Sabtu, 16 Februari 2013

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Kain rentang ajak PAS bersatu dengan Umno dipasang sekitar Kuala Lumpur

Posted: 15 Feb 2013 05:28 AM PST

UMUM mengetahui, Umno dan Barisan Nasional sudah tidak yakin untuk memenangi pilihanraya umum ke 13. Pelbagai strategi digunakan tidak berjaya menarik sokongan rakyat kepada Barisan Nasional.

Menjelang PRU13 yang semakin hampir, Umno terpaksa menggunakan langkah terakhir untuk terus berkuasa iaitu dengan cara mengajak Parti Islam, PAS keluar daripada kerjasama Pakatan Rakyat dan sertai Umno.

Inilah langkah terakhir Umno dan Barisan Nasional untuk terus berkuasa. Lihat di seluruh Kuala Lumpur, berteraburan kain rentang mengajak PAS bersatu dengan Umno telah dipasang.

Bila Umno dan PAS bersatu, maka pemimpin di dalam PAS berpeluang menjawat jawatan menteri di peringkat pusat apabila Barisan Nasional berjaya mengekalkan kuasa pada PRU13 nanti. Ini satu tawaran yang sangat menarik.

Maka tidak hairanlah sebilangan pimpinan yang mengidam jawatan menteri di dalam PAS, seperti Nasharuddin Mad Isa sangat menyokong PAS agar keluar Pakatan Rakyat dan bersatu dengan Umno dan mewujudkan Unity Government, UG (Kerajaan Perpaduan).

Ini juga menjelaskan mengapa bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin sering ke sana ke mari bersama Najib. Terbaru, Nasharuddin membuntuti Najib sampai ke Gaza Palestin.

Pada waktu ini, Pimpinan Parti Islam, PAS teruji dengan jawatan menteri yang ditawarkan jika mereka sertai Umno untuk mewujudkan kerajaan perpaduan.

Rakyat boleh melihat, siapakah saki baki yang bersekongkol dengan Nasharuddin dan juga muka-muka gila jawatan menteri di dalam PAS yang akan muncul tidak lama lagi dengan idea-idea pelik.

Salah satu idea pelik itu adalah, mencalonkan pemimpin Umno, Ku Li yang juga merupakan Ahli Parlimen BN, Gua Musang sebagai Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat tawan putrajaya.

Sama-sama kita tunggu dan lihat...
Sent from my BlackBerry®

Tiada ulasan: