Selasa, 29 Januari 2013

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Korang jangan gelak tengok serban dia ....

Posted: 29 Jan 2013 08:00 AM PST


Mastana Baba - dari Punjab di utara India – adalah sangat menakjubkan. Beliau dikenali sebagai Turbanator – kain serbannya adalah sepanjang 200 meter! 

Satu kerja nak melilitnya pada kepala dan satu kerja pula nak membukanya.Tapi yang paling menakjubkan ialah bagaimana dia boleh menanggung beban berat serban tersebut yang beratnya lebih 62 kilogram? 

Setiap malam pengikut-pengikutnya meleraikan lilitan kain 200 meters yang diperlukan untuk membuat serban dan mengawalnya sehingga Baba Mastana bangun pada keesokan harinya. 


 "Saya akan bersama serban saya ini di mana sahaja saya pergi, meminta orang ramai menjauhi keganasan, menjauhi keganasan dan menjauhi kebencian," katanya. 

 "Tiada siapa yang akan membunuh saya. Saya akan bersembunyi di sebalik serban saya, "katanya.

Polis Kejam - Enggan benarkan post mortem ke-2

Posted: 29 Jan 2013 04:05 AM PST

Hampir 50 orang mengadakan bantahan aman di hadapan ibu pejabat polis di Bukit Aman kerana tidak berpuas hati diatas tindakan polis yang enggan dan menolak permintaan pihak keluarga C Suguran untuk mengadakan post mortem ke-2 dan menyiasat kematian itu di bawah kes bunuh.

Pathologist Dr Mohd Azaini Ibrahim daripada Hospital Serdang Hospital membuat post mortem ke atas mayat  Sugumaran berkata bahawa dia telah mati akibat serangan jantung!

"Tidak ada kecederaan lain yang boleh menyebabkan kematiannya" jelas Abdul Rashid, OCPD Kajang di sini

N. Surendran, Naib Presiden PKR menyifatkan tindakan ini adalah bertentangan dgn undang-undang; satu keputusan yang bermaksud untuk menutup kebenaran. 

Beliau juga mendakwa pihak polis tidak mahu mengambil tidakan keatas mereka yang melakukan pembunuhan dan polis melindungi mereka.

Susulan itu, PKR merancang untuk mengusung keranda ke pejabat Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein untuk mendesak kerajaan bersetuju bedah siasat kedua dijalankan terhadap mayat C Sugumaran dan kematiannya disiasat sebagai kes bunuh. Baca di sini

Sila ikuti rakaman videoklip berikut : 

Tiada ulasan: