Nuffnang

Pengikut

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


KAMERA AES SECARA HARAM DI SELANGOR, SAMM TAWARKAN DIRI UNTUK JIMATKAN DUIT RAKYAT SELANGOR

Posted: 19 Nov 2012 01:50 PM PST

Oleh:  WFAUZDIN NS

TAHNIAH kepada Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) kerana sudi menawarkan diri untuk menentang penceroboh di Selangor yang memasang kamera AES tanpa kebenaran kerajaan negeri.  Tempoh selama 14 hari untuk pihak berkenaan mencabut tiang-tiang kamera berkenaan hanya tinggal tidak sampai seminggu lagi, maka elok lah pihak berkenaan mengambil tindakan segera sebelum dimusnahkan oleh SAMM nanti.  Baca di SINI.

Aku rasa perlu ada pihak lain yang boleh bersama-sama SAMM untuk menjayakan operasi membuang benda haram ini.  Aku yakin AMK Selangor sudah tentunya sanggup bersama-sama membantu kerajaan negeri membenteras pembinaan haram tersebut.  Begitu juga dengan NGO lain seperti Jingga 13.  Ini kerja baik untuk masyarakat kerana natang haram itu dibina secara haram untuk mendapatkan duit secara haram juga.

Kerajaan Negeri Selangor jangan gunakan duit rakyat untuk mengupah pihak lain kerana telah ada yang sudi tawarkan diri untuk kerja amal tanpa bayaran seperti yang dijelaskan oleh SAMM.  Ini soal kedaulatan dan maruah negeri Selangor.  Jangan ada pihak yang ingat bahawa negeri-negeri di bawah PR boleh dibuat sesuka hati apatah lagi mahu dijadikan lubuk mengumpul duit untuk kroni.

bumiperak

0
sumber :-

bumiperak


Hujah 'Nik Aziz Dakwa UMNO Murtad'

Posted: 19 Nov 2012 06:47 AM PST

"Tajuk muka hadapan Utusan Malaysia hari ini (Isnin 19 Nov) yang menulis 'NIK AZIZ DAKWA UMNO MURTAD' adalah satu pembohongan yang besar ke atas saya. Barangkali gaji mereka yang bertanggungjawab menabur fitnah ini cukup besar sehingga berbaloi utuk menebus dosa akibat fitnah. Insya-allah saya akan mengemukakan saman ke atas fitnah terbaru ini." ujar Nik Aziz di Facebook.
MSO: Kenyataan dan ulasan Nik Aziz, Umno sebagai murtad adalah benar dan persepsi cermin keyakinan agamanya. Apabila Umno tidak mahu melaksanakan Islam dan hanya bercakap saja, ianya ada ciri-ciri munafik dan murtad. Murtad bukan sahaja meninggalkan agama Islam dengan memeluk agam lain. Murtad ialah seseorang yang tidak patuh dan ingkar atau bertindak di luar batas-batas syariat Islam. Sesetengah ulamak menghukumkan pesalah murtad dengan hukuman mati.

Berdasar takrifan itu tepat kalau Nik Aziz merasakan Umno sudah murtad. Ada beberapa bukti jelas yang Umno menolak Islam. Enggan melaksanakan hudud, malahan memperlecehkan hudud adalah sebahagian tanda-tanda keingkaran kepada agama, ia juga murtad. Tidak menempati janji-janji sebagai pemerintah seperti mana disuruh oleh Quran, adalah ciri-ciri murtad.

Jadi Umno kena akur kepada apa yang Nik Aziz kata. Dengan menyerang Nik Aziz, Umno tidak akan mendapat apa-apa kelabaan, melainkan letih dan lelah semata-mata. Nik Aziz tidak boleh dikalah dengan peluru dan serangan hendap. Tubuh Nik Aziz kalis dengan peluru dan dia sendiri sudah mangli dengan serangan-serangan berbentuk moralis. Dia sudah kebal dan keramat. Kekebalannya bukan dia menuntut ilmu batin tetapi kerana keyakinan dan sokongan rakyat ke atas istiqamahnya dalam beragama. Jalan keluar bagi Umno dalam berhadapan dengan pembangkang terutamanya Pas ialah, Umno harus mencuba melaksanakan beberapa tuntutan politik yang Pas inginkan yang juga berkebetulan sehasrat dengan Umno. Perkara pokok sekali ialah Umno isytiharkan bahawa Quran dan hadith adalah pegangannya. Tidak salah kalau Umno meralatkan atau bertaubat atas dosanya itu. Jika Umno berbuat demikian, nescaya Nik Aziz dan Pas akan mati akal. Umno juga akan mendapat dua pahala, pahala meninggalkan kemungkaran, pahala kerana menegakkan kebenaran. Di sini relatifnya Umno memperolehi pahala lebih banyak dari Pas?

Percayalah dengan menyerang, memburuk-burukkan Pas ia tidak akan memberi bekas. Apa lagi pemburukan itu dilakukan oleh orang yang ditohok oleh Pas. Pas kini umpama sinar terang yang tidak akan bertambah dengan sinaran bikinan manusia seperti Umno. Carilah lampu yang berkuasa tinggi mana sekali pun sinar yang ada kepada Pas yang terpancar dari langit yang bersalutkan Nur Islam tidak akan terlawan.

Kehadiran Umno dengan membawa cerita-cerita di mulut yang mahukan kepada Islam tidak ubah sebutir mentol kalimantang yang digantung di langit pada waktu siang tatkala mentari 'terik mengeni'. Kehadirannya tidak akan terasa dan dirasai sedikitpun. Tambahan hari ini, bukan saja Melayu yang beriman, tetapi yang kafir; Cina, India, Dayak, Iban dan segala macam juga turut sama mahu tumpang berteduh di bawah lambayung Kaabah bikinan Pas. Soalnya kenapa Umno tidak sudi untuk sama-sama membina Kaabah bersama Pas dan selama mana Umno mahu menjadi tentera Abrahyah? - 


PAKATAN RAKYAT N15 DUN JUASSEH

0
sumber :-

PAKATAN RAKYAT N15 DUN JUASSEH


Bila Rakyat Asing Penentu PRU13 nanti..??

Posted: 19 Nov 2012 07:39 PM PST

Agak sekian lama pemerintahan negara ini, kemenangan atau undi penentu selain dari undi pos, bahawanya rakyat asing juga turut menjadi penyumbang. 

Di Sabah di awal 2000, kemenangan Yong Tek Lee dari BN terbatal oleh hakim Kamil kerana terbuktinya di penuhi oleh undi2 pendatang. Atas kejayaan yg terlampau itu, maka Umno BN dengan projek menghalalkan kad pengenalan yg diilhamkan oleh Mahathir dan telah di susun oleh arwah Megat Joned ini, kini ianya telah meluaskan ke Semenanjung dan menjadi taktik terpenting pada setiap PRU. 

Lambakan bukti melalui program beberapa siri BERSIH, tidak diendahkan oleh pimpinan kerajaan. Malah bantahan BERSIH tersebut disekad dengan provokasi dan tindakan ganas kejam yg melampau. 

PRU13 yg akan tiba bila2 sahaja dari sekarang. Sekali lagi projek Mahathir akan diguna pakai dan ianya akan lebih dasyat dengan ratusan ribu yg telah didaftarkan. 

Di Jemapoh/Juasseh juga tidak ketinggalan. Sebuah perkampongan Myanmar telah agak lama terbentuk. Deretan rumah-rumah batu mereka agak lebih hebat dengan kereta yg canggih2. Cumanya kita mungkin terlepas pandang dan mungkin diantara kita tidak pernah ziarah ke perkampongan tersebut.  

Apakah mereka juga salah satu projek Kad Pengenalan Biru Mahathir/Megat Jonet????  

Sila beri perhatian kepada semua Jentera. Perkampongan tersebut terletak di belakang Stor JKR dan Tangki air antara jln utama Jemapoh-Juasseh berhadapan projek perumahan terbengkalai yg sedang baik pulih semula. 

 





 





dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Doa dah terjawab,mereka sedang mengelupur..

Posted: 19 Nov 2012 05:16 AM PST


Ulamak-ulamak dalam UMNO sudah naik "sheh". Yang jadi opis boy mereka dalam projek serang TG Nik Aziz (lepas serang Nurul Izah) kali ini ialah Ustaz Fathul Bari. Gurkah-gurkah politik di'port' (yang kebanyakan bila kencing pun terlupa nak basuh) nak juga ber'tarbiah' sikit. 

Kalau nak menghukum Tuan Guru Nik Aziz, mereka ini eloklah di'sekolah'kan sikit  kefahaman tentang solat hajat dan doa yang di buat oleh PAS tiga empat hari yang lepas.

Ulamak ulamak dalam UMNO tak tahu ke yang mereka juga mempunyai hak dan boleh mengadu kepada Allah SWT sekiranya mereka rasa yang UMNO telah difitnah dan atau telah dianiaya, mereka juga mempunyai hak dan di-bolehkan untuk mengadakan solat hajat dan berdoa agar dimusahkan PAS kerana memfitnah UMNO.

Logiknya, inilah nasihat yang patutnya diberi oleh ula'rdalamse'mak UMNO kepada pemimpin mereka termasuk Najib dan Mahyuddin.

Inilah seampuh-ampuh senjata untuk mempertahankan diri dari fitnah bukan dengan berhujah semata-mata.

Gurkah-gurkah ini turut mahu mencadangkan supaya eloklah UMNO buat sembahyang hajat dan berdoa agar PAS hancur dan musnah kerana memfitnah UMNO selama 3hari, 3malam berturut-turut di Stadium Bukit Jalil.

UMNO yang mendakwa mempunyai 3 juta lebih ahli, boleh kerah je ahli-ahli mereka yang berugama Islam ( ahli bukan Islam tetapi bumiputra pun ramai dalam umno, pun boleh berdoa kepada tuhan mereka dan tuhan masing-masing) menghadiri solah hajat dan doa 3hari 3 malam berturut2 ni.

Siang pertama, imam solat hajat dan pembaca doa eloklah diberi kepada Dato' Mufti Perak, manakala sebelah malam boleh bagi dekat Zul Nordin,Kulim.

Siang kedua bagi kat Ustaz Fathul Bari, sebelah malam pula bagi dekat Ibrahim Ali.
Siang ketiga bagi kepada menteri yang jaga ugama, Jamil Khir. Manakala sebelah malamnya yang paling penting sebab malam terakhir, eloklah solat hajat itu diimami oleh Zahrin Hashim. 


dollah yankee -
Ulamak2 yang ada dalam umno pun banyak yang tolong aminkan doa pas itu.Sebab mereka pun dah tak tahan nak tanggong, tapi tak boleh nak buat apa2.Tangan kaki semua kena ikat!

RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


Pelunasan hutang Talam keputusan komersil yang bijak - Kertas Putih

Posted: 19 Nov 2012 07:49 PM PST

SHAH ALAM: KPMG Transaction & Restructuring Sdn Bhd ("KPMG") yang membuat audit terhadap pelunasan hutang-hutang Talam mendapati ia satu keputusan komersil yang bijak.

Ini juga bukan satu "bailout" kerana tiada sebarang bayaran samada dalam bentuk tunai atau barangan pernah diberikan kepada Talam untuk mendapatkan tanah atau hartanahnya.

"KPMG berpandangan bahawa keputusan Kerajaan Negeri untuk memulakan dan melengkapkan Perjanjian Pelunasan Menyeluruh (GSA)  merupakan keputusan komersil yang bijak," kata kertas putih yang dibentang kepada kerajaan negeri Selangor hari ini.

Kertas putih ini disediakan oleh KPMG, sebuah firma oudit yang bertauliah, selepas dilantik oleh kerajaan untuk menilai pelunasan hutang-hutang Talam.

Berikut adalah ringkasan Kertas Putih yang disediakan oleh Sekretariat Akhbar Pejabat Dato' Menteri Besar Selangor.

Ringkasan Kertas Putih: Pelunasan Menyeluruh Hutang Talam

Read More / Baca Lagi >>

Malaysia tangga ke 8 paling bahagia di dunia cerita bohong KPN!

Posted: 19 Nov 2012 07:45 PM PST

"UTUSAN Malaysia akhbar propaganda milik Umno, mencanangkan kenyataan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar yang mendakwa Negara Malaysia merupakan negara kelapan paling bahagia di dunia berdasarkan penilaian World Happiness Report.

Kononnya negara Malaysia berjaya mengalahkan negara-negara maju di dunia sebagai negara kelapan paling bahagia di dunia berdasarkan penilaian yang dikeluarkan oleh World Happiness Report yang diterbitkan oleh Universiti Colombia [Sumber].


Boleh percaya ke penilaian yang dikatakan oleh Ketua Polis Negara ini? Cuba anda perhatikan pula laporan portal berita dunia CNN tentang laporan The Happiness Report bertarikh 3 Oktober 2012 di bawah ini. Laporan ini masih baru dan terkini tidak sampai pun sebulan yang lalu.


Kalau kita lihat laporan portal berita dunia, CNN menunjukkan negara-negara membangun mengatasi negara-negara maju sebagai negara paling bahagia di dunia. Namun Malaysia tiada pun dalam senarai sepuluh negara paling bahagia.

Dalam penilaian yang disiarkan oleh CNN, tangga ke 8 sebagai negara paling bahagia di dunia adalah Nicaragua, bukannya Malaysia.
Read More / Baca Lagi >>

GAZA : Ringkasan ucapan Recep Tayyib Erdoğan di Cairo University

Posted: 19 Nov 2012 07:42 PM PST

Ringkasan Ucapan Recep Tayyib Erdoğan di Cairo University.  1- Bagaimana Gaza boleh dibiarkan ketika di kiri dan kanannya ada Mesir dan Turki? Ada Morsi dan Erdoğan!  2- Wahai pemuda Mesir, melalui revolusi kalian, kezaliman telah tahu bahawa mereka tidak mampu kekal. Ajalnya akan tiba di sana sini!  3- Ayat 139 dari Surah Al Imraan, Allah sudah mengingatkan kita semua agar tidak berasa lemah dan terhina selagi kita beriman.  4- Jangan lemah, jangan sedih! Di Turki dan Mesir, serta rantau ini, Medan Tahrir adalah tempat kamu mengangkat wajahmu. Penuh bangga kerana kamu Misri.  5- Kita warga rantau ini tidak akan membiarkan kesedihan dan kezaliman membelenggu kita.  6- Semua sejarah rantau ini yang menjadi kebanggaan kita. Semangat Salahuddin Al-Ayubi akan kita lakarkan kembali. Dan kita sedang melakarkannya.  7- Sempadan yang dilakar oleh pena politik tidak akan menyekat kasih sayang dan ukhuwwah kita.  8- Kita di wilayah ini dalam sejarah yang dikongsi bersama selama ini perlu berpanjangan dan berterusan.  9- Apa yang sedang berlaku hasil revolusi Mesir adalah pada mengembalikan wilayah ini ke sifat asalnya yg bertamadun tinggi dan penuh kemuliaan.  10- Apabila Turki menjadi kuat, Mesir juga akan bertambah kuat. Dan kekuatan Mesir menambahkan kekuatan Turki. Kita adalah kekuatan utama di wilayah ini.  11- Turki menyediakan seluruh keupayaan kami untuk membantu rakyat Syria di sempadan.  12- Menjadi kewajipan kemanusiaan dan.keagamaan untuk kita membantu. Termasuk Saudi, Jordan dan Negara Teluk. Mesti berganding bahu membantu.  13- Sistem yang dipakai di peringkat antarabangsa untuk mengekalkan keamanan tidak berfungsi, United Nations gagal. Turki melihat perubahan mesti dilakukan pada sistem itu, di peringkat fundamental.  14- Seluruh dunia dengan sistem itu bersidang untuk pelbagai isu, tetapi apabila tiba isu Syria dan Palestin, tiada keputusan konkrit yang terhasil.  15- Kita bercakap dalam dua bahasa yang berbeza tetapi kita saling memahami kerana bahasa hati kita adalah bahasa yang sama, kerana mengimani perkara yang sama. 
Ringkasan ucapan Recep Tayyib Erdoğan di Cairo University.

1- Bagaimana Gaza boleh dibiarkan ketika di kiri dan kanannya ada Mesir dan Turki? Ada Morsi dan Erdoğan!

2- Wahai pemuda Mesir, melalui revolusi kalian, kezaliman telah tahu bahawa mereka tidak mampu kekal. Ajalnya akan tiba di sana sini!

3- Ayat 139 dari Surah Al Imraan, Allah sudah mengingatkan kita semua agar tidak berasa lemah dan terhina selagi kita beriman.

4- Jangan lemah, jangan sedih! Di Turki dan Mesir, serta rantau ini, Medan Tahrir adalah tempat kamu mengangkat wajahmu. Penuh bangga kerana kamu Misri.

5- Kita warga rantau ini tidak akan membiarkan kesedihan dan kezaliman membelenggu kita.

Read More / Baca Lagi >>

RM45b hutang lapuk: PTPTN tetap guna 'cara baik'

Posted: 19 Nov 2012 07:41 PM PST



 
Ketua pegawai eksekutif Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional Agos Cholan berkata badan itu tetap mengambil tindakan dengan cara "baik" walau hanya mencapai separuh daripada kadar kutipan semula pinjaman.

"Kita ada cara baik dan cara keras. Setakat ini, kita bertindak agak baik dan sederhana. Kami iklankan di akhbar, papan iklan dan mengadakan kempen kesedaran untuk memberitahu orang ramai supaya "bayar balik lah", dan seterusnya.

"Kami beritahu mereka 'cuma bayar apa sahaja yang anda (mampu). Perkara seterusnya yang kami lakukan ialah menghantar surat tuntutan," katanya.

Namun, memandangkan sejumlah besar daripada data peminjam PTPTN masih belum dikemaskini, kemungkinan bagi surat tuntutan berkenaan sampai ke tangan penerima masih rendah.

Berdepan dengan kemungkinan ini, Agos yang merupakan bekas pegawai bank berkata PTPTN masih enggan mencontohi tindakan bank dengan menggunakan agensi bagi mengutip semula hutang tersebut.
Read More / Baca Lagi >>

Lynas sets start date for Malaysia rare earth output amid protests

Posted: 19 Nov 2012 07:39 PM PST

SYDNEY, Nov 20 — Australia's Lynas Corp expects to start processing rare earth minerals from a plant in Malaysia next month despite opposition from environmentalists over health concerns, the company said today.
A member of the group Save Malaysia Stop Lynas protests outside the Lynas Corp annual general meeting in the Sofitel Hotel in Sydney on November 20, 2012. — Reuters pic
The plant should be nearing full production of the minerals used across a range of high-tech products from mobile phones to state-of-the-art weaponry by mid-next year, according to Lynas chairman Nick Curtis. Setting the timetable lifted Lynas shares, which have been hammered by concerns the plant was facing more delays, more than 8 per cent to A$0.69. The broader market was up about 0.5 per cent, extending an overnight rally on Wall Street.
Activists linked to the group Save Malaysia Stop Lynas staged a protest during the company's annual general meeting in Sydney today following the decision by a Malaysian court to lift a suspension on a temporary operating licence for the plant.
"By the second half of calendar 2013, we expect to be moving towards full production capacity and have a business that has the potential to deliver sustainable and predictable earnings," Curtis told the meeting.
The US$800 million (RM2.5 billion) plant — the world's biggest outside China — has been ready to fire up since early May but Lynas has been delayed by environmental and safety disputes.
Massive quantities of superheated sulphuric acid are required to separate the rare earth elements from impurities found in the ore.
The company says its plant is safe and is not comparable to a rare earth plant in Malaysia that was shut by a unit of Mitsubishi Chemicals in 1992, after nearby residents blamed the plant for birth defects and a high rate of leukaemia cases. — Reuters

TG Nik Aziz akan saman Utusan kerana fitnah terbaru ini..

Posted: 19 Nov 2012 07:36 PM PST


Setelah diberikan layanan yang baik sepanjang Muktamar Pas Kali ke 58, inilah hadiahnya dari Utusan buat TG Nik Aziz, Fitnah yg sangat dahsyat terhadap Tuan Guru Al Mursyidul Am PAS itu..


Ini sebahagian dari apa yang dilaporkan Utusan..
Read More / Baca Lagi >>

Fearing the cops

Posted: 19 Nov 2012 07:32 PM PST

The Inspector-General of Police Ismail Omar must move fast to restore the lost faith the people once had in the police.

I'm not against the police. I'm just afraid of them. – Alfred Hitchcock, English film director
Home Minister Hishammuddin Hussein will bend backwards, if necessary, to assure the rakyat that the three policemen-turned-rapists in Penang will not escape the wrath of justice.
The disturbing truth is, does the rakyat trust him on this?
The doubt comes about because this is not the first time the country's cops have abused their authority and outraged the modesty of a woman.
On June 18, 2008, a policeman on duty at the Putra Heights (in Subang Jaya) police station raped a 17-year-old pillion rider after detaining her boyfriend at the police station for riding the motorcycle without a licence.
The girl was forced to perform oral sex on the cop-rapist who afterwards threatened her to keep mum about the incident. However, thanks to Puchong MP Gobind Singh Deo, the incident was brought into the open.
But the case failed to perturb the country's authorities, from the prime minister to the inspector-general of police.
Read More / Baca Lagi >>

Israel adalah negara pengganas - Erdoğan

Posted: 19 Nov 2012 06:55 PM PST


Perdana Menteri Turki, Recep Tayyip Erdoğan Isnin lalu menyifatkan Israel sebagai "negara pengganas" kerana melakukan pengeboman ke atas Gaza, menekankan permusuhan kepada bekas sekutu Ankara sejak hubungan antara mereka gagal pada tahun 2010.
Komen beliau dibuat selepas hampir seminggu serangan udara Israel ke atas Semenanjung Gaza dan serangan roket Palestin ke atas Israel. Satu peluru berpandu Israel telah membunuh sekurang-kurangnya 11 orang awam Palestin termasuk empat kanak-kanak di Gaza Ahad lalu. Jumlah kematian menghampiri 100 orang.

"Mereka yang mengaitkan Islam dengan keganasan menutup mata mereka ketika menghadapai pembunuhan beramai-ramai umat Islam, memalingkan kepala mereka dari pembunuhan beramai-ramai kanak-kanak di Gaza," Erdoğan memberitahu persidangan Majlis Agama Islam Eurasia di İstanbul.
Read More / Baca Lagi >>

EU iktiraf pakatan pembangkang Syria

Posted: 19 Nov 2012 06:54 PM PST


Gambar: Pakatan Kebangsaan Syria, yang diketuai oleh Ahmad Mouaz al-Khatib, akan menjadikan Kaherah sebagai ibu pejabat [Reuters]

Menteri-menteri Luar Kesatuan Eropah (EU) berkata mereka melihat Pakatan Kebangsaan Syria sebagai "wakil yang sah" untuk rakyat Syria.

Satu kenyataan dari 27 menteri EU pada Isnin lalu mengalu-alukan Pakatan Kebangsaan untuk Angkatan Revolusi dan Pembangkang Syria yang dibentuk 11 November lalu dan berkata: "EU menganggap mereka wakil yang sah untuk aspirasi rakyat Syria".

"Perjanjian ini merupakan satu langkah utama ke arah perpaduan yang diperlukan oleh  pembangkang Syria."

Pakatan Kebangsaan, yang diketuai oleh Ahmad Mouaz al-Khatib, akan menjadikan Kaherah sebagai ibu pejabatnya.

Read More / Baca Lagi >>

Divided PAS spells trouble for Pakatan

Posted: 19 Nov 2012 06:51 PM PST

PAS has been 'penetrated' by elements with 'foreign' ideologies while its only 'national' policy is the implementation of hudud in Malaysia.

Is PAS in a riddle? Or has it turned into a "maze-runner", lost in a battlefield where survival is only for the fittest?
The fact remains that rise of the "extremist" voices within PAS is a negative element for Pakatan Rakyat.
These are only two of the major woes of the Pakatan opposition, which is on a historic march to conquer Putrajaya. However, this path is rigged with troubles, which Pakatan is expected to quash well before the next general election.
Which ever way Pakatan is heading, there is one obvious element: the loose coalition is experiencing the hardships of building and creating a true "rainbow" union. And this is probably due to the resistance within the Pakatan coalition itself, while the Barisan National hard-hitting "pro-Malay" campaigns could be an added disincentive.
Read More / Baca Lagi >>

Mesir dan Turki akan pertahan Gaza - Erdoğan

Posted: 19 Nov 2012 06:49 PM PST

Ringkasan Ucapan Recep Tayyib Erdoğan di Cairo University.  1- Bagaimana Gaza boleh dibiarkan ketika di kiri dan kanannya ada Mesir dan Turki? Ada Morsi dan Erdoğan!  2- Wahai pemuda Mesir, melalui revolusi kalian, kezaliman telah tahu bahawa mereka tidak mampu kekal. Ajalnya akan tiba di sana sini!  3- Ayat 139 dari Surah Al Imraan, Allah sudah mengingatkan kita semua agar tidak berasa lemah dan terhina selagi kita beriman.  4- Jangan lemah, jangan sedih! Di Turki dan Mesir, serta rantau ini, Medan Tahrir adalah tempat kamu mengangkat wajahmu. Penuh bangga kerana kamu Misri.  5- Kita warga rantau ini tidak akan membiarkan kesedihan dan kezaliman membelenggu kita.  6- Semua sejarah rantau ini yang menjadi kebanggaan kita. Semangat Salahuddin Al-Ayubi akan kita lakarkan kembali. Dan kita sedang melakarkannya.  7- Sempadan yang dilakar oleh pena politik tidak akan menyekat kasih sayang dan ukhuwwah kita.  8- Kita di wilayah ini dalam sejarah yang dikongsi bersama selama ini perlu berpanjangan dan berterusan.  9- Apa yang sedang berlaku hasil revolusi Mesir adalah pada mengembalikan wilayah ini ke sifat asalnya yg bertamadun tinggi dan penuh kemuliaan.  10- Apabila Turki menjadi kuat, Mesir juga akan bertambah kuat. Dan kekuatan Mesir menambahkan kekuatan Turki. Kita adalah kekuatan utama di wilayah ini.  11- Turki menyediakan seluruh keupayaan kami untuk membantu rakyat Syria di sempadan.  12- Menjadi kewajipan kemanusiaan dan.keagamaan untuk kita membantu. Termasuk Saudi, Jordan dan Negara Teluk. Mesti berganding bahu membantu.  13- Sistem yang dipakai di peringkat antarabangsa untuk mengekalkan keamanan tidak berfungsi, United Nations gagal. Turki melihat perubahan mesti dilakukan pada sistem itu, di peringkat fundamental.  14- Seluruh dunia dengan sistem itu bersidang untuk pelbagai isu, tetapi apabila tiba isu Syria dan Palestin, tiada keputusan konkrit yang terhasil.  15- Kita bercakap dalam dua bahasa yang berbeza tetapi kita saling memahami kerana bahasa hati kita adalah bahasa yang sama, kerana mengimani perkara yang sama.
Perdana Menteri Turki, Recep Tayyib Erdoğan melalui ucapannya di Cairo University mengajak pemuda Mesir yang membuat revolusi di negara itu sebelum ini bersama-sama pemuda Turki mempertahankan Gaza yang kini sedang diserang Israel.
Berikut adalah ringkasan ucapan Recep Tayyib Erdoğan di Cairo University.

1- Bagaimana Gaza boleh dibiarkan ketika di kiri dan kanannya ada Mesir dan Turki? Ada Morsi dan Erdoğan!

2- Wahai pemuda Mesir, melalui revolusi kalian, kezaliman telah tahu bahawa mereka tidak mampu kekal. Ajalnya akan tiba di sana sini!

3- Ayat 139 dari Surah Al Imraan, Allah sudah mengingatkan kita semua agar tidak berasa lemah dan terhina selagi kita beriman.
Read More / Baca Lagi >>

Apa sebenar kata Presiden PAS tentang isu jadi PM

Posted: 19 Nov 2012 06:48 PM PST


KUALA LUMPUR: Laporan muka depan akhbar The Star yang dimiliki oleh MCA jelas mahu melaga-lagakan Presiden PAS dengan para pemimpin Pakatan Rakyat yang lain apabila melaporkan beliau bersedia menjadi perdana menteri, tetapi apakah sebenarnya yang beliau kata dan maksud.


Muka depan The Star hari ini melaporkan, "Hadi ready to be PM" (Hadi bersedia menjadi PM).

Namun tajuk untuk edisi onlinenya agak berbeza iaitu, "It is syiok (thrilling) to be PM." (Syok juga kalau jadi PM)."

Selari dengan The Star adalah, media dalam talian The Malaysian Insider juga membuat laporan sealiran dengan akhbar MCA itu. "Hadi 'alu-alukan' cadangan perwakilan dilantik jadi PM", menjadi tajuk media itu.

Kedua-dua laporan ini membayangkan seolah-olah Presiden PAS itu mahu menjadi perdana menteri.

Ekoran kedua-dua laporan itu, timbul fitnah kepada Presiden bahawa beliau dikatakan 'setuju dan bersedia' untuk menjadi perdana menteri.
Read More / Baca Lagi >>

Kezaliman Pemerintah : Berdoa kepada ALLAH, kerana tiada tempat mengadu

Posted: 19 Nov 2012 06:44 PM PST


Dr Maszlee Malik
SHAH ALAM – Pas mendoakan kehancuran Umno dan Barisan Nasional (BN) mungkin disebabkan kezaliman yang dibuat terhadap rakyat.

Pensyarah Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, Dr Maszlee Malik berkata, Pas berbuat demikian kerana parti itu didakwa tidak ada tempat untuk mengadu menyebabkan mereka berdoa dengan ALLAH.

Menurutnya, Pas berbuat demikian kerana kezaliman yang dihadapi oleh mereka antaranya royalti minyak rakyat Kelantan, kezaliman kepada parti itu yang merupakan parti pembangkang dan fitnah serta kebebasan media.

"Doa harus bagi yang dizalimi. Doa orang yang dizalimi tidak ada hijab (dinding) dengan ALLAH SWT," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Maszlee berkata, Pas seharusnya menggunakan perkataan yang baik dan berhikmah ketika berdoa.

"Cadangan saya untuk mengelakkan supaya didoakan keburukan, setiap pihak perlu diberikan peluang dan ruang demokrasi, kembalikan hak rakyat dan pihak terlibat," katanya.

Doa 'KO BN': Perkasa mahu Majlis Fatwa bertindak

Posted: 19 Nov 2012 06:43 PM PST


Doa 'KO BN' Pas SHAH ALAM – Perkasa mendesak Majlis Fatwa Kebangsaan mengambil tindakan segera terhadap pihak yang didakwa mendoakan kehancuran sesama umat Islam bagi membendung perkara sama tidak berulang.

Timbalan Presidennya, Datuk Abd Rahman Bakar berkata, isu melibatkan akidah umat Islam terutamanya sengaja menanam kebencian tidak boleh dibiarkan kerana ia akan memecah-belah umat.

"Amat jelas sekali doa seperti ini bercanggah dengan ajaran Islam, Majlis Fatwa Kebangsaan perlu bertindak, jangan tunggu lagi.

"Saya tidak faham kenapa mereka boleh berdoa begitu, perkara seperti ini tidak sepatutnya berlaku," katanya kepada Sinar Harian semalam.

Read More / Baca Lagi >>

Pas: Doa 'KO BN' bukan polemik besar

Posted: 19 Nov 2012 06:42 PM PST


SHAH ALAM - Pas menyifatkan isu mendoakan kehancuran Umno-Barisan Nasional (BN) yang dibacakan pada himpunan sempena Muktamar Pas ke-58, Jumaat lalu, bukan polemik besar.
Tuan Ibrahim Tuan Man Ketua Penerangan Pas Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, doa oleh adik Mursyidul Am Pas, Nik Razi Nik Mat itu tidak ditujukan kepada individu, tetapi organisasi, iaitu BN.

Menurutnya, media seharusnya lebih memberi keutamaan kepada intipati perjalanan Muktamar Pas kali ke-58 itu, bukan memperbesarkan isu doa.

"Untuk individu, memang kita tidak boleh mendoakan kehancuran, tetapi perlu meminta diberikan hidayah dan petunjuk.

"Namun, bagi sesebuah badan, doa seperti itu boleh dibuat, seperti yang pernah dilakukan Nabi Muhammad SAW ketika mendoakan kehancuran tentera Rom," katanya kepada Sinar Harian, semalam.
Beliau mengulas reaksi negatif oleh pelbagai pihak, termasuk pimpinan tertinggi Umno, terhadap doa 'KO BN' yang dibaca di Himpunan Kebangkitan Rakyat di Stadium Sultan Muhammad ke-IV Jumaat lalu.
Tuan Ibrahim berkata, doa tersebut wajar kerana pastinya Pas tidak akan mendoakan parti lawan menjadi kuat dan yakin Umno-BN juga tidak akan berbuat sedemikian.

"Dalam doa tersebut kita mahu pihak lawan lemah, supaya pihak yang satu lagi dapat memperoleh kemenangan. Pastinya Pas tidak akan mendoakan Umno-BN menjadi kuat dan mereka juga tidak akan mendoakan Pas kuat," katanya.

Hentikan spekulasi isu doa, kata adik Nik Aziz

Posted: 19 Nov 2012 06:41 PM PST


Nik Razi Nik Mat KOTA BHARU - Adik Mursyidul Am Pas, Nik Razi Nik Mat di sini, semalam meminta semua pihak menghentikan spekulasi isu doa yang dibacakan selepas solat hajat sempena muktamar parti itu, Jumaat lalu.
Menurutnya, isu tersebut sudah berada di kemuncaknya dan tiada apa yang perlu diperkatakan lagi.

"Sudah cukup apa yang dilaporkan oleh media mengenai bacaan doa terbabit dan saya mengakui saya membacanya tanpa dipengaruhi sesiapa pun.

"Memang saya diarahkan menjadi imam dan bukan untuk doa itu," katanya kepada Sinar Harian semalam.
Pada Jumaat lalu, Nik Razi didakwa mendoakan kehancuran terhadap Umno dan Barisan Nasional ketika solat Hajat sempena Muktamar Pas ke-58 di Stadium Sultan Muhammad IV.

Pesuruhjaya Pas Johor, Datuk Mahfodz Mohamed mengesahkan kandungan doa tersebut bukan atas arahan sesiapa, tetapi atas inisiatif Nik Razi sendiri.
Menurutnya, beliau berada sama ketika solat Hajat yang dihadiri lebih 40,000 orang.

Mahfuz doa panjang umur untuk ahli Umno

Posted: 19 Nov 2012 06:40 PM PST


KUALA LUMPUR: Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar (gambar) berdoa agar Allah memanjangkan umur ahli-ahli Umno dan Barisan Nasional (BN) agar mereka sama-sama dapat menghancurkan parti tersebut.

"Yang kita minta dihancurkan ialah parti Umno dan parti BN serta politik zalim parti tersebut.

"Ahli-ahli dan para penyokong Umno dan BN pula kita mohon doa agar Allah panjangkan umur mereka kerana kita perlukan rakan dan kawan untuk sama-sama menghancurkan kekuasaan dan politik zalim parti yang memerintah itu," katanya.

Mahfuz mengambil contoh syarikat dan pemilik syarikat.

"Selalu kita lihat syarikat yang diisytihar bankrap, pemilik tidak diisytihar bankrap.

"Begitulah juga dalam hal ini, kita mohon Allah hancurkan Umno BN bukan ahli-ahli atau penyokong-penyokong Umno BN," katanya.
Read More / Baca Lagi >>

Umno dan MCA rebut kerusi Wangsa Maju, PKR agresif pulih imej

Posted: 19 Nov 2012 06:39 PM PST

Penyelaras Parlimen Wangsa Maju, Dr Tan Kee Kwong bertemu dengan penduduk ketika lawatan ke pasar Taman Melati pada 11 November, 2012. — Gambar oleh Choo Choy May
Pilihan raya umum akan datang dijangka menjadi perlawanan sengit bagi membentuk kerajaan Malaysia. Beberapa kerusi di seluruh negara cenderung menjadi pertempuran hebat oleh kerana dimenangi dengan majoriti tipis dalam pilihan raya lalu. The Malaysian Insider melihat beberapa kerusi panas ini dalam apa yang dikatakan pilihan raya sengit untuk memerintah Malaysia. KUALA LUMPUR, 20 Nov — Wangsa Maju menjadi rebutan antara parti komponen Barisan Nasional (BN) Umno dan MCA manakala Pakatan Rakyat (PR) bekerja keras untuk mempertahankan kerusi persekutuan yang dimenangi dalam pilihan raya umum 2008 melalui Wee Choo Keong, yang keluar parti dua tahun lalu menjadi ahli parlimen bebas.
Datuk Yew Teong Lock dari mahu bertanding di kerusi itu sekali lagi tetapi pengerusi BN Wangsa Maju, Datuk Shafie Abdullah dikatakan mengintai peluang untuk menjadi calon gabungan pemerintah tersebut dengan bantuan dari penulis blog pro-Umno.
"Ya, Datuk Shafie mungkin akan bertanding di situ. Lagipun BN perlukan calon baru di situ yang masih segar bukan calon yang sudah berusia," kata pemimpin pemuda Umno Wangsa Maju yang tidak mahu namanya disiarkan kepada The Malaysian Insider.
Shafie mempunyai satu lagi kelebihan berbanding Yew, kerana dia juga adalah setiausaha politik kepada Menteri Kewangan, Datuk Seri Najib Razak yang merupakan Perdana Menteri dan pengerusi BN secara automatik sebagai presiden Umno.
Penulis blog pro-Umno, Papagomo juga telah memulakan perang siber di alam maya dalam posting terbarunya.
Read More / Baca Lagi >>

2 rakan mati ditetak

Posted: 19 Nov 2012 06:28 PM PST

MP PKR Indera Mahkota Bahas Peruntukan 2012 Kementerian Pengajian Tinggi

Posted: 19 Nov 2012 06:27 PM PST

MP DAP Rasah Bahas Peruntukan 2012 Kementerian Pengajian Tinggi

Posted: 19 Nov 2012 06:27 PM PST

Anwar Ibrahim: Kalau Bagi Mandat Perdana Menteri, Saya Tak Mahu Duduk Di Rumah Rasmi

Posted: 19 Nov 2012 06:26 PM PST

Syria opposition coalition rejected by Islamist group

Posted: 19 Nov 2012 06:25 PM PST

Israeli assurances cold comfort for Gaza civilians

Posted: 19 Nov 2012 06:25 PM PST

Civilians suffer on both sides of the Israel/Hamas divide

Posted: 19 Nov 2012 06:24 PM PST


BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT