Nuffnang

Pengikut

PENYAPU SIAL

sumber :-

PENYAPU SIAL


laaaa ingatkan raja rupiah indon mari....rupanya raja penyamun bastard ....dapat durian runtuh dari kerja kerja merompak najib ,rosmah dan zahid hamidi di boustead....tu dia tolong melayu nak pelingkup tanah melayu.....!!!!

Posted: 22 Feb 2013 08:04 AM PST

Kementerian Pertahanan menganugerahkan kontrak tambahan kepada Awan Megah Sdn Bhd (AMSB), milik Ketua Wanita Umno Selangor, Raja Ropiah Abdullah melalui satu surat lantikan bertarikh 26 Jun 2012.

Urusniaga tersebut disembunyikan dari pengetahuan umum dan pemegang saham lain kerana tidak difailkan kepada Bursa Malaysia.

Kementerian Pertahanan menganugerahkan kontrak tambahan sebanyak RM15,054,408 kepada AMSB, selain dari pembayaran RM130 juta yang pernah diumumkan sebelum ini.

Tindakan tersebut bercanggah dengan syarat peruntukan dalam perjanjian yang secara automatik menyebabkannya terbatal.

Urusniaga ini dirancang dan dimeterai dengan satu tujuan, iaitu memberi durian runtuh kepada Raja Ropiah..

Walaupun sudah dibayar RM130 juta atas alasan mengembalikan tanah-tanah kepada anak syarikat LTAT, sebenarnya hanya 200 ekar dari keseluruhan 223.3 ekar yang akan dipindahkan kepada Bakti Wira Sdn Bhd..

Perjanjian secara jelas menegaskan, 23.2 ekar tanah kekal dalam tangan Raja Ropiah, yang dijangka mencecah RM400 juta dan sekiranya pembangunan bercampur dilakukan, ia bakal mencecah nilaian RM1.5 bilion

 

 

penyapu sial

 

 

Insyaallah bila PR menjadi Kerajaan, TOLONG ujudkan unit khas untuk membicara dan merampas harta-harta rakyat yang di miliki oleh puak-puak anak haram ini

najib minta sepenggal lagi....nasib tak baik UMNO dan najib kena penggal sekali di PRU 13 nanti....!!!!

Posted: 22 Feb 2013 07:47 AM PST

Kita jangan tertipu dengan dakyah karut yang kita ikuti selama ini. Di negara ini kita boleh mengundi sesiapa sahaja dan tidak seperti apa yang didakyahkan yang negara kita ini hanya selamat jika UMNO memerintah. Sememangnya pimpinan UMNO sedang mendagu dan merayu supaya diberikan peluang sepenggal lagi seperti yang diminta oleh Najib di Kuching kelmarin.

Najib merayu untuk BN di berikan sepenggal lagi seolah BN telah memerintah hanya sepenggal yang lalu. Beliau terus merayu agar diberikan sepenggal lagi walaupun telah di beri peluang sejak merdeka dahulu memerintah negara ini. Sepatutnya yang merayu untuk meminta sepenggal itu adalah pihak pembangkang bukannya pihak kerajaan. Tetapi tidak mengapalah, kerana rakyat ramai yang membuat keputusan sama ada untuk memberikan BN sepenggal lagi walaupun telah berpenggal-penggal mentadbir kita.

Sebenarnya Najib masih belum berkeyakinan untuk membubarkan Parlimen, tetapi oleh kerana penggal Parlimen sudah sampai ke penghujung nya maka beliau akan terpaksa membubarkannya juga atau dibiarkan sahaja penggal ini terbubar dengan sendirinya pada 28hb April nanti. 

Jika beliau membubarkan Parlimen pada hari ini atau tidak Najib tetap mencatat rekod seorang Perdana Menteri yang tidak dipilih oleh rakyat. Persepsi itu tidak dapat di hilangkan jika Najib membubarkan Parlimen hari ini atau besok. Sudah alang-alang tunggu sahaja sampai penghujung bulan April nanti.

Tindakan Selangor untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri tidak juga menjadi kesalahan kerana sebagai sebuah negara Persekutuan, Dewan Legislatif Negeri itu adalah hak negeri untuk menentukan tarikh pilihanraya bagi kawasan-kawasan Undangan Negerinya.

Jangan kita persoalkan tindakan itu kerana ia tidak bercanggah dengan Perlembagaan Negeri Selangor dan Persekutuan kita. UMNO tidak payah sibuk dengan urusan kerajaan Negeri Selangor kerana UMNO sudah ditolak oleh rakyat Selangor.

Kerja dan tugas UMNO yang penting sekali sekarang ialah untuk menentukan yang mereka melaksanakan tugas mengikut peruntukan undang-undang negara. UMNO sendiri mempunyai masalah besar. Biarkan PAS, DAP serta PKR dengan urusan mereka kerana mereka juga mempunyai tanggungjawab untuk mempastikan perancangan untuk melakukan perbezaan dengan BN jika mereka diberi peluang untuk mentadbir Putrajaya selepas PRU ini.

Tidak salah untuk UMNO bertahan, tetapi untuk bertahan UMNO sendiri tidak berkeyakinan. UMNO mempunyai banyak ‘factions’ dan mempunyai ‘warlords’ mereka termasuk Mahathir  syaitan yang di kenali sendiri. UMNO sedang menghadapi tekanan dari rakyat dan dalam pada menguruskan tekanan rakyat itu, parti itu sendiri wujud tekan menekan sesama sendiri.

Puak malaon Mahathir memberikan sokongan kepada Muhyiddin dan jika boleh mereka mahukan Najib berhenti untuk memberikan Muhyiddin peluang menerajui PRU ke13 ini. Serba salah puak Mahathir ini nampaknya. Begitu juga puak Muhyiddin. Kalau hendak berkeras untuk menekan Najib, pilihanraya sudah hampir dan akan menjejaskan keputusannya nanti. Tidak berkeras pun tidak boleh kerana UMNO sedang dalam keadaan telur di hujung tanduk.

Satu isu yang terbesar akan mereka (UMNO) hadapi ialah masalah calon pilihanraya untuk UMNO dan BN. Jika Najib biarkan Muhyiddin menentukan calon UMNO ia serupa lah memberikan parang tajam kepada Muhyiddin untuk Timbalannya itu gunakan untuk memenggal politik Najib seperti yang di kehendaki oleh Mahathir. Setakat yang kita tahu sudah berbelas Ketua Bahagian yang dulunya adalah pengikut totok Najib dengan senyap-senyap telah berpihak kepada Muhyiddin.

Tidak tahu lah kita sama ada Najib maklum tentang perkara ini tetapi yang pastinya mereka sudah hilang keyakinan terhadap Najib. Mereka ingin bergantung kepada dahan yang baru tetapi tidak tahulah kita sama ada mereka terasa bahawa dahan yang baru ini pun akan tumbang bersama pokok besarnya (UMNO) dalam pilihanraya nanti. Bagi UMNO, parti ini sudah sampai ke persimpangan.

UMNO tidak mempunyai jalan selain dari mengakui kesulitan mereka dalam pilihanraya kali ini. Itu pun tidak mengapa kerana dalam demokrasi sememangnya UMNO boleh di jatuhkan seperti yang dialami oleh mana-mana parti di dalam mana-mana negara demokrasi. Tetapi UMNO tidak rela menghadapi kekalahan kerana masing-masing ‘warlords’ dalam UMNO itu mempunyai rekod buruk masing-masing yang mereka takutkan jika parti itu tidak berkuasa lagi.

Mahathir tersangat takut jika Pakatan Rakyat menang dan Anwar menjadi Perdana Menteri. Mahathir bukan sedikit masalah yang beliau lakukan terhadap diri beliau sendiri semasa memegang kuasa dahulu. Itulah yang menyebabkan beliau bermatian menegakkan benang basah UMNO hari ini. Najib pun begitu. Beliau takut jika Pakatan menang dan terpaksa menghadapi Anwar jika Pakatan menang.

Jika UMNO menang dengan tipis sekali pun, Najib terpaksa menghadapi hari akhir kepimpinan beliau dan ini juga menakutkan beliau sendiri. Apakah Muhyiddin mampu untuk tidak mengambil tindakan terhadap Najib jika beliau mengambil alih kuasa? Najib tahu dalam UMNO tiada siapa yang mempunyai ‘allegiance’ terhadap pemimpin yang mereka sokong sebelumnya.

Najib akan menangis keseorangan. Itu sudah banyak berlaku dalam UMNO kerana setiap pemimpin dalam UMNO itu adalah pimpinan yang lemah dan mereka hanya diikuti oleh mereka yang berkepentingan peribadi. Semua mereka itu akan mengikut dan bersama-sama mengutuk pimpinan yang telah pergi yang pernah mereka dukung dahulu.

UMNO sudah tidak ada lagi pemimpin yang ‘magnanimous’ seperti dahulu. Dendam mendendam sudah menjadi amalan mereka. Kata perpatah Melayu, ‘mati ayam mati tungau’ Berhenti sahaja Najib maka Najib akan terpaksa menghadapi zaman gelap beliau sampai akhir hayat.

Najib sekarang memang tidak boleh bertahan lagi. Hanya jika beliau ada sedikit kemampuan untuk berfikir sahaja boleh menyelamatkan beliau dari menghadapi zaman gelap beliau nanti.

Najib tahu Mahathir tidak akan membela beliau dan Muhyiddin jauh sekali untuk melakukannya. Apa tah lagi jika UMNO yang sekarang mempunyai kecenderungan untuk tewas dalam pilihanraya kali ini bersama parti komponennya MCA dan MIC yang sudah pasti akan tewas kali ini

akibat projek beli kapal selam buruk yang dah lupus tarikhnya dan mengalakkan tentera tonggeng buntut depan rumah ambiga... .kerajaan UMNO-BN malaysia jadi pondan bila berhadapan dengan tentera penceroboh sulu....!!!!

Posted: 21 Feb 2013 10:28 PM PST

tentera sulu di biarkan bermaharajalela....

tentera di biarkan tunjuk punggung di rumah ambiga...

akhirnya tentera kita jadi pondan angkara kerajaan UMNO....kah kah kah

 

Kerajaan Malaysia tiada ereksi ( incompetent ) sehingga membolehkan tentera Sulu ‘menceroboh’ Lahad Datu di Sabah.

Oleh kerana itu  kita mengesa   Kerajaan Barisan Nasional berhenti bermain api sandiwara, mencipta ugutan demi ugutan demi menyelamatkan nyawa akhir mereka.

pada masa sama  kita  menggesa supaya kerajaan Filipina menarik keluar pasukan tentera itu dari Sabah.

Persoalan penting bagaimana 400-500 orang lengkap bersenjata dan berpakaian tentera boleh mendarat di Pantai Malaysia melalui Tanjung Labian dan berjalan dan menakluki Kampung Tunduo.

Menurut saksi semua berlaku secara aman dan tanpa berselindung.Semua juga seperti terancang di mana secara teratur kemudian pasukan keselamatan negara datang dan membuat operasi mengeluar dan ‘menasihatkan’ penduduk kampung berpindah ke kawasan selamat..

Saksi yang ditemui menyatakan sekitar 400 – 500 tentera lengkap berseragam dan antaranya jelas berseragam tentera Filipina bersama perbagai senjata dari peralatan separa berat seperti M16, M14 (grenade launcher) sehinggalah bom tangan serta Colt 45 Pistol.

Tidak ada apa berlaku kecuali sekatan jalan raya oleh anggota tentera.Amat ‘pelik sekali’ apabila pasukan tentera bersenjata negara jiran masuk ke dalam negara tetapi negara ini boleh berunding sahaja.

Tidak akan ada pihak akan menyalahkan negara ini jika kita menembak tentera jiran yang menceroboh jauh ke dalam tanah kedaulatan negara..

Satu lagi persoalan bukankah perairan negara di kawasan tersebut telah dilengkapi sistem pertahanan paling mahal yang terkait tragedi pembunuhan warga Monggolia.

Kemana perginya Scorpene, kapal selam canggih negara tersebut,adakah tidak mampu menyelam setelah menghadapi masalah semasa ia timbul.

Kerajaan jadi lemah, akibat gagal menyelesaikan masalah persempadanan dan ini hasil malapetaka pemberian kad pengenalan (kepada warga asing).

Kerajaan ini juga terlalu lemah dan terlalu mengambil mudah isu persempadanan negara, isu tuntutan Sabah masih banyak tidak diselesaikan dan diselindungkan..

Filipina menuntut Sabah sebagai tanah kedaulatanya antara asasnya ialah sejarah Kesultanan Sulu yang menguasai sebahagian besar Sabah dan pusat Kesultanan berada di bawah tanah kedaulatan Filipina.

Tahukah kita Kuala Lumpur masih membayar USD 5,000 setahun kepada Manila dan bagi mereka yang terlibat mendesak tuntutan Sabah menganggap ia bayaran sewaan Kuala Lumpur terhadap Sabah.

Keadaan menjadi lebih parah apabila terlalu banyak dan tanpa kawalan pemberian kad pengenalan kepada warga Filipina khususnya keturunan Sulu kerana untuk memenangkan Barisan Nasional di sana . Kejadian ini mengingatkan dengan rusuhan Sabah 1986 yang terjadi kerana kekalahan mengejut Parti Berjaya kepada PBS yang baru ditubuhkan ketika itu.

Berjaya yang menjadi sekutu Umno dalam BN telah mencipta huru-hara menggunakan pendatang asing bagi merampas semula Sabah..

Persoalanya kini mungkinkah operasi ketenteraan yang sengaja dibiarkan dan dilindungi di Sabah ke arah persedian untuk BN mencipta semula keadaan ke arah rusuhan 1986 kerana maklumat jelas BN akan kehilangan Sabah dalam PRU ke 13...

BN, perlu sedar mereka bermain strategi politik risiko tinggi kepada masa depan negara yang akhirnya mereka sendiri gagal kawal.

Bagaimanapun, kita percaya pasukan keselamatan (tentera dan polis) mempunyai maklumat lengkap dan bertindaklah dengan bijak bukan sekadar mengikut telunjuk.

 

 

penyapu sial

 

tentera yang tungging  buntut di rumah ambiga wajar di jemput melawan tentera sulu....aku pasti tentera  sulu pasti cabut lari pasal  takut  terkena gas beracun yang di lepaskan oleh tentera punggung UMNO itu....kah kah kah...!!!!

PM jantan PUKIMAK konek tak ada....kempen sampai masuk botol kicap dan paket serbuk kopi pun masih tak mau bubar parlimen...apa punya jenis mangkuk hayun yang sayangkan PM pembacul dan dayus takut BINI....!!!!

Posted: 21 Feb 2013 02:05 PM PST

UMNO pengkhianat MELAYU....gelapkan masa depan orang MELAYU...mari kita semua GULINGKAN parti PUKIMAK ini....!!!!

Posted: 21 Feb 2013 01:57 PM PST

Adalah suatu pendustaan yang besar yang UMNO lakukan adalah  menakutkan dan membodohkan orang Melayu.

Orang Melayu jumlah mereka seramai 18 juta dari penduduk yang 28 juta. Secara fisikal, Melayu adalah majority. Tapi UMNO hampir berjaya membentuk fikiran Melayu yang ramai, takut kepada jumlah yang kecil. 65% orang Islam diajar takut kepada 9% orang Kristian. Mubaligh dan paderi Kristian berdakwah dikalangan masyarakat orang Asli, yang susah hati orang melayu. Mengapa?

Kalau ada orang melayu yang murtad, siapa patut disalahkan? Saban minggu kita ada forum perdana, kita ada jabatan2 yang berkerja untuk agama Islam, kita ada jabatan kebajikan masyarakat yang membantu mereka yang susah- tapi masih ada Melayu yang murtad.

Semua jabatan dan ejensi kerajaan dikuasai oleh penyokong UMNO yang berbangsa Melayu dan beragama Islam, maka masih ada orang Melayu yang murtad? Maka jawab nya, mereka ada ditempat dan jawatan2 masing2- tidak membantu untuk mengukuhkan agama Islam.

Mengapa UMNO mahu menyalahkan orang lain dalam kes2 Melayu murtad? Yang mesti disalahkan ialah UMNO.

Oleh kerana  itulah   masa depan kita akan dibentuk oleh pemerintah yang akan datang. Masa depan yang baik bergantung kepada sebuah pemerintahan yang baik. Pemerintahan yang baik dibina oleh orang2 yang baik.

Sebelum ini rupa2 nya, masa depan untuk orang Melayu tidak sama untuk semua. Ada dua jenis masa depan. Suatu masa depan yang gemilang untuk bin Mahathir, bin Hussein Onn, bin Tun Razak, bin pemimpin UMNO yang atasan. Suatu lagi ialah masa depan yang muram dan  mudah  kena  beli untuk sebahagian besar orang Melayu. Yakni Melayu yang 90% merupakan penerima BR1M.

Pemberian BR1M yang bertambah bukan tanda kemegahan Dato najib oi. Ia mengesahkan bahawa sebahagian besar orang Melayu terus dipinggirkan dan dimiskinkan oleh dasar UMNO. Setelah 55 tahun UMNO perintah Malaysia, 8.7 juta orang Melayu hidup dengan pendapatan RM1500 kebawah sebulan. RM1500 jauh rendah dari kelayakan mendapatkan BR1M sebanyak RM3000 sebulan.

Masa depan yang gemilang hanya untuk Melayu seperti Syed Mokhtar Bukhari penyumbang wang tunai terbanyak kepada UMNO. Masa depan yang gemilang adalah untuk Mokhzani Mahathir yang tersenarai diantara yang terkaya di Malaysia. atau Syed Mokhtar Bukhari. Kepada orang2 seperti ini, matahari sentiasa bersinar.

Masa depan sebahagian besar orangMelayu pula macam mana? Marilah kita memikirkan perkara ini dengan serius.

Masa depan sebahagian besar orang Melayu macam ini. S Jibeng, penyanyi pop yeh2 tahun 60an, menyarai baki hidup nya dengan menyanyi dikaki 5 dan stesyen bas. Mati dalam keadaan yang menyedihkan. Yahya Sulong yang baru meninggal, mati dikediaman nya di flat bandaraya. Diakhir hayat untuk membayar sewa pun tidak mampu. Anak seniman Agung P ramlee menyarai hidup nya dengan menghantar tong gas masak.

Saloma penyanyi kebanggaan kita ketika sakit dihospital tidak mampu membayar kos perubatan.Itu masa depan yang menanti sebahagian besar orang Melayu kalau kita pilih UMNO. UMNO menawarkan 2 masa depan- satu untuk mereka yang terpilih yang berbinkan nama yang betul. Itu masa depan yang gemilang dan terbilang.

Satu lagi ialah masa depan yang muram dan gelap yang digambarkan melalui kehidupan para seniman yang kita sebutkan.

Kita ramai. Puak UMNO sedikit. Kenapa kita yang ramai mahu menyokong UMNO dan membiayai UMNO mengujudkan 2 jenis masa depan untuk kita semua? Mari kita sama2 jumlah yang ramai ini, menjatuhkan UMNO yang sedikit secara demokratik.

lepas kena kencing dan berak sekali dengan UMNO....askar tak payah masuk hutan lagi...jasamu di perlekehkan dengan guru tadika yang siang malam jilat buntot UMNO....!!!!!

Posted: 21 Feb 2013 01:43 PM PST

 

 

tentera  masuk hutan dapat rm 1000....guru tadika  yang dok siang malam  mengampu UMNO dapat rm 3000....nampak sangatlah   UMNO memperkencingkan askar...lepas nie askar kalau nak mengampu boleh tukar  profession   jadi guru tadika...jadi tak payah penat2 nak mengampu tongeng  buntut  depan rumah ambiga....seperti  di bawah ini

sia sia ajer ko orang tungging buntut depan rumah  ambiga ...dah la bikin malu kaum ajer...UMNO jadikan kamu semua sampah ajer...

jadi guru tadika sampai jadi seperti di bawah ini....ahaaa....dapat habuan besar  kerana dapat jatuhkan kemaluan sendiri .....kah kah kah...

 


Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT