Jumaat, 25 Oktober 2013

dollah yankee

dollah yankee


Tok Nab kena 'kencing' !

Posted: 25 Oct 2013 09:00 PM PDT

dollah yankee -
Kesihan dekat Tok Nab di Bukit Awi yang kena kencing dengan Najib. Melangut dia depan TV dari pukoi 2 dok tunggu $1,200 nak top-up sikit-sikit cucu dia nak kawin. Talipon rata.. tanya "Najib silap cakap kot?!".

Go Squeeze Them!!!

Posted: 25 Oct 2013 08:21 PM PDT

dollah yankee -


Lagi...yang dilepas

Posted: 25 Oct 2013 01:00 AM PDT




Sudah terang dan tak payah lagi nak suluh-suluh guna 'torchlight' atau 'spotlight', dan seperti yang sudah dijangka selepas meneliti semula kes-kes yang lebih kurang sama dan serupa, gurkah-gurkah politik di'port' dan rakan-rakan mereka tetap beranggapan yang kes ini hanya lah satu lagi sandiwara @ cinetron yang telah menghabiskan wang gurkah-gurkah ini selaku pembayar cukai @ wang rakyat.

Sebenarnya rasuah dalam negara kita ini bukan lah satu dosa. Sebab nya semua orang memberi dan menerima rasuah. Ada yang besar, ada yang kecil. Kalau tidak tak kan lah jam yang harga 100 ringgit boleh jadi sampai dua, tiga ribu ringgit?

Bila ditanya kepada seorang gurkah yang paling senior kenapa agaknya Ling Liong Sik ini dilepaskan? Jawabnya ialah " Kalau dia seorang yang kena dia akan tarik sama yang lain-lain untuk kena sama".

Satu kesimpulan dan pembelajaran dari kes ini dan yang lain-lain ialah ... di Malaysia kalau nak buat jenayah rasuah kena buat yang nilai nya ratus-ratus juta dan billion-billion ringgit. Jangan buat yang sikit-sikit.

dollah yankee -
Jadi siapa yang salah?


Tiada ulasan: