Jumaat, 30 November 2012

Biaqpila

Biaqpila


GAMBAQ PALING NGERI PERHIMPUNAN AGUNG UMNO 2012

Posted: 30 Nov 2012 07:31 AM PST


DEY MACHA!!!
INILAH DIA SPESIS MELAYU UMNO TERAKHIR
YANG MENANGIS AKAN PEMERGIAN UMNO
KAH! KAH! KAH!

KESIAN LA ATOK NI
DITIPU DAN TERUS DITIPU
TANPA DAPAT PIKIAQ DENGAN OTAK
KAH! KAH! KAH!

KESIAN LA ATOK NI
KALAU DAH SAMPAI AJALNYA UMNO
REDHO SAJALAH
TAK PERLU KAU TANGISI
KAH! KAH! KAH!

PEMIMPIN ULUL AMRI DAN ULUL K-POP

Posted: 30 Nov 2012 12:42 AM PST




'Ulul amri kita adalah pemimpin BN, PM'


Seorang perwakilan di Perhimpunan Agung Umno ke-66 hari ini menyifatkan perdana menteri dan parti BN sebagai golongan ulul amri yang patut ditaati anggota parti.

Dalam ucapannya, wakil Jelebu Datuk Jalaluddin Alias berkata orang Islam yang sempurna iman mereka perlu taat kepada ulul amri (pemerintah) selain daripada beriman kepada Allah dan rasul.
Oleh yang demikian, golongan Muslim wajib taat kepada kepimpinan perdana menteri dan kerajaan BN yang merupakan pemerintah pada masa kini, katanya.

Beliau berkata demikian berdasarkan tafsirannya ke atas sepotong ayat dalam surah An-Nisa berhubung isu ketaatan kepada pemimpin.

"Siapa ulul amri kita? Ulul amri sekarang adalah kerajaan yang berkuasa.

"Ulul amri kita sekarang adalah BN dan perdana menteri kita," kata Jalaluddin.

Beliau mengulas ucapan Najib semalam yang menyentuh isu disiplin berjamaah dan mentaati kepimpinan parti, dengan memetik surah sama.

Najib dalam ucapannya semalam membangkitkan perkara itu bagi menggesa anggota parti supaya menggunakan saluran parti bagi menyampaikan pendapat.
Najib juga berkata, anggota parti perlu menerima dengan hati terbuka keputusan muktamad yang dibuat pemimpin parti.

Isu berkenaan turut diulas seorang wakil Puteri Umno yang menggesa ahli Umno mengelak daripada berbalah sesama sendiri di media alternatif.

Wakil Puteri Umno Padang Besar, Asmaiza Ahmad berkata perbezaan pendapat itu perlu ditangani secara bijaksana dan diselesaikan secara berkesan.

"Perbezaan pendapat lumrah manusia, sedangkan lidah lagi tergigit. Yang penting elakkan perbalahan melalui media alternatif.

"Jangan gunakan media alternatif untuk selesaikan masalah," katanya yang membahaskan ucapan dasar presiden Umno.

Pasca-Mac 2008, BN giat membangunkan laman web dan bergiat di media sosial termasuk Umno yang menubuhkan Unit Media Baru bagi menghadapi pengaruh Pakatan Rakyat di media siber.

MK



BAYI 38 HARI MAUT DITIMPA DURIAN

Posted: 29 Nov 2012 11:02 PM PST


NIBONG TEBAL: "Kepalanya berdarah tapi tak banyak, sebaliknya anak saya terus diam dan tidak sedarkan diri," kata Samimi Kasmin, 29, ibu bayi berusia 38 hari yang mati akibat ditimpa sebiji buah durian yang baru gugur di belakang rumah mereka di Lorong Badak Mati, Sungai Bakap, dekat sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 4 petang itu, mangsa, Muhammad Yusoff Zainal yang cedera di sebelah kiri kepala, disahkan meninggal dunia sejam selepas dimasukkan ke Hospital Sungai Bakap (HSB).

Samimi berkata, durian seberat 2.1 kilogram yang gugur itu terlebih dulu mengenai bahu kirinya sebelum menimpa kepala bayi yang berada dalam dukungannya.

Menurutnya, ketika kejadian dia mahu mengangkat pakaian di ampaian terletak kira-kira enam meter dari pintu belakang rumahnya.



"Pada mulanya, saya mahu tinggalkan anak di dalam rumah tapi ketika saya baru melangkah ke pintu, dia menangis lalu saya mendukungnya dan keluar untuk mengangkat kain di ampaian," katanya ketika ditemui, semalam.

HM



ENAM PERSOALAN HIDUP

Posted: 29 Nov 2012 08:00 PM PST



Suatu hari, Imam Al Ghazali berkumpul dengan murid-muridnya.

~ Lalu Imam Al Ghazali bertanya, pertama,
"Apa yang paling dekat dengan diri kita di dunia ini?"
Murid-muridnya ada yang menjawab orang tua, guru, teman, dan kerabatnya. Imam Ghazali menjelaskan semua jawapan itu benar.

Tetapi yang paling dekat dengan kita adalah "mati". Sebab itu sudah janji Allah SWT bahawa setiap yang bernyawa pasti akan mati. (Ali Imran : 185).

~ Lalu Imam Ghazali meneruskan pertanyaan yang kedua.
"Apa yang paling jauh dari diri kita di dunia ini?"

Murid -muridnya ada yang menjawab Negara Cina, bulan, matahari, dan bintang-bintang. Lalu Imam Ghazali menjelaskan bahawa semua jawapan yang mereka berikan adalah benar.

Tetapi yang paling benar adalah "masa lalu". Bagaimanapun kita, apapun kenderaan kita, tetap kita tidak boleh kembali ke masa lalu. Oleh sebab itu kita mesti menjaga hari ini dan hari-hari yang mendatang dengan perbuatan yang tidak merugikan.

~ Lalu Imam Ghazali meneruskan dengan pertanyaan yang ketiga.
"Apa yang paling besar di dunia ini?"

Murid-muridnya ada yang menjawab gunung, bumi, dan matahari. Semua jawapan itu benar kata Imam Ghazali.

Tetapi yang paling besar dari yang ada di dunia ini adalah "nafsu" (Al A'Raf : 179). Maka kita harus hati-hati dengan nafsu kita, jangan sampai nafsu membawa kita ke neraka.

~ Pertanyaan keempat adalah,
"Apa yang paling berat di dunia ini?".

Ada yang menjawap batu, besi, dan gajah. Semua jawapan hampir benar, kata Imam Ghazali,

Tetapi yang paling berat adalah "amanah" (Al Ahzab :72). Tumbuh-tumbuhan, binatang, gunung, dan malaikat semua tidak mampu ketika Allah SWT meminta mereka untuk menjadi kalifah (pemimpin) di dunia ini. Tetapi manusia dengan sombongnya menyanggupi permintaan Allah SWT, sehingga banyak dari manusia masuk ke neraka kerana ia tidak menjalankan amanahnya.

~ Pertanyaan yang kelima adalah,
"Apa yang paling ringan di dunia ini?".

Ada yang menjawab kapas, angin, debu, dan daun-daunan. Semua itu benar kata Imam Ghazali,

Tetapi yang paling ringan di dunia ini adalah meninggalkan 'Solat'. Gara-gara sibuk dengan pekerjaan kita tinggalkan solat, gara-gara mesyuarat kita tinggalkan solat.

~ Lalu pertanyaan ke enam adalah,
"Apakah yang paling tajam di dunia ini?".

Murid-muridnya menjawab dengan serentak, pedang... Benar kata Imam Ghazali,

Tetapi yang paling tajam adalah "lidah manusia".
Karena melalui lidah, manusia dengan mudahnya menyakiti hati dan melukai perasaan saudaranya sendiri.

selamber

PERCAYAKAH ANDA TANPA UMNO KITA MAMPOS ???

Posted: 29 Nov 2012 05:00 PM PST


DEY MACHA!!!
KITA DITANAM DALAM PEMIKIRAN
TANPA UMNO KITA MAMPOS
HIDUP KITA AKAN LINGKUP
IBARAT KITA KENA TERJUN LAUT
KALAU UMNO KALAH PILIHANRAYA
KAH! KAH! KAH!

PEMIMPIN UMNO TAK HABIS-HABIS
DENGAN MODAL PORAK-PERANDA
KALAU PAKATAN RAKYAT PERINTAH NEGARA
DEPA DAH TAKDAK MODAI LAIN
KAH! KAH! KAH!

SELAMA 4 TAHUN
PAKATAN RAKYAT PERINTAH 4 NEGERI
ADA KA PORAK-PERANDA?
ADA KA RUSUHAN KAUM?
ADA KA KEDAH DAH LINGKUP?
ADA KA PENANG DAH HANCOQ?
ADA KA SELANGOR DAH LEBUR?
ADA KA KELANTAN DAH JADI DEBU?
KAH! KAH! KAH!

GUA RASA KALAU ADA RUSUHAN PUN
PUAK-PUAK UMNO JUGAK YANG BUAT
PASAI DEPA TAK DAPAT PERINTAH NEGARA LAGI
SELAMA NI PEMBANGKANG KALAH
MANA ADA RUSUHAN PUN
JADI KALAU UMNO KALAH DAN RUSUHAN BERLAKU
DAH TENTU UMNO PUNYA KERJA
TAKKAN GENG PAKATAN NAK MERUSUH
PASAI DAH MENANG
KAH! KAH! KAH!

TAKBUR SUNGGUH PEMIMPIN UMNO NI
DEPA INGAT DEPA SAJA BOLEH PERINTAH NEGARA
KALAU ORANG LAIN PERINTAH NEGARA HANCUQ
BANGANG PUNYA STATEMENT
PI MAMPOS LA UMNO!!!
KAH! KAH! KAH!



'Porak-peranda' jika Pakatan ambil alih - TPM

Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, pemimpin BN tidak bermaksud untuk menakut-nakutkan masyarakat umum apabila membangkitkan mengenai keadaan "porak-peranda" yang didakwa akan berlakuk sekiranya Pakatan Rakyat mentadbir negara.

Dalam ucapannya sendiri, beliau juga tidak menyebut mengenai tragedi 13 Mei tetapi merujuk kepada "pertembungan ideologi yang agak berbeza besar" di antara parti dalam Pakatan yang didakwanya akan menjejaskan pentadbiran.

"Saya tak sebut begitu (13 Mei), tiada siapa sebut tentang 13 Mei. Maksud kita, keadaan akan porak-peranda kerana parti ini mempunyai pertembungan ideologi yang agak berbeza besar.

"Kalau begitu, boleh rakyat bayangkan kalau mereka duduk semeja, macam mana nak setuju dalam menentukan hala tuju negara pada lima tahun ke depan kalau mereka mentadbir negara.

"Sedangkan di peringkat negeri yang mereka kuasai pun kita tengok ada pertembungan yang nyata. Konflik itu agak jelas," kata Muhyiddin.

"Jadi peringatan BN dan pemimpin BN terhadap ini bukan nak menakut-nakutkan tapi ini jelas. Kita tak boleh mempermainkan dan memperjudi masa depan hanya kerana kita nak mencuba," katanya.

Beliau berkata demikian apabila ditanya sama ada beliau bersetuju dengan teks ucapan ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil yang menimbulkan kebimbangan bahawa peristiwa 13 Mei mungkin berlaku sekiranya Umno kehilangan kuasa.

Beliau ditanya demikian dalam sidang media selepas perasmian persidangan Perhimpunan Agung Umno ke-66 oleh Presiden Datuk Seri Najib Abdul Razak hari ini.

Selain Muhyiddin, presidennya Datuk Seri Najib Razak turut mempertegas perkara sama ketika menyampaikan ucapan dasar pagi ini.

Najib berkata, tindakan memberi peluang untuk Pakatan mentadbir negara adalah seperti "mengamanahkan tikus membaiki labu" dan "mempercayai serigala menjaga biri-biri".

"Kita ada mendengar pendapat yang mengatakan, apa salahnya memberi peluang kepada pembangkang untuk menang bagi dinilai kemampuan dan keupayaan mereka mengurus negara dan rakyat.

"Namun, ini adalah satu risiko yang amat tinggi kerana masa depan negara, keluarga dan anak-anak kita terlalu berharga untuk dijadikan bahan uji kaji," kata Najib.

Muhyiddin juga berkata, parti itu kini bersedia untuk menghadapi pilihan raya yang bakal diadakan tidak lama lagi.

"Sikap ahli Umno sebahagiannya sudah sedar. Disember ke, Januari, Februari atau Mac kita sudah bersedia. Atau seperti kata presiden tadi mungkin hujung bulan empat (April).

"Dari segi parti kita memang bersedia. Tak perlulah media nak berteka-teki lagi," katanya.

MK


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

I want to to thank you for this good read!
! I definitely loved every little bit of it. I have got you bookmarked to check out new things you post…
Visit my webpage make an app