Rabu, 9 Januari 2013

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


HKR #112: Himpunan Kebangkitan Rakyat - Stadium Merdeka Kami Datang

Posted: 09 Jan 2013 08:58 PM PST

HKR #112 : Bangkit Bersama Rakyat Tukar Kerajaan Yang Zalim

Posted: 09 Jan 2013 08:56 PM PST

HKR #112 : Rakyat Bangkit Bersama Pakatan

Posted: 09 Jan 2013 08:55 PM PST

HKR #112 : 12 Jan 2013 Sejarah Rakyat Tercipta

Posted: 09 Jan 2013 08:54 PM PST

HKR #112 : HIMPUNAN SEJUTA RAKYAT!!!

Posted: 09 Jan 2013 08:53 PM PST

HKR #112 : STADIUM MERDEKA KAMI DATANG..!!!

Posted: 09 Jan 2013 08:52 PM PST

HKR #112 : Himpunan Kebangkitan Rakyat ....SEJUTA UMAT

Posted: 09 Jan 2013 08:51 PM PST

HKR #112 : HARUS ADA PERUBAHAN KENA DI STADIUM MERDEKA

Posted: 09 Jan 2013 08:50 PM PST

HKR #KL112 : Kalau Tak Datang Hang Bukan Rakyat Malaysia!!

Posted: 09 Jan 2013 08:49 PM PST

HKR #112 : Tiada Perarakan, hanya Lenggang Lenggok ke stadium - Mat Sabu

Posted: 09 Jan 2013 08:48 PM PST


Pengerusi Himpunan Kebangkitan Rakyat Mohamad Sabu memberi jaminan bahawa penganjur tidak akan mengadakan perarakan ke Stadium Merdeka bagi perhimpunan 12 Januari."Tidak ada perarakan, cuma berjalan lenggang lenggok secara bersantai ke sana," katanya sambil diiringi ketawa kecil wartawan.

Tambahnya, penganjur akan memaklumkan kepada ketua polis negara Tan Sri Ismail Omar mengenai kesediaan Stadium Merdeka untuk membenarkan lokasi itu digunakan bagi perhimpunan tersebut.

Selain itu, penganjur juga akan menghantar wakil untuk bertemu ketua polis daerah Dang Wangi Zainuddin Ahmad esok bagi menyelaras kerjasama berhubung perhimpunan tersebut.

"Hasrat IGP mahukan perhimpunan ini himpunan yang bersejarah, aman, teratur sebelum pilihan raya umum kerana selepas ini Pakatan Rakyat akan mengambil alih melalui proses demokrasi.

"Himpunan ini akan menjadi rekod kepada negara dunia ketiga dengan memberi isyarat kepada SPR dan pengamal media kerajaan supaya menunaikan tuntutan rakyat.

"Kita tak mahu ambil alih (negara) melalui pertumpahan darah," katanya.

Read More / Baca Lagi >>

HKR #112 : SAMM terima SMS ugutan Perkasa & Pemuda Umno

Posted: 09 Jan 2013 08:45 PM PST

KUALA LUMPUR 10 Jan: Samseng Umno menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) ugutan kepada semua ahli Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), ekoran takut dengan gelombang Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR), Sabtu ini.
Perkara itu didedahkan Penyelaras SAMM Wilayah Persekutuan, Shariful Azmir Mustafa.
Menurutnya, SMS itu diterima tiga hari lalu oleh pimpinan tertinggi SAMM seluruh negara.
"Beberapa hari lalu, aktivis dan ahli SAMM diganggu dengan SMS berbaur ancaman dan ugutan daripada pihak yang menamakan diri mereka Perkasa, Pekida dan Pemuda Umno untuk halang dan timbulkan provokasi agar perhimpunan bertukar menjadi pertumpahan darah," jelasnya kepada pemberita.
SMS yang diterima itu, antaranya berbunyi "Kami akan halang himpunan haram dari malam lagi. Kami Perkasa, Pekida, Pemuda Umno dan 80 NGO lagi akan tunggu di d/merdeka dari malam lagi. Jangan jadi pengkhianat negara".
"Ternyata regim usang ini sedang menghayati zaman akhir pemerintahan mereka dengan melakukan provokasi, sabotaj dan menggunakan samseng upahan untuk menakut-nakutkan rakyat," katanya selepas menyerahkan sejambak bunga kepada Timbalan Ketua Balai IPD Dang Wangi, M Nazir, di Ibu Pejabat Balai Polis Daerah (IPD) Dang Wangi, semalam.
Read More / Baca Lagi >>

HKR #112 : Utusan buat kerja digemari, fitnah Pakatan

Posted: 09 Jan 2013 08:44 PM PST


HIMPUNAN KEBANGKITAN RAKYAT KL112 MENJADI MANGSA FITNAH UTUSAN.


Lidah biawak rasmi UMNO, Utusan lagi sekali memfitnah Himpunan Kebangkitan Rakyat KL112 dengan selain  menjenamakan Himpunan tersebut sebagai Himpunan Shamsidar telah memutar belitkan kononnya pihak penganjur yang dipengerusikan Timbalan Presiden PAS, Hj Mohamad Sabu telah memohon Stadium Nasional Bukit Jalil sedangkan yang dipohon ialah Stadium Merdeka dan sudah pun diluluskan.

Tujuan sebenarnya agar rakyat menjadi keliru dan terus ke Stadium Bukit Jalil bagi menampakkan yang perhimpunan aman rakyat itu gagal mengundang dan mengamit kehadiran rakyat.

JANGAN NAK MEMPERBODOHKAN RAKYAT.....FITNAH DENGAN UMNO MEMANG LANGSUNG TIDAK BOLEH DIPISAHKAN.

Tuan Guru Nik Aziz Genap 82 Tahun Hari Ini!

Posted: 09 Jan 2013 05:02 PM PST

Dua hari lagi sebelum ke Himpunan Kebangkitan Rakyat yang akan diadakan di Stadium Merdeka, Kuala Lumpur, Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat menyambut hari lahirnya yang ke-82 hari ini.
Dilahirkan pada tahun 1931 di Kampung Pulau Melaka, Kota Bharu beliau merupakan anak kedua daripada sembilan orang adik-beradik. Hasil perkongsian hidup dengan isterinya, iaitu Tuan Sabariah Binti Tuan Ishak, beliau dikurniakan 10 orang cahaya mata (5 lelaki dan 5 perempuan).
Nik Aziz sentiasa dikenali sebagai seorang Menteri Besar yang paling zuhud dan warak.
Pada hampir setiap masa, beliau sentiasa dilihat dalam keadaan berjubah dan berserban. Beliau mengaku bersolat dalam keadaan gelap apabila berada di dalam pejabatnya kerana tidak mahu menggunakan duit kerajaan untuk kepentingan dirinya.
Rumahnya pula hanyalah sebuah rumah kampung biasa seperti yang dimiliki oleh rakyat kebanyakan. 
Rumahnya tidak berpagar sama sekali dan tiada pengawal keselamatan yang diupah untuk menjaganya.
Sebelum menjadi Menteri Besar, beliau adalah seorang guru agama yang aktif. Beliau pernah mengajar di Sekolah Menengah Agama Tarbiyyah Mardiah, Sekolah Menengah Agama Darul Anwar dan Sekolah Menengah Maahad Muhammadi yang kesemuanya terletak di Kelantan. 
Maka tidak hairanlah beliau lebih mesra dengan gelaran 'Tuan Guru' di kalangan rakyat Malaysia. Malah sehingga kini, beliau masih lagi aktif menyebarkan ilmu-ilmu Islam kepada masyarakat. 
Pada hampir setiap pagi, beliau akan menjadi imam kepada Solat Subuh dan kemudiannya memberikan kuliah ringkas di sebuah masjid yang terletak hanya beberapa langkah sahaja dari rumahnya.
Beliau memotong gajinya sebanyak 40 peratus untuk Tabung Kewangan PAS Negeri Kelantan. 

Beliau enggan menerima elaun tahunan untuk menyediakan pelbagai juadah kerana menyambut hari raya. 

Beliau memberi amaran supaya para Exco, ADUN dan kakitangan kerajaan tidak melibatkan diri di dalam apa jua bentuk rasuah dan penyelewangan. Dan beliau mengambil pelbagai langkah lain lagi bagi mewujudkan sebuah kerajaan yang bersih, adil dan Islamik.

Selamat hari ke-82 Tuan Guru!

HKR #112 : Media Umno boleh sebut apa saja nama kepada Himpunan Kebangkitan Rakyat

Posted: 09 Jan 2013 05:01 PM PST

Sewaktu saya singgah di restoran untuk secawan kopi radix malam tadi tiba-tiba terpampang berita di TV3 media Umno tu kata ,"Pihak Stadium Merdeka benarkan Himpunan Shamsidar di Stadium Merdeka.tapi hanya 30,000 orang saja."Utusan Meloya juga sebut Himpunan Shamsidar.

Ni lah tahap berita yang paling busuk dan tak ada kelas.Melepaskan geram dengan melabelkan apa saja kepada rakyat yang benci Umno-BN.Tapi apa nak heran ni lah kalau hang pa nak kenal perangai syaitan yang dikenali seperti yang diakui sendiri oleh Tun Mahathir yang kuasai politik Umno-BN termasuklah kekayaan yang dimiliki anak beranak beliau.

Rakyat berhimpun bukan kerana TGNA, bukan kerana TGHA, bukan kerana Anwar Ibrahim tapi anak muda ,orang dewasa dan kaum wanita berhimpun pada 12 Januari 2013 kerana mahukan perubahan dan tuntutan mereka didengar kerana syaitan yang dikenali pekakkan telinga, butakan mata terhadap segala kerosakan dalam pentadbiran negara dan  kaki seleweng wang rakyat.

Sebutlah dan labelkan apa saja terhadap HKR tapi yang pasti kita rakyat yang lawan Umno akan penuhkan Stadium Merdeka.Setan memang suka dengan lucah,dengan porno,dengan samseng taik kucing,Jangan layan setan kalau tidak kita pun jadi macam puak setan.


Misai Merah

HKR #112: RAKYAT BUKIT SENTOSA BANGKIT ! BN HULU SELANGOR SAKIT ?

Posted: 09 Jan 2013 04:59 PM PST



UMNO MELAYU PENGKALAN CHEPA GADUH DENGAN MELAYU KETUA UMNO BHG PENGKALAN CHEPA.

Posted: 09 Jan 2013 04:46 PM PST

Siapa dalang tarian lucah itu?

Posted: 09 Jan 2013 04:44 PM PST

ABDUL JALIL ALI

Tidak kira siapa yang menonton, tiga tubuh separuh bogel itu memang mendebarkan iman. Pinggang ramping, rambut ikal mayang, bahagian atas tubuh hanya ditutupi coli nipis. Malah seorang darinya hanya memakai seluar dalam dan coli.

Untuk beberapa ketika mereka menari goyang-goyang punggung, gegar-gegar dada, buka ketiak, buka kelengkang. Adegan lucah di hadapan mata itu tentu menghangatkan suasana. Menontonnya menerusi Facebook pun sudah membuat orang naik geram.

Tiga tubuh seksi yang menari lucah itu sebenarnya bukan perempuan. Seperti yang dilaporkan media, mereka adalah lelaki yang memakai dan beraksi seperti perempuan. Walaupun pinggang dan punggung macam perempuan, mereka tetap Adam. Biar dada padat membonjol, mereka tetap bukan Hawa.

Tetapi, semua setuju bahawa walaupun bukan perempuan, persembahan lucah itu tetap dianggap tidak selari dengan budaya kita. Tanyalah siapa sahaja, dedah tubuh dan goyang-goyang punggung di hadapan umum seperti itu memang tidak sopan. Kurang ajar, dan tidak sesuai sekali untuk apa majlis pun.

Lebih-lebih lagi pada majlis untuk meraikan bakal pesara. Semua orang tahu pesara adalah golongan yang telah melewati usia emas. Mengapa tarian lucah lagi jelik seperti itu dipertonton di hadapan golongan tua yang akan bersara? Apakah tidak ada langsung hormat kepada veteran yang ingin menghabiskan sisa-sisa hidup lebih ke arah keagamaan?

Dan, lebih-lebih tidak sesuai lagi aksi goyang-goyang yang mengaibkan itu terjadi bukan di majlis orang biasa, tidak juga dalam kumpulan mat rempit, tetapi pada majlis polis. Selama ini pasukan polis diharapkan untuk bertindak memerangi hal-hal lucah seperti itu. Tiba-tiba kini mereka pula terlibat secara langsung dengan amalan songsang.

Read More / Baca Lagi >>

What comes first for Anwar?

Posted: 09 Jan 2013 04:41 PM PST

Is it the reformist agenda he has touted all this while or him being the prime minister courtesy of Lajim Ukin and Taib Mahmud?

Today we ask ourselves what is the responsible way to vote while our politicians are still focused on retaining or taking power by doing whatever is necessary to do so.
We know that politics is not a job for life but judging from Barisan Nasional's tenure in office, it can be a highly lucrative vocation. How goes Pakatan Rakyat against an embattled Umno?
Umno has its fixed deposit votes: the Malay votes, the rural votes, the votes from the armed forces, the "religious factor" votes, the "pendatang" votes, the "I scratch your back, you scratch mine back" votes and, of course, there is their impregnable fortress – Johor.
Everything that money can buy, Umno already has. Pakatan has to earn every single vote it takes take from Umno.
Pakatan may have their "diehard" and "berani mati ABU" supporters, but they are cancelled out many times over by BN diehard supporters.
Pakatan has no vote bank worth talking about. What it has is the goodwill of Malaysians who are hopeful that the reformist agenda it espoused will be implemented once it is in government.
This enlightened but volatile group makes up 40% of the electorate. In the main, they are young adults, newly eligible voters, the urbanites and the educated. Their weapon of choice is the Internet and their intellect.
Their votes are crucial and will decide who will form government after this 13th general election. The challenge of securing their patronage and allegiance is still a work in progress for BN and Pakatan.
Anwar's politics in Sabah, Sarawak
Read More / Baca Lagi >>

Deep despair in BN corridors

Posted: 09 Jan 2013 04:40 PM PST

For the Barisan Nasional government to fall, the majority of the Malays must vote the opposition and that is the definitive trend today.

The signs are there, it is just too many. The next general election is going to deal a huge blow to the Barisan Nasional government and it will be a blow that will take BN at least 20 years to recover.
The recent revelations, coming in spurts, are a typical Umno strategy, which Dr Mahathir Mohamad used so often and that explains the succession he has passed on.
Although I am convinced that former Inspector-General of Police Musa Hasan and carpet trader Deepak Jaikishan are telling us the truth, I doubt their sincerity.
I believe they are doing this because they were short-changed. They are revealing the truth in instalments in the hope that the big pay day will come.
That's when they will decide whether to keep quiet or spill more. But when and if that big "pay day" comes, then I believe they will wait for yet another bigger pay day; after all, isn't the current "strategy" just pay, pay and pay?
I doubt Deepak's claims that he will tell all. He is waiting for the big payouts and he wants it as soon as possible.
He knows as much as Najib Tun Razak, Rosmah Mansor and Mahathir that the end is near and that the BN government is going to be dumped.
In fact, they all know that and are trying their level best to intimidate the people. But this time it will not work.
Slow revelation of truth
Read More / Baca Lagi >>

Bolehkah Orang Kafir Menyebut Kalimah Allah/Islam? - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 09 Jan 2013 04:37 PM PST

Ustaz Azhar Idrus : Isu Kalimah Allah

Posted: 09 Jan 2013 04:37 PM PST

Kalimah Allah: Penjelasan Ketua Dewan Ulamak PAS

Posted: 09 Jan 2013 04:36 PM PST


KUALA LUMPUR: Saya ingin menjelaskan bahawa laporan berita bertajuk 'Ulama PAS tetap tidak setuju bukan Islam guna kalimah Allah' yang dikeluarkan oleh MStar pada 9 Januari 2013 adalah telah memetik secara salah apa yang saya sebutkan.

Demikian penjelasan Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat, Datuk Harun Taib berhubung laporan Mstar, semalam.

Berikut ialah penjelasan penuh beliau.

Saya ingin menjelaskan bahawa laporan berita bertajuk 'Ulama PAS tetap tidak setuju bukan Islam guna kalimah Allah' yang dikeluarkan oleh MStar pada 9 Januari 2013 adalah telah memetik secara salah apa yang saya sebutkan.

Kenyataan awal saya yang berkenaan adalah ketika saya diminta memberi komen terhadap permintaan pihak-pihak tertentu supaya dibenar penggunaan terjemahan Allah dalam Bible berbahasa Melayu beberapa minggu yang lalu.

Tajuk itu sepatutnya berbunyi seperti ini 'Ulamak PAS tetap tidak setuju bukan Islam guna kalimah Allah di dalam kitab mereka bagi menggantikan perkataan God'.

Menjelang PRU, Putrajaya arah media tempatan ‘lembutkan hati rakyat’

Posted: 09 Jan 2013 04:34 PM PST

KUALA LUMPUR, 10 Jan — Putrajaya telah memberitahu media tempatan untuk "melembutkan hati rakyat" dan menyediakan lebih banyak berita baik sebelum pilihan raya umum (PRU) tahun ini bagi menunjukkan rekod pentadbiran Barisan Nasional (BN), kata eksekutif yang menghadiri siri mesyuarat secara senyap-senyap sejak Hari Tahun Baru.

Gambar fail perhimpunan Bersih pada Julai 9 2011. Pihak media tempatan telah diseru 'melembutkan hati' pengundi menjelang PRU.
The Malaysian Insider difahamkan bahawa pengarang berita akhbar dan televisyen juga diberitahu untuk memainkan cerita ekonomi yang positif dan bantahan komuniti perniagaan terhadap perhimpunan jalanan seperti perhimpunan Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR) hujung minggu ini di Stadium Merdeka.  "Menteri mahu kami 'melembutkan hati rakyat' 'dengan berita positif dan program, "kata seorang eksekutif media yang menghadiri mesyuarat dipengerusikan oleh Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim.
"Tumpuan adalah lebih kepada masyarakat Cina dan India kerana BN merasakan tidak mendapat sokongan yang cukup daripada mereka," tambah eksekutif tersebut.
BN mengalami kekalahan bersejarah pada pilihan raya 2008, kehilangan empat negeri dan lebih satu pertiga daripada 222 kerusi parlimen kepada beberapa parti pembangkang - kemudiannya membentuk Pakatan Rakyat (PR) di bawah bekas timbalan perdana menteri yang dipecat Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Perubahan undi dikaitkan dengan rasa tidak puas hati meluas di kalangan masyarakat Cina dan India, yang membentuk minoriti signifikan dalam negara 28 juta penduduk.
Read More / Baca Lagi >>

HKR #112 : Ungu warna tema Wanita PR untuk KL112

Posted: 09 Jan 2013 04:30 PM PST

HKR #112 : Sah Stdm Merdeka jadi lokasi KL112 - Mat Sabu

Posted: 09 Jan 2013 04:29 PM PST

Tiada ulasan: