Isnin, 15 April 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


sejahat jahat syaitan tua kutuk yang di kenali...rupanya bawa keuntungan kepada pakatan rakyat dengan telatah nyanyuknya....!!!

Posted: 15 Apr 2013 07:23 AM PDT

Pakatan Rakyat masih boleh  berterima kasih kepada syaitan tua kutuk  keling pundek Mahahir kerana membantu pakatan rakyat  itu dari dalam Umno semasa pilihanraya kali ini. syaitan tua Mahathir sekarang sedang sibuk berkempen untuk Umno yang kebanyakan tindakan beliau itu menjadi “counter productive” untuk Umno. Keadaan ini ditambah pula dengan tindakan beliau berkehendakkan raja katak Ibrahim Ali, Presiden Perkosa menjadi calon BN dalam pilihanraya kali ini. Tindakan syaitan tua itu tidak selari dengan perkembangan kemajuan pemikiran rakyat hari ini.

Rakyat tahu Umno dalam keadaan serba salah dengan kehadiran syaitan tua  Mahathir dalam urusan Umno sekarang ini. Bekas Perdana Menteri itu menjadi beban besar kepada Umno dan membuatkan parti itu tidak dapat melaksanakan perancangan parti dalam PRU ini kerana terganggu dengan campur tangan lidah bercabang  Mahathir dalam banyak isu parti. Itulah sebabnya Abdullah Ahmad Badawi akhir-akhir ini lebih mendapat perhatian sebagai seorang bekas PM yang lebih berhemah daripada syaitan tua  Mahathir.

Kita bukannya marah kepada keling paria  Mahathir kerana memilih untuk memihak sebab itu adalah hak individu dalam sebuah demokrasi. Tetapi yang tidak diselesakan oleh banyak pihak jika berkempen biarlah bersandarkan kepada moral dan semangat demokrasi yang betul. Adalah kurang moralnya jika beliau menjadikan isu perkauman sebagai modal kempen beliau.

Kita mempunyai matlamat penyatuan kaum sebagai agenda nasional kita. Oleh itu demokrasi kita ini mesti berlandaskan pada penyatuan kaum dan jangan sekali-kali memecahkan perhubungan di antara kaum semata-mata untuk demokrasi acuan beliau itu.syaitan tua  Mahathir tidak perlu menyentuh isu perkauman kerana selama ini BN sendiri yang memperjuangkan isu ini. Tetapi apabila BN sudah jelas menghadapi tentangan kerana kelemahan yang lain, memilih untuk memecahkan perpaduan kaum itu adalah tindakan yang kurang bermoral.

Syaitan tua  Mahathir boleh melakukan tentangan terhadap Pakatan Rakyat secara demokratik kerana beliau memihak kepada BN. Itu tidak mengapa, tetapi janganlah hendaknya terkeluar daripada lunas demokrasi yang kita sedang perjuangkan. Semata-mata kerana BN menghampiri kekalahan, beliau sanggup membinasakan asas kehidupan bermuhibbah di antara kaum itu. Dalam satu-satu tindakan kita mesti ada etikanya, ada moralnya dan lebih-lebih lagi ada agamanya. Jangan terkeluar dari garisan kerana keluar garisan itu adalah salah dan kurang bermoralnya.

Kalau hendak “memahat itu biarlah di atas garisan dan jika hendak bermain itu mesti berada di dalam kawasan yang ada hadnya”. syaitan tua Mahathir adalah seorang yang begitu “senior” dan beliau perlu mempunyai tata-cara yang baik untuk membantu BN itu. Kalau berhujah itu, jangan berhujah secara loyar buruk. Beliau mesti sedar yang beliau bukannya muda lagi.

Jika tua kita mesti tunjukkan tua kita. Jangan kita tunjukkan kelemahan kita dengan melanggar budaya dan sopan kita masyarakat timur ini. Rakyat memerhatikan semua tingkah laku pemimpin dan sikap pemimpin itu menjadi isu yang utama yang dijadikan asas untuk memilih.

Demokrasi ini bukan setakat hendak menang dan mengalahkan pihak lawan sahaja. Kita mesti terima demokrasi dengan semangatnya sekali. Kalau rakyat mahukan pihak lain untuk memerintah mereka kita perlu menerimanya. Lagipun BN sudah memerintah sejak merdeka. Terimalah semangat demokrasi ini dengan baik dan jika sudah sampai masanya bagi BN untuk menduduki petak pembangkang, kita terima sahaja.

Jangan kita pecahkan rakyat berbilang kaum ini. Rakyat pun mahu melihat “kepanasan” politik ini “disejukkan” secepat yang mungkin. Jika ditakdirkan BN menjadi pembangkang jadilah pembangkang yang baik.

PAS dan DAP sejak dulu lagi menjadi pembangkang. Jika kali ini mereka menjadi kerajaan itu bukannya jenayah demokrasi. Mempertahankan kuasa kerajaan dengan memecahkan kaum yang berbilang itu, adalah jenayah. Jika berlaku pergaduhan hasil dari kenyataan syaitan tua Mahathir ini, ia merupakan hasil dari kenyataan yang ber“elemen”kan jenayah.

Memecahkan perhubungan di antara kaum itu merupakan satu tindakan “treason” dari sudut moralnya, atau mungkin dari sudut undang-undangnya. Lebih-lebih lagi ia bersalahan dengan kehendak mana-mana agama, lebih-lebih lagi agama Islam.

Kita terimalah hakikat yang melakukan peralihan kuasa itu bukannya jenayah dan tidak merupakan tindakan jenayah. Kalau syaitan tua Mahathir tidak mahu berperanan sebagai orang tua, biarlah kami yang di bawah ini menjadi orang tua itu.

Beliau bukannya bekas Ketua Pengarah Kemas atau bekas Ketua Pengarah JASA, tetapi bekas Perdana Menteri yang paling lama mentadbir negara. Sepatutnya adalah sedikit perbezaan dengan pemimpin lain jika benar beliau itu seorang negarawan atau beliau sendiri mahu jadi haiwanan

demokrasi kepala butoh rais yatim...kebebasan media ala BN menyebabkan bangkrap idea dan negara....!!!!

Posted: 15 Apr 2013 07:08 AM PDT

lambang kepala butoh rais yatim  pembodek najib dan rosmah....

Kita  dengan tegas  mengkritik kebebasan media yang dilaungkan Barisan Nasional (BN) kerana mereka seolah-olah memaksa rakyat untuk mengundi parti pemerintah itu tanpa memberi peluang kepada rakyat untuk menilai pembangkang.

Langkah BN berkempen menggunakan seluruh saluran media arus perdana itu juga umpama memaksa rakyat untuk mengundi mereka, sedangkan pembangkang dari Pakatan Rakyat (PR) tidak diberi peluang melakukan perkara sama.

Rakyat Malaysia dipaksa memilih mereka kerana rakyat hanya diberi melihat media mereka,Ini bukan demokrasi, ini komunis ... kenapa rakyat tengok TV, radio kamu sahaja.

Nak mengundi, mengundilah, tapi jangan paksa rakyat pilih kamu..

sah mat taib masuk PAS....harap harap dia dah bertaubat...kalau tak...kekal sebagai mat taik dulu larikan anak sultan kini takut takut larikan anak pemimpin pakatan rakyat pulak....!!!!

Posted: 15 Apr 2013 06:44 AM PDT

Borang kemasukkan yang sudah diisi bekas Menteri Besar Selangor Tan Sri Muhammad Muhd Taib kini berada ditangan Timbalan Mursyidul Am PAS Datuk Dr Haron Din, kata sumber yang juga pemimpin tertinggi veteran PAS hari ini.

Muhammad (gambar) merupakan bekas pemimpin utama dalam Umno yang menyandang pelbagai jawatan utama dalam parti, disamping pernah menjadi MB Selangor dari tahun 1986 hingga 1997.

“Ya, Muhammad akan sertai kami,” kata pemimpin tertinggi veteran itu . “Beliau sudah mendekati beberapa pemimpin utama ketika ini.

“Ini agak signifikan buat kami, ia satu kelebihan walaupun dosa lampau dan kesalahan yang dilakukannya dahulu.”

Sumber tersebut juga memberitahu pengumuman akan dilakukan dalam masa terdekat ini. Pesuruhjaya PAS Selangor Dr Abdul Rani Osman yang dihubungi walau bagaimanapun pula berkata mungkin terdapat kebenaran berita tersebut, tetapi tidak dapat mengesahkannya memandangkan belum menerima borang daripada Muhammad lagi.

Muhammad meletak jawatannya pada 1998 selaku MB selangor setelah Mahkamah Majistret Brisbane memutuskan beliau bersalah membawa keluar wang tunai sebanyak RM 2.4 juta ke Australia.

Antara jawatan tertinggi yang pernah disandangnya semasa dalam Umno ialah naib presiden (2000-03) dan ketua penerangan (2008-09).

Sekiranya pengumuman ini dilakukan, ia merupakan tamparan besar kepada Pengerusi Barisan Nasional Datuk Seri Najib Razak yang ketika ini dalam misi untuk menawan negeri terkaya tersebut pada Pilihan Raya 2013 ini.

Fokus terarah kepada Selangor, yang dikatakan nadi kepada kepesatan ekonomi dan pentadbiran Pakatan Rakyat dibawah MB sepenggal Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang didakwa oleh BN gagal mempamerkan prestasi baik untuk mengekalkan sokongan seperti pada tahun 2008 lalu.

PR ketika ini mempunyai penguasaan yang ketara keatas negeri terkaya tersebut dan memegang 36 kerusi daripada 56 kerusi dewan undangan negeri serta 17 daripada 22 kerusi parlimen.

Tempoh berkempen secara rasmi Pilihan Raya 2013 bermula pada 20 April dan hari mengundi jatuh pada 5 Mei.

Tiada ulasan: