Nuffnang

Pengikut

AdukaTaruna

sumber :-

AdukaTaruna


Nama anak kedua gua ialah .....

Posted: 15 Jan 2013 10:11 PM PST

[1]
Nama saintifik adalah nama penuh yang lengkap. Bila lengkap, ianya mestilah panjang. Nama panggilan kepada nama penuh adalah nama yang diambil dari sebagaian nama penuh. Itu atas kertas. Cuma, dalam budaya nama panggilan adalah ikut suka.

[2]
Remaja lagi gua dah ambil keputusan untuk memulakan keturunan gua sendiri. Sama seperti Wan / Nik / Meor dan sebagainya. Takdirnya, nama isteri gua ialah Khairuz dan gua Khairul. Khair adalah word Arab. Bermaksud baik.

Untuk memulakan keturunan anarki gua, gua tidak mahu ada 2 unsur Arab dalam nama penuh setelah Muhammad digunakan bagi melambangkan identiti agama. So, gua putuskan hanya guna KHAI sebagai nama baka / anarki / keturunan.

[3]
Selepas nama baka, nama identiti agama. Maka, Muhammad dipilih. Katakan anak gua esok lusa kerja di planet Marikh bersama makhluk Marikh, nama Muhammad tersebut akan dikenali di sana sebagai muslim bersaudara dengan makhluk Marikh yang Islam. Semoga dia malu dengan nama Muhammad itu kalau2 dia terdorong untuk berbuat jahat. Amin.

[4]
Selepas nama agama, barulah nama sebenar. Nama sebenar gua pilih harus melambangkan geografi dirinya. Anak gua lahir di Kota Bharu. Nusantara. Takan nak letak nama Jean Francoise? Mudah2an jika dia menjadi some body suatu hari nanti, katakan peringkat dunia, nama geografi itu akan membawa dia ke asal usulnya. Berasal dari Nusantara rupanya si tokoh ini. Ada video bagaimana dia keluar dari perut ibunya. Bla bla bla.

Jadi kesimpulan setakat ini ialah KHAI (identiti baka) MUHAMMAD (identiti agama) QURSANY (identiti geografi).

[5]
QURSANY / Kersani / Kursani adalah sejenis logam yang hilang dalam dunia Nusantara. Banyak ilmu Melayu hilang sebab Melayu malas catit buat kitab. Logam ini bersifat kepahlawanan. M Nasir ada mengabadikan nama logam yang hilang ini dalam lagunya.

Hei.. Kersani.. mengalirlah dikau..

Anak kedua gua adalah lelaki. 3.47. Kedua-dua anak lelaki gua lebih due selama seminggu. Anak pertama diteran ketika 10cm. Anak kedua diteran ketika 7cm. Ini sebahagian kecil asal-usul yang gua catit.

Anak kedua Taruna bermaksud jantan / lelaki.
Anak kedua Qursany bermaksud logam dunia kepahlawanan Melayu yang sesuai untuk jantan / lelaki.

KHAI MUHAMMAD QURSANY

Terbuka untuk bantahan / cadangan para pembaca semua. Sebelum gua daftar sehari dua lagi.

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT