Jumaat, 30 November 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Abdullah Sholeh bersama kawan baiknya — Mulan, harimau Benggal

Posted: 29 Nov 2012 11:00 PM PST


Ini kisah dari Malang, Indonesia – mengenai Mulan, seekor Harimau Benggal yang telah dipelihara oleh Abdullah, 31, sejak ianya masih berumur 3 bulan.


Abdullah sering bermain-main dengannya tanpa berasa takut , malah bergomol dengan harimau ini yang dianggap sebagai kawan baiknya.


Kini Mulan sudah menjangkau umur dewasa – 4 tahun dan beratnya lebih kurang 378Ib ! Abdullah menganggapnya sebagai rakan harian dan sepermainan. Siang malam sering bersama.

Biasa saja kalau kena cakar atau digigit oleh harimau itu, ."Bukan sengaja," katanya.Namun Abdullah tidak pernah serik mendampinginya.Korang berani tak?

Bukan tipu, bukan curi....songlap saja?

Posted: 29 Nov 2012 06:10 PM PST

KUALA LUMPUR, 29 Nov - Peguam bagi Senator Raja Datuk Ropiaah Abdullah hari ini menafikan syarikat beliau menipu firma Deepak dalam perjanjian tanah berjuta-juta ringgit setelah Deepak meminta bayaran dikembalikan. 

Deepak telah memberitahu media minggu ini bahawa Ketua Wanita UMNO Selangor itu telah mencuri tanah dan menjual semula sebahagiannya kepada pembuat plasticware dalam pembangunan usahasama. 


Peguam Megah Awan (M) Sdn Bhd , Saseedharan Menon mencadangkan bahawa Deepak tidak mempunyai tuntutan ke atas tiga bidang tanah di Bukit Raja setelah bon tanah Astacanggih syarikat Sdn Bhd telah tamat tempoh. 

Pihak yang dituntut juga menekankan bahawa peguam Deepak telah menghantar seksyen 218 notis di bawah tahun 1955 Syarikat Akta menuntut bayaran balik RM13 juta sudah dibayar kepada Awan Megah, sekali gus menamatkan sebarang perjanjian bahawa mereka mempunyai. 

"Kami telah mengeluarkan bon tanah, dan ia boleh diperbaharui pada bila-bila masa," Deepak memberitahu mahkamah semasa pemeriksaan balas oleh pihak pembelaan. Mahkamah akan terus mendengar kenyataan saksi petang ini.

Tiada ulasan: