Isnin, 21 Januari 2013

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Saleh Man jangan hanya jadi tunggul kayu di Pulau Pinang

Posted: 21 Jan 2013 02:04 AM PST

Pesuruhjaya PAS negeri, Datuk Saleh Man kata, PAS Negeri Pulau Pinang tidak terlibat dengan sebarang penganjuran demonstrasi aman di hadapan Dewan Sri Pinang jam 9.00 pagi esok. 

Beberapa individu yang mendakwa ahli PAS , telah mengantar sistem pesanan ringkas (SMS) mengajak semua ahli dan penyokong PAS menyokong keputusan Majlis Syura dan mendesak Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Karpal Singh supaya senyap berhubung isu kalimah Allah. 

Saleh Man jangan berlepas tangan setelah mengeluarkan kenyataan bahawa PAS tidak terlibat.Pastikan lambang PAS juga tidak digunakan dalam perhimpunan tersebut.


Sebelum ini, pernah berlaku dimana bekas Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang, Mohamed Hafiz Nordin bersama sekumpulan pemuda membawa bendera PAS , (gambar atas), mengadakan demonstrasi di Masjid Simpang 6 , membantah Ketua Menteri, Lim Guan Eng, berkaitan   isu penggunaan kalimah Allah.

Saleh man sekadar buat kenyataan yang sama - PAS tidak terlibat tanpa mengambil sebarang tindakan yang wajar keatas Mohamed Hafiz Nordin.

Mohamed Hafiz Nordin ini pernah mengepalai demonstrasi desak PAS keluar Pakatan Rakyatdi Masjid Shiekh Yussof di Jalan Datuk Keramat selepas Solat Jumaat, diketuai bekas Ketua Pemuda Pas Pulau Pinang.


Gambar diatas menunjukan bukti bahawa Hafiz Nordin pernah sepentas dengan Presiden JATI Hasan Ali, menghentam Pakatan Rahyat.Namun tidak ada apa-apa tindakan dikenakan keatasnya.

Sampai ada pula yang kata tindakan Hafiz Nordin ini seolah-olah mendapat restu dibelakang tabir Pas Pusat atau pemuda pusat.Aku pernah tulis pasal ini di sini

Kita berharap, Saleh Man bukan sekadar menasihatkan ahli dan penyokong PAS supaya jangan melayan SMS berkenaan sebaliknya hendaklah mengambil tindakan yang tegas terhadap ahli PAS yang berhimpun dalam demonstrasi tersebut. SUMBER

Sanggupkah Najib derhaka kepada raja-raja Melayu ?

Posted: 20 Jan 2013 07:23 PM PST

UMNO adalah penggubal undang-undang dimana pada 31 Disember 2009, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur telah membuat keputusan penting mengisytiharkan bahawa tindakan Kementerian Dalam Negeri melarang penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam adalah batal dan tidak sah.

Ini bermakna, Mahkamah di Malaysia ini membenarkan penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam.

Tetapi Sultan Selangor kata, bahawa kalimah Allah tidak boleh sama sekali digunakan di negeri Selangor oleh mana-mana agama bukan Islam yang lain sebagaimana yang telah difatwa dan diwartakan pada 18 Februari 2010.

Tentu PM Najib dalam dilema - mahu ikut cakap raja-raja Melayu atau mahu ikut cakap undang-undag mahkamah yang dia dan konco-konconya sendiri yang gubal! 

PM Najib, selaku Presiden Umno bersama konco-konconya dari Umno/BN nampaknya terpaksalah menarik diri dari menjadi calon dalam PRU-13 ini nanti kerana terpaksa akur dengan titah raja-raja Melayu yang melarang penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam.


Kalau Najib masih berdegil mahu jadi calon, bermakna dia telah derhaka kepada raja-raja Melayu.Orang-orang Umno yang bertanding dalam PRU-13 ini nanti adalah Melayu yang derhaka kepada raja-raja Melayu 


KUALA LUMPUR 20 Jan. - Ahli-ahli politik Melayu yang ingin bertanding sebagai calon pada Pilihan Raya Umum Ke-13 hendaklah akur dengan titah raja-raja Melayu yang melarang penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan Islam.
Ahli Jawatankuasa Biro Undang-Undang Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP), Mahamad Naser Disa berkata, mana-mana ahli politik yang gagal berbuat demikian hendaklah ditolak pencalonannya.
Menurut beliau, ahli-ahli politik di negara ini juga seharusnya memahami dan mengiktiraf kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan.

Artikel Penuh

Tiada ulasan: