nampaknya DBKL tidak bersedia menangguh atau membatalkan kenaikan nilai taksiran ini. Bagaimanapun, menteri telah bersetuju untuk menyemak semula dua perkara iaitu kadar cukai ditimbang semula seperti kediaman 6% dan komersil 12%.

"Menteri bersetuju mempertimbangkan kadar lebih rendah selain kerajaan mempertimbangkan pemberian diskaun terhadap kadar yang akan dibayar.

Beliau berkata ahli Parlimen Kuala Lumpur tidak meyakini proses diskaun itu akan berlaku sambil menyatakan pendirian rakyat tidak harus dibebankan dengan kadar kenaikan berbanding kadar inflasi.

"Kenapa tidak ikut Indeks Harga Pengguna untuk dijadikan panduan? Sekarang mereka gunakan potensi sewa sebagai panduan. Kami akan mengemukakan bantahan di Parlimen agar kenaikan itu dikaji semula kerana saya percaya DBKL tidak mempunyai sumber manusia yang cukup untuk mendengar kes demi kes.

"Tahun lalu Datuk Bandar mengakui tanpa kenaikan cukai pintu, DBKL mampu menyediakan segala kemudahan yang diperlukan dan memungut lebih dana kerana lebih banyak rumah dibina di Kuala Lumpur selain berada dalam bajet yang selesa," katanya

 

 

penyapu sial

 

 

ini bukan jalan penyelesaian namanya....kutip berapa banyak duit sekali pun kalau dasar perut boroi perabih duit rakyat yang tak terkawal tiada guna...perompak dan penyamun ini yang selesa rakyat pulak yang mampos....dahla gaji sikit haramjadah pun tak naik...segala barang semuanya naik ...menteri menteri dengan ijazah palsu dari tong sampah dengan tiada segan silu beri alasan tipu berbatu batu...

selesaikan ketirisan duit rakyat dari rasuah,pecah amanah ,penyelewengan dan sebagainya baru kewangan negara dapat di jimatkan dan tak perlu naik itu dan ini...

nampaknya negara dah semakin bangkrap bila segala barang dan perkhidmatan naik....patutnya kerajaan membela rakyat dan menjamin ekonomi negara stabil dengan mencari sumber yang boleh menjana pendapatan negara terutamanya dengan menjemput pelabur asing melabur di negara ini...patutnya dah ramai pelabur asing yang masuk boleh menaikkan ekonomi negara....nampaknya pelabur asing pon takut...sbb banyak sangat mulut perompak dan penyamun sedang menganga...!!!

Tiada ulasan: