Khamis, 25 April 2013

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Filipina sangkal dakwaan Zahid Hamidi

Posted: 25 Apr 2013 05:53 AM PDT

Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid  Hamidi hari ini mengesahkan laporan akhbar bahawa 35 orang pengganas Sulu ditembak mati oleh Tentera Laut Filipina di Pulau Sibutu, Filipina Sabtu lepas, yang merupakan hari penamaan calon bagi pilihan raya umum ke-13 (PRU13).Baca di sini

Tetapi kenyataan Zahid itu telah disangkal oleh pihak Filipina. Adakah Zahid Hamidi menipu?

MANILA, Filipina - Tentera Filipina mempertikaikan laporan akhbar bahawa tentera laut dan pantai pasukan pengawal membunuh 35 lelaki bersenjata untuk menghalang mereka daripada memasuki negeri Sabah, Malaysia . 

The Star Malaysia memetik Menteri Pertahanan Malaysia Ahmad Zahid Hamidi sebagai memberitahu satu sidang akhbar Khamis di Pulau Pinang bahawa tentera Filipina menembak beberapa lelaki bersenjata dari wilayah selatan Sulu sebelum mereka memasuki perairan Malaysia, selepas lelaki-lelaki  bersenjata itu enggan untuk kembali. 

Komander tentera laut serantau Filipina Kapten Renato Yonque berkata persempadanan dengan Malaysia adaah "sangat tenang," dan "kami tidak mempunyai maklumat mengenai perkara itu." 

Hamidi dan pembantu beliau tidak segera menjawab panggilan ke telefon bimbit mereka.

Sejak Mac, pasukan Malaysia telah berempur dengan pengikut bersenjata Sultan Jamalul Kiram III Sulu yang menuntut Sabah. SUMBER

Tiada ulasan: