Sabtu, 12 Januari 2013

AKU INGIN BEBAS

AKU INGIN BEBAS


HKR #KL112 GAGAL MENANDINGI HIMPUNAN MESRA BERSAMA PM DI RINCHING

Posted: 12 Jan 2013 02:44 AM PST

Mengikut Subseksyen 31(1) Akta Kanak-Kanak 2001 yang memperuntukkan denda tidak lebih RM20,000 atau penjara sehingga 10 tahun atau kedua-keduanya sekali jika sabit kesalahan melibatkan kanak-kanak dibawa menghadiri perhimpunan.


SEMENYIH: Beratus-ribu menghadiri ke perhimpunan Mesra Bersama Perdana Menteri di Dataran Tesco Rinching di sini anjuran IPF Selangor.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak diberikan kalungan bunga di samping mendapat sorakan dan tepukan daripada orang ramai sambil mengibarkan Jalur Gemilang dan bendera Barisan Nasional.

Turut kelihatan ialah sepanduk dan kain rentang "Saya suka PM" dan orang ramai melaungkan "Hidup BN" dan "1Malaysia" sewaktu Najib ke pentas.

Ribuan rakyat Malaysia pelbagai kaum hadir ke majlis itu. Rekod ini mengatasi rekod kehadiran di Himpunan Kebangkitan Rakyat yang diadakan di Stadium Merdeka oleh pembangkang.

Sila teruskan membaca...


 Kehadiran HKR #KL112 hanya sekitar 1000 lebih orang sahaja


KUALA LUMPUR: Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR) berlangsung di Stadium Merdeka Kuala Lumpur hari in boleh disifatkan paling berjaya dalam sejarah penganjurannya.

Berlangsung secara aman, himpunan yang berjaya menarik ratusan ribu orang ini juga boleh disifatkan paling bersejarah kerana seperti mengulangi himpunan perisytiharan Merdeka pada tahun 1957 dahulu.

 Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berucap. "Dengan semangat kebangkitan rakyat.


Bacaan doa dipimpin Mursyidul Am PAS Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

 

 

 Peserta menunaikan solat Zohor di stadium.

Tiada ulasan: