Isnin, 22 April 2013

Biaqpila

Biaqpila


GAMBAR SEKITAR CERAMAH PR SELURUH NEGARA MALAM TADI

Posted: 22 Apr 2013 03:00 PM PDT

Tim ajensi berita fakap EP hari ini telah menjelajah seluruh negara bagi melihat sendiri kemeriahan sambutan untuk siri jelajah Pakatan Rakyat, melihat kepada senario kebangkitan rakyat dalam setiap ceramah PR pada malam ini di seluruh negara, dapatlah di buktikan bahawa Barisan Nasional memang telah di tolak oleh kebanyakkan rakyat.

Saksikan beberapa kawasan yang telah kami sempat untuk snap.
Desa Pandan bersama UAI
Berhampiran Pasar Seremban DAP
Bekas MB Selangor Mike Tyson di Shah Alam
Skudai Johor bersama Salahuddin Ayub bakal MB Johor dari PAS
Selat Klang bersama Dr Halimah Ali
Kuala Selangor bersama DS Anwar Ibrahim
DSAI di Sabak Bernam
Sauk Perak sebelum bertolak ke Selangor
Bukit Angkasa bersama YB Izzah
CERAMAH RASUAH Beras Negara (BN) berjuta mari di Pekan.. kahkahkah

erapasca


NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

DENGAQ SINI ORANG2 KAMPUNG!!! NAJIB DAH LANGGAQ IKRAR

Posted: 22 Apr 2013 09:48 AM PDT


Meskipun kempen Pilihan Raya Umum ke 13 baru masuk hari ketiga, bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sudah tiga kali melanggar Ikrar Intergriti Pilihan Raya,saksikannya...



NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

BN MEMANG DAH TAKDAK TELOQ,KEMPUNAN NAK MENANG TANPA BERTANDING

Posted: 22 Apr 2013 05:00 AM PDT



Pecah Berita! Muhyiddin Penyebar Berita Palsu Kini Tersebar!!

Tindakan terburu buru Muhyidin Yassin mengumumkan kemenangan tanpa bertanding

calon BOLEH KE MENANG Barisan Nasional di DUN Senggarang semalam adalah satu

tindakan yang menyebabkan 1malaysia ketawa terbahak bahak sehingga pecah urat kentut.


Mempercayai tv3 dan utusan malaysia boleh menyebabkan badan menjadi sakit kerana hati

tidak akan mampu untuk mengia dan membenarkan pemBOHONG. pemimpin BN kaki

Pembohong, bloger BN kaki fitnah, 2x5 tv3 penyebar video lucah.


Ini kerana dakwaan orang nombor 2 Barisan Nasional itu terbukti bohong. Suruhanjaya

Pilihan Raya atau SPR mengumumkan calon PAS, Dr Ramli Kari akan bertanding di Dun

Senggarang Johor melawan calon BOLEH KE MENANG Barisan Nasional.

"PAS bertanding di DUN Senggarang. Segala berita mengatakan BN menang tanpa bertanding di Senggarang adalah palsu," - PAS Kawasan Batu Pahat.

Saksikan sedutan video saya ketika menyertai solat hajat - Najib

Posted: 22 Apr 2013 03:00 AM PDT





Inilah pemimpin UMNO yang paling terdesak untuk kekal berkuasa dalam sejarah negara kita ini.. kerana mahu menunjukkan kepada rakyat beliau seorang pemimpin Melayu  beragama Islam yang baik.. Sembahyangnya pun mahu ditunjukkan keseluruh negara..

Oleh itu tulis Najib Tun Razak telah mempromosikan solatnya itu dalam laman Twitter miliknya meminta pengikutnya yang berjumlah 1,484,591 orang kononnya itu agar menonton video rakaman beliau sedang mengerjakan solat.

Tulisnya.. "Saksikan sedutan video saya ketika menyertai solat hajat bersama penduduk Pekan di Masjid Sultan Abu Bakar kelmarin."

Malangnya majoriti pengikut Najib dalam laman Twitter itu tak hingin langsung untuk melihatnya..

Ini terbukti bilamana setelah lebih dari 24 jam disiarkan hanya memperolehi 301 views.. lebih malang lagi hanya 4 Likes tetapi 7 Unlikes..

Aku follow Twitter Anuar Ibrahim dan TG Nik Aziz.. Aku tahu Anwar Ibrahim sering hadir dalam kebanyakkan solat hajat..

Dan baru-baru ini satu solat hajat telah diadakan di An-Nahdoh Inn, Penanti dalam kawasan Parlimen Permatang Pauh..

Tetapi aku tak terbaca pula Anwar tulis.. "Saksikan sedutan video saya ketika menyertai solat hajat bersama penduduk Permatang Pauh di Masjid Batu kelmarin...."



Nih.. "Saksikan sedutan video saya ketika menyertai solat hajat bersama penduduk Pekan di Masjid Sultan Abu Bakar kelmarin." ..




Sembahyangpun nak tunjuk kat orang ke??

darisungaiderhaka

NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

PERANAN TENTERA MAYA

Posted: 22 Apr 2013 12:00 AM PDT


Jangan remeh gerak kerja di medan maya

Oleh Zulkifli Yahaya

UNTUK PRU13 kali ini jarak dari tarikh pembubaran Parlimen sehingga hari mengundi adalah sebulan. Waktu berkempen selepas hari penamaan calon juga agak panjang daripada biasa iaitu selama dua minggu.

Dalam amalan demokrasi berat sebelah di Malaysia, pihak pembangkang memang memerlukan masa berkempen yang lebih selesa untuk mempastikan maklumat sampai kepada rakyat di akar umbi.
Pakatan Rakyat hanya ditawarkan 10 minit dalam masa lima tahun untuk menyampaikan bahan kempen yang telah ditapis sedangkan BN ditawarkan masa berkempen sebanyak 365 hari setahun dalam semua media utama, termasuk RTM yang menjadi milik rakyat.

Memang sejak 9 Mac 2008, BN telah berkempen menggunakan semua saluran media utama selama lima tahun dan belum terhenti hingga setakat ini. Ramai penganalisis menjangkakan apabila BN menggunakan semua media tersebut untuk mengasak kempen berat sebelah selama dua minggu (agak lama) selepas hari penamaan, maka rakyat akan naik muak. Jadi dua minggu masa rasmi untuk berkempen akan bawa padah pada BN. Sementelahan, BN juga sudah terlalu lama berkempen menggunakan media utama, rakyat sudah lali dan tidak dapat membezakan lagi antara perkara kecil dan besar apabila pihak BN yang membuka mulut, bersuara.

Selama ini pun sebahagian besar rakyat sudah hilang keyakinan terhadap media utama yang diperalatkan BN sebaliknya menjadikan media baru sebagai sumber maklumat. Maka tempoh berkempen dua minggu ini akan lebih 'membantu' merosakkan imej BN dari membawa kebaikan kepada mereka.

Jika sebelum ini, hasil perancangan Dato' Seri Najib Razak, media maya berjaya dikuasai oleh aktivis maya mereka yang diupah namun selepas Parlimen dibubarkan nampaknya senarionya berubah sama sekali. Para pahlawan maya Pakatan Rakyat yang tidak berbayar kini kembali menguasai medan maya.

Saya mengikuti perkembangan media maya mutakhir ini, khususnya laman sosial dan mendapati sebahagian besar isu yang disensasikan oleh BN terjawab dengan baik. Aktivis maya Pakatan nampaknya berperanan dengan lebih berkesan apabila mengemukakan hujah berdasarkan fakta. Peranan mereka sangat penting untuk berkempen terhadap tidak kurang 40 peratus rakyat Malaysia yang mengakses alam maya. Kumpulan 40 peratus ini majoritinya adalah kelas menengah dan terpelajar mampu mempengaruhi sasaran di luar yang lebih besar. Lagi kelebihan berkempen di medan maya ialah modalnya kecil, penggunaannya mudah tapi kesannya besar.

Satu himpunan ceramah di padang awam dengan segala persiapan melibatkan kudrat dan wang dihadiri oleh ratusan orang namun dengan hanya satu petikan kekunci komputer, ribuan orang membacanya. Secara umum bahan kempen Pakatan tampak lebih efisien dalam mempengaruhi khalayak, 'clip arts' yang menarik, berfakta, hujah yang ringkas tetapi padat dengan mesej. Ia sesuai dengan majoriti rakyat Malaysia kuat deria ingin tahu tetapi agak 'malas membaca'.

Di pihak pejuang maya BN, secara umum mereka ternyata gagal dalam penyampaian mesej. Mereka terikat dengan gaya penulisan tokoh maya BN iaitu Papagomo yang menggunakan kaedah memaki hamun, menyindir, menghina, memfitnah, kesat dan lucah.

Boleh dikatakan sebahagian besar tapak maya pro BN sama ada web, blog, Facebook atau Twitter, medan maya BN tidak dikuasai oleh golongan terpelajar. Semua orang kenal siapa Papagomo dan rakanrakannya.

Dalam taklimat untuk aktivis maya PAS di taman Melewar dua tahun lalu, saya pernah menghuraikan perbezaan antara kerja mempengaruhi khalayak dengan kerja melepas geram.

Sejak zaman Rasulullah s.a.w. kerja berdakwah, menyampaikan maklumat atau mengubah pegangan salah sasaran mestilah dilakukan dengan penuh kesabaran dan hikmah.

Di medan sosial terdapat kumpulan penyokong tegar BN dan penyokong tegar Pakatan.

Ramai yang gemar untuk lawan memaki hamun dengan kumpulan ini. Ia membuang masa, di samping merosakkan misi menyampaikan mesej. Kerja yang patut ditumpukan ialah mempengaruhi golongan yang berfikir secara rasional. Mereka adalah golongan yang benarbenar mencari maklumat sebagai asas untuk membuat keputusan dalam PRU nanti. Masa yang berbaki sebelum pengundian sangatlah penting. Semakin hari golongan yang memutuskan membuat keputusan mengundi siapa akan semakin mengecil.

Maka kerja menyebarkan maklumat sebanyaknya sangatlah penting.

Dalam pertempuran politik pilihan raya yang kemenangan ditentukan dengan angka, tiada beza antara mengajak orang menyokong kita dengan mempengaruhi orang agar menolak pihak lawan. Keduaduanya akan menjarak atau merapatkan jurang. Dalam banyak situasi, lebih mudah mengajak orang untuk menolak daripada menarik. Dalam dunia maya perkara tersebut sangat mudah untuk dibuat dan ia berkesan.

Jangan remehkan kempen di alam maya. Arab Spring meledak di Timur Tengah sehingga menjatuhkan beberapa kerajaan adalah digerakkan oleh kumpulan manusia tanpa pemimpin. Mereka membakar kebangkitan rakyat hanya di hadapan skrin komputer.

Kumpulan ini mesti terus bertapa di hadapan komputer sehingga hari terakhir, jangan tinggalkan medan maya seperti tentera pemanah di Bukit Uhud, sekalipun banyak kerja lain perlu dibuat dalam PRU. Medan maya sangat penting.

DD




NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

TUDIA!!! TOK GURU BUNYI DAH...

Posted: 21 Apr 2013 09:00 PM PDT



SIK: Nadwah ulama dan NGO Islam akan diadakan pada 23 April ini di Kolej Universiti Insaniah, Alor Setar bagi menolak fitnah Umno.

Penasihat Majlis Nadwah, Tuan Guru Haji Salleh Musa, kumpulan ulama dan NGO terbabit telah bermesyuarat bagi menyatakan pendirian dalam menempuh Pilihan raya Umum ke-13 (PRU13).

Mesyuarat itu diadakan pondok beliau, Madrasah Ar-Rahmaniah, Sik.

Beliau berkata, keputusan mesyuarat pada 17 April lalu akan dibentang dalam majlis umum di Kuin itu bermula jam 2 hingga 5 petang.

"Masyarakat dijemput hadir beramai-ramai," ujar beliau.

Jelas beliau, tujuan Nadwah Ulama dianjurkan bagi menolak fitnah ulama Umno yang mengeluarkan Fatwa Haram Sokong PAS dan PKR.

"Nadwah ulama akan melantik wakil dari setiap pertubuhan akan bentang kertas kerja menyatakan Wajib Sokong PAS dan Pakatan dengan dalil-dalil dan isu-isu yang tidak pernah dibincang umum sehingga masyarakat terpedaya dengan tipu helah Umno sehingga ada ulama yang gagal memahami isu terpengaruh dengan Umno," jelas beliau lagi.


kedahla



NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

JANGAN JADI BANGANG LAWAN SESAMA SENDIRI

Posted: 21 Apr 2013 06:00 PM PDT

DEY MACHA!!!
TAK GUNA KITA LAWAN SESAMA SENDIRI
DI KALA AMNO BE END TENGAH NAZAK
PERBETOI APA YANG SILAP
TOLAK ANSOQ LA SIKIT
PAKATAN HARAPAN RAKYAT
JANGAN BUAT KERJA BODOH
JANGAN BAGI PUNAH IMPIAN KE PUTRAJAYA
HARAP PEMIMPIN PR DAPAT SETELKAN CEPAT
SEBELUM MENYESAL DI KEMUDIAN HARI
SEPANDAI-PANDAI AMNO MELOMPAT
AKHIRNYA JATUH KE TANAH JUGAK
KAH! KAH! KAH!


Salah faham saat akhir punca pertindihan kerusi PAS-PKR kata pemimpin.



KUALA LUMPUR, 21 April — Masalah teknikal dan salah faham disaat-saat akhir punca insiden memalukan apabila berlakunya pertindihan kerusi diantara parti komponen Pakatan Rakyat (PR) PAS dan PKR, kata Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub.

Menurut Salahuddin, pimpinan PAS akan mengadakan membincangkan mengenai isu ini dalam mesyuarat Dewan Harian esok untuk mencari jalan penyelesaian.

"Pada saya ini adalah masalah teknikal dan berlaku salah faham diperingkat akhir dikawasan-kawasan dimana berlakunya pertindihan," kata Salahuddin apabila dihubungi oleh The Malaysian Insider.

"Salah faham ini gagal ditangani diperingkat akhir dan saya percaya semua ini akan berjaya diselesaikan dalam jangkamasa terdekat," tambah beliau lagi.

Semalam berlaku pertindihan antara PAS dan PKR di enam kerusi melibatkan satu kerusi Parlimen dan lima kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) selepas tamat penamaan calon walaupun rundingan kerusi diantara PR dikatakan sudahpun selesai sebelum ini.

Naib Presiden PKR pula mengatakan dalam situasi sebegini, salah satu pihak perlu mengalah untuk mencari jalan penyelesaian.

"Cara terbaik untuk selesaikan masalah ini adalah untuk kepimpinan berbincang," katanya dalam satu kiriman teks pesanan ringkas (SMS) kepada The Malaysian Insider.

"Salah satu pihak harus tarik diri. Isnin akan ada rundingan."

Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu mengatakan pertindihan kerusi diantara PAS dan PKR tidak seharusnya berlaku akan tetapi percaya ianya boleh diselesaikan.

"Saya tidak boleh ulas lanjut. Esok pemimpin PAS akan berbincang untuk selesaikan masalah ini. Ini tidak sepatutnya berlaku, saya percaya boleh diselesaikan," kata beliau yang dikenali sebagai Mat Sabu apabila dihubungi.

Seorang lagi Naib Presiden PKR N Surendran tidak menganggap pertindihan kerusi diantara PAS dan PKR sebagai satu masalah yang besar.

"Tidak banyak kerusi yang bertindih diantara PAS dan PKR. Hanya beberapa sahaja, selebihnya yang banyak kita tidak bertindih," katanya.

"Kita akan buat perkara sepatutnya secepat mungkin."

Pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang merasakan masih terlalu awal untuk beliau memberikan komen mengenai isu ini.

"Saya fikir semuanya akan dibincangkan dan harap-harap ianya akan dapat diselesaikan," katanya apabila ditanya semasa satu sidang akhbar di Johor hari ini.

Bagi kerusi Parlimen Labuan, pertindihan berlaku selepas calon PKR, Tan Sri Ibrahim Menudin dan calon PAS, Hadnan Mohamad hadir pada hari penamaan calon untuk mendaftarkan diri selain calon Barisan Nasional (BN) Rosman Isli yang akan bertanding di kerusi parlimen tersebut.

Pertindihan calon PAS dan PKR turut berlaku di kerusi DUN Pulau Pinang melibatkan dua pemimpin PR iaitu Mohd Yusni Mat Piah dari PAS serta Badrul Hisham Shaharin daripada PKR yang akan berhadapan lawan daripada BN, Datuk Mahmud Zakaria.

Selain itu, empat lagi kerusi DUN yang berlaku pertindihan adalah Kota Damansara, Bukit Besi, Kota Putera dan Seberang Takir.

Pada Pilihan Raya 2008, pakatan pembangkang PKR, PAS dan DAP mencipta sejarah apabila berjaya menafikan majoriti tradisi dua pertiga BN dan merampas beberapa buah negeri.

Pilihan Raya 2013 dikatakan paling sengit dalam sejarah oleh kerana buat pertama kalinya, BN bakal berhadapan dengan pembangkang paling tersusun.

BN dijangkakan akan terus berkuasa selepas Pilihan Raya 2013 akan tetapi tidak mustahil bagi PR untuk membuat kejutan.

Sejumlah hampir 13.3 juta pengundi termasuk 5,200 pengundi luar negara akan memilih 222 wakil bagi kerusi Parlimen dan 505 wakil di kerusi DUN di setiap negeri kecuali Sarawak.

Sarawak telah menjalankan pilihan raya negeri pada 2011.

TMI


NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

Tiada ulasan: