Jumaat, 1 Mac 2013

Kerabu Bersuara ®

Kerabu Bersuara ®


Terkini! Video Pendedahan Mat Motor Dibayar RM15 Untuk Bersama TPM

Posted: 01 Mar 2013 05:00 AM PST




umno dengan rasuah tidak dapat dipisahkan!

Kenyataan Media Anwar Ibrahim

Posted: 01 Mar 2013 02:40 AM PST


KENYATAAN MEDIA
UNTUK EDARAN SEGERA

1 MAC 2013

INSIDEN LAHAD DATU: KENAPA KERAJAAN AMBIL MUDAH ISU KESELAMATAN NEGARA?

Saya ucapkan takziah kepada keluarga dua anggota keselamatan negara, Inspektor Zulkifli Mamat dan Sarjan Sabaruddin dari Unit 69 Komando yang terkorban dalam insiden bersenjata di Lahad Datu, Sabah hari ini.

Kerajaan Malaysia di bawah kepimpinan Dato' Sri Najib Razak dan menteri yang bertanggungjawab menjaga urusan keselamatan dan pertahanan negara sewajarnya tampil menjelaskan kepada rakyat tentang peristiwa berdarah ini.

Mengapa sebegitu mudah sempadan negara dibolosi oleh sekumpulan warga asing bersenjata dan mengapakah kerajaan begitu berkompromi dalam menyelesaikan isu ini? Isu keselamatan negara tak sewajarnya dipandang remeh dan diambil mudah oleh pihak kerajaan. Rakyat perlu diberikan maklumat mengenai apa yang berlaku.

ANWAR IBRAHIM

Orang Nak Tahu Berita Lahad Datu, Tapi Utusan Tak Habis Isu SEKS

Posted: 01 Mar 2013 01:12 AM PST

http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/382344_560503803982743_377934472_n.jpg

macam ni punya saluran berita?

ramai yang dok luah rasa tidak puas hati!

Gambar Lain Pelumba Mat Saleh Berebut Nak Bergambar Dengan UAI

Posted: 28 Feb 2013 05:40 PM PST

http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/31461_517423824968003_1197912946_n.jpg

Kami Peminat Ustaz Azhar Idrus

Kredit kepada saudara GreenBoy Original

::Up photo UAI Ustaz Azhar Idrus pagi semalam bersama dengan geng LTDL, ustaz mujur tidak kena belepas je,

hari ini terasa betul kemeriahan LTDL
daripada sebelumnya, kita patut merasa bangga bila orang
putih dari seluruh dunia pum sama sibuk hendak bergambar dengan sifo kita, semoga sek kite boleh menang
LTDL, mat salleh BLANCO pemenang yang pertama setakat ni, tidak sangka,sampai Italy pum kenal UAI, luarbiasa ni..,

Semakin Panas

Posted: 28 Feb 2013 05:34 PM PST

AG batal Kamal Hisham notari awam JB

KUALA LUMPUR - Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail telah membatalkan pelantikan Kamal Hisham Ja'afar sebagai notari awam bagi Johor Bahru, Johor.

Dalam kenyataan media, beliau berkata, pembatalan yang dibuat kelmarin itu perlu kerana Kamal Hisham tidak berkhidmat untuk penduduk Johor Bahru, yang menjadi asas kepada pelantikan beliau pada 13 Februari 2013.

"Ia juga demi kepentingan awam berikutan waran tangkap telah dikeluarkan terhadap Kamal Hisham atas pertuduhan jenayah dan dengan itu pelantikannya dibatalkan bagi mendukung kesucian institusi notari awam," katanya.

Menurut kenyataan itu, pelantikan itu dibuat oleh Abdul Gani selepas merundingi Majlis Peguam sebagaimana ditetapkan dalam subseksyen 3(3) Akta Notari Awam 1959.

Katanya, dalam permohonannya, Kamal Hisham menyatakan beliau bercadang menjalankan praktik notari awam di Johor dan selepas menimbangkan bahawa beberapa notari awam sudah pun menjalankan praktik di negeri itu, Abdul Gani membataskan tempat praktiknya di Johor Bahru untuk kemudahan penduduk Johor Bahru.

"Langsung tidak diketahui bahawa semasa memproses permohonan pelantikan itu, Kamal Hisham telah tidak tinggal Johor Bahru untuk tempoh yang agak lama.

"Pemeriksaan dengan jabatan polis mendedahkan Kamal Hisham telah meninggalkan negara dan mengelakkan waran tangkap yang dikeluarkan terhadapnya," kata Abdul Gani.

Beliau berkata, Majlis Peguam telah dirujuk serta merta mengenai perkembangan itu dan pada 25 Februari telah menarik balik sokongan yang dibuat pada 8 Januari berhubung permohonan Kamal Hisham. - Bernama

Tiada ulasan: