Sabtu, 15 Disember 2012

PERAKITE

PERAKITE


Umno terkencing tengok foto ini

Posted: 14 Dec 2012 03:40 PM PST


https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/s480x480/73006_10151280050984334_1676525161_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s480x480/60851_531226443556901_453959369_n.jpg

Umno dan Barisan Nasional memang tak suka tengok gambar ka atas tu. Depa tukang canang nombor satu menghentam kerajaan negeri semasa peringkat awal apabila penduduk di situ diminta kosongkan tanah tempat mereka tinggal oleh pemaju.

Itu hak pemaju ..tanah pemaju bukan tanah kerajaan negeri. Mahkamah Persekutuan yang beri kata putus itu.

Kalau tengok gambar itu...agak apa pulok Umno nak kata.

Seramai 24 penduduk Kampung Buah Pala menerima rumah teres dua tingkat yang bernilai kira- kira RM500,000 selepas kemelut yang melanda kampung itu dua tahun lalu. 

Ketua Menteri Lim Guan Eng menyampaikan kunci rumah kepada semua penduduk kampung itu termasuk sembilan keluarga Melayu. 

"Pada 2009, Mahkamah Persekutuan memutuskan bahawa penjualan tanah kampung ini adalah sah dan pemaju berhak meneruskan projek mereka. Suka tidak suka, kita perlu terima bagi menghormati undang-undang. 

"Namun Kerajaan Negeri mengambil inisiatif berunding dengan pemaju untuk mendapatkan pampasan buat penduduk dan kita bernasib baik kerana mereka menerima cadanga
n Kerajaan Negeri. (Berita 25 Oct 2011) tapi berita ini tidak sampai kpd keseluruh rakyat malaysia!!

Hebat...Kak Mah rasmi kapal TLDM

Posted: 14 Dec 2012 03:31 PM PST



Rosmah Mansor, isteri PM melaksanakan tugasan PM apabila diberi pengiktirafan untuk merasmi dan melancarkan kapal milik TLDM. Maha hebat, apabila Menteri Pertahan, DS Zahid Hamidi dan mantan PM Tun Dr Mahathir sekadar menjadi tetamu.

Apakah Najib sendiri sudah muak untuk melakukan upacara seumpama ini. Atau beranggapan berpadanan dengan bini je buat kerja2 untuk pertahanan negara.. atau memang Zahid sengaja jemput Rosmah sahaja atau telah diarah berbuat demikian.

BANTIN: Datin Seri Rosmah Mansor menamakan dan melancarkan Kapal Latihan Gagah Samudera di Limbungan NGV Tech Sdn Bhd di Sijangkang. Kapal TLDM Gagah Samudera itu adalah kesinambungan kepada Kapal Layar Diraja (KLD) Tunas Samudera yang menjadi identiti bagi kapal latihan milik TLDM.


Kapal Latihan Gagah Samudera ini mempunyai spesifikasi 75.9 meter panjang dengan berat metrik 1366 tan metrik dengan 47 orang krew dan 60 pelatih pada setiap kali pelayaran.  
Turut hadir pada majlis penamaan & pelancaran kapal latihan tersebut ialah Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, Mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad dan isteri, Tun Dr. Siti Hasmah Mohd. Ali serta Pengerusi Eksekutif NGV Tech Sdn Bhd, Datuk Zulkifli Shariff.

Panglima Tentera Laut, Laksamana Tan Sri Datuk Sri Abdul Aziz Jaafar dalam ucapannya berkata, Gagah Samudera merupakan kapal pertama daripada dua buah kapal yang diperolehi oleh kerajaan Malaysia melalui kontrak perolehan dengan NGV Tech.
"Selain itu, kapal latihan ini juga telah menggunakan kepakaran & kemahiran anak-anak tempatan dengan kerjasama daripada syarikat Daewoo Shippbuilding dan Marine Engineering (DSME) dari Korea Selatan.

Selain itu, kapal latihan yang kedua akan dinamakan dan dilancarkan pada hujung bulan Januari tahun hadapan. ~klpos

Tiada ulasan: