Isnin, 18 Februari 2013

Blog-list Malaysia

Blog-list Malaysia


Wajah Seorang Lagi 'Nasharudin Mat Isa' Dalam PAS?

Posted: 17 Feb 2013 09:01 PM PST

Gambar ini telah dirakamkan di Centrist International Conference yang telah diadakan di Phnom Penh, Cambodia pada 3 Disember 2010. 




Beberapa kaki berjaya lolos masuk ke 'war room' Najib dan mereka sedang persiap gambar beberapa watak untuk dibunuh karetor.

Contohnya gambar pimpinan Majlis Syura tak tahu mengapa mengambil gambar dengan membuat isyarat 1 Malaysia. Difahamkan gambar ini diambil di luar negara. Tak tahu betul atau tidak dan che'GuBard masih mengharapkan ia gambar yang dipalsukan.

Ini antara berbelas gambar yang akan digunakan sebagai peluru akhir regim ini menjelang PRU nanti. Bayangkan 1001 cara gambar ini boleh digunakan.

*di tempat kubu kuat PAS digunakan gambar ini dengan isu penyatuan
*di tempat Melayu tegar akan digunakan 'hang tengok ust. PAS ni dia dengan Umno tak mau tapi dengan Chua Soi Leck yang hina Islam dia leh cungit jari siap bergambaq'
*di tempat Umno nak sokong PAS dia akan cakap tak payahlah hang sokong terus Umno sebab PAS nak joint Bn dah
*di kawasan DAP dan PKR kuat dia akan kata tengok PAS sudah main belakang

Baca seterusnya di sini


Debat Palsu - Dr Asri Perli Fathul Bari

Posted: 17 Feb 2013 06:52 PM PST









Mahathir Butakan Mata Dengan Pembohongan Media Umno

Posted: 17 Feb 2013 05:29 PM PST

Ego Mahathir belum berkurang dan masih syok sendiri menuduh media alternatif sebagai bahaya kerana melakukan pembohongan, pemanipulasian, fitnah dan sebagainya. Mahathir nampak akan keburukan dan kehuduhan media alternatif internet. Matanya menjadi cerah dan hatinya sensitif kepada fitnah ataupun pengsensasian media alternatif.

Anihnya beliau tidak nampak dan matanya menjadi 'bole' dengan apa yang dilakukan oleh media PB yang hakikatnya jauh lebih teruk dan buruk dari media alternatif. Media PB sifat atau kerja pembohongannya lebih besar dan dahsyat daripada media alternatif. Mahathir memberi alasan media alternatif menggunakan bahasa kesat, bersifat rasis dan tidak dikawal kerana ia tidak ada editor atau penyunting. Dir... tidak ada guna kalau bahasa yang indah dan mengikut standard DBP tetapi ia berunsur fitnah.


Dalam hal ini malang Mahathir tidak nampak kepada apa dilakukan oleh akhbar Utusan, Berita Harian, TV3 dan sebagainya, di mana penampilannya dan kecomotan moralnya lebih teruk lagi media alternatif. Ini bermakna penyunting dan editor atau pengawal tidak memberi aa-apa makna. Di sini sifat muanfik Mahathir dan double standard dalam membuat kritikan.

Sepatutnya sebelum beliau menghentam media alternatif, beliau mencerminkan, melihat apa dilakukan oleh media-media PB itu. Apakah dia sedar yang Utusan Malaysia melakukan pembohongan, fitnah setiap hari lebih dahysat daripada media alternatif? Kekalahan akhbar milik Umno itu dalam menghadapi saman malu ahli politik pembangkang menjelas dan membuktikan akan apa yang berlaku.

Mungkin Mahathir tidak pernah membaca laporan media alternatif mengenai kekalahan Utusan itu, atau sebagai ahli Umno nombor satu terlupa untuk semak akaun Utusan hari ini yang hampir kering. akhbar itu tidak laku disebabkan kredibilitinya sebagai media unggul sudah musnah.

Adalah silap kalau seorang yang diiktiraf sebagai negarawan tidak membaca dan menghayati secara adil dan saksama ke atas apa yang berlaku dalam negaranya. Sekarang ini bukan masa lagi Mahathir untuk mempertahankan Umno kerana beliau tidak lagi bertanggungjawab ke atas parti berkenaan. Beliau harus melihat kepada semua sesuai dengan statusnya sebagai negarawan. Selagi beliau masih obses untuk mempertahankan Umno dengan kaedah Yahudinya lama kelamaan orang akan lupa bahawa Mahathir pernah menjadi PM selama 22 tahun di negara ini. Orang akan ingat beliau adalah Mahathir seperti di tahun 1969 yang mengkhinati Tunku Abdul Rahman dan seorang penderhaka.

Bersama kecaman terhadap media alternatif itu juga beliau masih melakukan spin mengenai video yang mendedahkan tindakan orang Cina Pulau Pinang menolak Najib secara berdepanan. Katanya, pekerja media alternatif sengaja membawa kumpulan tertentu untuk mengkritik Najib kemudian mereka rakam disebarkan. Aduh begitu jauh dan berbelit sekali spin (pusingan dan politan lidah) Mahathir ini.

Untuk pengetahuan beliau, masyarakat hari ini sudah celik maklumat dan mempunyai pengetahuan yang luas. Mereka tidak lagi berada di bawah tempurung dan sedia mendengar apa saja cerita dan bari disampaikan olehnya. Zaman orang hanya menjadi pandir mendengar cerita Mahathir kemudian akan jatuh berlebak ke bumi seperti Mat jenin sudah tidak ada lagi. Mahathir boleh terus bersandiwara dan membawa kisah-kisah indahnya kepada orang sejenis dan sewaktu dengan seorang individu di Pasir Mas. Orang ini bukan setakat mencium tangan cium punggung pun dia sanggup.

Harapnya selepas ini Mahathir tidak lagi aktif dengan tugasnya sebagai Mr Spin kerana apa dilakukannya secara sukarelawan demi melihat anaknya menjadi perdana menteri itu sudah tidak berapa berkesan lagi. Mahathir tidak tahu kenapa Najib memberi ruang luas untuk beliau bercakap dan berceloteh dalam membela Umno, ia adalah disebabkan Najib sudah letih mencari idea bagaimana hendak selamatkan Umno. Sebenarnya Najib sudah surender dan kehabisan idea untuk memastikan Umno menang sebab itu dia serahkan kepada Mahathir.

Mahathir tidak kabar keadaan ini, bahawa dia sekarang ini adalah tukang karang yang tidak ada awak-awak di belakang melainkan ianya di blow-up kan media PB saja.

Mahathir tidak sedar dirinya hari ini adalah rekod klasik yang terpaksa diputar kerana ingin mengenangkan masa lampau yang sudah jauh meninggalkan realiti dirinya. Mahathir terus bermimpi dan mengigau dan beperasaan dia masih ada harga diri.

Dipetik dari msomelayu.blogspot.com


Mahathir Makin Gelabah.. Mahu Media Maya Disekat Agak Rakyat Terus Diperbodohkan.

Posted: 17 Feb 2013 03:29 PM PST

Mahathir: Bahaya jika kebebasan media alternatif tidak dikawal

KUALA LUMPUR - Kebebasan yang ditawar media alternatif menerusi Internet telah menimbulkan beberapa situasi yang menyaksikan pembohongan boleh dilihat sebagai kebenaran dan sebaliknya, kata bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Beliau berkata, menerusi media alternatif, sesiapa sahaja boleh memuat naik sebarang kenyataan yang mereka suka secara langsung di Internet, tanpa sebarang kawalan kerana tidak ada pengurus, editor atau penyunting untuk mengubah isi kandungannya.


"Bahasa kesat dan berbaur perkauman juga menyebabkan ketegangan semakin meningkat di kalangan masyarakat. Segala jenis tuduhan dibuat tanpa sebarang asas. Ketika ini, kita boleh melihat klip video yang telah diubah, dimuat naik dalam YouTube," kata beliau dalam entri terbaharu blognya.

Dr Mahathir merujuk klip video yang menunjukkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyoal khalayak di Pulau Pinang baru-baru ini sama ada mereka bersedia untuk Barisan Nasional (BN), yang seolah-olah dijawab dengan perkataan 'tidak'.

"Kini didapati perkara itu dilakukan dengan membawa satu kumpulan yang dilengkapi kamera video dan mikrofon ke dalam khalayak. Apabila PM menyoal 'Adakah anda bersedia untuk BN', kumpulan ini menjeritkan 'tidak' sebagai respons.

"Ia kelihatan seolah-olah keseluruhan khalayak menjeritkan perkataan 'Tidak'. Walhal hanya satu kumpulan ini yang menjeritkan 'Tidak' kepada mikrofon mereka. Perkataan 'Ya' daripada sekumpulan besar khalayak lagi tidak dirakam dan dimasukkan dalam klip video yang dimuat naik di YouTube.

"Rakaman ini segera dimuat naik ke YouTube dan merebak ke blog lain. Meskipun terdapat video lain, yang menunjukkan khalayak mengangkat tangan dan menjeritkan perkataan 'Ya', dimuat naik dalam YouTube selepas itu, kebanyakan orang tidak mempedulikannya. Mereka terus mempercayai klip video palsu ini," katanya.

Menyedari perkara ini adalah hasil langsung kebebasan yang ditawar media alternatif, Dr Mahathir berkata, "Kebebasannya hampir mutlak."

Dr Mahathir berkata, meskipun media alternatif memberi kebebasan kepada semua orang untuk menghebahkan apa sahaja yang mereka suka, penggodam dan yang lain juga boleh menyekat entri sesiapa yang mereka pilih.

"Setakat ini, saya sendiri terpaksa menukar lima laman untuk blog saya kerana entah bagaimana ia diusik sehingga menyebabkan orang ramai tidak boleh mengakses blog saya, dan saya berjaya disenyapkan.

"... Namun saya tidak boleh berbuat apa-apa untuk menghentikan orang yang mungkin ingin menghalang kebebasan saya menerusi media alternatif," katanya. - Bernama


Foto Panas Anak Fadzilah Kamsah Tersebar

Posted: 17 Feb 2013 04:23 AM PST


Berita panas yang baru disebarkan oleh Blogger King Jason dan sedang hangat diperkatakan di laman sembang sosial sekarang ini ialah perihal wajah sebenar anak kepada pakar motivasi Dato' Dr.Fadzilah Kamsah yang langsung tidak mencerminkan keperibadian ayahnya itu.


Foto aksi anak perempuan beliau dengan pakaian tidak menutup aurat dan bergaya seksi bersama dua lagi rakan yang lain menyerlahkan kepada rakyat tentang apakah sikap sebenarnya Dr.Fadzillah terhadap Islam sebenarnya. Maka itulah, paparan video yang kami buat berkenaan kritikan beliau terhadap perjuangan Islam yang dibawa oleh PAS kini semakin terserlah. Pakar motivasi yang selama ini dsanjung tinggi oleh seluruh lapisan masyarakat kini nampaknya bakal menjadi seperti Dr.Hassan Ali.

Cakapnya tentang Islam hanyalah dibibir semata-mata tetapi hakikat sebenar hanya tuhan yang tahu. Malah, dari kenyataan Dr.Fadzilah tentang tindakan mendoakan kehancuran terhadap UMNO atas kezaliman terhadap rakyat di negara ini yang disanggah oleh beliau menampakkan ke mana hala tuju politik beliau selama ini. Maka itu, dengan tersebarnya foto aksi anak perempuan beliau ia mengesahkan lagi bahawa Dr.Fadzilah Kamsah kini bukanlah insan yang digambarkan oleh umat Islam di negara ini.

Tidak cukup dengan itu kami juga menerima kiriman foto anak lelaki beliau ketika zaman bercinta (sungguh romantik). Aksi-aksi yang dipaparkan itu langsung tidak mencerminkan mereka adalah anak kepada seorang pakar motivasi yang sering berbicara hal keluarga bahagia, mendidik anak dan sebagainya.

Rupa-rupanya, hasil didikan tersebut menyebabkan anak sendiri tidak ketentuan. Patutlah beliau menentang Islam yang dibawa oleh PAS, kerana dirinya sendiri tidak mahu menerima Islam sebenarnya berlandaskan Al-Quran dan hadis. Jika inilah caranya, bukan sahaja umat Islam rosak malahan generasi muda itu sendiri akan punah ranah. Apakah layak beliau menjadi pakar motivasi jika ini caranya?.








Kenyataan beliau tentang Islam hanyalah "indah khabar dari rupa" dan akhirnya inilah yang terjadi apabila dia tergamak membiarkan anaknya sedemikian rupa sedangkan beliau selalu berbicara soal Islam di kaca TV. Apakah pakar motivasi sebegini yang wajar diikuti oleh umat Islam di Malaysia.

Justeru, daripada pendedahan yang dibuat ini maka kini "tepuk dada tanya iman". Apakah anda mahu terus menyaksikan dan menyokong beliau atau sebaliknya. Saksikan foto dibawah ini dan berilah komen yang ikhlas apakah ini cara mendidik anak berlandaskan syariat Islam seperti yang dibicarakan oleh pakar motivasi Dato' Dr.Fadzilah Kamsah selama ini?.

Semoga dengan ini segala kekeliruan orang ramai tentang siapakah Dr.Fadzilah Kamsah ini akhirnya terjawab. Bukanlah niat kami untuk menjatuhkan imej beliau, tetapi melihat kepada kenyataannya terhadap perjuangan Islam yang dibawa oleh PAS membuatkan pencarian siapakah sebenar pakar motivasi ini akhirnya berjaya juga.

Mana yang baiklah ambillah sebagai panduan dan mana yang buruk jadikan sempadan. Jangan lupa dengarkan semula rakaman video amatur tentang sikap beliau terhadap perjuangan PAS terutamanya berkaitan dengan doa orang yang dizalimi di bawah:-





Kata hikmah dari Dato' Dr. Fazilah Kamsah selama ini:

"Anak mencerminkan sikap ibu bapa..."
"Mana nak tumpah kuah kalau tak ke nasi.."
"Bapak borek Anak rintik..."
"Bapak kencing duduk , Anak kencing berlari.." Sekarang apa cerita?

Sumber Artikel: pahangdaily



Kerana Sokong Pakatan Jeneral Difitnah Dalang Enjin Jet Hilang

Posted: 17 Feb 2013 01:37 AM PST

HULU KELANG 17 FEB: Seorang bekas jeneral angkatan tentera udara yang sekarang aktif di dalam PKR difitnah sebagai dalang di dalam kes kecurian enjin jet lima tahun dahulu.

Dipercayai fitnah terhadap Briged Jeneral (B) Datuk Abdul Hadi Al- Khatab dilakukan bagi menakutkan dan mencalar reputasinya supaya beliau berhenti daripada mendedahkan penyelewangan yang berlaku di dalam institusi ketenteraan.


Fitnah tersebut disebarkan melalui risalah pada siri ceramah Jelajah Merdeka Rakyat bersama bekas pegawai tinggi tentera yang lain dan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim di Taman Rekreasi, AU3 Keramat, malam tadi.

Risalah tersebut cuba mengaitkan Abdul Hadi dalam skandal dua enjin F-SE jet Northrop yang dicuri dari sebuah pengkalan udara tentera pada tahun 2007.

Kedua-dua enjin tersebut didakwa dijual di pasaran gelap untuk sebuah syarikat di negara Uruguay.

"Masa nak datang sini, saya dapat satu risalah fitnah mengenai ketenteraan yang disebar, jangan cuba cabar kesabaran saya, saya tidak gentar dan takut."

Abdul Hadi mencabar Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi supaya mendedahkan dalang sebenar dalam skandal kehilangan enjin jet F-SE pada tahun 2007 lalu.

Beliau juga menuntut penjelasan daripada Panglima Angkatan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) mengenai skandal itu.

"Saya nak beritahu Zahid Hamidi, saya nak tanya kepimpinan angkatan tentera yang ada sekarang, saya nak tanya bekas Panglima Angkatan Tentera yang dah bersara.

"Dia bertanggungjawab, saya nak cabar dia, kalau dia berani, jangan permainkan orang, kalau saya takut saya tidak berani berdiri dihadapan ini, cabar saya dimana-mana," tegasnya.

Sehingga kini mahkamah tidak dapat memberi apa-apa keputusan mengenai kehilangan enjin jet tersebut, kata Abdul Hadi yang merupakan Pengerusi Majlis Rundingan Keselamatan PKR.

"Kes seperti Scorpene, pembelian helikopter dan banyak lagi sehingga hari ini tidak ada jawapannya, masa depan negara dan generasi akan datang bergantung pada PRU-13," katanya dihadapan hampir 4,000 hadirin.

Ceramah itu turut disertai mantan Timbalan Panglima Tentera Darat, Leftenan Jeneral (B) Datuk Abdul Ghafir Abdul Hamid, mantan Pengarah KAGAT, Briged Jeneral (B) Datuk Najmi Abdul Hamid, dan Laksamana Pertama (B) TLDM, Imran Abdul Hamid.


Tiada ulasan: