Selasa, 26 Februari 2013

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Hantu Altantuya dalam Parlimen Malaysia?

Posted: 26 Feb 2013 05:24 AM PST

Timbalan Speaker Dewan Rakyat, Wan Junaidi Tuanku Jaafar , hari ini memberitahu, "Tiada notis diberikan kepada ahli parlimen. Kerajaan tidak mempunyai agenda untuk dibincangkan jadi adalah sangat tidak mungkin bahawa akan ada parlimen pada sesi Mac." 

Sebelum ini, Wan Junaidi pernah memberitahu bahawa akan ada sesi parlimen pada bulan Mac ketika  mengulas mengenai langkah Mahfuz Omar yang mahu mengadap Yang di-Pertuan Agong untuk sesi parlimen khas. 

Langkah Mahfuz itu adalah ekoran selepas peniaga permaidani Deepak membuat dakwaan yang mengaitkan Najib dalam kematian model merangkap penterjemah Mongolia Altantuya Shaaribu.
 
Penyiasat persendirian P Balasubramaniam yang pernah membuat akuan berkanun yang mengaitkan Najib dalam pembunuhan Altantuya kini telah pun kembali semula dan mengulangi pegakuannya mengenai penglibatan Najib dalam kes tersebut.

Pemimpin DAP Lim Kit Siang juga turut menggesa persidangan parlimen khas diadakan untuk membincangkan insiden Pencerobohan Lahad Datu dimana 100 lelaki bersenjata mendakwa sebagai askar sultan Sulu, telah merampas sebuah kampong, tetapi Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein kata mereka itu bukan teroris…(Nak panggil apa?)

Jelas, ada banyak agenda yang perlu dibincangkan tapi apasal Najib  hingga ke hari ini masih tidak memohon untuk mengadakan persidangan parlimen? Apakah ada hantu Altantuya dalam Parlimen  Malaysia? SUMBER

BR1M itu duit rakyat, buat duit pak mak hang !

Posted: 25 Feb 2013 09:19 PM PST

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin cabar Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang supaya mengeluarkan fatwa mengharamkan pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M).

Kesian dengan si Sembab ini. Suruh TGHA keluarkan fatwa.Ada akaikah! Lantiklah dia jadi mufti dulu barulah boleh suruh dia buat fatwa!

"Jika mereka tidak haramkan ini bermakna apa yang dilakukan oleh kerajaan ini adalah kerja amal dan untuk membantu rakyat supaya lebih sejahtera, bahagia, dan boleh gunakan bantuan itu untuk menguruskan keperluan keluarga mereka," katanya di sini

Ko bagi sebab dah terdesak sangat dekat-dekat musim pilihanraya.Ingat kitaorang rakyat ni  bodoh sangatkah? 

Kat orang Korea tu, ko boleh kasi RM2 juta hanya untuk buat persembahan tak sampai 5 minit pun! Bagi kitaorang RM500 ko cakap itu dah membantu supaya sejahtera, bahagia, dan boleh gunakan bantuan itu untuk menguruskan keperluan keluarga kami…..piiirah!

TGHA bukan larang rakyat dari mengambil BR1M; malah menyeru rakyat agar tidak mengundi BN walaupun menerima bantuan tersebut. 

"Cara BR1M, adalah tangungjawab kita untuk membijakkan rakyat. Rakyat dibijakkan, terima BRIM jangan undi BN. BRIM itu duit rakyat.  Bukan duit poket BN. Beritahu rakyat, bahawa BR1M itu duit kamu, ambil," katanya lagi.

Bahkan TGNA sendiri mengingatkan rakyat seperti mana pesanannya terdahulu, "Beri gula kita kacau, beri kain kita pakai, beri duit kita ambil, undi tetap PAS!"

Ajarkan aku memancing, bukan pancing aku!

Posted: 25 Feb 2013 04:33 PM PST

Kalau aku diberikan seekor ikan, aku akan seronok kerana dapat makan untuk sehari.Terima kasih kerana itu.

Tetapi bagaimana untuk hari esok? Bolehkah aku dapat seekor ikan lagi? Tolonglah …Dan lagi dan lagi….

Esok lusa aku berkahwin dan punyai anak. Seekor ikan mana boleh cukup? Tolonglah…aku perlu mengemis untuk meneruskan kehidupan ku ini.

Aku pun mahu makan ikan macam yang kamu makan.Takkanlah asyik makan anak ikan kembung sahaja…sedangkan kamu makan ikan tenggiri, ikan merah, ikan kerapu malahan ikan yu!

Kenapalah aku tidak diberikan kail dan ajarkan aku memancing? Kalau aku ada kail dan ada kemahiran mengail tak perlulah aku mengemis setiap hari untuk hidup ku.

Tidak perlu aku dan zuriatku mengharap belas ehsan semata-mata kerana dengan pemberian kail itu kami boleh berusaha untuk membaiki kehidupan kami sendiri.

Kalau tangkapan banyak, aku boleh jual untuk menambah rezekiku.Mungkin aku boleh beli perahu dengan hasil tersebut. Mungkin aku boleh jadi nelayan yang berjaya…

Rupa-rupanya ikan yang kau beri itu hanyalah umpan untuk aku ….kau Cuma nak pancing aku rupanya! Ajarkanlah aku memancing, bukan memancing aku!

Tiada ulasan: