Isnin, 18 Mac 2013

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


Bengang ceramahnya diganggu ahli PKR.. Zulkifli Nordin sindir samseng UMNO.. (Video Inside)

Posted: 18 Mar 2013 09:34 AM PDT


Berikutan dengan kebodohannya sendiri yang menerima jemputan untuk menyampaikan ceramah ( baca sebagai fitnah) di Dewan Sekolah Menengah Kebangsaan Guar Perahu, Penanti, Pulau Pinang semalam ceramahnya telah diminta dihentikan oleh penduduk tempatang dan juga ahli-ahli PKR Permatang Pauh.

Kumpulan berkenaan memasuki kawasan sekolah tersebut untuk menghentikan acara berkenaan yang memfokuskan isu pencerobohan Lahad Datu dan penggunaan kalimah Allah dalam Bible bahasa Melayu.

Mereka membantah ceramah berbentuk politik itu diadakan di Dewan Sekolah Menengah tersebut memandangkan premis seperti itu tidak boleh digunakan oleh ahli politik. Ratusan penyokong berkenaan, termasuk ketua AMK negeri Amir Ghazali, berhimpun di sekeliling kawasan sekolah sejak jam 9 malam, namun dihalang kira-kira 100 orang polis yang berkawal.

AMK Pulau Pinang melalui kenyataan media oleh Naib Ketua Angkatan Muda, Dr. Afif menganggap kekecohan tercetus kerana tindakan penganjur yang tidak menghormati sensitiviti masyarakat setempat terutamanya di Taman Guar Perahu dan Penanti..

Atau dalam lain ayat 'Tak Reti Bahasa' ataupun boleh juga dianggap sebagai 'Buta Perut'.. sila baca di ( SINI )

Memang.. ramai yang berpendapat tindakan menganggu upacara menyebar fitnah ini adalah sesuatu yang tidak wajar... tetapi kadang kala kita juga perlu bersikap kurang ajar untuk mengingatkan puak-puak yang sememangnya bebal ini..

Bengang dan geram bilamana ceramahnya ( baca sebagai fitnah ) diganggu dan beliau diusir keluar Zulkifli Nordin memberikan komen dengan mengenepikan otaknya untuk berfikir pihak manakah yang lebih terasa dengan komennya itu..

Katanya "Sebenarnya golongan pembangkang yang cuba membuat provokasi dan kekecohan ini semalam sebenarnya takut dengan kebenaran yang dibongkarkan.."

Beliau turut memberi contoh bahawa Rasulullah S.A.W ketika membawa risalah kebenaran agama Islam kepada kaumnya pun dulu diganggu oleh Abu Jahal,dibuat bising,disorak-sorak dan sebagainya.

Taktik yang sama golongan ini guna untuk mengganggu akan kebenaran yang ingin disampaikan kepada rakyat… tambahnya lagi..

Marahkan PKR tapi dia dah sindir samseng-samseng UMNO sendiri..

Di bawah ini ialah satu dari berpuluh-puluh video yang merakamkan tindakan samseng-samseng UMNO ala Abu Jahal sepertimana yang dikatakan oleh Zul Nordin itu..



Dalam insiden ini seorang penyokong Pakatan Rakyat telah cedera dikepala terkena lontaran batu dari samseng UMNO.. sama denganapa yang puak Abu Jahal lakukan iaitu melontar batu bagi menghalang kebenaran disampaikan.. lihat laporannya di ( SINI )

Dalam kejadian di Penanti itu juga telur-telur telah dilontarkan kearah Zulkifli Nordin.. dan perlu diketahui bahawa kaedah ini telah diperkenalkan oleh samseng-samseng UMNO di ( SINI )

Ini video alasan yang diberikan oleh Zulkifli Nordin untuk cover malu bila dihalau keluar dari Permatang Pauh semalam..



Jika dengan hanya satu insiden ceramahnya diganggu oleh penyokong PKR.. penyokong-penyokong PKR yang menganggu upacara menyebar fitnahnya dianggap sebagai Abu Jahal..

Samseng-samseng UMNO pula nak digelarkan apa pula?

Dua video dari tempat kejadian sila lihat di ( SINI )

LIVE! Kisah dari Lahad Datu, Siapa Pengkhianat Sebenar?

Posted: 18 Mar 2013 06:09 AM PDT


Forum ini menampilkan dua saksi, Siti Aminah dan Mat Swadi yang akan sepentas dengan Ahli Parlimen Tuaran, Datuk Seri Wilfred Bumburing, Ahli Parlimen Beaufort, Datuk Seri Lajim Ukin, bekas Timbalan Menteri Pembangunan Luar Bandar, Datuk Yahya Lampong dan bekas Timbalan Panglima Tentera Darat Lt. Jen. (B) Dato' Ghafir Abd Hamid.

Program anjuran Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dengan kerjasama Angkatan Perubahan Sabah itu akan turut menampilkan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu, Naib Presiden PKR, Tian Chua, bekas Timbalan Menteri Kabinet, Datuk Kalakau Untol, bekas Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) Sabah, pengerusi SAMM, Che'GuBard dan wakil SAMM Sabah, Boby.

Siaran boleh diikuti menerusi radio berkenaan di laman Harakahdaily atau


Blog : http://suararakyatfm.blogspot.com/
Quick Listen Link: http://station.voscast.com/50d5a07bcb35a/
TUNEIN RADIO On MOBILE DEVICE Clik HERE http://tunein.com/mobile/
FACEBOOK https://www.facebook.com/radiosuararakyat
FM TWITER https://twitter.com/FMSuaraRakyat
Zello Live conversation : Suara Rakyat BLOG : http://suararakyatfm.blogspot.com

LIVE Video streaming sila lihat di SelangorKu

Kecoh di Permatang Pauh, AMK dakwa penganjur 'Tak Reti Bahasa'.. Polis pula kata itu Taklimat bukan Ceramah..

Posted: 18 Mar 2013 12:26 AM PDT


Kekacauan tercetus apabila sekumpulan penyokong PKR dan penduduk kampung cuba menghentikan satu ceramah pro-BN yang dijalankan di Sekolah Menengah Guar Perahu, Penanti di Pulau Pinang pada malam tadi.

Kumpulan berkenaan memasuki kawasan sekolah tersebut untuk menghentikan acara berkenaan – yang memfokuskan isu pencerobohan Lahad Datu dan penggunaan kalimah Allah dalam Bible bahasa Melayu.

Difahamkan, kumpulan berkenaan membantah ceramah berbentuk politik itu diadakan di sekolah memandangkan premis seperti itu tidak boleh digunakan oleh ahli politik.

Ratusan penyokong berkenaan, termasuk ketua AMK negeri Amir Ghazali – berhimpun di sekeliling kawasan sekolah sejak jam 9 malam, namun dihalang kira-kira 100 orang polis yang berkawal ~ Malaysiakini

Dan berikut adalah kenyataan media dari Dr Afif Bin Bahardin, Naib Ketua Angkatan Muda Pulau Pinang mengenai Insiden ini..

Angkatan Muda KEADILAN Pulau Pinang (AMKPP) melahirkan rasa kesal dengan insiden kekecohan yang berlaku di Sekolah Menengah Kebangsaan Guar Perahu semalam di antara penduduk tempatan dan pihak penganjur ceramah yang mengundang Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru, YB Zulkifli Nordin dan Pemuda UMNO Malaysia, Zahid Mat Arip. Kekecohan tercetus kerana tindakan penganjur yang tidak menghormati sensitiviti masyarakat setempat terutamanya di Taman Guar Perahu dan Penanti.

Angkatan Muda KEADILAN Pulau Pinang (AMKPP) difahamkan bahawa penduduk tempatan kesal dengan sikap penganjur yang tidak sensitif dan telah mempergunakan kemudahan awam (Dewan Sekolah Menengah Kebangsaan Guar Perahu) sebagai tempat untuk menganjur ceramah yang berbaur fitnah. Penduduk tempatan telah meminta pihak Polis Di Raja Malaysia untuk tidak membenarkan ceramah berlangsung di dalam dewan sekolah, tetapi keluhan dan bantahan mereka tidak dilayan oleh pihak berkuasa. Ternyata insiden semalam dapat dielak sekiranya penganjur dan pihak berkuasa mengambil langkah proaktif.

Angkatan Muda KEADILAN Pulau Pinang (AMKPP) percaya sekiranya pihak berkuasa dan penganjur ceramah memahami dinamika dan sensitiviti masyarakat setempat, mereka tidak akan menganjur ceramah seumpama itu dengan menyalahgunakan kemudahan awam. Ini bukan kali pertama UMNO dan Barisan Nasional, mempergunakan kemudahan awam untuk tujuan politik dan menyebar fitnah terhadap Ahli Parlimen Permatang Pauh. Selain dewan sekolah, dewan dan auditorium institut pengajian tinggi seperti UiTM Permatang Pauh dan Politeknik Seberang Perai telah dipergunakan dan siswa institut yang terlibat telah dipaksa untuk menghadiri program - program dangkal sebegini rupa.

Angkatan Muda KEADILAN Pulau Pinang (AMKPP) berharap sikap dwi-standard pihak berkuasa dalam membenarkan sebarang aktiviti politik dihentikan. Pihak berkuasa harus menjadi pihak yang neutral dan tidak memilih kasih apabila ingin mengambil sebarang tindakan atau membuat keputusan. Pihak berkuasa seharusnya menjadi penjaga kepada keharmonian masyarakat, bukan hanya tunduk kepada desakan dan arahan pimpinan UMNO dan Barisan Nasional.

Sekian, terima kasih.

Dr AFIF BIN BAHARDIN
Naib Ketua Angkatan Muda

Seterusnya Malaysiakini melaporkan lagi...

Sementara itu, polis menahan seorang warga emas yang didakwa cuba mencetus kekacauan, dan dibebaskan kemudian.

Ketua polis daerah Seberang Perai Azman Abd Lah berkata tiada penahanan dibuat memandangkan keadaan itu "normal semasa musim pilihan raya".

"Tiada huru-hara, hanya sedikit kekacauan," katanya yang menambah polis turut mengerahkan unit tindakan ringan (LSF).

Azman menafikan bahawa majlis berkenaan merupakan satu ceramah dan mendakwa ia hanya satu "mesyuarat dan taklimat"...

Ooooo..  mesyuarat dan taklimat rupanya... nasib abik aku tak bodoh untuk percaya.. cuba korang lihat poster hebahan mengenai program ini.. yang ditulis Taklimat atau Ceramah?


Nak perbodohkan orang pun agak-agakla Ketua Polis ni pun.. Kalau nak buat taklimat.. siapa Zul Nordin tu untuk memberikan taklimat?

Dan siapa pula Zahid Md Arip untuk mempengerusikan mesyuarat itu?

Jika benar ianya satu  mesyuarat dan taklimat kenapa ianya tidak dijalankan di bangunan UMNO sendiri di Tanah Liat??


Dua Video dari tempat kejadian sila lihat di ( SINI )


PANAS!! Zul Nordin diusir keluar dari Permatang Pauh... (Video Inside)

Posted: 17 Mar 2013 09:39 PM PDT


Sepertimana yang tertera pada poster di atas, semalam telah berlangsung satu ceramah politik di Dewan Sekolah Menengah Kebangsaan Guar Perahu, Penanti dalam kawasan Parlimen Permatang Pauh.

Menurut sumber kebenaran untuk menggunakan dewan Sekolah tersebut telah diberikan oleh Pengetua Sekolah itu dan beberapa orang Pegawai Polis telah dijemput untuk menghadirinya.

Pada malam ceramah dijadualkan itu telah timbul kekecohan berikutan bantahan dari penduduk setempat yang mempertikaikan kenapa ceramah politik dibenarkan diadakan di dalam kawasan Sekolah?

Anggota polis yang berada ditempat kejadian pula mengatakan mereka hanya diarahkan untuk mengawal hadirin dan menjaga keselamatan yang berada di dalam Dewan sahaja oleh itu kekecohan yang dicetuskan oleh penyokong Pakatan hendaklah di kawal oleh Pakatan sendiri..

Sedangkan selama ini pemimpin-pemimpin kerajaan UMNO/BN sendiri sering menegaskan agar jangan menggunakan Sekolah sebagai medan untuk berpolitik.

Bukan gentar dengan fitnah yang disebarkan oleh Zul Nordin dan Zahid Mat Arip tetapi menurut seorang penduduk, benci dengan sikap double standard kerajaan UMNO/BN..

Jika mereka itu dibenarkan menggunakan Dewan Sekolah sebagai pentas untuk berpolitik, kebenaran yang sama juga seharusnya diberikan kepada pihak Pakatan Rakyat.

Berikut adalah sedikit ulasan dari Admin FB Pakatan Rakyat Election News tentang kejadian..

Ceramah Zul Nordin ,Mursyidul Am TIBAI, dan Perkosa dikepung penduduk kampung di SMK Guar Perahu.. suasana di luar lebih ramai dari dalam..

sbb kena kepung.UMNGOK-Be End semakin terdesak..

Sambil mengedarkan seratus ribu risalah fitnah...mereka cuba mengetest market.. Zul Kulim menjadi ayam tambatannya..

Modalnya seperti biasa tak lain tak bukan memburuk-burukkan DSAI..

Tapi dia silap tempat..katak kurap sepertinya cuba masuk ke kandang harimau... Setiap patah perkataan yang diucapkannya disahut dengan laungan "Takbir" dan "Reformasi" oleh penduduk yang rata-ratanya penyokong kuat PR..

Tak sempat habis dia berucap penduduk yang hilang sabar mendesak dia berhenti... Kepungan dan pekikan orang ramai mengiring berambusnya sang katak UMNGOK ini..

Tambah menjadi kemarahan penduduk ialah UMNGOK menggunakan Dewan Besar SMK Guar Perahu..

Asal BN semua boleh... tapi kali ini boleh lingkup.diberitakan juga polis telah menangkap 1 orang menyokong Pakatan Rakyat, pun duduk kampung tidak mahu berganjak dari mengepong zul dan pengikutnya selagi pemuda itu dibebaskan...

difahamkan 3 lori fru dikerah ke tempat kejadian seawal majlis bermula..
Sedikit gambar untuk dikongsi bersama..

Suasana dihadapan dewan SMK Guar Perahu


Inilah jumlah sebenar pengunjung program Zul Kulim
Ini Video dari Malaysiakini..


Ini pula video dari FaceBook

Calon sebenar menentang Anwar di Permatang Pauh terdedah!!

Posted: 17 Mar 2013 05:30 PM PDT

Menarik sekali strategi yang digunapakai oleh UMNO Permatang Pauh dalam mengelakkan calon-calon mereka dari menjadi mangsa serangan Blogger-blogger dan juga Facebooker Pro Pakatan Rakyat dalam menghadapi Pilihanraya Umum kali ini.

Bagi calon Parlimen Permatang Pauh mereka memperkenalkan seorang calon pilihan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai individu yang akan menentang Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menyandang Kerusi Parlimen tersebut buat masa ini.

Dr. Mazlan Ismail merupakan seorang proffesional yang menjawat jawatan sebagai GM di Telekom Malaysia, berasal dari Mengkuang, Permatang Pauh.

Beliau juga merupakan bekas ahli PAS yang punya jawatan tinggi dalam Parti PAS sebelum meninggalkan parti tersebut yang disifatkan oleh Najib sebagai mampu menyebabkan undi dari PAS kepada DS Anwar Ibrahim akan berkurangan kerana ramai penyokong PAS mengenali siapa Dr. Mazlan Ismail..

Perlu diketahui 'Calon Payung Terjun' bukanlah satu budaya baru dalam UMNO Permatang Pauh, ianya dikatakan telah bermula sejak dari kali pertama Anwar Ibrahim menyertai pilihanraya umum pada tahun 1982 ketika beliau bersama UMNO lagi..

Meskipun Dr. Mazlan diterima dan diterjunkan oleh Najib sendiri, tetapi dalam masa yang sama beliau ditolak oleh pemimpin-pemimpin UMNO Bahagian Permatang Pauh, kerana beliau calon yang dipilih dan direstui oleh Najib dan bukannya calon yang dipilih oleh Bahagian Permatang Pauh sendiri..

Paling penting menurut sumber dari sana.. Dr. Mazlan Ismail bukanlah Ahli UMNO, jadi apa hak beliau untuk bertanding atas tiket UMNO/BN? dan beliau sebelum ini tidak pernah langsung terlibat dengan sebarang aktiviti UMNO Permatang Pauh.

Lantaran itu beliau cuba disingkarkan dari Permatang Pauh.

Oleh kerana Dr. Mazlan Ismail punya pengetahuan dalam hal ehwal ugama Islam, pengetahuannya itu telah dan sedang digunakan untuk meletakkan beliau dalam kontroversi..

Beliau telah di jemput dan dibenarkan oleh beberapa Masjid yang Jawatankuasanya terdiri dari majority ahli UMNO untuk memberikan Khutbah Jumaat sedangkan mereka tahu beliau tidak punya tauliah..

Dimana jika ada dakwaan dan beliau disabitkan dengan kesalahan hukuman yang diperuntukkan ialah didenda tidak melebihi lima ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi tiga tahun atau kedua-duanya.. (Enakmen 2/2004: 119)

Jadi jika bukan Dr. Mazlan siapa sebenarnya calon UMNO Permatang Pauh untuk Kerusi Parlimen Permatang Pauh?

Dari pemerhatian yang dilakukan terhadap aktiviti-aktiviti UMNO Permatang Pauh semenjak dari beberapa bulan yang lepas, seorang individu sering kelihatan dalam beberapa program anjurannya sendiri diserata lorong dan celahan masyarakat dengan program sumbangan, tazkirah dan ceramah baik diperingkat DUN mahupun peringkat Parlimen.

Di Bandar Perda pada minggu lepas 30 Ibu tunggal telah menerima hamper dan pelbagai sumbangan lain dari beliau.

Ini mungkin tidak disedari oleh kebanyakkan pemimpin UMNO peringkat bawahan kerana mereka lebih sibuk dengan percaturan dalaman sesama mereka.

Samada diperingkat DUN mahupun Parlimen kehadirannya kelihatan amat disenangi oleh ramai pemimpin-pemimpin peringkat akar umbi dan juga ahli-ahli UMNO sendiri.

Beliau ialah Asyaharim yang merupakan anak kepada bekas ADUN UMNO Seberang Jaya suatu masa dulu sebelum Ariff Shah Omar Shah, yang juga merupakan Ketua UMNO Bahagian Bagan, Datuk Abdul Latiff Mirasa.


Asyaharim merupakan seorang yang muda, professional, berpendidikan agama dan juga punya sumber kewangan yang kukuh.

Menurut sumber lagi.. ini adalah calon paling sesuai buat UMNO bagi menentang calon dari PKR yang muda dan professional juga khabarnya..

Jika tidak diletakkan bagi menandingi Kerusi Parlimen Permatang Pauh bagi mencabar Datuk Seri Anwar Ibrahim kemungkinan besar beliau akan dicalonkan sebagai calon untuk DUN Seberang Jaya menggantikan ADUN UMNO sedia ada iaitu YB Ariff Shah.

Kemungkinan beliau mampu mengekalkan Kerusi DUN Seberang Jaya dalam penguasaan UMNO/BN adalah tinggi berdasarkan gerak kerja yang dilakukannya beberapa bulan kebelakangan ini.

Dan terkini dalam satu Majlis Silaturrahim sempena pelancaran Gabungan Seberang Perai Tengah yang diadakan di Penanti telah menyaksikan ribuan hadir dalam Majlis tersebut..



Kemesraan dua Pemimpin utama UMNO Pulau Pinang yang turut hadir dalam majlis tersebut seolah-olah merestui Asyaharim sebagai calon Seberang Jaya….




Bagi aku ini akan menjadi satu pertembungan yang hebat di DUN Seberang Jaya.. dengan kedua-dua pihak yang bertanding meletakkan calon yang hampir sebaya baik dari segi usia dan kerjaya..

Dan persoalannya di sini.. mampukah PKR merampas Kerusi DUN Seberang Jaya dari UMNO dengan calon yang lebih bersih diletakkan mereka?

Bagaimanapun... LAWAN TETAP LAWAN!!!!


Tiada ulasan: